Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Przepływomierz paliwa, korekcja, sprawdzanie zużycia paliwa

Rmx1987 12 Maj 2008 21:34
  • #1 12 Maj 2008 21:34
    Rmx1987
    Poziom 15  

    Witam!

    Szukam pomocy w wyskalowaniu przepływomierza paliwa w firmie samochodowej mojego brata, kilka miesięcy temu założyliśmy przepływomierze w samochodach ciężarowych oraz ciągnikach....Chcieliśmy sprawdzić pracowników wiadomo o co chodzi, nie wie któryś z Panów jak wyskalować to urządzanie ponieważ wskazuje teraz dużo mniejsze spalanie!>?
    Czekam na odp jak to możliwe

  • #2 14 Maj 2008 14:27
    pivvo
    Poziom 22  

    Przepływomierz służy do ograniczania wielkości dawki paliwa wtryskiwanego do silnika czyli aby silnik (diesel) nie dymił jak MS Batory gdy jeszcze pływał , więc jak przepływomierz jest brudny albo nie od tego komputera to tnie dawkę i moc też :D i stąd mniejsze spalanie

  • #3 14 Maj 2008 15:03
    Moulder
    Poziom 23  

    Ale mowa jest o przepływomierzu paliwa ! anie powietrza :D

  • #4 14 Maj 2008 17:28
    Rmx1987
    Poziom 15  

    No właśnie chodzi tutaj o przepływomierz paliwa a nie powietrza....Oraz ze one nie sa montowane seryjnie. . . Jak panowie znacie jakiś pomysł jak sprawdzić czy on dobrze działa to podpowiedzcie, ewentualnie jak można go wyregulować

  • #5 15 Maj 2008 23:14
    pivvo
    Poziom 22  

    Sorki :sm7: nie czytałem ze zrozumieniem :sm7:

  • #6 17 Maj 2008 15:13
    Rmx1987
    Poziom 15  

    A wiec jak można taki przepływomierz bez żadnej większej interwencji wyregulować ponieważ wszystko jest w plombach ?!Za info dziękuje z gory;)

  • #7 19 Maj 2008 20:44
    milejow
    Poziom 42  

    Nie bardzo rozumiem,o jaki przeplywomierz ci chodzi.Moze masz na mysli ultradzwiekowa sonde paliwa stosowana do GPS,a monitorujacego parametry pracy i lokalizacje pojazdu?

  • #8 19 Maj 2008 23:17
    Rmx1987
    Poziom 15  

    Nieee!
    Chodzi mi o przepływomierz paliwa montowany do sprawdzenia faktycznego spalania paliwa w samochodzie lub maszynach

  • #9 13 Wrz 2008 22:16
    pucekk
    Poziom 10  

    Kolego Rmx1987 mozesz podac dokladnie jaki to model i firma przepływomierza?

  • #10 30 Kwi 2009 12:27
    semeko1
    Poziom 2  

    Panie Pivvo

    Wypisuje Pan takie pierdoły ze mózg się pod czapka gotuje.
    Przepływomierz nie służy do ograniczenia dawki palia a do mierzenia faktycznego zużycia paliwa.

    panu który pytał o kalibrację przepływomierza odpowiem.
    Nie każdy przepływomierz da się skalibrować.
    Jeśli Pan kupił jednokomorowe gówienko za równie gówniane pieniądze to mam przykrą wiadomość - wyrzucił Pan kasę w błoto.
    Trzeba było lepeij dać na księdzu na tacę niż kupować badziewny wodomierz.

    jeśli kupił Pan jednak przepływomierz z dwoma oddzielnymi komorami i elektronicznym wyświetlaczem to jest możliwość jego kalibracji w ustawieniach wyświetlacza po podaniu kodu. kod taki otrzymywany jest wraz z urządzeniem i otrzymuje go osoba kupująca.

  • #11 30 Kwi 2009 14:33
    pivvo
    Poziom 22  

    semeko1 napisał:
    Panie Pivvo

    Wypisuje Pan takie pierdoły ze mózg się pod czapka gotuje.
    Przepływomierz nie służy do ograniczenia dawki palia a do mierzenia faktycznego zużycia paliwa.

    No cóż mamy mędrca :D, nurtuje mnie tylko jak mógł posiąść wiedzę nie umiejąc czytać ze zrozumieniem.
    Nie ukrywam że czytając o przepływomierzu, odpowiedziałem nie na temat, bo pisałem o przepływomierzy powietrza a nie paliwa, lecz od razu się :oops:

  • #12 03 Maj 2009 08:58
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Jeśli nie da się skalibrować to proponuję zmontować proste stanowisko badawcze z dwu zbiorników, wężyków, kranika itp i porównać wskazania do rzeczywistego przepływu. Kilka prób przy różnej prędkości przepływu. Jeśli zależność będzie liniowa to sprawa jest prosta.

  • #13 18 Lut 2010 12:46
    semeko1
    Poziom 2  

    Tylko elektroniczne przepływomierze paliwa da się kalibrować.
    Przepływomierze mechaniczne- analogowe nie są dają się kalibrować ale błąd ich pomiaru nie powinien być wielki. Uu mnie 1-2 %.
    Ja mam głównie urządzenia mechaniczne VR-04 z firmy INTEX na ciągnikach Ursus i Perkins i muszę przyznać że jestem bardzo zadowolony z rezultatów ale te elektroniczne to oni mi kalibrowali. Z tego co pamiętam to odpowiednia ilość impulsów odpowiada 1 litrowi przepływu. trzeba zatankować maszyna n do pełna i dać ja do pracy. Potem porównuje się zatankowane i zużyte paliwo i dobiera ilość impulsów do tego co spalił.

  • #14 28 Lut 2010 09:17
    Cichy1911
    Poziom 1  

    a czy uwzgledniane jest jakos paliwko, ktore sobie wraca do zbiornika przez zawory przelewowe na filtrze, pompie oraz na wtryskiwaczach?