Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470 Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
andrzejluczuk
Level 17
Location: Gliwice
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 314
Helped: 17
Post rating: 6
andrzejluczuk
Level 17
Post#1 13 May 2008 12:49  Topic author   

Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Witam, problem jak w temacie. Występuje mi ten błąd, a po jego skasowaniu i przejechaniu kilkaset metrów występuje ponownie. Błąd nie występuje przy gazowaiu na luzie. Byłem już u trzech magików i rozkładają ręce. Sugerowali wymianę przepływki oraz zaworów przy filtrze powietrza jednak nic to nie pomogło. Miałem tam też problem z podciśnieniem (nie chodziły klapy nawiewów), ale po uszczelnieniu pomogło jedynie w temacie wentylacji a silnik nadal wpada w tryb awaryjny. Ma ktoś jakieś sugestie? co jeszcze mógłbym podmienić? Z góry dzięki za rady.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
5150
Level 17
Location: Chirosima
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 217
Helped: 17
5150
Level 17
Post#2 13 May 2008 12:59    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Przecież widać że chodzi o regulację ciśnienia doładowania, teraz się masz dowiedzieć czy dmuchawka dmucha za dużo czy za mało.
Jak za dużo to nie łazi upust, jak za mało to albo dmuchawka odeszła do krainy szczęśliwych dmuchawek, albo walnięty wąż idący do intercoolera, zgnity intercoller, upust w pozycji otwarte.....
To proste jak rypanko i nie wiem czemu sobie z tym ktoś nie może poradzić.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
andrzejluczuk
Level 17
Location: Gliwice
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 314
Helped: 17
Post rating: 6
andrzejluczuk
Level 17
Post#3 13 May 2008 22:55  Topic author   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Jak widać nie dla wszystkich jest to takie jasne :( W takim razie co radzisz, pomiar ciśnienie doładowania? Raczej wezmę się za to sam bo jak mam jeździć po mechesach to mnie krew zalewa, że nie umieją sobie z tym poradzić. W VAG-u wiedziałbym co robić, ale z mietkiem to niewiele mam do czynienia w temacie serwis.
Czy za słabe ładowanie też objawiało by się przejściem w awaryjny? Myślałem, że tylko przeładowanie... Ile powinno być, aby było OK, masz jakiś doświadczenie z tym motorkiem?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
wloc
Spec od samochodów
Location: Włocławek
Joined: 24 Oct 2003
Posts: 2379
Helped: 187
Post rating: 43
wloc
Spec od samochodów
Post#4 13 May 2008 23:01    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
5150
Level 17
Location: Chirosima
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 217
Helped: 17
5150
Level 17
Post#5 13 May 2008 23:09    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


wloc wrote:
jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu

No widzisz Roman? :)

Helpful post? + 0
Back to top
andrzejluczuk
Level 17
Location: Gliwice
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 314
Helped: 17
Post rating: 6
andrzejluczuk
Level 17
Post#6 13 May 2008 23:37  Topic author   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


wloc wrote:
jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu


mówicie o podciśnieniu, czy do intercolera? Te od coolera raczej ok są bo zani mi go wywali w awaryjny to turbo czuje. A czy nie powinienem na oróbę EGR-a zaślepić? może tu jest problem?
No i duże dzięki z porady. Jutro z rana coś podziałam w temacie.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
andrzejluczuk
Level 17
Location: Gliwice
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 314
Helped: 17
Post rating: 6
andrzejluczuk
Level 17
Post#7 18 May 2008 07:31  Topic author   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra odcinającego to ta dmuchawka powinna dawać odczuwalne ciśnienie w dolocie prawda? W każdym razie wszystkie turbiny z jakimi się dotychczas zetknąłem działału w ten sposób, że jak dodałem gazu to przewody gumowe stawały się twarde. W moim mietku nic takiego się nie dzieje- dmuchawka jakby martwa. Zastanawiam się teraz nad katalizatorem... no bo jak trzymam zawór upustowy a turbina nie dmucha to może spalin nie ma i nie napędza wirnika? Poradzcie coś zanim wymienię pół auta.

Helpful post? + 0
Back to top
domel78
Level 2
Joined: 28 Feb 2007
Posts: 3
domel78
Level 2
Post#8 29 Jun 2008 10:14    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


U mnie też jest ten problem 1470. Przy podłączeniu do kompa wyszło ciśnienie 16 ( tylko nie pamiętam jednostki), a powinno być 8. Piszecie wyżej, że jak za dużo to nie łazi upust. Ale co to jest, jak to naprawić, wymienić, pomóżcie proszę.

Helpful post? + 0
Back to top
rx7hew
Level 16
Location: Strzyżów
Joined: 04 Nov 2006
Posts: 163
Helped: 11
Post rating: 3
rx7hew
Level 16
Post#9 29 Jun 2008 11:35    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


sprawdz wylot spalin, czy drożne tłumiki i filtr cząstek stałych tzw. katalizator, jak to jest ok to problem ze sterowaniem turbiny. W dobrym serwisie sobie z tym poradzą bez problemu. Na regulacje ciśnienia doładowania ma wpływ przepływomierz, zawór recyrkulacji i czujnik ciśnienie doładowania. Jeżeli cały układ ssania powietrza od filtra do kolektora szczelny to sprawdź te rzeczy coś musi być nie tak. Jeżeli jest ok to przereguluj turbine, na postoju turbina pompuje tylko przez pare sekund po dodaniu gazu

Helpful post? + 0
Back to top
domel78
Level 2
Joined: 28 Feb 2007
Posts: 3
domel78
Level 2
Post#10 29 Jun 2008 12:02    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


opiszę trochę dokładniej przebieg problemu. Jak się rusza wszystko jest ok, auto przyśpiesza elegancko, turbinka działa jak należy. Dopiero jak wyleci się na traskę to przy dużym obciążeniu ( wyprzedzaniu na 4biegu, przy 4tys. obrotów) coś się blokuje, auto traci moc, obroty spadają do 3 tyś. i już więcej się silnik nie wkręci. Trzeba wyłączyć silnik poczekać z 15 minut i wszystko wraca do początku

Helpful post? + 0
Back to top
domel78
Level 2
Joined: 28 Feb 2007
Posts: 3
domel78
Level 2
Post#11 27 Jul 2008 07:31    

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Znalazłem przyczynę mojego problemu. Rura gumowa przy intercoolerze była rozerwana. Zmieniłem na nową i samochód jeździ jak nowy.

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470
Page 1 of 1

Similar topics to merc E 290 TD 97. Błąd P 1470

VW Golf V 1.9TDi - błąd 290 287 czyli czujniki ABS tył G46 G44 (9)
Vito 110 cdi nie pali. Błędy: 1188, 1622, 1470 i 1636. (3)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.065 seconds