Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Maj 2008 19:53
    KrisQC
    Poziom 9  

    Witam. W nocy jechałem do Monachium z czego 300km w strasznej ulewie. Jekies 100km przed celem zaczela swiecic kontrolka ladowania, nie gasnie po odpaleniu. Rano zrobilem pomiary napiecia i wychodzi na to ze na uruchomionym silniku alternator nie laduje akumulatora - napiecie na aku 11,4V. Nie wiem co robic? Do domu z powrotem mam 750km a u niemca mni skasuja za naprawe pewnie zdrowo. Slyszalem ze mozna sprobowac polaczyc plus z aku ze wzbudnikiem na alternatorze ale nie wiem ktory to kabel. Prosze Was o wskazowki, moze jakies foto czy schemat.

  • #2 16 Maj 2008 19:58
    5150
    Poziom 17  

    Daj se z tym spokój, pewnie nawet nie sprawdziłes czy pasek nie spadł

  • #3 16 Maj 2008 20:04
    tc
    Poziom 16  

    najpierw wymontuj regulator napięcia i sprawdź czy są szczotki w zależności od typu alternatora zazwyczaj jest przykręcony dwoma śrubkami napisz jaki jest typ altka

  • #4 16 Maj 2008 20:30
    KrisQC
    Poziom 9  

    Pasek nie spadl, to akurat sprawdzilem. Alternator 120A BOSH z silnika 1.9TDI AHF.

  • #5 16 Maj 2008 20:39
    momik12
    Poziom 31  

    jedyne co sam sprawdzisz to długość szczotek.

  • #6 16 Maj 2008 20:41
    viper555
    spec od auto-elektro

    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P

  • #7 16 Maj 2008 20:46
    KrisQC
    Poziom 9  

    Gdzie w nim jest regulator? Z altka wychodzi tylko jeden gruby kabel i wtyczka 2- żylowa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    viper555 napisał:
    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P

    Czasu mam sporo, jak nie chcesz pomóc to odpuść sobie takie komentarze.

  • Pomocny post
    #8 16 Maj 2008 21:00
    viper555
    spec od auto-elektro

    Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli będziesz umiał wymontować to lepiej poszukaj na szrocie używanego alternatora.P

  • #9 16 Maj 2008 21:03
    KrisQC
    Poziom 9  

    Jestem w Niemczech i to jest glowny problem... Ciekawe czy tutaj go naprawia czy lepiej kupic uzywke i przelozyc tak jak radzi viper555

  • Pomocny post
    #10 16 Maj 2008 21:05
    tc
    Poziom 16  

    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi

    najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień

  • #11 16 Maj 2008 21:13
    momik12
    Poziom 31  

    tc napisał:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi


    przecież pisze że jest w niemczech co mu to da że sprawdzi wirnik jak i tak go nie naprawi.A ten drugi przewód to DFM

  • #12 16 Maj 2008 21:17
    5150
    Poziom 17  

    tc napisał:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz

    Nie opowiadaj bzdur, kontrolka i sygnał ze sterownika silnika.Regulator jest najprawdopodoniej taki jak tu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012704.html
    w starszym typie alternatora jak sa skończone szczotki to kontrolka się nie zaświeci o jej obieg zamyka sie przez wirnik.
    Jeżeli jechał w strumieniu wody to duża szansa że owa doszła do frajlaufszajby i puszcza w obie strony.

  • #13 16 Maj 2008 22:10
    adam7009
    Poziom 36  

    Jedyny ratunek w niemczech to używka ,takich rzeczy nikt tam nie naprawia bo po prostu się nie opłaca.Naprawa będzie cię więcej kosztowac niż używka.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty