X
  • #1 25 May 2008 21:29
    lolu89
    Level 15  
    Helpful post? (+2)
    Witam !!

    Peugeot 406 1997 rok 1.8 b+g sekwencja. Kupiony w polskim salonie.

    Nie wiem co jest grane. Coś wariują mi obroty na zimnym i ciepłym silniku za równo na benzynie i gazie. Sam nie wiem już. Kolejna sprawa to na liczniku od prędkości dzieją się różne rzeczy. Po przekręceniu zapłonu wskazówka leci na 120km\h a gdy tylko ruszę zamyka blat. to samo i obrotomierz raz pokazuje dobrze a raz fiksuje.

    Co może być nie tak ??
    Czy mógł się rozkodować komputer po zmianie radia z fabrycznego na inne ??

    Już kupiłem autko z innym radiem i przez tydzień było wszystko OK !!

    Czekam na odp.
  • #2 25 May 2008 21:40
    buco
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Z falowanie obrotów przyczyna moze siedziec w silniczku krokowym... Spróboj go wyjac i przeczyscic....

    A jak z moca??? Samochod normalnie sie wkreca w obroty???

    Sprawdz Kable i Swiece... Zobacz czy w swiecach nie ma oleju...

    Pozdrawiam
  • #3 25 May 2008 21:43
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Tak silnik taki słabszy. Dopiero jak złapie 3 tyś obrotów to jedzie ale trzeba do oporu gaz wciskać. Wcześniej tak nie było.
    Aha a czy mogę przejść z oleju mineralnego na półsyntetyczny ??
    Zbliża się czas zmiany a właściciel powiedział że jeździł na mineralnym, lecz ja bym wolał na jakiś półsyntetyk tylko nie wiem czy można ??

    Co polecacie ??

    Pzdr
  • #4 25 May 2008 23:31
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli chodzi o olej to lej mineralny,bo będzie ciekł silnik,a co do licznika to ktoś musiał w nim grzebać.
  • #5 26 May 2008 22:02
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dziś miałem chwilę aby zajrzeć do silniczka krokowego. Mam mało miejsca w garażu więc chciałem wyjechać przed. Co się okazało to nie mogę go odpalić !! Słychać jak pompka benzynowa podaje paliwo ale jak włączę na rozrusznik to ni choroby nie chce zaskoczyć !!

    Co mogło się stać ?? Możliwe że rozkodował się komputer ??

    Wszystko zaczęło się od licznika prędkości. Potem przestało działać oświetlenie na podsufitce na a na koniec to !! Ehh....

    Poradźcie coś bo auto jest mi bardzo potrzebne ;\
  • #6 28 May 2008 21:48
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, co do falowania obrotów stawiam na zanieczyszczoną przepustnicę, wymyj Wurt ma taki spec preparat(drogi) jak zrobisz ostrożnie to może być nitro, szczególnie miejsce styku przepustnica -korpus. Silnik krokowy czyszczenie jest problemem( zewnętrzne powierzchnie to pikuś) ale w środku? więc może być wymiana niezbędna, kalkulator sterownika sie raczej nierozkodował, jak już to sprawdż czujnik prędkośći obrotowej wału korbowego, jaki jest rocznik tego puga? rozumiem że to benzyka!?, a czujnik możesz sprawdzić omkiem, opór od 50- 5000 om zależy od wersji kalkulatora.
  • #7 28 May 2008 22:25
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rocznik to 1997 1.8 16V b+g sekwencja.
    Wczoraj wyczyściłem silnik krokowy i na benzynce ładnie cyka już nie faluje lecz jak się przełączy na gaz to potrafi nawet zgasnąć. Przeczyszcze jeszcze przepustnicę bo na gazie jest taki przymulony trochę z początku od 900-1100 obr\min.

    Co do czujnika prędkości wału to gdzie mogę go znaleźć ?? :)
  • #8 28 May 2008 22:44
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    na obudowie sprzęgła

    Dodano po 2 [minuty]:

    przepływomierz też przeczyść tylko ostrożnie by nieuszkodzić , najlepij przemyj benzyną ekstrakcyjną i przedmuchaj spr. powietrzem, pozdrawiam i sprawnego puga życzę
  • #9 29 May 2008 08:46
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niedawno sprawdzałem go na komputerze i co się okazało wtyk od czujnika map sensor jest do wymiany bo lata.

    Autko nieco lepiej zaczęło chodzić ale jeszcze to nie to.

    Co do czujnika prędkości wału to jest ok.

    A przepływomierz znajdę przy przepustnicy czy w kolektorze ssącym ?? Nie kojarze za bardzo jak to jest w tych pugach :P
  • #10 29 May 2008 12:25
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    między kolektorem ssącym a filtrem powietrza, taka rura hehe z wyjściem na wtyk z 6 pinami aktywne najczęściej sa 5 -6 ślepak, jak nie znajdziesz to podeślę schemacik, przy czyszczeniu uważaj na trzewia tego ustroistwa bo można sobie zrobić kuku(płytka grzejna delikatna i czujnik temp. tyż) hehe pozdrawiam i przyjemnego czyszczenia

    Dodano po 58 [minuty]:

    jeszcze jedna uwaga sprawdż ten czujnik , ECU kalkulator wtrysku,dołączam scan, napisz jaki wynik czyszczenia,pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    ponieważ plik jest zaduży podaj maila to prześlę i zrozumiesz uwagi w poście, pozdrawiam
  • #11 29 May 2008 18:58
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za info co do silnika już coś zacznę kombinować.
    Aha jeszcze jedno. U mnie przepływomierza nie ma !! Nie znalazłem nic co by go przypominało. Jutro zrobię zdjęcia i wrzucę sami ocenicie.

    Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Co może być przyczyną że po przekręceniu zapłonu wentylator od dmuchawy lekko działa choć jest wyłączony przełącznikiem na konsoli ??

    Do "wopor": mój mail to banzaj1001(malpa)wp.pl pisałem do ciebie mail przez elektrodę.

    Pzdr
  • Helpful post
    #12 30 May 2008 09:26
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, przesłałem info na temat tego czujnika,maila dostałem,co do wentylatora pewnie doszedł pug do wniosku że jest Ci duszno i świeżym powietrzem daje, hehe a na serio może masz tak zrobione(ja mam tak w mondeo że na wyłączonym wyłączniku dmuchawy lekko ale leciutko daje) może i ty tak masz? dawno nie robiłem puga to nie pamiętam ale sprawdze na schematach, co do przepływki jak nie ma to złodzieje Qurna ukradły, poszukam zdjątko to pośle, pozdrowienia i miłego jeżdzenia, acha jak na gazie cuduje sprawdż filtr na parowniku ino zakręć gaz na zbiorniku, bo może być fajerwerk niezły, i sam parownik wizualnie czy nie ma jakiś nienormalnych objawów typu zalodzenia wycieków itp bo jak tak to parownik do wymiany, lub membrany ale to jest sprawa różnicy rzędu 100-150 zł w zleżności od typu, jak nie masz zadużego doświadczenia z gazem to raczej nie kręć przy tym bo możesz sobie zrobić kuku, no ale masz prawo do własnych błędów hehe, zapal puga zagrzej Go by miał powyżej 25st i przełącz na gaz daj w pedał gazu parę razy i obserwuj parownik jak pojawi się lód na parowniku to wymiana membran lub całego w zależności ile przejechałeś na nim od nowego, ale wymień filtr gazu na parowniku lub jego okolicy (taka puszka metalowa a w sśrodku filtr trza rokręcić ale zakręć najpierw zawór na zbiorniku są dwa jeden idzie do zaworu napełniania a drugi doparownika, wystarczy ten do parownika, i to na tyle co możesz zrobić, resztę niestety daj do gazownika, bo niech LULU chodzi jeszcze po świecie hehehe, pozdrawiam
  • #13 30 May 2008 11:21
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aha wielkie dzięki za wszelką pomoc. Pewnie parownik do wymiany bo nie chce wkręcać w obroty powyżej 4,5 tys a na benzynie cyka jak zegarek. Co do dmuchawy to mi nie przeszkadza że lekko działa tylko zdziwił mnie ten objaw.

    Aha a co może być przyczyną że nie działają mi wskaźniki na desce rozdzielczej ?? Podświetlenie też nie działa, jedyne co działa to wskaźnik temp. Rozebrałem ją ostatnio i co się okazało wszystkie żaróweczki dobre. Nie wiem co jest grane ani prędkości kilometrów nie widać nie wiem sam obroty to na słuch biorę :P
  • #14 30 May 2008 12:05
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    posprawdzaj połączenia czy cóś nie luzne albo urwane, bezpieczniki,jakaś może śniedż na połączeniach, to tyle na razie, pozdrawiam weeeeeeeekendhehhehehehe
  • #15 02 Jun 2008 23:59
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zajrzałem dokładnie co i jak i wszędzie jest ok jak próbnikiem sprawdzam. A te kostki co wtyka się w licznik to gdzie one dalej idą ?? Licznik sam w sobie jest ok z tego co wychodzi. Poprawiłem nawet zimne luty bo wyczytałem że to częsty mankament 406.

    Czekam na jakieś kolejne propozycje. Chyba będę zmuszony autko sprzedać bo sypie się jak domki w Czeczenii :| a tak się z nim związałem.
  • #16 03 Jun 2008 20:17
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    a tak na marginesie żabojady są strasznie oszczedne i zimne luty to utrapienie wszystkich francuzów, a te kabelki idą do czujników i kalkulatora pracy silnika, sprawdż czy tam połączenie jest oki, odłącz kleme minusową na aku odczekaj z jednego browarka luk małą kawę i odłącz kalkulator i popatrz czy tam śniedzi nie ma

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha jaki masz kod silnika czy taki XU7JP4/L

    Dodano po 3 [minuty]:

    a i system wtrysku Bosch mp5.1.1
  • #17 03 Jun 2008 23:32
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ten licznik mnie już dobija. Kod silnika to XU7JP4. Co do wtrysku to nie mam pojęcia gdzie mogę to sprawdzić :P Czy to jest to urządzenie obok kalkulatora pracy silnika ??

    Aha a co do licznika to temat dokładniej opisałem tutaj:
    http://406-klub.pl/index.php?showtopic=2703
  • #18 06 Jun 2008 19:27
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, lulu sprawdż jeszcze sygnał z pinu 6 kalkulatora Wtrysku(pracy silnika) toto samo ale prawidłowo kalkulator wtrysku do zegarów i zasilania może sie coś odłączyło a ten pin 6 podaje sygnały ( mam nadzieje ze nie dymne hehe) do licznika info o predkości obrotach i reszcie złych nowin hehe, pozdrawiam
  • #19 07 Jun 2008 07:56
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aha dziś sprawdzę.

    Poniżej zamieszczam zdjęcia licznika i jakiegoś dziwnego kabelka co dochodzi do niego. Aha i nie działają mi wszystkie kontrolki także. Dziś zrobię foty i wrzucę.

    Peugeot 406 falują obroty na benzynie i gazie.........

    Peugeot 406 falują obroty na benzynie i gazie.........

    Peugeot 406 falują obroty na benzynie i gazie.........
  • #20 07 Jun 2008 08:02
    monrant
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    doróbka poprzedniego właściciela, nie wiadome w jakim celu
  • #21 07 Jun 2008 15:14
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Najprawdopodobniej doróbka tylko co się okazało to ten kabelek jest połączony z czujką od alarmu hehe ktoś mądry to robił. Udało mi się wskrzesić obrotomierz, poziom paliwa i temperaturę. Kontrolki dalej nie wszystkie świecą aha i prędkościomierz działa ale świruje. Jadąc na 4 biegu 2,5 tys obr pokazuje prędkość 200 km\h. :) to dopiero rakieta :P Zimne luty poprawione więc już sam nie wiem.

    Czekam na odp.

    Zdjęcia wrzucę wieczorem i sami zobaczycie jakie cuda się dzieją :P
  • #22 07 Jun 2008 23:02
    lolu89
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Sprawdziłem ten pin 6 i działa.

    Nie wiecie jak można sprawdzić te kostki co idą do licznika ??
    Ja mam 2x26 pin. Jedna niebieska, druga żółta.
    Może w kostkach nie ma dobrego połączenia ??

    Oto zdjęcia jak świruje mi licznik. Po tym jak go naprawiłem działał może z 2h później już klapa.

    Peugeot 406 falują obroty na benzynie i gazie.........

    Peugeot 406 falują obroty na benzynie i gazie.........

    Pomóżcie jeśli coś wiecie.
  • #23 17 Mar 2011 14:27
    Radek1991
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam czy mógłby mi ktoś pomóż bo nie chodzi mi wskazówka prędkościomierza i co mam zrobic???????
  Search 4 million + Products
Browse Products