Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Audi A6 2,5 tdi słabe przyśpieszenie

darek127 27 Kwi 2008 10:21
  • #1 27 Kwi 2008 10:21
    darek127
    Poziom 12  

    Witam kolega ma audi a6 97r 2,5 tdi AAT samochód jest mułowaty
    od 0-100km ma około 18 sek Nie pali dużo dymić tez nie dymi no ale tez nie przyspiesza tak jak powinien. Wczoraj zrobiliśmy logi.
    Proszę was o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Audi A6 2,5 tdi słabe przyśpieszenie

  • #2 27 Kwi 2008 13:27
    luki1979
    Poziom 13  

    Jakie błędy są zapisane w sterowniku silnika i skrzyni biegów (jeśli tiptronic)?
    Nie przyglądając się logom, do sprawdzenia jest kilka rzeczy:
    filtr paliwa, instalacja paliwowa, filtr powietrza
    ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej
    wartości z przepływomierza
    jak wyglądają wałki rozrządu na krzywkach?

  • #3 27 Kwi 2008 18:18
    darek127
    Poziom 12  

    błędów brak,skrzynia manualna.
    filtry wymienione,nie wiem czy rozrząd jest ustawiony dobrze,ale rano pali dobrze.jeżeli jest ktoś w stanie opisać jak sprawdzić ustawienie rozrządu to było by super.
    co do wartości przeplywki to jest ok.(logi)
    Walków rozrządu nie oglądałem ,czy zobaczę coś przez korek wlewu oleju?

  • #4 28 Kwi 2008 22:34
    tkoziol

    Poziom 19  

    zobaczy czy działa recelkuracja spalin stojac przodem do samochodu z prawej strony jest taka banka z ciegie łkiem zobacz czy działa czesto taz siadaja tam interculery lub jakies podcisnienie dziurawe

  • #5 03 Maj 2008 14:39
    darek127
    Poziom 12  

    sprawdzałem podciśnienia i recyrkulacje spalin niby wszystko jest ok,ale po odłączeniu recyrkulacji autko jest trochę żwawsze i zastanawiam sie czy można zatkać podciśnienie sterujące recyrkulacją czy nie będzie błędów?

  • #6 03 Maj 2008 14:45
    slajas
    Poziom 21  

    a może turbina się konczy u mojego kolegi był podobny problem wciskał pedał gazu a samochód prawie nie przyspieszał okazało się że w turbinie zawór się wypalił i turbina do naprawy koszt 1000 zl

  • #7 03 Maj 2008 15:00
    darek127
    Poziom 12  

    z logów które robiłem widać ze turbo ładuje tak jakby trochę za późno bo dopiero od 3000obr pokrywa sie wartość wymagana z rzeczywistą , ale może ten typ tak ma?

  • #8 03 Maj 2008 15:06
    triomax
    Poziom 13  

    kolego sprawdż kierownice strumienia spalin w turbinie zbiera sie tam nagar i chwyta "łopatki" to bardzo częsta przyczyna objawów jakie opisujesz

  • #9 03 Maj 2008 15:14
    darek127
    Poziom 12  

    a czy wtym modelu były lopatki o zmiennej geometrii?
    Jezeli są to czy jest mozliwosć wyczyszczenia ich bez demontazu turbo?

  • #10 03 Maj 2008 15:22
    triomax
    Poziom 13  

    niestety aby zrobić to dokładnie trzeba wymontować

  • #11 03 Maj 2008 15:31
    darek127
    Poziom 12  

    Tak przegladam rozne fora i z tego co wyczytalem to ten silnik nie posiada zmiennej geometrii lopatek.
    Jezeli sie myle prosze mnie poprawic.
    Moge zrobic logi z innymi kanalami jezeli to w czyms ulatwi sprawe .
    2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy
    Jeszcze raaz zapytam o zatkanie zaworu EGR czy mozna odlaczyc sterowanie?

  • #12 03 Maj 2008 18:16
    arto
    Poziom 17  

    po logach widac ze jest cos z turbina,egr mozesz zatkac,ewentualnie masz cos z wydechem

  • #13 03 Maj 2008 22:24
    darek127
    Poziom 12  

    właśnie tak podejrzewałem że coś jest nie tak z turbo bo przy 2 tys/obr dopiero zaczyna generować jakiekolwiek ciśnienie,a dopiero przy 3 tys/obr rzeczywiste jest takie jak wymagane.Dodam jeszcze ze samochodem jezdzi osoba ktora bardzo delikatnie obchodzi sie z pedalem gazu i obroty powyzej 2,5 tyś pojawiaja sie bardzo sporadycznie.Czy mozliwe jest zeby turbo poprostu sie zastalo?
    Czy moze poprzedni wlasciciel dal dobrze mu w po garach az siadly łożyska w turbo i teraz potrzeba duzej masy spalin zeby je ruszyc?

  • #14 04 Maj 2008 01:08
    arto
    Poziom 17  

    to zdejm waz i zobacz czy lekko sie kreci,oczywiscie na wylaczonym:) i sprawdz wydech czy nie przytkany,mozesz go ostro przegonic moze sie odmuli

  • #15 04 Maj 2008 09:49
    triomax
    Poziom 13  

    nie odmuli niestety łopatki sie same nie wyczyszczą

  • #16 04 Maj 2008 11:19
    darek127
    Poziom 12  

    ale w tym silniku turbo chyba nie ma zmiennej geometrii łopatek ?

  • #17 22 Maj 2008 21:31
    darek127
    Poziom 12  

    czy poprzez ruszanie sztangi od turbo ,rozruszam te łopatki?

  • #19 26 Maj 2008 13:26
    pawelekpawcio
    Poziom 9  

    mogl spasc przewod od cisnienia czesta usterka. otworz maske i posluchaj czy nic nie syczy. pacz w okolicy sciany grodziowej a silnikiem

  • #20 30 Maj 2008 20:41
    czar
    Poziom 15  

    Ja kiedyś miałem u siebie z tym ze silnik AEL 140KM podobny objaw, wtryski sie przypiekły (wina paliwa bo miało lekkie zabarwienie czerwonego koloru - tankowane na stacji benzynowej). Pomogło dobre paliwo i jakiś dodatek do paliw dla wtrysków, ale mam znowu problem z tym silnikiem bo odczuwam spadek mocy ale nie aż tak tragiczny, ale tez mocno kopci na czarno jak ruszam z 1 i od 3000 do 5000tys obrotów (z tyłu samochodu nie widać) na 2 to samo i dalej . Jak jadę na 6 to widać taki szary dym. Czy pompa się kończy? może ktoś podpowie. Przebieg niby 183tys kupiłem go w Niemczech 4 lata temu osobiście jak miał 103tys

  • #21 31 Maj 2008 10:19
    darek127
    Poziom 12  

    w moim przypadku samochód prawie wogole nie kopci,sprawdzałem podciśnienia i wszystko niby ok,kata nie ma,ale nie sprawdzalem jeszcze tych sztang od turbo ,bo wydaje m i sie ze w tym silniku nie ma zmiennej geometrii łopatek?

  • #22 31 Maj 2008 11:45
    11bartosz
    Poziom 9  

    Witam, miałem podobnie, a dokładnie: Jeżeli odpaliłem zimny silnik to aż do wyłączenia przyśpieszał jak trzeba ale kiedy się nagrzał (nawet minimalnie złapał temp.) i go wyłączyłem to po ponownym odpaleniu przyśpieszenia już nie było, poprostu muł maksymalny. Prawdopodobnie nastawnik pompy wtryskowej jest uszkodzony. W moim przypadku jedyną radą poza zmiana nastawnika jest odłączanie przed odpaleniem czujnika temp. (tego przy krućcu wychodzącego z bloku przy wlewie oleju)
    Wtedy startuje jak by od nowa na zimno i jest ok :-)
    Oczywiście nie uśmiecha się ciągłe otwieranie maski przed odpaleniem ale poradziłem i mam wyłącznik w środku.

    Nie wiem czy u Ciebie jest to samo ale sugeruje uszkodzony nastawnik.
    Błędów nie pokazuje w takim przypadku a obiawy podobne.
    Sprawdż czy na zimnym silniku jest moc to wtedy będzie wiadomo czy to ta sama usterka.

    Pozdrawiam

  • #23 01 Cze 2008 21:47
    czar
    Poziom 15  

    Jeśli mowa o tym nastawniku do mnie to chyba masz racje, ponieważ rozmawiałem z wujkiem który jest mechanikiem i dzisiaj właśnie mi mówił co o jakimś potencjometrze (nastawniku) w pompie. Jeśli chodzi o przyspieszenie to czy silnik zimny czy ciepły to tak samo. Dzisiaj jechałem 130 i odczuwałem tak jakby hamowanie i przyspieszanie ale nie szarpało samochodem.

  • #24 10 Cze 2008 15:40
    czar
    Poziom 15  

    Jeśli chodzi o mnie to już jest ok. Wąż który idzie do kolektora miał dziurę.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty