Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Po co oznaczenia przewodów L i N?

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Po co oznaczenia przewodów L i N?
Autor
Wiadomość
kamo_83
Poziom 3
Poziom 3

Miasto: Ostrowiec Św

Post#1 Post autora tematu 10 Cze 2008 14:56   

Po co oznaczenia L N?

witam serdecznie! od razu pisze że jestem kompletnym laikim w dziedzinie elektryki ale spotkałem się z takim problemem moze mi ktos pomoże.. montując układ świetlówki ze statecznikiem elektronicznym Osrama mam napisane na wejściach L i N skoro prąd jest przemienny (to wiem) to po co rozgraniczac na L i N co się stanie jak podłącze odwrotnie? może mi ktoś to wytłumaczyć?

Bardzo dziekuje wszystkim fachowcom za wyrozumialosc.. :)
Powrót do góry

tronics
Poziom 22
Poziom 22

Miasto: Bojszowy k. Tychów

Post#2 10 Cze 2008 17:29pomocny post - solucja   

Re: Po co oznaczenia L N?

L - faza
N - przewód neutralny (zero)

A po co rozgraniczać? Ano pewnie dla wygody, jak jest dobrze zaprojektowana sieć i mamy 3 kabelki...jeden czarny (lub brązowy), 1 niebieski i 1 zielono-żółty to fajnie się pracuje wiedząc, że zielono-żólty to PE, niebieski to neutralny (N) a tylko brązowy albo czarny może nas zabić ^^
funkcjonalności sieci to nie zmienia, ale jednak estetykę 'lekko' :)
Powrót do góry

patryk-84a
Poziom 21
Poziom 21

Miasto: Inowrocław

Post#3 10 Cze 2008 17:37pomocny post - solucja