Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Tempomat - co trzeba aby zamontować?

ElFi 21 Sty 2004 05:46
  • #1 21 Sty 2004 05:46
    ElFi
    Poziom 12  

    Witam!

    Chciałbym zamontować tempomat ale co fachowiec to inny sposób.

    Samochód Passat 98 r 1.8 benzyna.

    Według jednych wystarczy zamienić wyłącznik kierunków na taki z przyciskami do tempomatu i włączyć opcję tempomatu w komputerze samochodu.

    Według innych taki sposób zadziała ale tylko w dieslu - dla benzynowca trzeba stosować dodatkowe elementy (silniczki, pompki itp.)

    Może ktoś jest zorientowany jak to będzie z tym tempomatem w moim samochodzie?

    Pozdrawiam!
    Marek

  • #2 21 Sty 2004 07:34
    diag
    Spec od samochodów

    Najprościrj mówiąc jak masz linke do przepustnicy to z tempomatu prostym sposobem nici

  • #3 26 Sty 2004 01:07
    ElFi
    Poziom 12  

    No to już po tempomacie, ale teraz myślę o ESP. Czy trzeba coś więcej oprócz sterownika?

    Marek

  • #4 26 Sty 2004 01:42
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Z zamontowaniem tempomatu sprawa ma się następująco. Najprościej jest z dieslami ponieważ prawie wszystkie podzespoły silnika są kontrolowane przez komputer. Wystarczy wpiąć końcówki wiązki manipulatora (pięć przewodów, jeden wpinamy do skrzynki bezpiecznikowej) do kostki komputera, oraz odblokować funkcję tempomatu w komputerze kod numer 11463 ale do tego potrzebny jest przyrząd diagnostyczny V.A.G.
    Natomiast w silnikach benzynowych kiedy przepustnica jest na lince sprawa się komplikuje bowiem potrzebne będą dodatkowe akcesoria, chyba, że jest to system typu fly-by-wire tzn. przepustnica jest sterowana za pomoca silnika krokowego, w takim przypadku wszystko wygląda tak samo jak przy dieslu czyli sam manipulator wiązka i konieczność odblokowania funkcji w komputerze.
    A teraz o ESP. I tu się zaczynają schody!!! Do wymiany idzie cały agregat ABS oraz jego komputer. Potrzeba zamontować czujnik momentu obrotowego który to wykrywa skręt nadwozia, oraz czujnik kąta skrętu kierownicy. I tak potrzebne są:
    1. agregat,
    2. komputer,
    3. czujnik nr 1,
    4. czujnik nr 2,
    5. wiązki elektryczne, itd...
    Trzeba wywalać deskę rozdzielczą, fotele (miedzy nimi jest montowany jeden czujnik), tapicerke......!!!
    Sporo roboty i sporo pieniędzy!
    Nie wiem czy się to wogóle opłaca w takim aucie!?

  • #5 09 Lip 2006 11:52
    marciness
    Poziom 2  

    ja chciałbym zamontować tempomat w audi s8 rok 96 potrzebuję schemat albo info. z ilu elementów się składa części to nie problem bo kolega ma a8 96r z tempomatem na części i odda mi komplet za 500pln tylko z jakich elementów się składa no i oczywiście ktoś by musiał to założyć w w-wie lub okolicach. gaz mam na linkę ale tak jak pisałem graty są

  • #6 09 Lip 2006 14:18
    macrus
    Poziom 17  

    Witam. Jak w temacie mam Omegę 2,5 95 rok i czy jak podłączę przełącznik z regulacją do tempomatu będzie działał?Kostki w Aucie są do podłączenia przy kierownicy komp. pokł. jest też i kontrola trakcji.Pozdrawiam.

  • #7 02 Sie 2006 02:02
    wader_669
    Poziom 28  

    widze ze temat juz dosc stary ale tak sobie przegladam forum i czytam i wpadle na pomysl.
    A wiec samochody ktore maja kontrole gazu na linke czyzby najprosciej nie bylo by dac serwa ? ktore by sie ustawiala na jakiej predkosci ma zostac i odpowiedni by naciagalo linke lub spuszczalo
    albo mozna by uzyc jakis zaciskow ktore by blokowaly linke tylko to juz chyba raczej jest niebezpieczne bo by byl jakis defekt i by zaciski sie zaciely. Serwa zatem sa inne jak nie maja napiecia nie dzialaja wiec nawet gdyby cos sie stalo mozna by zawsze wylaczyc serwo i wszystko by dzialalo normlanie

  • #8 02 Sie 2006 23:05
    marciness
    Poziom 2  

    mnie bardzo interesuje z jakich elementów się składa tempomat w audi a8/s8

  • #9 05 Sie 2006 11:37
    bzykdamian
    Poziom 16  

    ja mam passata b4 1994 rok z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku kod silnika to ABS. mam w aucie linke od gazu i we wtrysku jest silniczek krokowy (potencjometr przepustnicy). to w moim aucie jest problem z tempomatem czy wystarczy tylko zmienic dzwignie od kierunkowskazu i odblokować taką funkcje w komputerze?

  • #11 28 Sie 2006 17:19
    lopat84
    Poziom 9  

    Witam widze ze operujecie duza iloscia schematow. Czy moglbym prosic o schemat do Audi A6 2.8 1998. Niewiem jak go podlaczyc mam orginalne manetki. Pozdrawiam

  • #12 15 Mar 2007 10:07
    Zdzisław.c
    Poziom 9  

    temat stary ale zamieszcze dodatkowe info na temat informacji o tempomacie do omegi i vektry
    osobiscie montowalem tempomat w omedze 2.5 tds 97 rok kostka byla pod kierownica 4 przewodowa po wlozeniu przelacznika tez oczywiscie z 4 przowodowa kostka tempomat dziala odrazu bez zadnych dodatkowych operacji, taka sama sytuacja byla w vektrze z 98 z silniekiem 2.0 dth kostka 2 przewodowa i dzwignia tempomatu rowniez musi byc 2 przewodowa wkladasz i smiga

    Pzdr
    Z.

  • #13 15 Mar 2007 21:35
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Witam!

    Ostatnio zakładałem tempomat w Passacie B5 po lifcie (czy B6 jak to na forum).
    Robota nie skomplikowana, ale pracochłonna trochę rozkręcania, trzeba się dostać do komputera od spodu, wyciągnąć białą kostkę (trochę wredna nie daje się tak od razu)
    Poza tym wiązka przeznaczona była dla Octavii i trzeba było obciąć końcówki i zaprawić inne oraz oczywiście uaktywnić w komputerze.
    Śmiga bez zarzutu.

  • #14 30 Lip 2007 14:11
    rafi75
    Poziom 9  

    Witam! Mam pytanie jak założyć tempomat do vw passat b5 mam manetkę i wiązkę kabli czy mógł by mi ktoś dokładnie opisać. Lub kontakt w okolicy Gryfów-Olszyna-Lubańdo kogoś kto by mi to zrobił szybko i bez marudzenia.

  • #15 13 Sie 2007 16:17
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    "rafi75" przydałby się jeszcze opis jaki silnik masz w tym pasku, podaj trzy literowy kod silnika. itd...

  • #16 26 Sie 2007 20:37
    rafi75
    Poziom 9  

    Witam! Jest to silnik 1.9 TDi 90PS AHU nr silnika rok 98

  • #17 29 Wrz 2007 00:34
    cyberkan
    Poziom 9  

    Witam tu załączam dla wszystkich zainteresowanych
    schemat instalacji nie jest taka straszna do aut

    VW
    Beetle 99-08, Bora 99-06, Golf MK4 98-05, Passat 01-05

    Skoda
    Octavia 99-04, Fabia 00-07, Superb 02-05

    Audi
    TT 99-05, A3 97-05

    SEAT
    Leon 02-07, Toledo 02-04


    pozdrowienia dla majsterkowiczów

  • #18 03 Gru 2007 17:09
    Tommi_A6
    Poziom 9  

    Odświeżę temat. Posiadam A6 2.4 1998 165KM, kod silnika ALF. Przepustnica sterowana linką. Czy jest możliwość zamontowania tempomatu?
    Z góry dzięki za pomoc
    Tommi

  • #19 04 Sty 2008 20:17
    Esperak
    Poziom 9  

    Witam odświeżam trmat

    Mam zamiar zamontować tempomat w Audi A8 rok 98 i zbieram wszelkie potrzebne informacje.
    Potrzebuje manetki, kostek połączeniowych klika przewodów i 2 garście czasu :grin:
    Od strony mechanicznej wiem co trzeba gorzej ze stroną elektryczno-kodową.

    Czy posiada ktoś schemat elektryczny podłączenia.??? Silnik AKG rok 98

    Kod do aktywacji w wagu dla modeli A4/A6 to 11463 czy ktoś może potwierdzić że on również pasuje do A8 lub podać prawidłowy.???

    proszę o pomoc.

  • #20 24 Kwi 2008 13:22
    artur0982
    Poziom 1  

    witam mam problem z tempomatem w audi a8 z 97roku
    raz działa a raz nie częściej nie działa co może być przczyną

  • #21 02 Cze 2008 15:10
    done
    Poziom 21  

    Witam

    Może ktoś uruchomił tempomat w Audi A3 TDI 96-99r. (AGR) i mógłby napisać do jakich pinów w komputerze należy wpiąc manetkę?

    Pozdrawiam

    PS. Czy komuś otwiera się załacznik od cyberkan'a

  • #23 16 Lip 2008 09:24
    pb11
    Poziom 1  

    Orientuje się może ktoś czy te końcówki do wiązki do VW (te blaszki które idą do skrzynki do gniazda) można gdzieś kupić? Może to jakieś znormalizowane są? Wtyczkę do manetki mam a nie chce mi się bawić w lutowanie.

  • #24 16 Lip 2008 11:42
    done
    Poziom 21  

    Witam

    Fotka ze Skody, być może w VW jest analogicznie.
    Ewentualnie szukaj w ETKA lub forum VW.

    Pozdrawiam

    Tempomat - co trzeba aby zamontować?

  • #25 19 Lip 2008 07:45
    kapitansowa
    Poziom 9  

    instrukcja montażu w seat leon:
    Ó www.leonclub.pl
    Monta tempomatu w Seacie Leonie
    Potrzebne narzdzia: Torx’y: 20, 55, 30 (chyba), płaski rubokrt o szer. ok. 5mm,
    krzyakowy rubokrt wski, a długi, klucz nasadowy 13, gruba igła (najlepiej
    szewska)
    Step 1. Odłczenie bieguna – akumulatora (chyba komentarz nie potrzebny)
    Step 2. Demonta poduszki kierowcy.
    Naley przekrci kluczyk w stacyjce (aby nie blokowała si kierownica) i
    obróci o 90* w stosunku do kierunku jazdy na wprost (boczne ramiona kierownicy
    powinny si znajdowa, jedno na dole drugie na górze). Od tyłu ramiona
    znajdujcego si u góry znajduje si otwór o rednicy ok. 8-10 mm, naley w niego
    włoy płaski rubokrt na głboko ok. 4,5-5 cm. W otworze tym znajduje si
    blaszka połczona ze spryn stalow (troch przypominajc t od weka). Na
    blaszce tej znajduje si niewielki wypust o wysokoci ok. 1mm. „Penetrujc” (ruch
    pionowy) rubokrtem w otworze mona wyczu ten wypust – rubokrt delikatnie na
    nim podskakuje. Ostrze rubokrta naley ustawi tu nad tym wypustem (tego nie
    wida, trzeba to zrobi „na macanego” rubokrtem). Nastpnie naley trzonkiem
    (starajc si nie przesuwa ostrza) wykona ruch do góry. Poduszka z tej strony
    powinna odskoczy. Nastpnie naley obróci kierownic o 180*, aby drugie boczne
    rami kierownicy tym razem znalazło si u góry i powtórzy cał operacj jeszcze raz
    dla drugiej strony. WARNING: Po zluzowaniu drugiego zaczepu poduszka moe
    nam wypa, w zwizku z czym, naley uwaa bo mog si zerwa przewody do
    igniter’a.
    95% sukcesu zaley od prawidłowego włoenia rubokrta. Ja na pocztku
    mczyłem si ze 20 minut, zanim załapałem co jest z tym wypustem. Teraz
    demonta całej poduszki zajmuje mi 15-20 sekund. Naley uwaa aby dobrze
    ustawi rubokrt nad tym wypustem, gdy w innym wypadku złe ustawienie i zbyt
    mocne pocignicie moe spowodowa rozerwanie tej czarnej pianki, z której
    wykonana jest kierownica wzdłu otworu. Po wyjciu poduszki najlepiej j
    przytrzyma kolanami do kierownicy i nastpnie za pomoc igły lub płaskiego
    rubokrta naley wyj blaszk od klaksonu (t przymocowan do korpusu
    kierownicy. Jest ona w kształcie litery U i na obu ramionach ma zaczepy. Najlepiej j
    cisn i wyj, a przed załoeniem ponownie uformowa, aby dobrze leała i nie
    powodowała drga podczas jazdy.
    Nastpnie naley rozłczy ółt wtyczk do klaksonu i poduszki. Potem za
    pomoc Torx’a (chyba 30, a moe 25) naley odkrci trójktny wspornik i wyj
    cało (poduszka + wspornik).
    Step 3. Nastpnie za pomoc Torx’a 55 naley odkrci rub mocujc kierownic
    (normalny, prawy gwint) i zdj kierownic
    Step 4. Odchyli trzy zaczepy i zdemontowa piercie lizgowy (taki czarny) i
    odłczy od niego wtyczk.
    Step 5. Za pomoc krzyakowego rubokrta naley odkrci cztery wkrty
    mocujce czarne plastikowe osłony kolumny kierownicy (dwa od dołu i dwa od
    Ó www.leonclub.pl
    przodu – od strony kierownicy). Górn osłon naley wyj, a doln odchyli na dół,
    wycigajc uszczelk gumow otaczajc stacyjk.
    Step 6. Nastpnie za pomoc Torx’a 30 (moe 25) naley odkrci (w zasadzie
    popuci) rub mocujc piercie metalowy przytrzymujcy „pajk” (dwignia
    kierunkowskazów i wycieraczek). Po popuszczeniu ruby naley wysun troch
    „pajk” do góry o. 3-5 cm i odłczy z niego wszystkie wtyczki (te od spodu) – chyba
    trzy, a moe dwie (nie pamitam). No i w kocu wysun cały pajk. Pajk naley
    rozdzieli w nastpujcy sposób: Za pomoc płaskiego rubokrta naley odkrci
    dwa wkrty te od góry. A nastpnie za pomoc tego samego rubokrta naley
    zwolni zaczep, który znajduje si w tym „okrgu”, gdzie wchodzi kolumna
    kierownicy. Przytrzymujc zwolniony zaczep lew rk, praw naley pocign
    praw manetk do góry (jeli jest dobrze odczepione to powinna lekko zej).
    Step 7. W sposób odwrotny do powyszego naley złczy ze sob „now” (z CCS)
    manetk z praw i zamontowa z powrotem na kolumnie kierowniczej, włczajc w
    nie z powrotem wszystkie wtyczki + wtyczk do tempomatu.
    Step 8. Zdj osłon, pod któr znajduj si bezpieczniki i za pomoc Torx’a 20
    odkrci wszystkie ruby mocujce osłon pod kierownic (t szar i du). Cztery
    lub pi rub po lewej, jedna od spodu, po lewej, tam gdzie schowek, oraz dwie po
    prawej na dole. Po wyjciu wszystkich rub osłon t naley lekko wysun dołem
    ok. 5-10 cm, natomiast gór naley lekko „wyszarpa”, wkładajc dło przy kolumnie
    kierowniczej, jest ona takich zatrzaskach, które si na 100% nie urw, najpierw z
    lewej, potem z prawej. Nastpnie naley wysun troch osłon i odłczy dwie
    wtyczki (ciemniacz + regulacja wysokoci wiateł oraz przełcznik wiateł). Tutaj
    (dla niewtajemniczonych) znajduje si troch elektryki i elektroniki naszego autka J.
    Nastpnie naley przełoy przewód od tempomatu do tej czci zwracajc uwag,
    aby póniej podczas codziennej eksploatacji samochodu nie uległ on uszkodzeniom
    (najlepiej go podwizywa paskami).
    W tym momencie naley poskłada wszystko, co dotyczy kierownicy, a wic
    najpierw osłony, zwracajc uwag na uszczelk gumow wokół stacyjki, skrci je ze
    sob, załoy piercie lizgowy i podłczy go, załoy kierownic, zwracajc
    uwag na znaczniki oraz zamontowa poduszk, uprzednio j podłczywszy.
    W zasadzie cz mechaniczn w kabinie mamy za sob.
    Step 9. Naley teraz przej do czci silnikowej samochodu. Podnie klap, zdj
    dwa kapturki na wycieraczkach i kluczem nasadowym 13 odkrci nakrtki mocujce
    wycieraczki. Nastpnie naley je zdemontowa (czasami moe by potrzebny rodek
    typu WD-40), zwracajc uwag, aby rami wycieraczki cign dokładnie
    prostopadle do osi, na której jest osadzone, tzn. lekko je dociskajc do szyby. Po
    demontau wycieraczek trzeba wyj osłon filtra przeciwpyłkowego, czyli odkrci
    dwa „wkrty”, wyj kołeczki i cał osłon. Nastpnie trzeba zdj cał uszczelk
    gumow przytrzymujc plastikowy pas podszybia, a nastpnie wyj pas plastikowy
    podszybia i odłczy od niego przewód spryskiwaczy (od strony podszybia w
    odległoci ok. 20 cm, jest złczka (biało-czarna), któr trzeba rozłczy. Po
    demontau „niewtajemniczeni” zauway mog dokładnie na rodku komputer
    sterujcy silnika, a po lewej stronie główny rozgałnik przewodów pomidzy czci
    silnikow, a kabin (taka biała skrzyneczka).Nastpnie trzeba zdj tak czarn
    nakładk pomidzy okami wycieraczek, a take, aby ich nie zgubi małe dwie
    Ó www.leonclub.pl
    czarne nakładki na okach wycieraczek. Za pomoc klucza nasadowego (chyba 10)
    odkrci trzy nakrtki mocujce zespół wycieraczek, wyj z niego wtyczk i
    delikatnie, aby nie porysowa karoserii, cało wyj.
    Step 10. Natpnie naley otworzy t biał plastikow skrzyneczk zwalniajc
    cztery, czy sze zaczepów i delikatnie wyj cało.
    Step 11. W skrzyneczce tej, w zalenoci od wyposaenia, moe by róna liczba
    złczy. Na rodku, z przodu (stojc od przodu samochodu) musi by czarna 10-cio
    pinowa wtyczka. Naley j rozłczy (ma po bokach dwa zaczepy). Potem trzeba
    wyj gniazdo (znowu dwa zaczepy) – pchn je w dół, eby spadło. Teraz od strony
    kabiny, za skrzyneczk przekaników, naley włoy rk i delikatnie przecign
    wizk z gniazdem do tyłu, aby był lepszy (wygodniejszy) monta. W gniedzie tym
    powinny by dwa przewody (pin 4 i 5). Gniazdo to ma tak fioletow blokad, któr
    naley przesun w kierunku tego wikszego boku fioletowego, a nastpnie włoy
    cztery przewody w odpowiednie piny (niebieski – 1, czerwono-ółty – 2, czarno-ółty
    – 3, biały – 9) i z powrotem zablokowa gniazdo. Zamontowa gniazdo, wtyczk,
    zamkn biał skrzyneczk i załoy wszystkie zdemontowane elementy w czci
    silnikowej.
    Step 12. Wyj skrzynk bezpieczników, wyj bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysun z
    jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej uy igły, zwalniajc dwa boczne
    zaczepy. Pin ten naley zamontowa w zalepce czarne gniazda i włoy cało do
    tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontowa w
    gniedzie bezpieczników. Cało złoy i zamontowa wszystkie zdemontowane
    elementy. To ju jest koniec czci mechanicznej i elektrycznej.
    Step 13. Podłczy komputer z VAG’iem, wej w ENGINE -> LOGIN -> kod 11463 -
    > OK. i mona rozpocz testowanie.
    Dariusz Witek
    607/582169

  • #26 25 Sie 2008 19:05
    hct_kkd
    Poziom 9  

    witam panowie mam audi 80 1.9 tdi silnik 1Z rok 95 wiecie moze jak zamontowac tempomat w golfach jest wyprowadzona ori wtyczka a w audi chyba nie i nie wiem pod ktore piny mam sie wpiac w kompie

  • #27 25 Sie 2008 20:28
    pushkin77
    Poziom 9  

    Witam wszystkich
    dorzuce i ja swoj jeden grosz... Sharan '96, 1.9 1Z... prosze o pomoc w montazu tempomatu....

  • #28 27 Sie 2008 15:34
    hct_kkd
    Poziom 9  

    nikt nie wie to moze ja wam powiem
    TEMPOMAT --------------- KOMPUTER STERUJĄCY

    PIN 1 ------------------------ PIN ??
    PIN 2 ------------------------ PIN ??
    PIN 3 ------------------------ PIN ??
    PIN 4 i 6 ----------------------- PIN 66
    PIN 5 ----------------------- bezpiecznik

  • #29 24 Paź 2008 10:26
    szpaczekkk
    Poziom 1  

    Witam!!!
    Zakupiłem ostatnio tempomat do mojego Leonka. Montaż wykonywałem zgodnie z instrukcją umieszczoną na www.leonclub.pl.. Wszystko szło idealnie do monentu podpięcia kosti do kompa. Niestety moja wiązka charakteryzuje się innymi kolorami.
    Jeżeli ktoś posiada to bardzo proszę o dokładny schemat lub opis podłączenia tempomatu z komputerem sterującym. Powyżej kolega zamieścił info, ale jakoś mało ono przemawia do mojej wyobrażni.
    Pozdrawiam

  • #30 14 Mar 2009 22:41
    psg
    Poziom 14  

    Czy ktoś ma może sprawny tempomat na sprzedaż: 4d0 907 305 ?
    moj działa czasem a czasem nie, szukałem uszkodzenia ale nie mogę znaleść.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty