X

Klapka w filtrze powietrza.Opel astra f 92r.1,8 benzyna/gaz

08 May 2008 09:46 ZAzartur82
  • #1 08 May 2008 09:46
    zartur82
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Rozebrałem filtr powietrza aby wymienić filtr no i go obejrzeć.Natknołem się na taką klapkę,ona jest ruchoma rusza się w górę i w dół i ona była w pozycji po środku tz.nie zamknięta i nie otwarta.Czy jest to normalne bo na gazie moje autko ma nierówne obroty,gaśnie jak wyspżęglam,a na PB po prostu płynie?
    I moje drugie pytanie czy jak mi pójdzie 14l/100 gazu winny może być zawór EGR,bo gdzieś wyczytałem że możliwe jest to?
  • #2 08 May 2008 13:43
    slavek_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    W przypadku montażu instalacji gazowej w astrach z tymi silnikami (mam na mysli 8 zaworowe) zawsze wykonujemy standardową sprawe. Otoż nie wiem czy dobrze sie rozumiemy bo w filtrze powietrza jest termostat klapkowy który steruje skąd silnik ma ciągnąć powietrze. Ona jest podłączona rurkami podcisnieniowymi do układu wtrysku benzyny a głownym przewodem nad "zbieracz" nad kolektorem wydechowym.

    My zawsze blokujemy to urządzenie zeby ciągle zasysało zimne powietrze i wiercimy dodatkowy otwór w dole obudowy filtra wielkości nakrętki od napoju.

    To pomaga na gaśniecie auta przy wysprzeglaniu. Jednak na benzynie samochód bedzie chodził troszke oporniej.

    Na temat spalania najpierw szukałbym przyczyny w złej regulacji dawki gazu. Powinno sie ją wykonać z analizatorem spalin jednek można zrobić to w warunkach domowych.

    Filtr gazu w zależności od stacji powinien chodzić max 15-20 tyś km.

    Na głownym przewodzie który biegnie od parownika do mieszacza jest taki zawór ze śróbka. Na zapalonym silniku należy skręcic go maksymalnie do momentu w którym silnik zaczyna sie dławić, po czym odkręcamy poł obrotu. W tym momencie mamy napewno zle ustawioną dawke minimalną (czyt. obroty jałowe silnika). Należy znaleźć śrube regulacyjną na parowniku (nie które parowniki mają ich wiele ale ta o której mowa znajduje sie od strony frontowej parownika. Trzeba nią tak wyregulować aby obroty po obiążeniu np długimi światłami były odpowiednie.


    Powinno pomóc. Radze wymienić filtr powietrza, fitr od gazu.

    Pozdrawiam.
  • #3 08 May 2008 15:48
    zartur82
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    To co w takim razie zaślepić widziałem gdzieś ze ta rura od kolektora była wygięta za filtr a pod spodem zaślepiona.Mile widziana pomoc np.fotki,jakieś opisy..Dzięki
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products