X

Korba w rowerze...

Xylometazolin! 12 Jun 2008 12:07
  • #31 12 Jun 2008 12:07
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    Suport nie jest na kwadrat. Wiec sie nie ma co wyrobić... Z reszta korba się trzyma i nie lata na boki.
  • #32 12 Jun 2008 12:09
    cranky
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Przyczyną tykania jest mocna noga użytkownika lub jazda na niedokręconej korbie - zrobił sie luz między pedalem a osią i będzie sie powiekszał z czasem. Ponieważ oś jest robiona z hartowanej stali a pedały z bele czego albo al będzie trzeba wymienić pedał po zdjęciu (lub oczyścić i założyć na dobry klej epoxydowy - wytrzymuje zaskakujaco dlugo, jeśli tylko nie odkręcisz pedała ponownie).
    Żeby odkręcić - podgrzej śrubę i schłódź kilkakrotnie - prawdopodobnie trzyma śruba na gwincie a nie korba na osi (nie pisałeś czy blokuje sie po jakiejś części obrotu czy od razu) Jeśli blokuje korba (znaczy wspornik pedała) podgrzej korbę(dmuchawa najlepiej, jak nie mini palnik - nie przesadź!), od strony suportu polewaj delikatnie wodą - schlodzisz oś (jeszcze większa różnica średnic) i zapobiegniesz wygotowaniu smaru z łożysk. Operację można powtarzać. Plastikiem sie nie przejmuj - srub już nie uratujesz.
    Znajdź dojście do klucza impulsowego (na sprężone powietrze najlepiej), załóż końcówkę (może być ten torx czy większy bo calowy imbus, czy cokolwiek co ciężej wchodzi) i spokojnie stukaj. Jak nie ma dojścia to stukaj ręcznie lekkim młotkiem blisko śruby, żeby nie sprężynowało (nie żałować czasu). Siła nie da efektu a upór tak.
    Powodzenia
    PS Nie kwadrata nie obrobisz? Zmieliłem serię kwadratów i francuskiego ośmioramiennego kwiatka z pedalami z odkuwanego na zimno al, rozerwałem obudowę torpeda, oderwałem ręka pół kierownicy "baranie rogi" (była górka), połamałem ramę ze stali stopowej, zmieliłem satelity w torpedzie z przekładnią i wieele innych- zapewniam że WSZYSTKO się da przy "odrobinie" wkładu sił.
  • #33 12 Jun 2008 12:37
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    cranky wrote:
    Przyczyną tykania jest mocna noga użytkownika lub jazda na niedokręconej korbie - zrobił sie luz między pedalem a osią i będzie sie powiekszał z czasem. Ponieważ oś jest robiona z hartowanej stali a pedały z bele czego albo al będzie trzeba wymienić pedał po zdjęciu (lub oczyścić i założyć na dobry klej epoxydowy - wytrzymuje zaskakujaco dlugo, jeśli tylko nie odkręcisz pedała ponownie).


    Uwierz mi, że korba jest mocno dokręcona!

    Jak rower był nowy korba lubiła sie odkręcać. Oczywiście zaraz po poluzowaniu śruby mocno ją dokręcałem. W końcu pojechałem do serwisu i 'jakoś' to dokręcili, że się nie odkręcało... No i teraz nie mogę odkręcić. Lewa, po nacisknięciu noga od razu puściła. Prawa - ni hu hu...

    Postaram się jeszcze pokombinować na zimno, sucho itp ;p
    Jak nic nie da to chyba rozwierce śrubę, albo poproszę znajomego, aby przyspawał klucz do śruby i może jakoś pójdzie.

    Ale jak takie stukanie w niczym nie przeszkadza to nie ma o co się męczyć..?

    P.S.
    Są może imbusy np: 8.3 , 8.5 , 8,7 ?
  • #34 12 Jun 2008 17:43
    63404
    Removed  
    Helpful post? (0)
    sebasebaseba wrote:
    Ale jak takie stukanie w niczym nie przeszkadza to nie ma o co się męczyć..?


    no może jedynie w tym przeszkadza że ludzie się patrzą czym jedziesz xD
  • #35 12 Jun 2008 18:27
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    wrote:
    sebasebaseba wrote:
    Ale jak takie stukanie w niczym nie przeszkadza to nie ma o co się męczyć..?


    no może jedynie w tym przeszkadza że ludzie się patrzą czym jedziesz xD


    Bez przesady! <lol2>
    Tak głosno to nie stuka...:) No ale jak ja wiem , że stuka to słyszę. Kto nie wie to nie usłyszy ;p Z reszta to najmniej ważne. Właśnie nie wiem czy to czymś grozi.. Bo to jest mój tzw drugi rower. Siostra na nim więcej jeździ. Mam taki sam i ma duużo więcej przebiegu i nic mu nie jest ;p
  • #36 12 Jun 2008 19:51
    cranky
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Przy niedokręconej korbie zrobiłeś sobie minimalny luz. Po iluś tysiącach poruszeń luz zrobił się wyczuwalny - czujesz jak przeskakuje. Jak będziesz jeździł na tym dalej będzie skakać coraz bardziej aż obrobi kształt korby na suporcie na max - pewność wymiany korby, albo odkręcić teraz i epoxyd - korba pociągnie jeszcze trochę.
  • #37 13 Jun 2008 18:09
    arti13
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja proponuje przyspawac łeb sroby do jakiegos klucza i wtedy odkrecac.
    POZDRAWIAM
  • #38 13 Jun 2008 18:54
    Trebuh
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ale czy przy spawaniu to się nie zapiecze się jeszcze bardziej (może przyklei klucz do śrubki ;p). Co do podgrzewania tak jak jeden z poprzedników napisał da się to zrobić, plastik czarny da się z łatwością ściągnąć.
  • #39 14 Jun 2008 01:04
    przerabiarka
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    kortyleski wrote:

    Poszukałbym uszkodzeń w łożyskowaniu samego pedału, ewentualnie złuszczonej kulki w łożyskowaniu suportu

    jak bym się nie znał to bym pomyślał, że zwariowałeś. tekst miesiąca z cyklu dla opornych
  • #40 14 Jun 2008 08:50
    arti13
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Jak zrobisz to szybko to sie nie zapiecze :P Albo co chwile nanos kawalek spoiny tak zeby miedzy kazdym spawaniem metal mogl ostygnac. Troche czasochlonne ale przynajmniej nic nieuszkodzisz :D
  • #41 14 Jun 2008 10:37
    gangsta529
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    a ja bym poszedł do rowerowego i za 6 zeta kupił specjalny klucz no odkręcania korb czy to aż tak wielki wydatek??
  • #42 14 Jun 2008 10:51
    szaleniec
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    gangsta529 wrote:
    a ja bym poszedł do rowerowego i za 6 zeta kupił specjalny klucz no odkręcania korb czy to aż tak wielki wydatek??


    Chodzi Ci zapewne o ściągacz do korb. Gdybyś przeczytał wątek przed zabraniem głosu, to wiedziałbyś, że problem nie leży w ściągnięciu korby, a w odkręceniu śruby mocującej korbe do osi wkładu suportowego, co jest konieczne do ściągnięcia korby. Nie powiesz chyba, że można za pomocą ściągacza ściągnąć korbę nie odkręciwszy jej uprzednio?
  • #43 14 Jun 2008 14:17
    Removed
    Helpful post? (0)
    powracając do tematu to miałem identyczny problem z korba męczyłem się dość długi czas pomimo różnych zabiegów nie dała się odkręcić, w końcu rozwiązałem to Ty sposobem, ze miniszlifierką wypiłowałem szczelinę w śrubie na kształt kwadratu i użyłem przedłużki na 1/2 cala wraz z porządną grzechotką i śruba bez większych oporów puściła. Sprawę pokpiłeś na początku, gdyż gdy śruba była dobra wystarczyło wsiąść nasadkę i dużą grzechotkę, nie ma rady żeby śruba nie puściła.
    Na przyszłość polecam w razie odkręcania się śrub, użyć preparatu zapobiegającemu odkręcaniu się śrub, stosowanemu w motoryzacji.
  • #44 14 Jun 2008 15:04
    androot
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    A musisz to odkręcać? Żeby zlikwidować luz nie trzeba tego robić. Do wymiany ośki, panewek i "wianków" jest to konieczne.
  • #45 16 Jun 2008 23:58
    PiM_FM
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    @sebasebaseba kliknij do mnie a odkręcimy tą korbę,
  • #46 28 Jun 2008 10:47
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    PiM_FM wrote:
    @sebasebaseba kliknij do mnie a odkręcimy tą korbę,


    A dokładniej?:D
  • #47 28 Jun 2008 11:50
    Uszol 1990
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    młotek i przecinak :) nie ma opcji żeby nie puściła, w ostateczności spawanie...
    miałem podobny problem na suporcie jak ty masz... wystarczyło przełożyć korbę o jeden dalej... z prawej i z lewej do tyłu o jeden i było okej ;) po prostu tam jest mały luz i pod wpływem nacisku "tyka" sobie :)
    pozdrawiam
  • #48 28 Jun 2008 16:58
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    Wątpię, że jest to luz... Jak dam korbę w taką pozycję, że prawy pedał jest na dole i na niego stane jest stuk (inny niż podczas pedałowania), jak znowu zrobię to samo, tylko że lewy pedał będzie na dole i na niego stanę to znowu ten stuk.. Niestety ostatnio miałem problemy zdrowotne i nie miałem czasu i siły męczyć się z tą śrubą...
  • #49 28 Jun 2008 17:17
    Uszol 1990
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    może że to i nie to... ale u mnie były podobne objawy :)
  • #50 28 Jun 2008 17:18
    Pocieszny
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    A gdyby tak np. czymś rozgrzać zewnętrzny element, a potem potraktować samą śrubę sprężonym powietrzem(dnem go góry daje temperaturę ok. -60 stopni), to chyba śruba powinna się trochę skurczyć i łatwiej ją będzie wykręcić... Szczerze mówiąc nie próbowałem jeszcze tego na śrubach ale wydaje mi się że coś takiego powinno zadziałać. Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

    Pamiętam jak nie mogłem wcisnąć gumek na aluminiowe rogi kierownicy od rowera, włożyłem te rogi do zamrażarki na chwilę, tak się skurczyły że leciutko weszły te gumki :)
  • #51 28 Jun 2008 21:20
    iq84
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    mam to samo (narazie nie mam czasu tego naprawić ) i wiem co jest , po prostu korba ma luz na kwadracie trzeba ten kwadrat i wejście kwadratowe korby zaklinować ,jedyny sposób jaki znam to podłożyć tam cienką blaszkę najlepiej o grubości żyletki normalnej można i samą obciętą żyletkę ,powinno zadziałać , nie wiem czy śruby imbusowej odkręcić nie możesz czy samej korby ściągnąć nie potrafisz , do ściągania korby są specjalne ściągaczki , to tyle :) powodzenia .
  • #52 30 Jun 2008 07:57
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje
    Topic author Helpful post? (0)
    Ja nie mam kwadratu. I nie umiem odkręcić śruby imbusowej.

    Czy mogę na tym jeździć, czy usterka może się powiększyć lub pociągnąć coś za sobą?
  Search 4 million + Products
Browse Products