X

[VW GOLF TDI]Brak ładowania - świeci kontrolka.

KrisQC 16 May 2008 19:53
  • #1 16 May 2008 19:53
    KrisQC
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. W nocy jechałem do Monachium z czego 300km w strasznej ulewie. Jekies 100km przed celem zaczela swiecic kontrolka ladowania, nie gasnie po odpaleniu. Rano zrobilem pomiary napiecia i wychodzi na to ze na uruchomionym silniku alternator nie laduje akumulatora - napiecie na aku 11,4V. Nie wiem co robic? Do domu z powrotem mam 750km a u niemca mni skasuja za naprawe pewnie zdrowo. Slyszalem ze mozna sprobowac polaczyc plus z aku ze wzbudnikiem na alternatorze ale nie wiem ktory to kabel. Prosze Was o wskazowki, moze jakies foto czy schemat.
  • #2 16 May 2008 19:58
    5150
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Daj se z tym spokój, pewnie nawet nie sprawdziłes czy pasek nie spadł
  • #3 16 May 2008 20:04
    tc
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    najpierw wymontuj regulator napięcia i sprawdź czy są szczotki w zależności od typu alternatora zazwyczaj jest przykręcony dwoma śrubkami napisz jaki jest typ altka
  • #4 16 May 2008 20:30
    KrisQC
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pasek nie spadl, to akurat sprawdzilem. Alternator 120A BOSH z silnika 1.9TDI AHF.
  • #5 16 May 2008 20:39
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    jedyne co sam sprawdzisz to długość szczotek.
  • #6 16 May 2008 20:41
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P
  • #7 16 May 2008 20:46
    KrisQC
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Gdzie w nim jest regulator? Z altka wychodzi tylko jeden gruby kabel i wtyczka 2- żylowa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    viper555 wrote:
    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P

    Czasu mam sporo, jak nie chcesz pomóc to odpuść sobie takie komentarze.
  • Helpful post
    #8 16 May 2008 21:00
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli będziesz umiał wymontować to lepiej poszukaj na szrocie używanego alternatora.P
  • #9 16 May 2008 21:03
    KrisQC
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jestem w Niemczech i to jest glowny problem... Ciekawe czy tutaj go naprawia czy lepiej kupic uzywke i przelozyc tak jak radzi viper555
  • Helpful post
    #10 16 May 2008 21:05
    tc
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi

    najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
  • #11 16 May 2008 21:13
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    tc wrote:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi


    przecież pisze że jest w niemczech co mu to da że sprawdzi wirnik jak i tak go nie naprawi.A ten drugi przewód to DFM
  • #12 16 May 2008 21:17
    5150
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    tc wrote:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz

    Nie opowiadaj bzdur, kontrolka i sygnał ze sterownika silnika.Regulator jest najprawdopodoniej taki jak tu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012704.html
    w starszym typie alternatora jak sa skończone szczotki to kontrolka się nie zaświeci o jej obieg zamyka sie przez wirnik.
    Jeżeli jechał w strumieniu wody to duża szansa że owa doszła do frajlaufszajby i puszcza w obie strony.
  • #13 16 May 2008 22:10
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Jedyny ratunek w niemczech to używka ,takich rzeczy nikt tam nie naprawia bo po prostu się nie opłaca.Naprawa będzie cię więcej kosztowac niż używka.
  Search 4 million + Products
Browse Products