Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Korba w rowerze...

Xylometazolin! 06 Cze 2008 17:15
  • #1 06 Cze 2008 17:15
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Witam!

    Mam problem, dość 'lamerski'.
    Nie jestem pewien w którą stronę odkręca się korby w rowerze... Dokładniej prawą (z zębatkami). "Normalnie" czy którąś w prawo?
    Ani w tą, ani w tą nie rusza :(

  • #2 06 Cze 2008 18:17
    Quarz
    Poziom 43  

    sebasebaseba napisał:
    Witam!

    Mam problem, dość 'lamerski'.
    Nie jestem pewien w którą stronę odkręca się korby w rowerze... Dokładniej prawą (z zębatkami). "Normalnie" czy którąś w prawo?
    Ani w tą, ani w tą nie rusza :(
    A jesteś tego pewien, iż jest ona mocowana do wału korbowodu na gwint?

  • #3 06 Cze 2008 20:52
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Quarz napisał:
    sebasebaseba napisał:
    Witam!

    Mam problem, dość 'lamerski'.
    Nie jestem pewien w którą stronę odkręca się korby w rowerze... Dokładniej prawą (z zębatkami). "Normalnie" czy którąś w prawo?
    Ani w tą, ani w tą nie rusza :(
    A jesteś tego pewien, iż jest ona mocowana do wału korbowodu na gwint?


    Źle to napisałem, sory. Chodzi o śrubę która mocuje korbę do wału.

  • #4 06 Cze 2008 21:09
    DJ MHz
    Poziom 24  

    Normalnie się odkręca. Lewy gwint jest jedynie w lewym pedale.

  • #5 06 Cze 2008 21:16
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    OK, a możliwe, że zbyt dokręcona korba może być przyczyną 'tykania' podczas mocniejszego nacisku na pedały (gwałtowne przyspiesznie, jazda pod górkę)?

    Za nic nie mogę jej odkręcić :/
    Przykręcana na imbus 8... Śruba powoli robi sie okrągła, a odkręcić nie da rady :/
    Jakiś pomysł? WD-40 nie pomaga...

  • #6 06 Cze 2008 22:11
    DJ MHz
    Poziom 24  

    No jak jest na łożyskach kulowych support, i zbyt dokręcony to może tak tykać... Wystarczy tylko wyregulować to. A może popróbuj tą śrubę podgrzać np, małym palnikiem lub zapalniczką i potem wd-40. Jeśli oczywiście ramie korby nie jest z tworzywa :D

  • #7 07 Cze 2008 07:50
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Podgrzanie raczej odpada...Śruby wyglądają tak:
    Korba w rowerze...

    To czarne to plastik...:/

    A śruba ani rusz..:/

  • #8 07 Cze 2008 08:39
    Cyborg_3D
    Poziom 21  

    Najłatwiej się odkręca 'zrywając' śrubę, nie dosłownie zrywając oczywiście. :-) Ale, próbować odkręcić jednym, bardzo mocnym impulsem. Powinno wtedy puścić. Bo takie ciągnięcie się z tym caly czas na siłe nic nie da.


    Ach, i nie zapomnij, że do zdjęcia korby potrzebny będzie Ci ściągacz.

  • #9 07 Cze 2008 09:06
    kortyleski
    Poziom 39  

    Parę zdrowych młotków w łeb śruby lub imbus w nią włożony załatwi sprawę odkręcania. Natomiast za mocne dokręcenie na pewno nie jest powodem "tykania"
    Poszukałbym uszkodzeń w łożyskowaniu samego pedału, ewentualnie złuszczonej kulki w łożyskowaniu suportu

  • #10 07 Cze 2008 09:09
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, uderz w tą śrubę kilka razy młotkiem przez jakiś pręt, powinno pomóc.

  • #11 07 Cze 2008 10:57
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Niestety nic :( Klucz spada...

    A śruba stoi w miejscu.

  • #12 07 Cze 2008 12:02
    Cyborg_3D
    Poziom 21  

    Moze masz zjechany klucz? Albo go za płytko wkładasz. :) Bo mam identyczne śruby w swojej korbie i klucz nie ma prawa z nich wypaść.

  • #13 07 Cze 2008 12:17
    jajco72
    Poziom 20  

    Witam,
    1. porządny klucz (ciasno wchodzący imbus i nie jakiś z obi, czy praktikera za 4zł...)
    2. wd40 lub podobny (prysnąć i na kilka godzin zostawić)
    3. kilka razy młotkiem dość mocno stuknąć (przez np. drugi młotek)
    4. odkręcić "jednym" stanowczym szarpnięciem
    5 jeśli to nie zadziała a łeb śruby jest na zewnątrz, możesz użyć klucza do rur (szwedzik)(plastik usunąć, a śruba i tak do wyrzucenia)
    pozdrawiam
    jajco72

  • #14 07 Cze 2008 12:23
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Klucz jest dość dobry...:/ Nie żaden czarny czy z obi...
    Tylko śruba się wyrabia i klucz wypada... Teraz boję sie, żeby śruba okragła się nie zrobiła!

    P.S.
    Śruba nie wystaje.

  • #15 07 Cze 2008 12:33
    szaleniec
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Porządny długi klucz (co najmniej 20 cm) i "para" w rękach. Co do tykania to są co najmniej cztery możliwości:
    - strzela łożysko w suporcie
    - j/w ale w pedale
    - suport jest niedkokręcony
    - niedokręcone do korby zębatki minimalnie przesuwają się podczas pedałowania

  • #16 07 Cze 2008 14:19
    jajco72
    Poziom 20  

    sebasebaseba napisał:
    Klucz jest dość dobry...:/ Nie żaden czarny czy z obi...
    Tylko śruba się wyrabia i klucz wypada... Teraz boję sie, żeby śruba okragła się nie zrobiła!


    no to jeszcze, jak już tak rozjechane, klucz połówkowy, czyli o pół wymiaru większy, wbić w otwór i kręcić...
    no i na koniec zostaje rozwiercanie (ostateczność).
    pozdrawiam
    jajco72

  • #17 07 Cze 2008 14:30
    Cyborg_3D
    Poziom 21  

    Rozwiercenie raczej odpada. Łatwo uszkodzić suport w czasie wykonywania tej operacji. :)

  • #18 07 Cze 2008 14:59
    jajco72
    Poziom 20  

    Napisałem że to ostateczność :) pominąłem jeszcze kwestię wykrętaka - ale te 2 opcje to nadal ostateczność.
    pozdrawiam
    jajco72

  • #19 07 Cze 2008 16:13
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro klucz już omyka to nic nim nie wykombinuje
    Moim zdaniem robota zepsuta na początku, teraz to wystarczy po staropolsku odkręcić (przecinak)
    Żadnym wykrętakiem nic nie zdziała

    Zwykły suport czy wkład?

  • #20 07 Cze 2008 16:21
    jajco72
    Poziom 20  

    Do goldwinger: eee kolega pomylił kraje :) to był klucz radziecki "młotek i przecinak" :)
    p.s. czy to kolega śmiga po olsztynie na tym "wielkim czymś" (zresztą chyba pierwszym w Olsztynie Goldwingu) jak to nazwał mój sąsiad...?
    pozdrawiam
    jajco72

  • #21 07 Cze 2008 16:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W olsztynie goldwingów jest koło 7 sztuk
    Pewno masz na myśli tego pomarańczowego - to nie ja

  • #22 07 Cze 2008 17:04
    jajco72
    Poziom 20  

    nie, raczej to że pierwszego chyba "stałego" widziałem w Olku jakieś 15 lat temu, może więcej...

  • #23 07 Cze 2008 18:17
    kortyleski
    Poziom 39  

    Co do śruby.. W przypadku omkniętego imbusa zazwyczaj pomagają dwie metody:(w moim przypadku)
    Podebrać klucz typu Torx o większym wymiarze, wbić na siłę.
    Oczywiście mowa o kluczu pod nasadkę "10" a nie zwykłym giętym.
    Druga metoda to wspawanie klucza w śrubę migiem.
    Przy odrobinie umiejętności ościenne elementy nie dostaną ogniem a śruba się wygrzeje i jest ja czym pokręcić.

  • #24 08 Cze 2008 18:02
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Jeszcze jutro pomęczę się imbusem... (będę miał troszeczke inny ;p).


    EDIT
    No niestety nic ;(
    Chyba dam sobie spokój... No właśnie... Jazda z 'tykającym' suportem grozi czymś?

  • #25 11 Cze 2008 23:18
    wowka
    Poziom 28  

    Bez przesady ! Sruby zazwyczj ciezko odkrecic kiedy sa cale i sa mocno dokrecone. Najprosciej rozwiercic leb sruby tak aby calkiem odpadl i wtedy zostaje reszta ktora zazwyczaj da sie bez problemu mala "zabka" odkrecic.

  • #26 11 Cze 2008 23:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wowka, widziałeś na oczy to o czym piszesz?
    wnioskuję że nie, bo gdybyś widział nie pisałbyś głupot

  • #27 12 Cze 2008 08:12
    kortyleski
    Poziom 39  

    Rzeczywiście czasem sposób kolegi wowka się sprawdza, ale czasem.
    Natomiast jeśli się nie uda to raczej wał suportu będzie do wyrzucenia. Poza tym akurat te śruby są utwardzane - odwiercenie wymaga sporo wprawy. Jak odkręcić napisałem już wcześniej.

  • #28 12 Cze 2008 10:37
    Xylometazolin!
    Admin grupy Instrukcje

    Czyli co może byc przyczyną 'tykania'?

  • #29 12 Cze 2008 11:31
    Piotrek15
    Poziom 16  

    jeżeli powodem tykania nie jest ani łożysko suportu ani łożysko w pedale to ramie korby może być obrobione jeśli jest to korba tzw. na kwadrat.
    Najczęściej uszkadza się łożysko w pedale od niego może tykać abo strzelać. Co do okręcenia śruby gdy jest obrobiona są dwa sposoby. Jeden to wspawać w śrubę kawałek pręta i potem odkręcić (przy odrobinie uwagi mi się udało wspawać nie uszkadzając nic obok śruby) albo wkleić w śrubę poxiliną jakiegoś taniego imbusa 8 i odczekać aż wyschnie a potem nakładając na niego połmetrową rurke odręcić

  • #30 12 Cze 2008 11:51
    gruby1
    Poziom 29  

    Ja proponuje dość radykalny sposób, tzw "ruski klucz" czyli młotek i przecinak. W ostateczności zawsze pomaga :D Tylko przydałoby się żeby faktycznie wpuścić tam WD i troszkę poczekać. Zawsze w rowerach miałem problemy z suportem, padające łożyska, zerwane gwinty itp. Kupiłem suport na łożyskach maszynowych-i zapomniałem o jakichkolwiek strzelaniach, regulacjach itp.
    pozrdawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty