Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



podłączenie świateł do jazdy dziennej


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->podłączenie świateł do jazdy dziennej Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
Przemek82
Level 11
Location: Cieszyn
Joined: 07 Nov 2003
Posts: 74
Helped: 1
Przemek82
Level 11
Post#1 23 Jan 2004 20:11  Topic author   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wg przepisów światła te mają automatycznie gasnąć, gdy włączymy światła mijania lub drogowe, a zapalać się jedynie wtedy, gdy świecą tylne pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
O ile rozwiązałem problem zapalania, to problem gaszenia rozpracowałem jak na razie tylko teoretycznie i wygląda to tak jak na schemacie:
http://republika.pl/server_burn/a1.jpg
I teraz pytanie: jakie diody zastosować? Czy wystarczą jakieś zwykłe prostownicze (np. 4001), czy też lepiej zamontować jakieś inne?
Z góry dzięki
Pozdrawiam

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Darko77
Level 12
Joined: 26 May 2003
Posts: 43
Darko77
Level 12
Post#2 23 Jan 2004 20:52    

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Niestety Twó układzik ma wade, światełka dzienne nie będą gasły po włączeniu świateł drogowych lub mijania (zgasną tylko wtdy kiedy włączysz oba naraz - czyli jak na światłach mijania pociągniesz do siebie dzwignie przełącznika). Stanie się tak dlatego że powiedzmy jeżeli masz włączone światła mijania i siłą rzeczy wyłączone drogowe to prąd popłynie przez diode od drogowych i przekaźnikk będzie włączony, sytuacj będzie podobna przy włączonych drogowych i wyłączonych mijania, z tą różnicą że prąd popłynie w przez drugą z diod.

Co do zastosowania dios to raczej nie szukał bym tu nic super mocnego i drogiego bo diody te sterują tylko przekaźnikiem, zatem zwykłe diody prostownicze powiedzmy 1A. Gdyby przez nie miał płynąć większy prąd,np przy bezpośrednim zasilaniu żarówki, wtedy diody Shotky'iego, mają mniejszy spadek napięcia i co za tym idzie mniejszą moc dysypacji.

Jeśli chodzi o schemat to chętnie narysuje i podeśle coś lepszego jeżeli sprawa jest jeszcze aktualna

Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
szogun
Level 18
Location: Toruń
Joined: 05 Sep 2002
Posts: 324
Helped: 9
Post rating: 3
szogun
Level 18
Post#3 23 Jan 2004 21:08    

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko-jak możesz pytać czy sprawa aktualna
odpowiadając po niecałej godzinie i to
jako jedyny.
Tak aktualna .Ja równierz jestem zainteresowany.

Szogun

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
MACIEK_M
Level 27
Location: Uć
Joined: 03 Jul 2003
Posts: 874
Helped: 76
Post rating: 25
MACIEK_M
Level 27
Post#4 23 Jan 2004 22:08    

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


A do jakiego to auta ???
Kiedyś miałem w Maluchu światła dzienne, które włączone raz na jesieni włączały się razem z pozycyjnymi po uruchomieniu silnika ( przekaźnik uruchamiany od kontrolki ładowania ), włączenie świateł mijania lub długich wyłączało światła dzienne. Układ zbudowany na trzech przekaźnikach. Myślę że da sie przerobić na inne auta. Jeśli są zainteresowani to poszukam i dołączę w schemat w poniedziałek.

Pozdrawiam Maciek_M

Helpful post? + 0
Back to top
Łosiowy
Level 10
Location: Sopot
Joined: 20 Jan 2004
Posts: 15
Helped: 1
Łosiowy
Level 10
Post#5 23 Jan 2004 22:15    

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Tu jest takie urządzonko http://autotronik.com/index.ph...75971ee2283bc26aba1d23ba517498

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
stachn
Level 16
Location: Racibórz
Joined: 13 Dec 2002
Posts: 207
Helped: 13
Post rating: 3
stachn
Level 16
Post#6 23 Jan 2004 23:43    

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Na stonie http://nstach.w.interia.pl/elektro.htm umieściłem dwa schematy ale włączające światła mijania po uruchomieniu silnika, Jeden miałem zastosowany w maluchu a nowszy w Opel Kadett. Mozna je stosować praktycznie w różnych samochodach.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Przemek82
Level 11
Location: Cieszyn
Joined: 07 Nov 2003
Posts: 74
Helped: 1
Przemek82
Level 11
Post#7 24 Jan 2004 11:40  Topic author   

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Darko77 - sprawa jak najbardziej aktualna. Chodzi mi właśnie o taki prosty układzik, gdzie nie ma żadnej elektroniki (bo wtedy nie ma się co zepsuć :wink: ). Jakby co to poproszę go na mejla dice111@wp.pl lub o umieszczenie go tutaj na Elektrodzie (powinni się znaleźć chętni).
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
MACIEK_M
Level 27
Location: Uć
Joined: 03 Jul 2003
Posts: 874
Helped: 76
Post rating: 25
MACIEK_M
Level 27
Post#8 26 Jan 2004 15:15    

Re: podłączenie świateł do jazdy dziennej


Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy.

W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu.

Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy go na Lato. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator zaczyna ładować ( gaśnie kontrolka ładowania ) światła dzienne zapalają się razem z pozycyjnymi i są zapalone do chwili wyłączenia silnika. Jeśli w czasie jazdy włączymy światła mijania lub długie to światła do jazdy dziennej zgasną i włączą się po ich wyłączeniu.
Przekaźnik Pk1jest podłączony równolegle do kontrolki ładowania i zapewnia włączenie świateł tylko w czasie pracy silnika, powinien mieć jak najmniejszy prąd wzbudzenia. Dla uproszczenia można go pominąć ale wtedy światła będą świecić od razu po zapołonie, również w czasie rozruchu.
Pk2 zapewnia wyłączanie świateł dziennych po włączeniu św.mijania lub długich, jest zasilany z jednych a masowany przez włókna żąrówek drugich. Przekaźnik nie może mieć wbudowanej diody, ma niewielki prąd więc dla dla żarówek reflektorowych nie znaczenia.
Pk3 odziela światła pozycyjne od dziennych ( możemy zostawić autko na pozycyjnych z nie pracującym silnikiem i dzienne się nie zapalą ) i musi być podwójny o bciążeniu styków min.10A. Dla uproszczenia układu można go pominąć ale wtedy cały prąd będzie płynął przez styki Pk1 i Pk2 i trzeba zastosować dla odseparowania diodę, a miało być bez "elektroniki".

Układ jest sprawdzony i jeździł przez wiele sezonów w kilku samochodach.

Życzę powodzenia przy przeróbkach.

Maciek_M

Attachments:

Helpful post? + +2
Back to top
Przemek82
Level 11
Location: Cieszyn
Joined: 07 Nov 2003
Posts: 74
Helped: 1
Przemek82
Level 11
Post#9 26 Jan 2004 21:11  Topic author   

podłączenie świateł do jazdy dziennej


Wielkie dzięki. Właśnie o coś takiego mi chodziło.
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> podłączenie świateł do jazdy dziennej
Page 1 of 1

Similar topics to podłączenie świateł do jazdy dziennej

VW Passat B5, podłączenie świateł do jazdy dziennej (17)
passat B5 - podłączenie świateł do jazdy dziennej (3)
Ford Mondeo I, podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
mercedes w124 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (9)
Astra h 2004r - Podłączenie Świateł jazdy dziennej (1)
Audi A3 1,9 TDI 1998r. - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
proste pytanie-prosta odpowiedz! podłączenie świateł do jazdy dziennej (4)
Citroen C3 Diesel 1,4 rok 2005 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej (20)
Skoda Fabia 1,4 16v 2007 rBKY - Podłączenie świateł LED do jazdy dziennej (6)
Inicjacja świateł do jazdy dziennej w corsa c (2)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.112 seconds