Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia ->Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen) Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 332
Miasto: Kraków

d3lta
Poziom 16
Post#1 Post autora tematu 22 Maj 2008 20:25   

Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Witam szanowne grono.

Proszę o kilka wskazówek, podpowiedzi i wyjaśnień odnoście spawania metodą autogeniczną. Jako zapalony majster-klepka zaopatrzyłem się kilka dni temu w zestaw do lutowania i spawania gazowego przy użyciu gazów: propan+tlen.
Palnik TWL-1, butle, reduktory, węże, bezpieczniki, druty stalowe i mosiężne, borax, rękawice i gogle. Jednym słowem chyba wszystko czego mi trzeba 

Doświadczenie: dobrze spawam MMA; TIG i MIG/MAG sporadycznie używałem.

Jednakże autogeniczne, artystyczne spajanie metali, trochę mnie przerosło. No i teraz o co mi chodzi:
1. Nie za bardzo wiem jakim płonieniem mam spawać. Wewnętrzny stożek ma mieć jakąś określoną długość? 2, 10, 20mm?
2. Stopiona stal zaczyna wrzeć (widać bąbelki) i iskrzy. Dlaczego tak się dzieje? Czy tak powinno się dziać?
3. Spawałem płaskowniki 3mm oraz cienkie samochodowe blaszki i za każdym razem to samo: próbowałem jechać podobnie jak TIGiem powolutku nagrzewać materiał i przesuwać jeziorko dodając trochę drutu. Nadtapiałem krawędzie obu blach dość mocno. Spaw wychodził równy. Po ostygnięciu udawało mi się go za każdym razem urwać ręką. Bardzo słabo się trzymało. Spawane blachy miały po wytapiane kratery i dziury a spoina odpadła… Czemu?
4. Raz mi się zdarzyło że na powierzchni spoiny utworzyła się szlaka, pozostałość jak po otulinie MMA. Czemu?

Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
Pozdrawiam Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 22 Maj 2008 20:25   



Powrót do góry
elektromechanik
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 1036
Miasto: okolice Mławy

elektromechanik
Poziom 20
Post#2 22 Maj 2008 22:33pomocny post - solucja   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Ze spawaniem propanem będziesz miał kłopot.

Spawanie wykonuje się acetylenem. propan ma dużo niższą temperaturę.
Palnikiem na propan bardzo dobrze się lutuje (lut twardy ). Wiem coś o tym gdyż od wielu lat zajmuje się chłodnictwem i lutuję rury miedziane , miedź ze stalą kwasową i zwykłą itp.

To że robi Ci się tzw zgożel to wina nadmiaru tlenu (żelazo się utlenia ) a ze względu na niższą temperaturę materiału spawanego słabo się wtapia.

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 22 Maj 2008 22:33pomocny post - solucja   



Powrót do góry
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 332
Miasto: Kraków

d3lta
Poziom 16
Post#3 Post autora tematu 22 Maj 2008 22:46   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Ja ogólnie to mam spawać cieniutkie rzeczy tym. Najgrubsze to chyba wydechy samochodowe. W ostateczności dokupię acetylen.
A jak ustawić płomień żeby nie było nadmiaru tlenu a optymalna temperatura?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 22 Maj 2008 22:46   



Powrót do góry
GreX0
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 75

GreX0
Poziom 11
Post#4 24 Maj 2008 10:58   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Masz skany z podręcznika tylko to dotyczy acetylenu

Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 24 Maj 2008 10:58   



Powrót do góry
akexander_m
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 196
Miasto: rzeszów

akexander_m
Poziom 14
Post#5 24 Maj 2008 12:48pomocny post - solucja   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Po pierwsze autogen to spawanie acetylenowo-tlenowe.
Po drugie propanem sie nie spawa.
Po trzecie autogen to już historia zastąpiona techniką MIG-MAG (blacharstwo samochodowe), oraz TIG (instalacje, rury itd).
Palnikami się tylko lutuje na mosiądz lub srebro itp

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 24 Maj 2008 12:48pomocny post - solucja   



Powrót do góry
d3lta
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 332
Miasto: Kraków

d3lta
Poziom 16
Post#6 Post autora tematu 24 Maj 2008 13:41   

Re: Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)


Nie da się spawać stali mieszanką propanu i tlenu. Nadaje się to tylko do lutowania mosiądzem.

Dziękuję za te skany! Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Kilka pytań odnośnie spawania autogenem (propan + tlen)
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Kilka pytań odnośnie instalacji (4)
Kilka pytań odnośnie wymiany instalacji (1)
Kilka pytań odnośnie napędy Homemade (6)
Kilka pytań odnośnie karty DVR i kamer (1)
Kilka pytań odnośnie czujników odleglościowych podczerwonych (12)
Kilka pytań odnośnie Proficy Machine Edition i GE Fanuc (4)
Zmiana taryfy budowlanej i kilka pytań odnośnie umowy (13)
Fatek B1z-24MR2-D24S - kilka pytań odnośnie podłączenia (4)
Spalona przetwornica volt IPS 1500 kilka pytań odnośnie instalacji fotowoltaiczn (17)
parę pytań odnośnie silnika i falownika (19)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.034 seconds

elektroda.pl temat RSS