X

Passat 2.0 TDI B5 136KM Euro4 "Diesel particular filter

29 May 2008 19:42 PAPati
  • #1 29 May 2008 19:42
    Pati
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam! Jestem na wyjeździe i nie mam ze sobą, żadnego sprzętu diagnostycznego, dzisiaj rano na liczniku mojego pięknego pasacika pojawił się komunikat jak w tytule. Wiem że to coś związane z nową normą spalin mojego wozu, ale czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie? Czego mogę się spodziewać? Gdzie oko wsadzić? Dodam że autko było po wypadku zrobiłem nim 5tyś km jak na razie.

    Dodatkowo dzisiaj spadłem z krawęznika cofając, ale to już po tym jak to się pojawiło, obdarłem miskę bo nie mam płyty pod silnikiem, dodam że dość mocno uderzyłem tym silnikiem o ten krawężnik więc na pewno trochę silnik podskoczył. Momentalnie opadł z mocy zapaliły się kontroliki od silnika i świec żarowych, nic nie widać na pierwszy rzut oka, jedyne co to jak piszęsilnik musiał trochę podskoczyć, czy ktoś wie co mogło go zaboleć na tyle, że opadł z mocy?

    Taki to dzisiaj pechowy dzień, a ja jestem przez dwa tygodnie poza warsztatem ;|.

    Z góry dzięki za odpowiedzi!
  • #2 29 May 2008 20:46
    fructon
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    filtr cząstek stałych cos niedomaga
  • #3 29 May 2008 21:42
    Pati
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czekam na interfejs zamówiłem bo i tak lepiej mieć jeden w zapasie a jak pisałem dwa tygodnie muszę siedzieć we WRocku, a przecierz nie będę płacił za diagnostykę bo bym pękł ze złości ;))) JAk ktoś ma jeszcze jakieśidee to proszę! Na prawde nie mam pojęcia co mogło spowodować taki spadek mocy od tego uderzenia!!??
  • #4 02 Jun 2008 17:23
    Pati
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam mam ten interfejs, są dwa błędy: 18628 i 18434.

    18434 odnosi sie bezposrednio do filtra cząstek, że rzekomo do regeneracji lub wymiany.
    18628 odnosi sie do sondy prze tym filtrem, wiec podejrzewam ze tu jest problem a poprzedni wynika tylko z tego ze sonda nie pracuje jak należy.

    Przeczytałem tu http://wiki.ross-tech.com/index.php/18434/P2002/008194 cytuje:

    Skoda Superb (3U) & VW Passat (3B) (Engine Codes: BGW, BSS, BWW) had issues with faulty Exhaust Pressure Sensors (G450), they were defective from factory and due to a leaking sealing the measured values were incorrect and resultet in wrong calculated particle filter load and unsuccessful regeneration cycles.

    Więc chyba tak to bedzie ze jest to po prostu wada fabryczna tych sond. Ale jak wkładałem silnik to miałem problem z przykręceniem tej sondy i troche ją męczyłem wkręcając nie wiem zobacze zaraz jak mi sie uda jak to wygląda,w każdym razie spadek mocy jest niby spowodowany tym filterm czy też sondą, ale ja jestem pewien że to nastąpiło dopiero jak udeżyłęm tym silnikiem o krawężnik. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia to proszęo pomoc. Z tego co wyczytałem to jest procedura czyszcząca na stronie ross-techa ale ten interfejs na rs mi chyba jej nie uruchomi, no i musze miec pewnosc ze to nie wina sondy. NA szczęscie mam interfejs do nowego waga ale to na warsztacie.
  • #5 26 Jul 2008 23:27
    mateo669
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Są 2 typy filtrów cząstek stałych (DPF). 1szy jest to filtr który samodzielnie neutralizuje te związki chemiczne, które zatrzymał. 2gi co jakiś czas trzeba wymieniać, więc raczej masz ten 2gi typ i dlatego wywaliło ci ten komunikat.
  • #6 27 Jul 2008 02:22
    speccar
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    kolego nie zgadzam sie z twoja opinia..powiedz no ktory to filtr sie zmienia :lol:
    fakt sa dwa rodzaje filtra czasteczek stalych,roznia sie tym iz jeden z nich potrzebuje plynu do oczyszczania sie,a drugi czysci sie za pomoca testera,badz wogole co uzaleznione jest od sposobu uzytkowania samochodu..
    sonda jaka jest zastosowana to sonda szerokopasmowa identyczna jak w silnikach benzynowych..mysle ze z wymiana nalezy sie wstrzymac,zorientuj sie jaki masz filter,jesli filtr mokry uzupelnij plyn,jesli filtr suchy przeprowadz procedure oczyszczania,jesli zapalila sie kontrolka grzania swiec zarowych to sygnalizuje to zabrudzenie filtra w ok70%
    co wiaze sie z dluzszym odcinkiem jazdy do optymalnego oczyszczenia filtra..
    panowie wystarczy troche poszukac w necie sa wszystkie informacje odnosnie filtrow czasteczek stalych,potrzeba tylko troche checi i poswiecic czas:D
  • #7 27 Jul 2008 13:13
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Jak będziesz we Wrocławiu i chcesz coś z tym zrobić odezwij się na pm... Spytam znajomego co z tym można zrobić i za ile.
  • #8 06 Aug 2008 08:29
    Pati
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Myśle że speccar ma tu 100% racji. Jechałem z wrocka na tym trybie awaryjnym, i po jakiś 100 km butowania wyłączyłem zapłon włączyłem i fura poszła jak przeciąg. do teraz sie to nie zapaliło. Zapalło sie to bo nie miałem tras i tylko odpalałem go co chwile w mieście na kawałek drogi. Pozdrawiam!
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products