Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 19 Maj 2008 23:29
    pompak
    Poziom 22  

    Witam.
    Mam taki problem przy nagłaśnianiu szkolnej hali sportowej. Jest ona bardzo duża, ma balkony itp.
    Nagłośnienie w szkole to powermixer LDM SMX-12R ( ten z efektami ale i tak niedziałają :) a kolumny to LDM Everygreens 200w 8 ohm , no cóż nie będę komentował tych kolumn i jeszcze mają po 1 piezaku na kolumne spalonym, i niestety nic nie slychac na sali jak ktoś mówi. Straszne echo jest , hala jest bardzo wysoka , nieraz się ją dzieli na 3 boiska. Narysowałem rysunek jak to wygląda. Ta kolumna co stoi na drewnianej ochronce kaloryferow jest na wysokości około 1,5m , druga leży na ziemi i obie są skierowane na srodek hali zwykle. To owolne kółko zaznaczone na rysunku to tam zwykle stoi dyrektor, czy inni mówiący i niestety musi być cichutko żeby nie sprzęgało. Czy dało by to coś jak bym kolumny ustawił za tymi co mówią ? nie będą wtedy kolumny za blisko słuchaczy? Zakładam temat ponieważ będzie nadanie imienia szkoły i wszytsko ma być na cacy, będzie jeszcze mój sprzęt jako główny napęd: końcówka mocy PMP electronic PA-800 2x400w 4ohm , kolumny LDM P-31506 pro 300w, 4 ohm ( będzie chyba lepiej słychać bo te kolumny mają normalny driver i głośniki średniotonowe, jeszcze ich na hali nie próbowałem) Jak to poustawiać żeby jak najlepiej wypadło ? Łączenie będzie 8 kolumn ( powermixer LDM smx 8 , 2x160w 4 ohm , powermixer smx 12r gdzieś 2x150w 8 ohm i moja końcówka PMP 2x400w co daje jakieś 710W na strone z tym że w SMX 12 wszytskei kanały trzeszczą i będzie używany zewnetrzny mixer + LDM smx 8 ( on ma 2 pary kolumn łączone równolegle co daje 2x4ohm )
    Mikrofony to zwykłe bezprzewodowe + przewodowy jakieś firmy azura, azureus, coś takiego...
    Pozdrawiam

  • #2 19 Maj 2008 23:52
    marcinburzig
    Poziom 11  

    pierwsze co zrob to wystaw kolumny przed mowiacych

  • #3 19 Maj 2008 23:55
    pompak
    Poziom 22  

    Dzięki, własnie tak myślałem że to będzie najlepsze wyjście... no nic będzie trzeba w dłuższe kabelki zainwestować :)

  • #4 20 Maj 2008 00:12
    Marcin Grabarz
    Poziom 24  

    Napisz gdzie bedziesz miał ludzi. Czy stoja po prawej od tego kółka gdzie stoja mówiący czy tu gdzie balkon (+ na balkonie ewentualnie) czy wszędzie gdzie wymieniłem.

    Po pierwsze jak Ty chcesz coś słyszeć jak bedziesz siedział za kolumnami?
    U mnie w szkole było 2 takich cieciów którzy siedzieli tam gdzie masz "cały sprzet" a kolumny mieli gdzieś w tej linii gdzie napis "bramki". Jakbym powiedział że to co oni robili to była tragedia to by była jeszcze pochwała dla nich...

    Pierwsze co to zmień swoją lokalizacje. Nie bez powodu akustycy znajduja sie z przodu...A jak Ci będzie np Dyrektor marudził to wytłumacz na czym sprawa polega.

    Spróbuj tak. Mówiacych daj pod sciana z grzejnikami na środku sali. Troche dalej od ściany (tak zeby mówiący byli za kolumnami-dla nich ew. jakis odsłuch) porostawiaj kolumny w jednakowych odstepach. Problemem moga byc odległości ale mozesz porozstawiać wzmacniacze przy kolumnach i doprowadzic do nich sygnał. Możesz jeszcze rozstawić kolumny bliżej mówiacych ale w lekkim półkolu tak abyś miał pokrytą cała sale. Ludzi co za tym idzie musisz dać na dolną połowe (ew. 3/4 jak ich duzo bedzie) sali i na balkon. Mikrofony masz Azusa jak sie nie myle...Szału nie ma ale jakoś powinno dac rade...zakładam ze masz pojecie o kręceniu wokalu. Najlepiej przeszkol ludzi jak maja do tych micków gadać...Bo ja kiedys walczyłem.....jeden jeździł wargami po mikrofonie a drugi trzymał 30cm od ust....tak wiec pogadaj z ludźmi...nieraz to wiecej da niż zarąbiste mikrofony....generalnie niech mówią z bliska...łatwiej bedzie panować nad sprzegami.

    Ja nie gwarantuje ze moje rady sie sprawdzą ale ja tak bym robił. Jak to ma być taka ważna impreza to najlepiej powiedz dyrektorowi zeby ci udostepnił sale dzien wczesniej zebyś mógł sobie przetestować i wprowadzic ewentualne zmiany....
    i podstawa...Twoje stanowisko obowiązkowo w miejscu gdzie masz napis "bramki". Nawet jakbyś miał siedzieć między krzesłami dla nauczycieli..... wtedy bedziesz przynajmniej słyszał co sie dzieje.
    jak nie masz statywów pod kolumny albo nie wszystkie na nich moga być to poustawiaj na ławkach, nawet piętrowo....pod mówiacymi jakby był jakiś podest tez by nie zaszkodziło.
    Ja bedziesz już "po" to napisz jak poszło

  • #5 20 Maj 2008 21:42
    pompak
    Poziom 22  

    Dzisiaj gadałem z dyrektorem, i z tego co się dowiedziałem będzie takie ustawienie jak na rysunku tym razem w poprzek hali, na balkonach raczej nikogo nie będzie jak już to uczniowie ale tam nie musi być słychać :) na hali tam gdzie zaznaczona publiczność będzie ponad 180 osób. Sprzętu będzie jednak więcej , będę miał całego transita ze sprzętem z domu kultury :) a tam zdaje się są już przewodowe Shury sm58, kolumn będzie prawdopodobnie 3 pary ( razem 6 ) więcej chyba nie ma sensu , będzie śpiewanie z podkładem do mikrofonu, muzyka itp. Impreza jest 31 w sobotę a próba z pełnym sprzętem będzie w czwartek 29, z tego co wiem na wyposażeniu też będą odsłuchy. Jak poustawiać kolumny żeby było jak najlepiej ? Gdzie się usatwić z mixerem i końcówkami?

  • #6 21 Maj 2008 00:51
    Marcin Grabarz
    Poziom 24  

    Ustaw się tak jak pisałem tyle ze jak bedzie to w układzie wyzej narysowanym to odwrotnie jak pisałem tzn kolumny przed sceną a Ty w publiczności albo pod grzejnikami- nie wiem jak duża jest ta sala.
    dobrze ze bedziesz miał lepsze mikrofony :)

  • #7 21 Maj 2008 03:51
    Wallander
    Poziom 13  

    pompak napisał:
    (...)Sprzętu będzie jednak więcej , będę miał całego transita ze sprzętem z domu kultury :) a tam zdaje się są już przewodowe Shury sm58, kolumn będzie prawdopodobnie 3 pary ( razem 6 ) więcej chyba nie ma sensu , będzie śpiewanie z podkładem do mikrofonu, muzyka itp. Impreza jest 31 w sobotę a próba z pełnym sprzętem będzie w czwartek 29, z tego co wiem na wyposażeniu też będą odsłuchy. Jak poustawiać kolumny żeby było jak najlepiej ? Gdzie się usatwić z mixerem i końcówkami?


    Pompak - nie obraź się proszę - piszę to dla Twojego dobra. Czy razem z tym sprzętem z domu kultury nie mogą przywieźć jakiegoś akustyka? Z Twoich pytań wynika, że masz dość podstawowe problemy. Skoro to tak ważna impreza to po co się masz narażać na stresy. Czasem lepiej jest zrezygnować niż próbować robić coś co nas przerasta.

  • #8 21 Maj 2008 16:30
    pompak
    Poziom 22  

    do -> Wallandera wcale mnie to nie przeresta, lubię to robić, pytam się od podstaw, bo chcę poprostu dobrze wypaść i jak najlepiej sprzet rozmieścić wiadomo, że na próbie będzie się na ucho dobierać ale pytam tak teoretycznie. Nieraz już prowadziłem różne konkursy, śpiewania itp. ale tylko ze 2 razy na hali i to na powermixerze LDM SMX-8 a nie 12 i 4x kolumny LDM p112 na tym to już normalnie mowę słychać a nie z samego basowego ze spalonymi piezakami..., nie licząc oczywiście apeli itp ale tam z tym sprzętem szkolnym nawet nie ma co poprawiać.

  • #9 21 Maj 2008 18:13
    melisław
    Poziom 24  

    Będzie dobrze :) Grunt to normalny dyrek (albo ktoś kto jest za to odpowiedzialny) U mnie bywało różnie a nawet bardzo różnie a niektóre pomysły były już nie powiem do czego :D A taka impreza to znowu nie aż tak bardzo zaawansowana... Tylko sprzęt dobrze ustawić a potem to już tylko czuwać :D

  • #10 24 Maj 2008 23:40
    pompak
    Poziom 22  

    No u mnie jest spoko dyrek, dzięki za odpowiedzi:)
    A teraz jeszcze jeden problem bo będzie rozdanie świadect i z tym też jest duży problem i chyba musi pozostać tak jak jest na rysunku, bo kolumn na środek się wystawić nie da bo będzie tylko połowa osób słyszeć, a tam znowu będzie się sprzęgać :D
    Pozdro

  • #11 30 Maj 2008 00:11
    4064484
    Użytkownik obserwowany

    hmmm.. przed dyrektora po bokach na ławkach - tak zeby gary były na wysokości łbów słuchajacych...
    i żeby ludzie nie działali jako wytłumienie...

  • #12 30 Maj 2008 21:25
    pompak
    Poziom 22  

    Witam.
    Było już kilka prób na hali , aż prawie do ''ideału'' bo chór nie umie trochę śpiewać, a niestety bez playbacku jedzie :) i ciężko trochę z pogłosem ale jest ok.
    Sprzęt to: kolumny 4x RCF 600w , końcówka ADS - plx 3200 , moja i ldm y jako subbasy , bo rcf się już nie zmieściły na przyczepę. Mikrofony to 6x Shure sm-58 i 4x bezprzewodowe, mixer soundcraft lx-7 24 kanały, 2 equalizery DBX z limiterami , 2 kompresory, kamerka pogłosowa i tyle :) a i odsłuch aktywny JBL .
    Jutro jest ta impreza, także nie powinno być żadnych problemów, dam znać jak było.
    Daję zdjęcia ( przepraszam za jakość zrobione telefonem )

  • #13 01 Cze 2008 17:28
    4064484
    Użytkownik obserwowany

    no to opowiadaj jak sie impreza udała :P

  • #14 02 Cze 2008 19:54
    wiewior_kg
    Poziom 26  

    Ulala :D Czemu u nas w szkole MOK nie dostarcza sprzętu ?? Tak to byśmy nie musieli grac na skatowanych Peaveyach tylko na Yamachach i Mackie xD. Pozazdrościc.
    A ogólnie to impreza rozumiem, że wypaliła i się jak najbardziej udała ?? :)

  • #15 02 Cze 2008 20:17
    dj_maty
    Poziom 24  

    Z takim sprzętem czemu miałaby się nie udać, jak akustyk dobry i sprzęt taki to na pewno się udało.

  • #16 02 Cze 2008 21:33
    4064484
    Użytkownik obserwowany

    właśnie chodzi o wrażenia akustyka ;)
    Dobry akustyk by to eltronami nagłośnił <wiem coś o tym>

  • #17 02 Cze 2008 22:03
    miszkoo
    Poziom 28  

    nom Ciekaw jestem jak ci to wyszło osłuchowo bo sprzęt miałeś ok.

    Procesory dynamiki oczywiście używałeś. Tak ?

  • #18 03 Cze 2008 10:49
    auroxik
    Poziom 26  

    CZekamy na kolegi opinie co do tej imprezki. Bo sprzecik jak na szkolne możliwości miał bardzo fajny. Pozdrawiam:)

  • #19 07 Cze 2008 13:26
    michalxb
    Poziom 13  

    zazdroszczę takiego sprzętu:) u mnie co impreza to większe jaja, a to jakiś kabel siądzie, a to go po prostu ktoś sobie zabrał, a to baterii do mikrofonu nie ma, a to końcówka siadła bo ktoś kabel wyrwał z kolumny i się zwarło, nie mówiąc o tym, że mikser to polski"mixing console", końcówka to jakaś samoróbka, kolumny to elestra(swoją drogą nie spodziewałem się, że kolumna estradowa, znanej marki może aż tak źle grać). a co najgorsze, nie da się niczego zmienić, bo każda propozycja kończy się tym, że ma być tak jak zawsze i koniec! dobrze, że nie gram tam na swoim sprzęcie, bo by mi było szkoda:P

    Pzdr.
    Modzel.

  • #20 07 Cze 2008 16:48
    melisław
    Poziom 24  

    To daj dyrekcji niech sama sobie pogra to zaraz kupią coś nowego :D A co wyrywania kabli... Zamontuj tam złącza speak-on (nawet ze swojej kieszeni bo to nie duży koszt albo wytłumacz dyrekcji co się dzieje) żeby to wypiąć pierwszy raz trzeba chwile pomyśleć :) A ty masz więcej czasu żeby zauważyć że ktoś majstruje przy kolumnie i ich opie***** :D

  • #21 07 Cze 2008 19:22
    pavel0910
    Poziom 15  

    michalxb napisał:
    zazdroszczę takiego sprzętu:) u mnie co impreza to większe jaja, a to jakiś kabel siądzie, a to go po prostu ktoś sobie zabrał, a to baterii do mikrofonu nie ma, a to końcówka siadła bo ktoś kabel wyrwał z kolumny i się zwarło, nie mówiąc o tym, że mikser to polski"mixing console", końcówka to jakaś samoróbka, kolumny to elestra(swoją drogą nie spodziewałem się, że kolumna estradowa, znanej marki może aż tak źle grać). a co najgorsze, nie da się niczego zmienić, bo każda propozycja kończy się tym, że ma być tak jak zawsze i koniec! dobrze, że nie gram tam na swoim sprzęcie, bo by mi było szkoda:P

    Pzdr.
    Modzel.


    U Ciebie i tak jest dobrze. U mnie w starej szkole sprzęt był taki:
    - 1 para Altusów 140
    - Wzmacniacz Technics SU-Z11

    No i rób tu imprezy. :)

  • #22 07 Cze 2008 19:59
    miszkoo
    Poziom 28  

    Kolego bierzesz sobie kolegów i mówisz zwalniam was z lekcji a wy pilnujecie kolumienek

  • #23 07 Cze 2008 20:15
    pompak
    Poziom 22  

    Cytat:
    nom Ciekaw jestem jak ci to wyszło osłuchowo bo sprzęt miałeś ok.

    Procesory dynamiki oczywiście używałeś. Tak ?

    Wyszło to dość dobrze , tak używałem kompresorów , kamerki wogóle nie było potrzeba bo echo i tak było, dobrze że kompresor był, na końcu sali każde słowo słyszeliśmy także myślę że publiczność też :)

    Cytat:
    zazdroszczę takiego sprzętu:) u mnie co impreza to większe jaja, a to jakiś kabel siądzie, a to go po prostu ktoś sobie zabrał, a to baterii do mikrofonu nie ma, a to końcówka siadła bo ktoś kabel wyrwał z kolumny i się zwarło, nie mówiąc o tym, że mikser to polski"mixing console", końcówka to jakaś samoróbka, kolumny to elestra(swoją drogą nie spodziewałem się, że kolumna estradowa, znanej marki może aż tak źle grać). a co najgorsze, nie da się niczego zmienić, bo każda propozycja kończy się tym, że ma być tak jak zawsze i koniec! dobrze, że nie gram tam na swoim sprzęcie, bo by mi było szkoda:P


    No przyznam że sprzęcik był naprawdę niezły:) po imprezie od razu pojechaliśmy na muszlę , 2 gi ADS-PLX3200 napędzał basy , też fajne odwrotki RCF 1200w 4 ohm. A co do twojego problemu to tak jak kolega potem pisał weź sobie dobrych kolegów z klasy i niech pilnują:) U mnie nie było tego problemu, bali się podchodzić wogóle do czegokolwiek :)

    Także impreza się udała, nie było ani jednego sprzężenia, mikrofonów razem 10.
    Pozdrawiam :)

  • #24 07 Cze 2008 22:19
    miszkoo
    Poziom 28  

    Wiesz ja też nie będę miał sprzężenia jeżeli goście siedzą mi na mikach. Problem pojawia się gdy gość wcale nie ma zamiaru gadać do mikrofonu i wówczas trzeba umieć wyłapywać sprzężenia zawczasu.

    "dobrze że kompresor był, na końcu sali każde słowo słyszeliśmy także myślę że publiczność też"

    Co ma piernik do wiatraka. Nom tyle, że kompresory pozwoliły na zwiększenie średniej głośności ale to właśnie głośność jest największym problemem na halach sportowych.
    Ale to że słyszeli dobrze na całej sali to pierwsze dobra sala drugie dobrze wykręciłeś barwę i dobrze ustawiłeś kolumny.

  • #25 07 Cze 2008 22:32
    pompak
    Poziom 22  

    Przeszkoliłem wszytskich jak mają gadać ( uczniów ) a odziwo burmistrz, sponsorzy itp wszyscy widać już użytkowali mikrofony bo był jeszcze spory zapas głośności do sprzężenia.
    Kompresor powycinał mi trochę echo wpadające z powrotem do mikrofonu, ale niestety echa hali nie dało się uniknąć.
    Przy ustawianiu equalizerow kazde pasmo bylo dokładnie sprawdzane aż do najlepszego położenia suwaków.

  • #26 07 Cze 2008 22:46
    miszkoo
    Poziom 28  

    Dwie rzeczy pierwsza jak kompresor może zmniejszyć pogłos wracający do mikrofonów. Eh chyba używałeś kompresorów i za bardzo nie wiedziałeś co dają. Jeżeli byś miął bramki to ok można zmniejszyć ten pogłos ale wokalu się ni bramkuje.

    Druga rzecz każde pasmo w EQ ustawiałeś osobno ?
    nom to nie jest najlepszy sposób bo z tego co wiem to filtry zachodzą jeden na drugi. Więc trzeba to robić jakby etapowo czyli ustawienie wstępne (tak jak ty to zrobiłeś) i dopiero dokładne i jeszcze raz dokładne w innych warunkach czyli jak było ustawiane na muzyce to drugi raz na gadaniu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kompresor uratował na tyle pogłos że cały czas był on stały nawet nie pozwalał aby jeden wyraz wypowiedziany głośniej odbijał sie w większym (dłużej) stopniu od reszty.

  • #27 07 Cze 2008 23:13
    pompak
    Poziom 22  

    Dzięki za informacje:) ciesze się że miałem okazje pracować na tym sprzęcie i jeszcze nie raz będę miał ( były juz 2x występy na muszli ) Z tego co wiem to ten kompresor jest z bramką :) o może powiem tak co było w racku dokładnie: 2x kompresory dbx 266XL, 2x equalizery jeden dbx 2231 na front , dbx 1231 na odsłuchy , kamerka pogłosowa Lexicon MPX 550 .
    Bedę miał niedługo okazję jeszcze poćwiczyć na tym sprzęcie ale już z instrumentami ( gitary elektryczne, basowe, perkusja) a potem pomoc techniczna przy koncercie Justyny Steczkowskiej :) ( na front ma być ponoć wtedy 20kW ale oczywiście sprzęt będzie wypożyczony)

  • #28 08 Cze 2008 10:41
    miszkoo
    Poziom 28  

    Nom to kolego jeżeli masz tylko okazję to wkręcaj się. Naprawdę nagłośnienia to coś wspaniałego.
    Tak dbx 266XL jest to bramka i kompresor w jednym ale osobiście wolał bym mieć 166XL ma różni sie od 266XL jedną gałeczką.

    Nom w tym 2231 miałeś limiterek. Jest to dobra rzecz dla świeżych akustyków ale i nie tylko. Dlaczego ? Przede wszystkim ratuje kolumienki przy sprzężeniu a często zdarza sie tak, robisz coś przy mikach a nie ma cie przy mixerze i nagle coś się wzbudzi.
    my ostatnio w nagłownym mikrofonie zenka zrobiliśmy sobie przyjemność a wszystko dlatego że wzmocnienie było ustawione za duże. Dobrze, że na ja zawsze ustawiam limiter na +4 (najwyżej w trakcie koncertu odkręcam do +10db) db bo nic się nie stało.

    Ps: powodzenia w tej dziedzinie i wkręcaj sie wszędzie gdzie możesz.


    pompak napisał:


    No przyznam że sprzęcik był naprawdę niezły:) po imprezie od razu pojechaliśmy na muszlę , 2 gi ADS-PLX3200 napędzał basy , też fajne odwrotki RCF 1200w 4 ohm. A co do twojego problemu to tak jak kolega potem pisał weź sobie dobrych kolegów z klasy i niech pilnują:) U mnie nie było tego problemu, bali się podchodzić wogóle do czegokolwiek :)




    Czym dzieliłeś pasmo na te RCF. Mam nadzieję że w raku z końcówkami miałeś jakiś crossover bo z tego co wiem te z ADS'ów nie są najwspanialsze.

  • #29 08 Cze 2008 12:26
    pompak
    Poziom 22  

    Był limiter, ale za bardzo się nie przydał :) Bo zawsze były 2 osoby jedna mikrofony ustawiała a 2 ga siedziała przy mixerze. Sprawdzałem jak działa na muzyce, ale clip też się już na ADS świecił ( czerwona dioda tam gdzie jest napis signal)
    A co do crossovera niestety nie ma zewnętrznego tylko te wbudowane w ADS ale dobrze sobie radziły.

  • #30 08 Cze 2008 12:44
    miszkoo
    Poziom 28  

    To jak ustawiłeś tan limiter przecież on jest od 0db wiec jeśli byś go skręcił na min to klip nie powinien sie łączać

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty