Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470
Autor
Wiadomość
andrzejluczuk
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 314
Miasto: Gliwice

Post#1 Post autora tematu 13 Maj 2008 12:49   

Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Witam, problem jak w temacie. Występuje mi ten błąd, a po jego skasowaniu i przejechaniu kilkaset metrów występuje ponownie. Błąd nie występuje przy gazowaiu na luzie. Byłem już u trzech magików i rozkładają ręce. Sugerowali wymianę przepływki oraz zaworów przy filtrze powietrza jednak nic to nie pomogło. Miałem tam też problem z podciśnieniem (nie chodziły klapy nawiewów), ale po uszczelnieniu pomogło jedynie w temacie wentylacji a silnik nadal wpada w tryb awaryjny. Ma ktoś jakieś sugestie? co jeszcze mógłbym podmienić? Z góry dzięki za rady.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Maj 2008 12:49   





Powrót do góry
   
5150
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 217
Miasto: Chirosima

Post#2 13 Maj 2008 12:59   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Przecież widać że chodzi o regulację ciśnienia doładowania, teraz się masz dowiedzieć czy dmuchawka dmucha za dużo czy za mało.
Jak za dużo to nie łazi upust, jak za mało to albo dmuchawka odeszła do krainy szczęśliwych dmuchawek, albo walnięty wąż idący do intercoolera, zgnity intercoller, upust w pozycji otwarte.....
To proste jak rypanko i nie wiem czemu sobie z tym ktoś nie może poradzić.
Powrót do góry
   
andrzejluczuk
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 314
Miasto: Gliwice

Post#3 Post autora tematu 13 Maj 2008 22:55   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Jak widać nie dla wszystkich jest to takie jasne :( W takim razie co radzisz, pomiar ciśnienie doładowania? Raczej wezmę się za to sam bo jak mam jeździć po mechesach to mnie krew zalewa, że nie umieją sobie z tym poradzić. W VAG-u wiedziałbym co robić, ale z mietkiem to niewiele mam do czynienia w temacie serwis.
Czy za słabe ładowanie też objawiało by się przejściem w awaryjny? Myślałem, że tylko przeładowanie... Ile powinno być, aby było OK, masz jakiś doświadczenie z tym motorkiem?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Maj 2008 22:55   





Powrót do góry
   
wloc
Spec od samochodów
Spec od samochodów


Dołączył: 24 Paź 2003
Posty: 2370
Miasto: Włocławek

Post#4 13 Maj 2008 23:01   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu
Powrót do góry
   
5150
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 217
Miasto: Chirosima

Post#5 13 Maj 2008 23:09   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


wloc napisał:
jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu

No widzisz Roman? :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Maj 2008 23:09   





Powrót do góry
   
andrzejluczuk
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 314
Miasto: Gliwice

Post#6 Post autora tematu 13 Maj 2008 23:37   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


wloc napisał:
jak kolega radził sprawdzić dokładnie węże zasilające szczególnie od dołu


mówicie o podciśnieniu, czy do intercolera? Te od coolera raczej ok są bo zani mi go wywali w awaryjny to turbo czuje. A czy nie powinienem na oróbę EGR-a zaślepić? może tu jest problem?
No i duże dzięki z porady. Jutro z rana coś podziałam w temacie.
Powrót do góry
   
andrzejluczuk
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 314
Miasto: Gliwice

Post#7 Post autora tematu 18 Maj 2008 07:31   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra odcinającego to ta dmuchawka powinna dawać odczuwalne ciśnienie w dolocie prawda? W każdym razie wszystkie turbiny z jakimi się dotychczas zetknąłem działału w ten sposób, że jak dodałem gazu to przewody gumowe stawały się twarde. W moim mietku nic takiego się nie dzieje- dmuchawka jakby martwa. Zastanawiam się teraz nad katalizatorem... no bo jak trzymam zawór upustowy a turbina nie dmucha to może spalin nie ma i nie napędza wirnika? Poradzcie coś zanim wymienię pół auta.
Powrót do góry
   
domel78
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 3

Post#8 29 Cze 2008 10:14   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


U mnie też jest ten problem 1470. Przy podłączeniu do kompa wyszło ciśnienie 16 ( tylko nie pamiętam jednostki), a powinno być 8. Piszecie wyżej, że jak za dużo to nie łazi upust. Ale co to jest, jak to naprawić, wymienić, pomóżcie proszę.
Powrót do góry
   
rx7hew
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 163
Miasto: Strzyżów

Post#9 29 Cze 2008 11:35   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


sprawdz wylot spalin, czy drożne tłumiki i filtr cząstek stałych tzw. katalizator, jak to jest ok to problem ze sterowaniem turbiny. W dobrym serwisie sobie z tym poradzą bez problemu. Na regulacje ciśnienia doładowania ma wpływ przepływomierz, zawór recyrkulacji i czujnik ciśnienie doładowania. Jeżeli cały układ ssania powietrza od filtra do kolektora szczelny to sprawdź te rzeczy coś musi być nie tak. Jeżeli jest ok to przereguluj turbine, na postoju turbina pompuje tylko przez pare sekund po dodaniu gazu
Powrót do góry
   
domel78
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 3

Post#10 29 Cze 2008 12:02   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


opiszę trochę dokładniej przebieg problemu. Jak się rusza wszystko jest ok, auto przyśpiesza elegancko, turbinka działa jak należy. Dopiero jak wyleci się na traskę to przy dużym obciążeniu ( wyprzedzaniu na 4biegu, przy 4tys. obrotów) coś się blokuje, auto traci moc, obroty spadają do 3 tyś. i już więcej się silnik nie wkręci. Trzeba wyłączyć silnik poczekać z 15 minut i wszystko wraca do początku
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Cze 2008 12:02   





Powrót do góry
   
domel78
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 3

Post#11 27 Lip 2008 07:31   

Re: Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470


Znalazłem przyczynę mojego problemu. Rura gumowa przy intercoolerze była rozerwana. Zmieniłem na nową i samochód jeździ jak nowy.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Merc E 290 TD 97. Błąd P 1470
Strona 1 z 1
Podobne tematy
VW Golf V 1.9TDi - błąd 290 287 czyli czujniki ABS tył G46 G44 (9)
Vito 110 cdi nie pali. Błędy: 1188, 1622, 1470 i 1636. (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.072 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony