Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> podłączenie świateł do jazdy dziennej
Autor
Wiadomość
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 73
Miasto: Cieszyn

Post#1 Post autora tematu 23 Sty 2004 21:11   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wg przepisów światła te mają automatycznie gasnąć, gdy włączymy światła mijania lub drogowe, a zapalać się jedynie wtedy, gdy świecą tylne pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
O ile rozwiązałem problem zapalania, to problem gaszenia rozpracowałem jak na razie tylko teoretycznie i wygląda to tak jak na schemacie:
http://republika.pl/server_burn/a1.jpg
I teraz pytanie: jakie diody zastosować? Czy wystarczą jakieś zwykłe prostownicze (np. 4001), czy też lepiej zamontować jakieś inne?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Sty 2004 21:11   





Powrót do góry
   
Darko77
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 26 Maj 2003
Posty: 42

Post#2 23 Sty 2004 21:52   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Niestety Twó układzik ma wade, światełka dzienne nie będą gasły po włączeniu świateł drogowych lub mijania (zgasną tylko wtdy kiedy włączysz oba naraz - czyli jak na światłach mijania pociągniesz do siebie dzwignie przełącznika). Stanie się tak dlatego że powiedzmy jeżeli masz włączone światła mijania i siłą rzeczy wyłączone drogowe to prąd popłynie przez diode od drogowych i przekaźnikk będzie włączony, sytuacj będzie podobna przy włączonych drogowych i wyłączonych mijania, z tą różnicą że prąd popłynie w przez drugą z diod.

Co do zastosowania dios to raczej nie szukał bym tu nic super mocnego i drogiego bo diody te sterują tylko przekaźnikiem, zatem zwykłe diody prostownicze powiedzmy 1A. Gdyby przez nie miał płynąć większy prąd,np przy bezpośrednim zasilaniu żarówki, wtedy diody Shotky'iego, mają mniejszy spadek napięcia i co za tym idzie mniejszą moc dysypacji.

Jeśli chodzi o schemat to chętnie narysuje i podeśle coś lepszego jeżeli sprawa jest jeszcze aktualna

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
szogun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Wrz 2002
Posty: 309
Miasto: Toruń

Post#3 23 Sty 2004 22:08   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko-jak możesz pytać czy sprawa aktualna
odpowiadając po niecałej godzinie i to
jako jedyny.
Tak aktualna .Ja równierz jestem zainteresowany.

Szogun
Powrót do góry
   
MACIEK_M
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 584
Miasto: Uć

Post#4 23 Sty 2004 23:08   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


A do jakiego to auta ???
Kiedyś miałem w Maluchu światła dzienne, które włączone raz na jesieni włączały się razem z pozycyjnymi po uruchomieniu silnika ( przekaźnik uruchamiany od kontrolki ładowania ), włączenie świateł mijania lub długich wyłączało światła dzienne. Układ zbudowany na trzech przekaźnikach. Myślę że da sie przerobić na inne auta. Jeśli są zainteresowani to poszukam i dołączę w schemat w poniedziałek.

Pozdrawiam Maciek_M
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Sty 2004 23:08   





Powrót do góry
   
Łosiowy
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2004
Posty: 15
Miasto: Sopot

Post#5 23 Sty 2004 23:15   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Tu jest takie urządzonko http://autotronik.com/index.php?p=towar&Typ=24&PHPSESSID=7a75971ee2283bc26aba1d23ba517498
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Sty 2004 23:15   





Powrót do góry
   
stachn
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 13 Gru 2002
Posty: 173
Miasto: Racibórz

Post#6 24 Sty 2004 00:43   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Na stonie http://nstach.w.interia.pl/elektro.htm umieściłem dwa schematy ale włączające światła mijania po uruchomieniu silnika, Jeden miałem zastosowany w maluchu a nowszy w Opel Kadett. Mozna je stosować praktycznie w różnych samochodach.
Powrót do góry
   
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 73
Miasto: Cieszyn

Post#7 Post autora tematu 24 Sty 2004 12:40   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko77 - sprawa jak najbardziej aktualna. Chodzi mi właśnie o taki prosty układzik, gdzie nie ma żadnej elektroniki (bo wtedy nie ma się co zepsuć :wink: ). Jakby co to poproszę go na mejla dice111@wp.pl lub o umieszczenie go tutaj na Elektrodzie (powinni się znaleźć chętni).
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
MACIEK_M
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 584
Miasto: Uć

Post#8 26 Sty 2004 16:15   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy.

W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu.

Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy go na Lato. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator zaczyna ładować ( gaśnie kontrolka ładowania ) światła dzienne zapalają się razem z pozycyjnymi i są zapalone do chwili wyłączenia silnika. Jeśli w czasie jazdy włączymy światła mijania lub długie to światła do jazdy dziennej zgasną i włączą się po ich wyłączeniu.
Przekaźnik Pk1jest podłączony równolegle do kontrolki ładowania i zapewnia włączenie świateł tylko w czasie pracy silnika, powinien mieć jak najmniejszy prąd wzbudzenia. Dla uproszczenia można go pominąć ale wtedy światła będą świecić od razu po zapołonie, również w czasie rozruchu.
Pk2 zapewnia wyłączanie świateł dziennych po włączeniu św.mijania lub długich, jest zasilany z jednych a masowany przez włókna żąrówek drugich. Przekaźnik nie może mieć wbudowanej diody, ma niewielki prąd więc dla dla żarówek reflektorowych nie znaczenia.
Pk3 odziela światła pozycyjne od dziennych ( możemy zostawić autko na pozycyjnych z nie pracującym silnikiem i dzienne się nie zapalą ) i musi być podwójny o bciążeniu styków min.10A. Dla uproszczenia układu można go pominąć ale wtedy cały prąd będzie płynął przez styki Pk1 i Pk2 i trzeba zastosować dla odseparowania diodę, a miało być bez "elektroniki".

Układ jest sprawdzony i jeździł przez wiele sezonów w kilku samochodach.

Życzę powodzenia przy przeróbkach.

Maciek_M

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sty 2004 16:15   





Powrót do góry
   
Przemek82
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 73
Miasto: Cieszyn

Post#9 Post autora tematu 26 Sty 2004 22:11   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wielkie dzięki. Właśnie o coś takiego mi chodziło.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> podłączenie świateł do jazdy dziennej
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Astra III gubi ustawienie świateł do jazdy dziennej (1)
507S Vertex - Zakup świateł do jazdy dziennej? (2)
Światła do jazdy dziennej ze świateł drogowych (4)
światła do jazdy dziennej na bazie świateł drogowych ? (24)
Inicjacja świateł do jazdy dziennej w corsa c (2)
Instrukcja montażu świateł do jazdy dziennej (8)
Skoda Fabia 1,4 16v 2007 rBKY - Podłączenie świateł LED do jazdy dziennej (4)
proste pytanie-prosta odpowiedz! podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
Ford Mondeo I, podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
VW Passat B5, podłączenie świateł do jazdy dziennej (17)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.093 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony