X

Schemat rozrządu fiat stilo 1.4 16v

03 May 2008 16:40 MIMIREK
  • #1 03 May 2008 16:40
    MIREK
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Potrzebuję tego schematu do wymiany paska rozrządu , czy wymienia się tak samo jak w 1.2 16v? Oczekuję odpowiedzi od osób które miały z tym do czynienia.
  • #2 03 May 2008 19:00
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    patrzę w rysunki od stilo i nie widzę silnika 1.4
    Jest 1.2; 1.6; 1.8 ale 1.4 nie - nie pomyliłeś się?
    Chyba że jest powyżej 2002 roku
  • #3 03 May 2008 19:00
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    Ja go do 2004 nie widzę, ale wiem że był
  • #4 03 May 2008 20:55
    Stanisław 1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Fiat posiada silniki 1,4 16V do ustawienia rozrządu są potrzebne specjalne blokady , koła rozrządu nie posiadają cech.
  • #5 10 May 2008 18:59
    MIREK
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Dziękuję za odpowiedzi. Fiat montował te silniki od 2004r a rozrząd jest ten sam co w 1.2 16v tj. punto2 albea siena brava.Miałem problem bo pękł napinacz i zmieliło 8 zaworów.Pasek i napinacz jak pisałem jest od 1.2 16v tylko zawory musiałem kupić do niego , równierz uszczelke pod głowicę założyłem od 1.2 -reszty nie wymieniałem.

    Będę wdzięczny jeśli mógłby ktoś podesłać jakieś materiały do stilo tj schematy rysunki itp.

    A bym zapomniał żeby złożyć to do kupy tj ustawić wał z wałkiem rozrządu potrzebowałem blokady które wykonałem we własnym zakresie , są banalnie proste do wykonania przez tokarza.
  • #6 22 Jun 2008 21:50
    mietek_g
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam ten sam problem - lecz silniczek 1.6 16V. Mam złożony silnik tylko nie wiem jak ustawić wałki. Może już ktoś to robił?
  • #7 29 Jun 2008 19:07
    MIREK
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Musisz założyć blokady bez tego nic nie ustawisz jeśli rozjechał ci się silnik , można je kupić koszt około 190zł a wał korbowy ustawiasz czujnikiem zegarowym wkręconym w 1 cylinder, wstępnie możesz wał ustawić na znak 0 który jest na kole zamachowym i dalej już czujnik.Jeśli silnik cały tj. rozrząd to można wymienić bez tych blokad , oczywiscie jeśli masz jakąś praktykę. Tak samo wymieniam rozrząd bez blokad -jeśli jest cały- w 1,2 16v FIATA.
  • #8 07 Jul 2008 22:46
    mietek_g
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    ... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem). Po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP zabrałem się za wałki. Znalazłem rysunek techniczny blokad, dzięki któremu zrobiłem wydruk. Powycinałem (kształt blokad i czerwone i zielone pola), wydrukiem założyłem do wewnątrz - tzn do wałków i założyłem pasek.
    Tam gdzie zostały wycięte czerwone prostokąty spasowałem z wycięciami na wałkach i dokręciłem napinacz.
    wydruk tych blokad (w załączniku) należy wykonać w 122% wymiaru obrazka (najlepiej z paint'a) i sprawdzić bo ja sprawdzałem na lexmarku i formacie a4. Tam gdzie są zielone kółka mają wchodzić szpilki wystające z głowicy.

    Metoda może troche "domowa" ale zaoszczędziłem tą kasę co miałem wydać na blokady. Jeśli ktoś ma warsztat może zakupić blokady, ja odpuściłem ze względu na to że sporadycznie "bawię" się mechaniką - raczej moje drugie hobby :D.

    Jeszcze jedno:
    - po naciągnięciu paska należy obrócić wałem korbowym (za pomocą klucza a nie rozrusznika) i sprawdzić ponownie czy wszystko się zgadza. Jeśli normalnie się obróci i znaki się zgadzają możemy śmiało składać i odpalać. wspominam o tym, bo czasem złe ustawienie może uszkodzić silnik. Lepiej zapobiegać jak później naprawiać.

    PS. Instrukcja ustawienia rozrządu dotyczy silnika 1.6 16V i 100 16V występujących napewno w Fiat Brava / Bravo / Marea / i kto wie gdzie jeszcze...

    Mam nadzieję że jeszcze komuś się to przyda.
    Pozdr for all.
  • #9 13 Jul 2008 17:12
    dasad123
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    hej! własnie zabieram sie za ustawianie rozrzadu. mam nadzieje ze dzieki tum co tutaj poczytałem dam rade to zrobic. wielkie dzieki za wszystkie informacje. pozdrowieia dla wszystkich!!!!
  • #10 27 Jul 2008 22:41
    slawecki
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Oto procedura wymiany rozrządu Fiat Stilo, silnik 1,4 16V
  • #11 07 Dec 2008 16:21
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mietek_g wrote:
    ... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem). Po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP zabrałem się za wałki. Znalazłem rysunek techniczny blokad, dzięki któremu zrobiłem wydruk. Powycinałem (kształt blokad i czerwone i zielone pola), wydrukiem założyłem do wewnątrz - tzn do wałków i założyłem pasek.
    Tam gdzie zostały wycięte czerwone prostokąty spasowałem z wycięciami na wałkach i dokręciłem napinacz.
    wydruk tych blokad (w załączniku) należy wykonać w 122% wymiaru obrazka (najlepiej z paint'a) i sprawdzić bo ja sprawdzałem na lexmarku i formacie a4. Tam gdzie są zielone kółka mają wchodzić szpilki wystające z głowicy.

    Metoda może troche "domowa" ale zaoszczędziłem tą kasę co miałem wydać na blokady. Jeśli ktoś ma warsztat może zakupić blokady, ja odpuściłem ze względu na to że sporadycznie "bawię" się mechaniką - raczej moje drugie hobby :D.

    Jeszcze jedno:
    - po naciągnięciu paska należy obrócić wałem korbowym (za pomocą klucza a nie rozrusznika) i sprawdzić ponownie czy wszystko się zgadza. Jeśli normalnie się obróci i znaki się zgadzają możemy śmiało składać i odpalać. wspominam o tym, bo czasem złe ustawienie może uszkodzić silnik. Lepiej zapobiegać jak później naprawiać.

    PS. Instrukcja ustawienia rozrządu dotyczy silnika 1.6 16V i 100 16V występujących napewno w Fiat Brava / Bravo / Marea / i kto wie gdzie jeszcze...

    Mam nadzieję że jeszcze komuś się to przyda.
    Pozdr for all.


    Dodano po 3 [minuty]:

    Witam. Może ktoś ma schemat rozrządu do Stilo 1,9 JTD.Będę zobowiązany. Pozdrawiam.
  • #12 07 Dec 2008 17:02
    mietek_g
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, "szukajka" nie gryzie.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1063713.html
  • #13 07 Dec 2008 17:04
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Le voici, le voilà.
    Do samej wymiany paska madre oprzyrzadowanie fabryczne nie jest konieczne. Na walku rozrzadu jest znak, na wale korbowym mozna go zrobic samemu a pompa nie ma pozycjonowania (common rail).
    Pozdrawiam, Georges
  • #14 15 Dec 2008 10:45
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    georgesgr wrote:
    Le voici, le voilà.
    Do samej wymiany paska madre oprzyrzadowanie fabryczne nie jest konieczne. Na walku rozrzadu jest znak, na wale korbowym mozna go zrobic samemu a pompa nie ma pozycjonowania (common rail).
    Pozdrawiam, Georges


    Piękne dzięki
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products