Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

vw touran, brak wspomagania

hubbi 02 Maj 2008 18:54
  • #1 02 Maj 2008 18:54
    hubbi
    Poziom 10  

    Witam. Mam problem ze wspomaganiem elektrycznym w touranie 2003rok, mianowicie pewnego razu przestało działać i zapaliła się czerwona kontrolka, po przejechani kilkunastu km załapało i było ok. ale znowu go nie ma, byłem z tą wadą na kompie,ale nie ma żadnych błędów. Postanowiłem rozebrać moduł sterujący silniczkiem który się na tym silniczku znajduje, podczas tej operacji troche go uszkodziłem i kupiłem ze szrotu nowy silniczek z modułem . Po założeniu nowego silniczka wspomagania nadal nie ma, co gorsza po przejechaniu 20km zaczeło mi wszystko iksować, obrotomierz nie działał, na desce zrobiła się choinka, a po zgaszeniu silnika nie mogłem go odpalić. dopiero jak odłączyłem kostki od modułu silniczka wspomagania auto dało się odpalić i kontrolki pogasły, po tym zdarzeniu pojechałem na komputer żeby może ten nowy silniczek adaptować albo zakodować, ale są jakieś zakłócenia na canie- tak diagnosta powiedział. Co mam teraz robić, czy ten silniczek jest zły, czy ten elektryk jest słaby,czy mogłem coś uszkodzić w całym komputerze auta, czy wogule adaptuje się, koduje, programuje ten moduł silniczka wspomagania do głównego kompa auta? Proszę o pomoc

  • #2 02 Maj 2008 21:49
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    -zasilania
    -czujnik kąta skrętu
    -magistrala CAN ( raczej to ostatnie, biorąc pod uwagę, że zaczyna reszta fiksić)

  • #3 03 Maj 2008 01:26
    ARTURG14
    Poziom 18  

    Jak pamiętam do modułu idzie mało kabli plus ,minus,obroty silnika ,diabnoza i skręt(prościzna) ---także jak coś niegra ,a tym bardziej psuje to masz bubla

  • #4 04 Maj 2008 19:23
    hubbi
    Poziom 10  

    ale czy ten silniczek trzeba potraktować komputerem?

    Dodano po 30 [sekundy]:

    ale czy ten silniczek trzeba potraktować komputerem?

  • #5 04 Maj 2008 23:29
    sedzia
    Poziom 14  

    z twojego opisu wynika, iz masz uszkodzona elektronike tego wspomagania. Jesli na auta nie da sie odpalic i na zegarach masz choinke to brakuje ci w aucie CAN-A. (masz zwarcie do masy, plusa lub ze soba) Podlacz ten stary silniczek i zobacz czy wszystko jest OK tzn czy auto pali i czy wskazania na zegarach sa ok.

    Do wspomagania ida przewody zasilajace w jednej kostce,a w drugiej masz CAN po ktorych transportowane sa wszystkie informacje, do wspomagania i z wspomagania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a tak wspomaganie nalezy potraktowac komputerem, tzn trzeba je zkalibrowac (ustalic 0) i zinicjalizowac (nauczyc koncowe wartosci kata skretu)

  • #6 05 Maj 2008 18:02
    hubbi
    Poziom 10  

    stary silniczek po uszkodzeniu jak był podłonczony niby nie dawał zakłóceń na postoju z odpalonym motorem, ale nie było z nim jeżdżone ponieważ przez noc rozładował akumulator i poodłanczałem kostki i nie wiem jak by w trasie się zachowywał, a nowy silniczek niby też nie daje zakłuceń na postoju z odpalonym motorem, ale w trasie to się cyrki dzieją. Myślałem ze jak ten silniczek nie jest zkalibrowany to dlatego są takie cyrki pod czas jazdy

  • #7 05 Maj 2008 22:52
    sedzia
    Poziom 14  

    pali sie kotrolka wspomagania, jesli tak to jakiego koloru jest kontrolka

  • #8 06 Maj 2008 16:39
    hubbi
    Poziom 10  

    kontrolka pali się na czerwona, taka niby kierownica. przy zapalaniu kontrolka ta mignie na sekunde i puźniej świeci się cały czas

  • #9 06 Maj 2008 19:27
    sedzia
    Poziom 14  

    to nie masz kalibracji (ustalonego 0) jedz na komputer niech ci zrobia kalibracjie i inicjalizacje.

  • #10 06 Maj 2008 20:06
    hubbi
    Poziom 10  

    czyli są jakieś szanse że ten silniczek będzie działał? jutro jade pod wawe do mechanika, podobno troche lepiej się zna na diagnostyce komputerowej niż ten spec odemnie z miasta

  • #11 09 Maj 2008 01:02
    ARTURG14
    Poziom 18  

    W tym modelu nie trzeba niczego szukać ,a tym bardziej zera .Po przejechaniu około kilometra samo gaśnie---bez bzdur

  • #12 11 Maj 2008 19:19
    hubbi
    Poziom 10  

    byłem u mechanika robił podłonczenie pod kompa, wprowadzał jakieś dane dokładnie się na tym nie znam, kontrolka zgasła, ale wspomagania nie ma, podobno coś nie dochodzi podejrzenie pada na skrzynke bezpiecznikową pod maską tam podobno pod nią jest jakaś elektryka, jutro mam jechać do jakiegoś speca i ma mi to przejżeć

  • #13 13 Maj 2008 00:44
    sedzia
    Poziom 14  

    @ARTURG14

    Szukac "zera" nie nalezy, trzeba je zdefiniowac przez kalibracje kanal 60 "nastawy podstawowe". Zero dla tego wspomagania mozna ustaic w przedziale +- 15 Stopni polozenia kierownicy. A ocenic polozenie to mozna odpytujac wartosc 7 MWB. Jesli auto nie ma sciagac to radze to zrobic poprawnie. Dodatkowo jesli kierownica byla sciagan to na wspomaganiu i na kierownicy znajduje sie mechaniczne "zero". kreska na wspomaganiu i punkt na kierownicy musza sie zgrac

    @hubbi

    czy na wspomaganiu 44 adresie sa jakies bledy ???

  • #14 20 Maj 2008 16:42
    hubbi
    Poziom 10  

    sory że tak długo nie odpisywałem, wspomaganie naprawiłem wystarczyło wymienic silniczek na pewny że jest sprawny, po jego podłączeniu i odpaleniu auta kontrolka zgasła i wspomaganie działa, nic nie ustawiałem poza kołami żeby był prosto, auto nie ściąga, jedzie prosto i wszystko jest ok. Wszystkim z góry dzięki za pomoc

  • #15 03 Gru 2009 16:18
    urseb
    Poziom 2  

    Witam,prosze o pomoc,mam vw Tourana 1.9tdi z 2003... dwa dni temu wystapił u mnie nastepujacy problem,wróciłem do domu po pracy wyłaczyłem silnik ale zdecydowałem sie ze pojade jescze cos załatwic... uruchamiam silnik a tu zonk- brak wspomagania- zaswieciła sie czerwona kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem! no nic,mysle sobie niewykombinuje...wale do serwisu...dojechałem i oddałem auto w rece fachowców...

    po 10 minutach...konsylium 4 specjalistów po wyjeciu i ponowny m włozeniu bezpieczników uruchomiło pojazd i wspomaganie wrociło ale...

    nie było sterowania szybami i nie działała zapalniczka... kolejne podłacznie pod VAGa i decyzja....głowny bezpiecznik przepieciowy(chyba tak to nazwali)...rozebrali,wyjeli i włozyli...DZIAŁA!
    odjechałem z serwisu.. po dwóch dniach(dzisiaj) ponownie. przekrecam kluczyc-brak wspomagania-szału o mało co nie dostałem- wyłaczyłem kluczyk i właczyłem ponownie- jest wpomaganie...

    czy kto moze miał cos podobnego? gdzie szukac przyczyny, co boli mojego Tourana? dowiedziałem sie przy okazji pobytu w serwisie ze mam elektryczne wspomaganie...

    dzisiaj problem powrócił ten sam...brak wspomagania! po ostatniej wizycie w serwisie postanowiłem ze juz do nich nie pojade..

    pojechałem do auto-elektryka który stwierdził ze jesli tam jest wspomaganie elektryczne to jest pompa wspomagania a jesli jest pompa wspomagania to zawieszaja sie w niej szczotki co powoduje tymczasowy brak wspomagania...

    serwis podał kwote 4.100 bo stwierdzil ze ta pompe wymienia sie razem z przekładnia(podobno inaczej sie nie da)
    elektryk stwierdził ze da sie to naprawic rozbierajac pompe i wymieniajac te szczotki...koszt okolo500zł..

    kto ma racje?

    czy ktos jest w stanie powiedziec mi jakie mam wspomaganie i jak jest z ta pompa(jest sama czy w przekładni?)? podam vin jak trzeba..

  • #16 04 Mar 2010 20:28
    dzejkob1
    Poziom 2  

    witam! miałem te same objawy jak hubbi, kupiłem silniczek zresetowałem błąd na komputerze i wszystko gra! pozdrawiam aha silniczek można kupić sam bez maglownicy! pamietajcie, że silnik musi mieć te same numery co poprzedni w przeciwnym razie zmiana silniczka nic nie pomorze! pzdrawiam

  • #17 29 Kwi 2010 10:23
    zetek
    Poziom 11  

    Mam też problem ze wspomaganiem w Touranie 1,9 TDI. Zapale działapochodzi troszkę. Wyłączę silnik i nie działa. Gdy nie działa nie mogę sie połączyć ze wspomaganiem, a w CANie pokazuje błąd brak komunikacji. Po jakims czasie odpalę zadziałai mogę się połączyć ze wspomaganiem w którym brak kodów usterek. Pytanie czy może być walnięty CAN czy jest jakiś przekaźnik, który raz podaje zasilanie, a raz nie?????????????????

  • #18 20 Maj 2010 20:29
    urseb
    Poziom 2  

    witam ,jesli moge Wam doradzic to ja rozwiazałem moj problem. wymienilem cała maglownice wraz z tym cholernym silnikiem elekrtyczym od wspomagania. miałem połamana osłone plastikowa od spodu i woda z piachem tak zalała ten silnik ze zrobilo sie jakies zwarcie na stykach i silniczek padł.

    koszt maglownicy(uzywka z 2006 roku)- 550zł, wymiana 250zł, radosc po odebraniu auta-bezcenna:)

    ja mam toutana 1.9 tdi z 2003 roku a udało sie zaadoptowac maglowice od modelu z 2006 roku. da sie dopasowac tylko trzeba zrobic jakas adaptacje. działa juz długo bez problemów.

    ps.a serwisy to mojejcie szerokim łukiem- nie dosc ze do wszystkiego zlatuje sie 5 osob to jeszcze najchetniej wymieniaja całe czesci bez szukania przyczyn lub próby ich naprawy!

  • #19 20 Maj 2010 20:56
    zetek
    Poziom 11  

    A więc ja też rozwiązałem problem klienta. Doszłem do wniosku, że jednak padł sterownik, który idiotycznie jest zaraz z cała kolumna kierowniczą. Auto było jednym z pierwszych więć to wspomaganie, które było założone było montowane tylko przez miesięcy. Odpada nowy sterownik ze silnikiem bo to w sumie nie dodostania. Wymieniłem całą kolumnę klient ją załatwił za 600 z drążkami i instalacją elektryczną ponieważ okablowanie z tam tej jest za krótkie i za dużo jest przeróbek. Kolumnę zamontowaliśmy potem jeszcze tylko wykonałem adaptację czujnika oporu skrętu i wszystko śmiga bez zarzutu. Klient zadowolony, że auto jedzie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty