X

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 01 Sep 2010 08:36
  • #571 01 Sep 2010 08:36
    atomowki
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    _jta_, odpowiedz mi na nurtujace mnie pytanie: jaka prace moze wykonac podpalajac 1 cm3 mieszaniny metanu z powietrzem o stezeniu 3,5 procent metanu, a jaka 1 cm3 o stezeniu 4,5 procent? Podpowiem, ze metan do 4,5 procent nie wybucha tylko swobodnie sie spala, a powyzej 4,5 wybucha, a potem przy wiekszym stezeniu znowu sie swobodnie spala i dopiero przy stezeniu od 9 % do 14 % znowu jest wybuchowy, a przy przypuszczam, ze przy wybuchu wykona wieksza prace niz przy spalaniu.
  • #572 01 Sep 2010 09:34
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Praca jest proporcjonalna do wydzielonej energii, a to czy ta energia wydzieli się w krótszym czy dłuższym czasie nie zmienia w żaden sposób ogólnego bilansu reakcji. Szybkość reakcji w tym przypadku może mieć wpływ na sprawność maszyny, która tę energię przekształca w jakiś inny rodzaj energii (tutaj : energia cieplna -> energia kinetyczna). Np. jeśli spalanie będzie zbyt szybkie, detonacyjne, to duża część energii zostanie przekształcona w odkształcenia (a co za tym idzie nagrzewanie) materiału tłoka, cylindra i głowicy - tzw. spalanie stukowe - a więc sprawność ogólna spadnie.
  • #573 01 Sep 2010 13:00
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    Natomiast spalanie metanu o większym stężeniu da wyższą temperaturę (bo mniej powietrza - "balastu" do ogrzania),
    a sprawność silnika cieplnego rośnie przy wzroście wyższej temperatury, jeśli niższa pozostaje taka sama (to oznacza,
    że zwiększając stężenie paliwa należałoby zwiększać stopień sprężania - inaczej uzyskamy cieplejsze spaliny).

    Oczywiście, spalanie detonacyjne pogarsza sprawność - część energii się marnuje na deformacje silnika, i jeszcze
    powoduje szybsze zużywanie elementów przenoszących siły z tłoka na wał korbowy - to one głównie się deformują.
  • #574 07 Oct 2010 17:22
    Rzuuf
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Sprzedaż jest miarą słuszności idei!
    Nie jest ważne, czy "HHO" ma sens techniczny. Jeżeli da się sprzedać urządzenie do produkcji HHO i na tym zarobić, to jest najwyższa zasadność dyskusji nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą, lub odwrotnie, byle interes się kręcił ...
    Homeopaci sprzedają lekarstwa, w których "czynnik aktywny" jest tak rozcieńczony, że cały obserwowalny wszechświat musiał by być kilka razy większy, aby w nim znalazła się 1 cząsteczka lekarstwa.
    A w Chinach widziałem "młynki modlitewne": 1 obrót = 1 raz odmówiona modlitwa (tekst: "ohm mani padme hum"), młynki się kręcą i dzięki temu zwiększa się ilość cudów.
    Proste i skuteczne.
    W Polsce głęboka wiara w cuda bije "na głowę" znajomość podstawowych praw fizyki, ujawnianych w szkole podstawowej ...

    A w "HHO" prąd nie płynie "za darmo", tylko "nadaremnie".
  • #575 10 Oct 2010 19:09
    RADASSS
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Nie jestem pewien dokładności pomiarów, ale 1,5 roku temu zastosowałem w silniku 1400 ccm / 98 KM elektrolizer zrobiony z 6 V akumulatora 14 Ah i zużycie na 100 km spadło o ilość wody jaką w tym czasie rozkładał elektrolizer czyli 0,5 l / 100 km. Pobór prądu elektrolizera - 20 A. Są to pomiary przeprowadzane na tej samej stacji paliw z tego samego dystrybutora, po tankowaniu metodą "do pierwszego odbicia"; średnia z pięciu pomiarów. Warunki testowe: miasto P-ń. Krótko: z 9,5 na 9,0 l / 100 km. Zaznaczam, że duża część energii zamieniała się w ciepło, temp. elektrolizera 80 st. C.
  • #576 10 Oct 2010 19:46
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    0.5 l wody = 500 g = 27.777 mol, na rozłożenie tej ilości wody przez elektrolizę potrzebny jest ładunek 5361111 C;
    pytanie, czy te 20 A płynęło przez jeden zestaw elektrod w elektrolizerze, czy kilka połączonych szeregowo - przy
    napięciu 6V i dobrych katalizatorach można połączyć szeregowo 4, bez katalizatorów 3 - nawet przyjmując 4 masz
    w sumie 80A, a więc na rozłożenie 0.5 l wody potrzeba 67 000 s, czyli ponad 18 godzin - tak, jak iść pieszo 100km.

    Oczywiście przy założeniu, że woda w elektrolizerze rozkładała się przez elektrolizę, a nie np. parowała - bo żeby
    parowała, trzeba jej dostarczyć około 600 cal/g, czyli 2.5 kJ/g, na 0.5 l wychodzi 1.25 MJ - przy 20 A 6 V niecałe 3 h.
    A jeszcze jedna możliwość, to że woda się nie rozkładała, nie parowała, a po prostu wylewała się (przy niewielkiej
    pomocy elektrolizy robiącej bąbelki, oraz parowania). Przy tej możliwości mogło to być w dużo krótszym czasie...

    Takie są przewidywania w oparciu o szkolną wiedzę - jak to kwestionujesz, to wskaż, w którym miejscu.

    Jak chcesz zmierzyć, ile wody się rozkłada przez elektrolizę, to zbierz wydzielający się gaz - z 1 grama wody
    powstają 2 litry (w temperaturze pokojowej przy zwykłym ciśnieniu) mieszanki H2+O2 w proporcji 2H2+1O2
    - najlepiej go zbierać do odwróconego naczynia napełnionego wodą. Do elektrolizy użyj wody przegotowanej,
    żeby nie zawierała zbyt dużo rozpuszczonych gazów - inaczej w mieszance będzie sporo azotu...
  • #577 14 Oct 2010 15:28
    afro-rasta
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Czytałem prawie wszystkie posty, nawet najbardziej off-topic, a jest tego trochę. Niezależnie od tego, że w teorii nie może to działać, nikt nie potrafił ostatecznie obalić zasadności stosowania HHO pozyskanego z elektrolizy. Nikt też tego nie potwierdził. Co więcej nikt nie zwrócił uwagi, że instalacje HHO w silnikach diesla pokazane na filmach mogą działać bo akumulator jest ogromny (rozruch), do realizacji zapłonu nie jest potrzebny prąd a alternator i tak pracuje. Co innego, że pewnie po miesiącu działania HHO akumulator będzie do wymiany. Ale do rzeczy!

    Jak dobrze pójdzie pod koniec miesiąca dam Wam OSTATECZNĄ ODPOWIEDŹ. Tak się składa, że pracuję w firmie handlującej silnikami spalinowymi do np. agregatów. Są to jednocylindrowe czterosuwy na gaźniku pracujące na benzynie bezołowiowej bez domieszki oleju. Zgłosiło się do mnie dwu panów, którzy twierdzą, że potrafią zrobić działającą (oszczędzającą) instalację pozyskiwania i zasilania silnika HHO. Jako, że mam wiele fabrycznie nowych silników jednego modelu mogę dokonać dokładnego porównania. Oczywiście silnik na którym "fachowcy" pierwotnie zrobią instalację HHO nie będzie testowany.

    Proponowany przebieg badania: Wezmę dwa fabrycznie nowe agregaty, wleję do każdego identyczną ilość paliwa i odpalę. Zmierzę czas do wypalenia się paliwa do końca. Test powtórzę 3 razy. Potem do jednego z nich podłączę instalację HHO. Zasilanie HHO będzie oczywiście z wyjścia 230V agregatu przez zasilacz. Znów 3 razy do końca. Potem HHO pójdzie na drugi agregat i znów 3 razy. Użycie dwu agregatów wyeliminuje ew. poprawę osiągów ze względu na dotarcie się danej jednostki. Silniki są gaźnikowe więc jakakolwiek poprawa w funkcjonowaniu silnika związana z elektroniką odpada. Jest to też najmniej sprawny układ zasilania silnika paliwem więc pole do popisu dla HHO jest największe.

    Trzymajcie kciuki za fachowców i podrzućcie pomysły i komentarz odnośnie testu, żeby był wg. was jak najbardziej miarodajny. Zapraszam też innych producentów instalacji HHO do zmierzenia się z moim wyzwaniem.

    Pozdrawiam
    Paweł
  • #578 14 Oct 2010 16:01
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    Mam taką uwagę: silnik ma regulację wyprzedzenia zapłonu, wypada ustawiać je optymalnie - osobno z HHO i bez,
    bo to optymalne ustawienie może się różnić, i bez osobnego dobierania ustawienia różnica może zafałszować wynik.

    Może, żeby nie trzeba było za dużo regulować: testy z HHO i bez dla trzech różnych ustawień wyprzedzenia zapłonu,
    do wyników dobrać wielomian 2-go stopnia i wyliczyć wynik dla optymalnego ustawienia. Żeby łatwo dobrać wielomian,
    wyprzedzenia powinny mieć równe różnice: np. zmniejszone o 20%, normalne, zwiększone o 20% (20% = 20%).

    Żeby ograniczyć wpływ docierania silnika: testy bez HHO, potem testy z HHO, potem znowu testy bez HHO.
    (wyniki testów bez HHO - albo i z HHO, jak będą lepsze - można potem dołączyć do dokumentacji silnika, może
    klient, który go kupi, będzie mógł z tego skorzystać, żeby optymalnie ustawić wyprzedzenie zapłonu)

    I rozumiem, że ten agregat ma pracować z jakimś obciążeniem? Najlepiej byłoby podłączyć licznik energii, żeby
    sprawdzić, ile energii na tym obciążeniu uzyska się zużywając określoną ilość paliwa w wersji z HHO i bez.
    Może użyć do tego licznika dającego impulsy po każdym obrocie tarczy, i zliczać te impulsy na komputerze?
    Taki pomiar zapewni dobrą precyzję (oczywiście do wszystkich badań ma być ten sam licznik i obciążenie).
  • #579 14 Oct 2010 18:05
    000andrzej
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Sugeruję jeszcze licznik poboru energii do zasilania "generatora HHO" i dodać do bilansu. Wszak jest to dodatkowa energia pobrana przez układ i oddana do odbiornika. W warunkach samochodu była by pobierana z alternatora kosztem paliwa.
    Do kompletu przydała by się analiza ekonomiczna uzasadniająca bądź nie uzasadniająca zakup takiego agregatu.
  • #580 14 Oct 2010 21:37
    krawedz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Myślałem ostatnio nad tym jak działa ogniwo wodorowe: Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br
    Więc dowiadujemy się z tego że produktami ubocznymi tego cyklu jest woda i prąd
    a paliwem wodór i tlen. Gyby jednak można było odwrócić ten cykl i produkty uboczne potraktować jako paliwo? Teraz prąd i woda to paliwo a produkty uboczne to tlen i woda. Czyli wodę poprzez działanie na nią prądem rozkładamy na tlen i wodór który potem spalamy w silniku?
    Otóż jest taka możliwość i jest to najzwyklejsza na świecie elektroliza membranowa. Mowa jest w niej również o tym że do pozyskiwania wodoru w dużych ilościach jest potrzebna niewielka ilość energi elektrycznej. Problemem jest jednak membrana która dość szybko ulega degradacji. Podręczniki mówią o metodach stosowanych dosyć dawno temu.
    Teraz w ogniwach paliwowych stosuje się nowe matriały np tzw. "Nafion". Polimer który przepuszcza jedynie protony wodorowe. Nigdzie nie ma mowy o stosowaniu go do elektrolizy

    Moje pytanie brzmi czy ktoś ma możliwość dotarcia do tego tworzywa?
  • #581 14 Oct 2010 21:48
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
  • #582 14 Oct 2010 23:12
    krawedz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Faktycznie jest troche. MOże już ktoś robił z tym jakieś doświadczenia i chce się nimi podzielić albo chce je wykonać ?
  • #583 14 Oct 2010 23:59
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    Zanim się zrobi doświadczenie, wypada: (1) ustalić, czy takie, albo podobne doświadczenie już wykonywano
    (w tym celu zebrać wiedzę, jaką zgromadziła nauka, a która daje jakieś przewidywania co do jego rezultatów)
    - jeśli tak, i wynik jest znany, wykonanie doświadczenia może okazać się zbędne;
    (2) określić, jaki wynik doświadczenia w jaki sposób ma zmienić naszą wiedzę o rzeczywistości;
    (3) tak dobrać sposób wykonania doświadczenia, aby możliwie dużo z niego się dowiedzieć.
  • #584 15 Oct 2010 12:12
    afro-rasta
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Dzięki za sugestie.

    1) Kąt wyprzedzenia nie jest regulowany więc sprawa się upraszcza.

    2) Po co mierzyć zużycie prądu?!? Silnik będzie połączony z prądnicą (zwykle tak jest, dla niewtajemniczonych nazywa się to agregat prądotwórczy). Pod prądnicę podłączamy zasilacz do instalacji HHO. Oba agregaty prądotwórcze (bez i z HHO) będą odpalone równocześnie z tą samą ilością paliwa. Ciekawe który szybciej zgaśnie?

    3) Nie wiem czy ktoś taki test robił, ale nie mogę znaleźć. Może kolega który to sugerował coś podrzuci?

    4) Spodziewam się, że agregat z instalacją HHO zatrzyma się dużo szybciej. Jeżeli będzie inaczej to będzie oznaczać, że albo HHO w jakiś niezbadany sposób poprawia sprawność spalania benzyny albo teoretycy na forum robią gdzieś duży błąd (ale nie przypuszczam, sprawność to sprawność)

    Proszę osoby, które chcą uprawiać sztukę dla sztuki o nie odpowiadanie na mój post.
  • #585 15 Oct 2010 18:07
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    2) A silnik bez instalacji HHO będzie się kręcił bez obciążenia, czy też będzie obciążony taką instalacją (tylko bez wpuszczania produktu do gaźnika)?
  • #586 15 Oct 2010 20:09
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Otóż to, aby mieć jakieś porównanie należałoby te silniki równo obciążyć i to przynajmniej 1/3 mocy znamionowej.
  • #587 16 Oct 2010 15:08
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    Można przyjąć, że silnik z HHO i bez będą mogły na tej samej ilości paliwa podziałać przez taki sam czas,
    dając na wyjściu generatora moc odpowiednio Pz i Pb, i do zasilania generatora HHO będzie potrzebna
    moc Pg; interesująca jest wartość (Pz-Pb)/Pg, spodziewam się, że będzie np. 0.5.
  • #588 28 Oct 2010 17:50
    maskon
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    afro-rasta wrote:
    Niezależnie od tego, że w teorii nie może to działać, nikt nie potrafił ostatecznie obalić zasadności stosowania HHO pozyskanego z elektrolizy.


    Rozumiem, że wg Ciebie istniejące teorie fizyczne nie są do końca sprawdzone i dlatego chcesz robić doświadczenia a przy okazji będziesz tym "jedynym", który to potrafi obalić i da nam "OSTATECZNĄ ODPOWIEDŹ". Wybacz, ale jest to dosyć zabawne podejście ;-)

    Poza tym, już sam zasilacz którym chcesz zasilać elektrolizer nie ma sprawności 100% tylko będzie miał np 70% więc trzeba by mierzyć straty (jak je porównać z końcowym parametrem, którym u Ciebie jest czas pracy silnika?), poza tym musiałbyś mieć pełną charakterystykę silnika (jego sprawność w zależności od obciążenia) bo to nie jest wcale takie oczywiste, że silnik na małym obciążeniu zużyje więcej paliwa niż na biegu jałowym. Innymi słowy - wyniki tego "eksperymentu" będą tak samo przydatne jak i "HHO".
  • #589 08 Nov 2010 21:18
    fafner
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam, 3 małe pytanie odnośnie wodoru:

    1
    Załóżmy że zderzenia cząsteczek gazu są sprężyste dla pewnych czynników, pytanie co się musi stać z gazem aby zderzenia były niesprężyste?
    2
    Jeśli poszczególne cząsteczki zaczną się zderzać niesprężyście to co się stanie?
    3
    Jaka jest zależność entalpii utleniania gazu (nasz przypadek) do ciśnienia tego gazu i temperatury?
    Pozdrawiam.
  • #590 08 Nov 2010 21:59
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    1. Energia zderzenia musi być odpowiednia do zmiany wewnętrznej energii cząsteczki.
    2. Część cieplnej energii kinetycznej zamieni się na energię wewnętrzną (też cieplną).
  • #591 09 Nov 2010 05:10
    fafner
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    _jta_ wrote:
    1. Energia zderzenia musi być odpowiednia do zmiany wewnętrznej energii cząsteczki.(...).


    czyli taka uogólniona I zasada termodynamiki? co nam daje że jeśli do układu nie dostarczymy energii na sposób ciepła lub pracy to energia (układu) cząsteczki będzie zależna od entropii(II zas. Term.) dla 0'K?
    To co się stanie z "litrem"(tak wiem powinienem pisać molowo) jeżeli podgrzejemy go 4 krotnie dla ciśnienia atmosferycznego i temperatury początkowej 20'C?
  • #592 09 Nov 2010 10:25
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    Jeśli energia kinetyczna cząsteczek jest za mała, to ze względu na skwantowanie poziomów energii wewnętrznej
    nie wystarczy jej, by zwiększyć energię wewnętrzną cząsteczek. Co prawda poziomy rotacyjne są dość gęste...

    Układ poziomów ma wpływ na ciepło właściwe gazu: najmniejsze jest dla gazów atomowych przy energiach ruchu
    za małych do wzbudzenia atomów (stany elektronowe); większe, jak są cząsteczki i się wzbudzają tylko rotacyjnie;
    a jeszcze większe, jak dochodzą najpierw wzbudzenia oscylacyjne, a potem elektronowe - w rezultacie, ciepło
    właściwe gazu ma kilka "granic" (dość rozmytych), na których wzrasta, kiedy dochodzą kolejne wzbudzenia.

    Zaobserwowanie zmiany ciepła właściwego z powodu wzbudzeń rotacyjnych wymaga niskich temperatur - rzędu
    stopnia K; z kolei wzbudzenia elektronowe wymagają bardzo wysokich temperatur, i trudno znaleźć gaz, który
    w takiej temperaturze nie będzie dysocjował na atomy (choć może da się znaleźć jakiś o niskiej energii wzbudzeń
    elektronowych - wtedy to się może udać); wzbudzenia oscylacyjne zaczynają się w "normalnych" temperaturach.
  • #593 09 Nov 2010 15:49
    fafner
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    "Troszkę" zboczyliśmy z tematu poruszając podstawy mechaniki kwantowej.

    Wracając do tematu; dążyłem do poruszenia tematu prężności gazów, od razu napiszę że nie jestem zwolennikiem HHO jako Perpetuum mobile (zachowania energii jak i zachowanie I zasady termodynamiki jest w tym temacie bezlitosne) czy po prostu HHO jako "poprawiacza" spalania bo o procesie katalizacji nie ma mowy.

    Biorę pod uwagę że nie tylko z wody można wodór wyciągnąć i interesuję się spalaniem wodoru poprzez różne przemiany termodynamiczne, a zwłaszcza ogrzewanie gazu przed spalaniem. Jako ogrzewanie mam na myśli krotność temperatury i ciśnienia dla wodoru w warunkach atmosfery ziemskiej (tzw. warunki normalne).

    Krótko:
    Biorę "litr" wodoru zamykam w "pojemnik" podgrzewam do 200'C i spalam w powietrzu

    ....................
    PS. posiadacze HHO NIE TESTUJCIE takiego sposobu spalania na własną rękę, aby taki typ spalania był bezpieczny musi być wykonane szereg obliczeń.
    Przypominam że wodór to gaz wysoce wybuchowy w warunkach normalnych.
    Jest silnym reagentem w wysokich temperaturach nawet z metalami!!!.
  • #594 15 Nov 2010 13:14
    Daniel_dan
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, a jakby zamiast tak kombinować to może dodać butle z tlenem?, może by był zysk energetyczny paliwa i cena butli z tlenem jest tańsza i by się zwracała po przejechaniu ileś tam kilometrów, a może acetylen? czym mniej paliwa tym lepiej a to co się doda do paliwa czy gazu to lepiej żeby był zysk energetyczny bo inaczej się nie opłaca, bo HHO to raz obciążenie silnika-szybsze jego zużycie i dodatkowy bagaż w samochodzie i dbanie o instalacje to się chyba mija z celem i początkowy koszt takiej instalacji, ja słyszałem od znajomego że jego samochód mniej palił paliwa i pobierał wodę z instalacji wodnej bo miał dziurawą uszczelkę pod głowicą, jestem ciekaw czy woda lub para wodna by by poprawiła rozprężanie się gazów w cylindrze w silniku?
  • #595 15 Nov 2010 17:55
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przypominam, że temat dotyczy generatora HHO a nie samochodu elektrycznego.
    Moje przypomnienie kierowane jest do kolegów, których posty usunąłem z tego tematu.
  • #596 16 Nov 2010 05:04
    fafner
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Daniel_dan wrote:
    (...) ja słyszałem od znajomego że jego samochód mniej palił paliwa i pobierał wodę z instalacji wodnej bo miał dziurawą uszczelkę pod głowicą, jestem ciekaw czy woda lub para wodna by by poprawiła rozprężanie się gazów w cylindrze w silniku?


    Pewnie że poprawia, no może nie spalanie ale powiększa masę molową spalin* (gwiazdka specjalnie dla _jta_) które wiadomo oddziaływają na denko tłoka (nie tylko ciśnienie jest energią podstawową w spalaniu ale też masa)

    Popatrz mamy wodór i paliwo. Jeśli chodzi o palność kaloryczność, energię spalania itp. wodór bije na głowę paliwo co najmniej trzykrotnie, ale pytanie spalając wodór w powietrzu i paliwo w powietrzu które spaliny będą cięższe? i związana z tym energia kinetyczna gazów.

    Policzmy masę spalin dla metanu i wodoru
    CH4 +2O2 = CO2+ 2H2O waga spalin =80u
    2H2 + O2 = 2H2O waga spalin 36u
    widać wyraźnie gdzie leży problem?

    Wiedząc jak bezpiecznie rozprężyć wodór (ja przeżyłem ;) ) i spalić go w takiej postaci to z prawa hess'a wiadomo że każda ilość molowa odda pewną energię która jest stała dla tego produktu.... I wraz z rozprężeniem wodoru pojawia się problem masy spalin....
  • #597 16 Nov 2010 09:44
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Helpful post? (0)
    A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego?

    Jakie jest ciśnienie wody chłodzącej silnik, a jakie w cylindrze? Co i w którą stronę powinno przepływać, jak jest nieszczelność?
    Proponuję zajrzeć do http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8746273#8746273 - chodzi o ten dowcip mojego kolegi.

    Tak myślę: 1 gram wody parując w temperaturze 100°C wytwarza 1.6 litra pary, i ta para wykonuje pracę niecałych 160 J; żeby ta
    woda wyparowała, zużywa ponad 2000 J ciepła - sprawność poniżej 8%. Dlaczego to by miało poprawiać sprawność silnika?

    Być może jakiś pozytywny wpływ ma ochłodzenie silnika (czy raczej mieszanki) przed suwem pracy: mniej ciepła potrzeba na
    jednostkę wagi mieszanki, żeby uzyskać taki sam stosunek temperatur bezwzględnych, bo początkowa temperatura jest niższa;
    z kolei mieszanki jest o tyle więcej, o ile mniejsza jest temperatura początkowe, więc ilość ciepła potrzebna do wykonania suwu
    pracy z określoną sprawnością pozostaje nie zmieniona; ale większa ilość mieszanki dostarcza więcej ciepła...
  • #598 17 Nov 2010 16:27
    fafner
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    _jta_ wrote:
    A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego?


    ----

    Siły bezwładności a raczej wypadkowa z sił bezwładności i ciśnienia gazów, zostawiamy w spokoju. Umówmy się że NIC nie przerabiamy z konstrukcji silnika pod gazy spalinowe, ale mieszanką dążymy do optymalnego ciśnienia odpowiednią masą spalin w myśl wzoru Pg=(piD²/4)(Pg-P0). Wiadomo że cykl spalania ma dostarczyć tyle energii aby starczyło na pozostałe cykle, gdzie siłą działającą na powierzchnię tłoka jest ciśnienie (wzór u góry :) powtarzam się).
    Dlaczego tak drążę temat masy(molowej) otóż wiemy że 1 Pascal to po prostu N/m² po rozpisaniu Newton'u mamy Pa=kg/m*s²

    ----

    _jta_ wrote:
    Jakie jest ciśnienie wody chłodzącej silnik, a jakie w cylindrze? Co i w którą stronę powinno przepływać, jak jest nieszczelność?
    Proponuję zajrzeć do http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8746273#8746273 - chodzi o ten dowcip mojego kolegi.


    ----

    Możemy sobie wziąć wzór poprzedni zakładając że P0 jest ciśnieniem w układzie chłodzenia i jest stałe dla całego przekroju (taka mała utopia) p + ρgh + ρv²/2 = const. czyli P0=1030hPa, a ciśnienie gazów po zapłonie (znowu utopia) dam książkową czyli 100MPa, ale pamiętajmy jest to ciśnienie chwilowe i na końcu cyklu wystąpi podciśnienie (doświadczenie: załącz silnik i przystaw rękę do tłumika, szczególnie widoczne w samochodach używanych, [zużycie elementów])

    ----

    _jta_ wrote:
    Tak myślę: 1 gram wody parując w temperaturze 100°C wytwarza 1.6 litra pary, i ta para wykonuje pracę niecałych 160 J; żeby ta
    woda wyparowała, zużywa ponad 2000 J ciepła - sprawność poniżej 8%. Dlaczego to by miało poprawiać sprawność silnika?

    Być może jakiś pozytywny wpływ ma ochłodzenie silnika (czy raczej mieszanki) przed suwem pracy: mniej ciepła potrzeba na
    jednostkę wagi mieszanki, żeby uzyskać taki sam stosunek temperatur bezwzględnych, bo początkowa temperatura jest niższa;
    z kolei mieszanki jest o tyle więcej, o ile mniejsza jest temperatura początkowe, więc ilość ciepła potrzebna do wykonania suwu
    pracy z określoną sprawnością pozostaje nie zmieniona; ale większa ilość mieszanki dostarcza więcej ciepła...


    ----

    A może następuje rozpad pary wodnej w otoczeniu węgla pod wpływem ciśnienia i temperatury, tzn: C + H2O → CO + H2 (reakcja Boscha) i mamy bogatszą mieszankę a sonda lambda robi swoje?
    Faktycznie można teoretyzować tak samo jak udowadniać zasadę ruchu roweru.

    ------------------------------

    EDIT: Pytanie natury prawnej do osób posiadających hho:
    czy Policja podczas kontroli zwróciła uwagę na dziwne zbiorniki do hho w bagażniku, czy nie grozi to zabraniem dowodu rejestracyjnego?
  • #599 27 Nov 2010 21:57
    Henio001
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam kolegów
    Mam taki generator, całkiem fajny. Zrobiłem dość dużo testów z tym generatorem.
    Rozpuściłem około 1 kg stali, wyprodukowałem chlor i ostatecznie wyleciał kilka razy w powietrze.
    Zrobiłem to w ramach doświaczenia mimo, że dobrze są mi znane zasady elektrolizy.
    Wniosek z testów
    1. Spalanie niewiele się zmieniło
    2. Znaczny wzrost temperatury silnika ( wyższa temperatura spalania wodoru )
    3. Produkcja chloru i sporadyczne eksplozje o odużej sile, dlatego miałem gumowy kapturek jako wieczko
    4. Silniki z sondą lambda inaczej reagują niż z systemem bezwtryskowym ( tradycyjne )
    5. Przydatność wątpliwa

    dowód http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022013-90.html

    pozdrawiam
  • #600 30 Nov 2010 23:47
    overunity
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Tak przegladam wszystkie rozwiazania HHO ("elektryczne") i nasuwa mi sie fajny plan polaczenia wszystkiego.
    1) Sterowanie PWMem jest chyba najlepszym rozwiazaniem. Robiony jest jeden podstawowy blad. Tuz po impulsach przebieg leci do Zera lub spada ponizej co hamuje elektrolize. "HV" PWM powinien byc na stalej (offset) conajmniej 2V. Jak by bylo 12V to juz bajka.
    2) "Moim zdaniem" do cell'i powinny byc stosowane plytki, a nie drut. I co najwazniejsze plytki nie powinny byc gladkie. Im bardziej przypominaja kaktus tym lepiej :) Dlaczego? "Rozlozenie ladunkow"
    3) Czestotliwosc i wypelnienie PWM. Czestotliwosc nie jest najwazniejsza. Powinna byc dobrana "z glowa". Jak? Juz tlumacze.
    Najwazniejszym parametrem jest czas podtrzymania, czyli poziom na offset'ie. Czas ten jest zalezny od odleglosci miedzy plytkami i nalezy go dobrac experymentalnie. Twierdzil bym ze jest to czasw jakim fala mechaniczna ("dzwieku") przebiegnie od jednej do drugiej plytki w naszym cell'u w roztworze wody (+ ocet/sol itd...). Ewentualnie czas x2.
    Impuls aktywny < czas na offset'ie. Czestotliwosc sama wyjdzie... :)
    4) Widzialem kilka testow z magnesami i iskiernikiem. Podobno podbija/ulatwia to przeskok iskry. Dodanie dwoch neodymow po zewnetrznych stronach plytek moze pomoc w efektywnosci elektrolizy i/ lub przyczynic sie do zmniejszenia napiecia "HV" impulsow.

    *To wyzsze napiecie umownie nazwane w tym poscie HV powinno byc cos kolo 1kV.

    Na pytanie czy robilem juz proby- odpowiadam niestety "nie". To sa tylko moje sugestie wynikajace z przemyslen i pomyslow.

    Pozdrawiam

    SfieszaQ

    P.S. Ogolnie uwielbiam jak moderatorzy zabijaja poboczne watki... Tak umieraja pomysly...
  Search 4 million + Products
Browse Products