Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> podłączenie świateł do jazdy dziennej
Author
Message
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 07 Nov 2003
Posts: 73
Location: Cieszyn

Post#1 Post from the author of the topic 23 Jan 2004 20:11   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wg przepisów światła te mają automatycznie gasnąć, gdy włączymy światła mijania lub drogowe, a zapalać się jedynie wtedy, gdy świecą tylne pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
O ile rozwiązałem problem zapalania, to problem gaszenia rozpracowałem jak na razie tylko teoretycznie i wygląda to tak jak na schemacie:
http://republika.pl/server_burn/a1.jpg
I teraz pytanie: jakie diody zastosować? Czy wystarczą jakieś zwykłe prostownicze (np. 4001), czy też lepiej zamontować jakieś inne?
Z góry dzięki
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Jan 2004 20:11   





Back to top
   
Darko77
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 26 May 2003
Posts: 42

Post#2 23 Jan 2004 20:52   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Niestety Twó układzik ma wade, światełka dzienne nie będą gasły po włączeniu świateł drogowych lub mijania (zgasną tylko wtdy kiedy włączysz oba naraz - czyli jak na światłach mijania pociągniesz do siebie dzwignie przełącznika). Stanie się tak dlatego że powiedzmy jeżeli masz włączone światła mijania i siłą rzeczy wyłączone drogowe to prąd popłynie przez diode od drogowych i przekaźnikk będzie włączony, sytuacj będzie podobna przy włączonych drogowych i wyłączonych mijania, z tą różnicą że prąd popłynie w przez drugą z diod.

Co do zastosowania dios to raczej nie szukał bym tu nic super mocnego i drogiego bo diody te sterują tylko przekaźnikiem, zatem zwykłe diody prostownicze powiedzmy 1A. Gdyby przez nie miał płynąć większy prąd,np przy bezpośrednim zasilaniu żarówki, wtedy diody Shotky'iego, mają mniejszy spadek napięcia i co za tym idzie mniejszą moc dysypacji.

Jeśli chodzi o schemat to chętnie narysuje i podeśle coś lepszego jeżeli sprawa jest jeszcze aktualna

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
szogun
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 05 Sep 2002
Posts: 313
Location: Toruń

Post#3 23 Jan 2004 21:08   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko-jak możesz pytać czy sprawa aktualna
odpowiadając po niecałej godzinie i to
jako jedyny.
Tak aktualna .Ja równierz jestem zainteresowany.

Szogun

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Jan 2004 21:08   





Back to top
   
MACIEK_M
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 657
Location: Uć

Post#4 23 Jan 2004 22:08   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


A do jakiego to auta ???
Kiedyś miałem w Maluchu światła dzienne, które włączone raz na jesieni włączały się razem z pozycyjnymi po uruchomieniu silnika ( przekaźnik uruchamiany od kontrolki ładowania ), włączenie świateł mijania lub długich wyłączało światła dzienne. Układ zbudowany na trzech przekaźnikach. Myślę że da sie przerobić na inne auta. Jeśli są zainteresowani to poszukam i dołączę w schemat w poniedziałek.

Pozdrawiam Maciek_M

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Jan 2004 22:08   





Back to top
   
Łosiowy
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 20 Jan 2004
Posts: 15
Location: Sopot

Post#5 23 Jan 2004 22:15   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Tu jest takie urządzonko http://autotronik.com/index.php?p=towar&Typ=24&PHPSESSID=7a75971ee2283bc26aba1d23ba517498

Helpful message? + -

Back to top
   
stachn
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 13 Dec 2002
Posts: 174
Location: Racibórz

Post#6 23 Jan 2004 23:43   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Na stonie http://nstach.w.interia.pl/elektro.htm umieściłem dwa schematy ale włączające światła mijania po uruchomieniu silnika, Jeden miałem zastosowany w maluchu a nowszy w Opel Kadett. Mozna je stosować praktycznie w różnych samochodach.

Helpful message? + -

Back to top
   
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 07 Nov 2003
Posts: 73
Location: Cieszyn

Post#7 Post from the author of the topic 24 Jan 2004 11:40   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko77 - sprawa jak najbardziej aktualna. Chodzi mi właśnie o taki prosty układzik, gdzie nie ma żadnej elektroniki (bo wtedy nie ma się co zepsuć Wink ). Jakby co to poproszę go na mejla dice111@wp.pl lub o umieszczenie go tutaj na Elektrodzie (powinni się znaleźć chętni).
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Jan 2004 11:40   





Back to top
   
MACIEK_M
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 657
Location: Uć

Post#8 26 Jan 2004 15:15   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy.

W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu.

Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy go na Lato. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator zaczyna ładować ( gaśnie kontrolka ładowania ) światła dzienne zapalają się razem z pozycyjnymi i są zapalone do chwili wyłączenia silnika. Jeśli w czasie jazdy włączymy światła mijania lub długie to światła do jazdy dziennej zgasną i włączą się po ich wyłączeniu.
Przekaźnik Pk1jest podłączony równolegle do kontrolki ładowania i zapewnia włączenie świateł tylko w czasie pracy silnika, powinien mieć jak najmniejszy prąd wzbudzenia. Dla uproszczenia można go pominąć ale wtedy światła będą świecić od razu po zapołonie, również w czasie rozruchu.
Pk2 zapewnia wyłączanie świateł dziennych po włączeniu św.mijania lub długich, jest zasilany z jednych a masowany przez włókna żąrówek drugich. Przekaźnik nie może mieć wbudowanej diody, ma niewielki prąd więc dla dla żarówek reflektorowych nie znaczenia.
Pk3 odziela światła pozycyjne od dziennych ( możemy zostawić autko na pozycyjnych z nie pracującym silnikiem i dzienne się nie zapalą ) i musi być podwójny o bciążeniu styków min.10A. Dla uproszczenia układu można go pominąć ale wtedy cały prąd będzie płynął przez styki Pk1 i Pk2 i trzeba zastosować dla odseparowania diodę, a miało być bez "elektroniki".

Układ jest sprawdzony i jeździł przez wiele sezonów w kilku samochodach.

Życzę powodzenia przy przeróbkach.

Maciek_M

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 07 Nov 2003
Posts: 73
Location: Cieszyn

Post#9 Post from the author of the topic 26 Jan 2004 21:11   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wielkie dzięki. Właśnie o coś takiego mi chodziło.
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> podłączenie świateł do jazdy dziennej
Page 1 of 1
Similar topics
VW Passat B5, podłączenie świateł do jazdy dziennej (17)
passat B5 - podłączenie świateł do jazdy dziennej (3)
Ford Mondeo I, podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
mercedes w124 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (9)
Astra h 2004r - Podłączenie Świateł jazdy dziennej (1)
Audi A3 1,9 TDI 1998r. - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
proste pytanie-prosta odpowiedz! podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
Citroen C3 Diesel 1,4 rok 2005 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (20)
Skoda Fabia 1,4 16v 2007 rBKY - Podłączenie świateł LED do jazdy dziennej (6)
Inicjacja świateł do jazdy dziennej w corsa c (2)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl topic RSS feed