X

vw golf 1.9 TDI dziwna praca turbiny

06 May 2008 15:06 RFrfx2
  • #1 06 May 2008 15:06
    rfx2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich.Posiadam VW Golfa 1.9 TDI 1999. W momencie przyspieszania wraz z zalaczeniem turbiny slyszalny jest staly dzwiek tzw."wycie" ktory narasta wraz z obrotami silnika. Nie jest to z pewnoscia normalna praca turbiny.Z gory dziekuje za wszelkie porady.
  • #2 06 May 2008 15:25
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Daj do regeneracji koszt to około 700zł.
  • #3 06 May 2008 15:44
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Zobacz czy masz szczelne wszystkie węże od turbiny i interkolera.
  • #4 06 May 2008 15:47
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok.Tylko jesli nie jest to wina samej turbiny, czy takie objawy moga byc z innego powodu np."lewe powietrze". Dodam ,ze auto przyspiesza tak jak powinno.
  • #5 06 May 2008 15:51
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jak węże są nieszczelne auto nie jedzie i buczy.
  • #6 06 May 2008 15:55
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Dziwna teoria?
  • #7 06 May 2008 17:32
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przewody sprawdzone.Sa ok.
  • #8 06 May 2008 17:37
    bohun555
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    człowieku, tak może wyć alternator, pompa wody, pompa wspomagania, sprzęło spręzarki klimatyzacji, rolki paska rozrządu i czort wie co jeszcze.
    Do jasnej Anielki, może przysłuchasz się gdzie wyje, i co wyje?
  • #9 08 May 2008 18:36
    Autospec666
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Kolega wyraźnie powiedział, że podczas załączania turbiny słychać tzw."buczenie"...jeżeli połączenia są szczelne to sprawdził bym czy jest wyczuwalny luz na osi turbiny...
  • #10 08 May 2008 19:33
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Autospec666 wrote:
    Kolega wyraźnie powiedział, że podczas załączania turbiny słychać tzw."buczenie"...jeżeli połączenia są szczelne to sprawdził bym czy jest wyczuwalny luz na osi turbiny...


    głupie pytnie ....ale kiedy załancza się turbina.??
  • #11 08 May 2008 19:38
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (+1)
    Jak przekaźnik ją załączy, o ile turbina ma dobre szczotki, albo nie pojechany komutator .
    Przekaźnik ma swój czujnik, tak od połowy pedału gazu, ale da się go podnieśc wyżej, trzeba rozpiłować otwory.
    Nazywa się to tuning mechaniczny.
  • #12 08 May 2008 20:11
    rudymi
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Jak to przekaźnik i jakie szczotki czyżby w golfie była jakaś elektryczna turbina? Kumpel w swoim Golfie III ma standardowa czyli napędzana jest spalinami i zamontowana na kolektorze wydechowym, napędza wirnik który pompuje powietrze przez intercooler do silnika.
  • #13 08 May 2008 20:15
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    są też pędzone paskiem jak w 1.8 G60
  • #14 08 May 2008 22:43
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po zdjeciu przewodow okazalo sie ze jest sporo oleju w nich.Czy to normalne. Koektor wydechowy napedzajacy turbine jest praktycznie zatkany tzw. "nagarem". Jesli chodzi o luz na osi turbiny to jak go moge sprawdzic. Z góry dziekuje za wszelkie porady.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Witam ponownie. Po kolejnym obejzeniu auta okazalo sie ze jest drobna nieszczelnosc w ukladzie wydechowym tuz za katalizatorem.Czy to ma wplyw na prace turbiny.
  • #15 08 May 2008 23:52
    Autospec666
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Turbina pracuje na filtrze olejowym. I ma delikatny luz. Ale nie powinna mieć luzu wzdłuz wirnika. Złap ręka za oś i poruszaj...
  • #16 09 May 2008 18:45
    rudymi
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Jacek79 wrote:
    Jak przekaźnik ją załączy, o ile turbina ma dobre szczotki, albo nie pojechany komutator .
    Przekaźnik ma swój czujnik, tak od połowy pedału gazu, ale da się go podnieśc wyżej, trzeba rozpiłować otwory.
    Nazywa się to tuning mechaniczny.


    momik12 wrote:
    są też pędzone paskiem jak w 1.8 G60


    zgadza sie są napędzane przez pasek ale to już inna bajka tu chodziło konkretnie o 1,9TDi i dziwi mnie wypowiedź "Jacek79" ze turbina ma szczotki itp

    I jeżeli jest luz i wycieki z turbiny to napewno trzeba ja zregenerować albo samemu albo komuś to zlecić
  • #17 13 May 2008 21:24
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Bajki z komutatorem--- między bajki jak złapiesz wirnik turbinki i ma wyczuwalny luz to do regeneracji bo bedą takie skutki olej, nagar , odgłosy.
  • #18 13 May 2008 21:38
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    sprężarka musi mieć luz promieniowy kolego
  • #19 13 May 2008 21:45
    petrys-go
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    hehe no nieżle turbina napedzana elektrycznie, kiedyś o tym słyszałem ale to chyba kompresor czy cos w tym stylu co do turbiny napedzanej paskiem to zgadza sie to g40 z silnikiem 1,3 montowany w polo lub g60 z silnikiem 1,8 montowany w corado(silniki benzynowe). Co do twojego przypadku to w wezach jeszcze nigdy sie nie spotkalem zeby nie bylo oleju, zawsze był tam jakis nalot. Powiedz lepiej czy kopci dziwnie na niebiesko ???
    albo przy jakich obrotach zaczyna się to buczenie, bo trudno mi zrozumieć skąd wiesz kiedy się załącza turbina??
    Ogółem jak turbina ci się rozbiegnie do końca to przeważnie zaciągnie olej wkręci się na obroty i bedziesz musiał zdusić silnik zeby go zgasic bo stacyjką nie wystarczy ogółem beka
  • #20 13 May 2008 22:29
    fake_nick
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jacek79 wrote:
    Jak przekaźnik ją załączy, o ile turbina ma dobre szczotki, albo nie pojechany komutator .
    Przekaźnik ma swój czujnik, tak od połowy pedału gazu, ale da się go podnieśc wyżej, trzeba rozpiłować otwory.
    Nazywa się to tuning mechaniczny.


    nie moglem sie powstrzymac .. gleba :D:D
    silniczek krokowy i pędnik strumieniowy :D
  • #21 13 May 2008 23:56
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kopcenia nie ma.Brak luzu wzdluz osi turbiny,minimalny jest na "boki".Buczenie startuje od 1200 obrotów i jast mocniej slyszalne pod obciazeniem.Spotkalem sie z opinia,ze to normalne w tych silnikach(1.9 TDI 90 BHP AGR).Niby wszystko gra a jednak. Wielkie dzieki za wszelka pomoc.
  • #22 14 May 2008 09:05
    Wilkolak3000
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Proponuję oczyścić kolektor wylotowy.
    Jak pogazujesz na postoju, nie ma odgłosu?
  • #23 14 May 2008 16:57
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na postoju równiez gwizdze.
  • #24 16 May 2008 10:24
    k631
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam to nie jest turbina na postoju ma małe obroty i nie pompuje ,stawiam na alternator , napinacz , pompę wody lub wspomagania.:idea:
  • #25 22 May 2008 11:17
    camel09
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    gosc pisze że ma nieszczelny układ wydechowy!
    więc jak ma nie buczeć? kiedy turbo pompuje, spalin jest wiecej i chałas sie nasila!
  • #26 22 May 2008 11:50
    triomax
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    camel09 wrote:
    gosc pisze że ma nieszczelny układ wydechowy!
    więc jak ma nie buczeć? kiedy turbo pompuje, spalin jest wiecej i chałas sie nasila!
    kolega ma racje trzeba zacząć od najprostszych i najtańszych usterek po co odrazu regeneracja pozatym na przytarej turbinie samochó raczej nie będzie miał pełnej mocy a gość pisze że jeżdzi ok. a ten temat ze szczotkami komutatorem przekażnikami to jedna wielka bujda:D
  • #27 05 Jun 2008 12:29
    tomator
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ja miałem podobne objawy w silniku 1,9 TDI (90KM) silnik 1Z, zaczął straszliwie słabnąć, w końcu zaczęła głośno pracować turbina- gwizdać przy większych obrotach, po obejrzeniu przez mechanika miała luzy- wymieniłem na regenerowaną w tej chwili przejechałem na niej 70000 km.
  • #28 08 Jul 2008 22:19
    Miromiro11
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    niezłe dochodzenie a najprawdopodobniej rozchodzi się o łożyska jedz na warsztat i niech osłuchają specjalnymi słuchawkami koszt może 20zł:] i po problemie a co do naprawy to tylko regeneracja na warsztacie którym robiłem nawet sie nie bawili w rozbiórki turbin mimo że robiliśmy wszystko chcesz mieć dobrą turbinę musi ktoś to zrobić kto to robi na co dzień sama wymiana łożysk jest skomplikowana
  • Helpful post
    #29 09 Jul 2008 21:42
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym olejem silnikowym pod ciśnieniem takim jak silnik, olej spełnia dwie funkcje smaruje i chłodzi turbine , nagrzewa sie miejscowo nawet do 400 st przy ostrej jeżdzie wiec tzreba po intensywnej jezdzie dać jej ostygność do temperatury oleju około 90-100st na wolnych obrotach + - 2min, inaczej możliwe jest przytarcje łożyskowania (podobnie jak olej na patelni) poprzez znagarowanie oleju od b.wysokiej temperatury turbiny, jeżeli masz Kolego przejechane 150-200tys km należy wyczyścić cały układ dolotowy z intercoolerem i zaworem ERG, jest tak od 1-1,5 litra sadzy nagaru i oleju z odmy, po rzetelnym czyszczeniu silnik ma lepszą kulture pracy, lepiej sie wkreca na obroty, dymienie jest szczątkowe, jeżeli masz turbine ze zmienną geometrią łopatek należy też wyczyścić również turbinę i układ regulacyjny(sterowanie od czujnika cisnienia powietrza doładowanego), turbinę jezeli zachodzi potrzeba regeneracji, to koszt do 1500zł (zastaje tylko obudowa) i regenerowane na podzespołach firmowych ( 3 fabryki produkuja wszystkie bezmała turbiny, reszta to od żółtych ludzi pochodzi, tego nie polecam), nikogo nie polecam ale prosze wybrać warsztat tak jak pisał Miromiro, który ma spec maszyne do tego, trzeba miec świadomość że turbia kreci w podskokach nawet 300 tys/obr na minutę, jak masz troszke wyobrażni to nie- wyważenie 1g daje b.duże siły działajaze na wirnik i łozyska, przepraszam za taki wykład ale te posty mnie rozbawiły i wnerwiły , nie mozna pisać jak się tylko słyszało i sie komus wydaje ze wie,pozdrawiam
  • #30 17 Jul 2008 12:45
    rfx2
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Dziekuje panowie za wszystkie porady.Wyczyscilem caly uklad i faktycznie auto ma wieksza "kulture" pracy,jednak co do samej turbinki to "swiszcze" nadal.Po wykluczeniu innych sugerowanych przez kolegów przyczyn (tych bardziej realnych) pozostaje tylko regeneracja.
    I tutaj mam kolejne pytanie.Czy mam czekac az turbina "padnie",czy zrobic to od razu.Dodam ,ze poza "swiszczeniem"turbinka pracuje normalnie.
    Z góry dziekuje za wszelkie porady.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products