Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Autor
Wiadomość
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 320
Miasto: Trzebnica

Post#1 Post autora tematu 22 Maj 2008 20:25   

Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Witam szanowne grono.

Proszę o kilka wskazówek, podpowiedzi i wyjaśnień odnoście spawania metodą autogeniczną. Jako zapalony majster-klepka zaopatrzyłem się kilka dni temu w zestaw do lutowania i spawania gazowego przy użyciu gazów: propan+tlen.
Palnik TWL-1, butle, reduktory, węże, bezpieczniki, druty stalowe i mosiężne, borax, rękawice i gogle. Jednym słowem chyba wszystko czego mi trzeba 

Doświadczenie: dobrze spawam MMA; TIG i MIG/MAG sporadycznie używałem.

Jednakże autogeniczne, artystyczne spajanie metali, trochę mnie przerosło. No i teraz o co mi chodzi:
1. Nie za bardzo wiem jakim płonieniem mam spawać. Wewnętrzny stożek ma mieć jakąś określoną długość? 2, 10, 20mm?
2. Stopiona stal zaczyna wrzeć (widać bąbelki) i iskrzy. Dlaczego tak się dzieje? Czy tak powinno się dziać?
3. Spawałem płaskowniki 3mm oraz cienkie samochodowe blaszki i za każdym razem to samo: próbowałem jechać podobnie jak TIGiem powolutku nagrzewać materiał i przesuwać jeziorko dodając trochę drutu. Nadtapiałem krawędzie obu blach dość mocno. Spaw wychodził równy. Po ostygnięciu udawało mi się go za każdym razem urwać ręką. Bardzo słabo się trzymało. Spawane blachy miały po wytapiane kratery i dziury a spoina odpadła… Czemu?
4. Raz mi się zdarzyło że na powierzchni spoiny utworzyła się szlaka, pozostałość jak po otulinie MMA. Czemu?

Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
Pozdrawiam :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Maj 2008 20:25   





Powrót do góry
   
elektromechanik
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 1032
Miasto: okolice Mławy

Post#2 22 Maj 2008 22:33pomocny post - solucja   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Ze spawaniem propanem będziesz miał kłopot.

Spawanie wykonuje się acetylenem. propan ma dużo niższą temperaturę.
Palnikiem na propan bardzo dobrze się lutuje (lut twardy ). Wiem coś o tym gdyż od wielu lat zajmuje się chłodnictwem i lutuję rury miedziane , miedź ze stalą kwasową i zwykłą itp.

To że robi Ci się tzw zgożel to wina nadmiaru tlenu (żelazo się utlenia ) a ze względu na niższą temperaturę materiału spawanego słabo się wtapia.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Maj 2008 22:33pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 320
Miasto: Trzebnica

Post#3 Post autora tematu 22 Maj 2008 22:46   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Ja ogólnie to mam spawać cieniutkie rzeczy tym. Najgrubsze to chyba wydechy samochodowe. W ostateczności dokupię acetylen.
A jak ustawić płomień żeby nie było nadmiaru tlenu a optymalna temperatura?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Maj 2008 22:46   





Powrót do góry
   
GreX0
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 75

Post#4 24 Maj 2008 10:58   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Masz skany z podręcznika tylko to dotyczy acetylenu

Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Powrót do góry
   
akexander_m
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 189
Miasto: rzeszów

Post#5 24 Maj 2008 12:48pomocny post - solucja   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Po pierwsze autogen to spawanie acetylenowo-tlenowe.
Po drugie propanem sie nie spawa.
Po trzecie autogen to już historia zastąpiona techniką MIG-MAG (blacharstwo samochodowe), oraz TIG (instalacje, rury itd).
Palnikami się tylko lutuje na mosiądz lub srebro itp
Powrót do góry
   
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 320
Miasto: Trzebnica

Post#6 Post autora tematu 24 Maj 2008 13:41   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Nie da się spawać stali mieszanką propanu i tlenu. Nadaje się to tylko do lutowania mosiądzem.

Dziękuję za te skany! :)
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Fatek B1z-24MR2-D24S - kilka pytań odnośnie podłączenia (4)
Zmiana taryfy budowlanej i kilka pytań odnośnie umowy (11)
Kilka pytań odnośnie Proficy Machine Edition i GE Fanuc (4)
Kilka pytań odnośnie czujników odleglościowych podczerwonych (12)
Kilka pytań odnośnie wymiany instalacji (1)
Kilka pytań odnośnie instalacji (4)
Spalona przetwornica volt IPS 1500 kilka pytań odnośnie instalacji fotowoltaiczn (17)
parę pytań odnośnie silnika i falownika (19)
Robot .. kilka pytań .. (12)
kilka pytań o zgrzewarkę (13)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.054 seconds

elektroda.pl temat RSS