Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

silnik krokowy w LPG a zużycie gazu

spektra 01 Lut 2004 14:34
  • #1 01 Lut 2004 14:34
    spektra
    Poziom 18  

    Czy ktoś z zacnego grona analizował silnik krokowy w ilstalacji LPG. Sterowany jest elektronicznie. Czy istnieje jakiś sposób ustalenia w jakim aktualnie stanie się znajduje (0-255 kroków). Znając połozenie można by było stosunkowo prosto wyznaczyć zużycie spalania gazu.

  • #2 01 Lut 2004 15:20
    CKsrv
    Poziom 32  

    Ale z tego co wiem nie ma zadnego czujnika połozenia - moze trzeba bylo bu zliczac impulsy? ale nie zawsze zostaje taki silnik w 0 pozycji a to juz komplikuje troszke.

  • #3 01 Lut 2004 16:58
    psenny
    Poziom 13  

    Zapomniałeś, że zużycie gazu zależy również od podciśnienia w kolektorze ssącym (a właściwie przede wszystkim), skok silnika krokowego to najwyżej +/- 10 do max 20. Silnik krokowy służy tylko do korygowania składu miesznki gaz/powietrze, i jego pozycja jest ustalana na podstawie sygnały z sondy lambda. Idąc dalej można powiedzieć, że w instalacji do silnika gaźnikowego zawór jest cały czas w tej samej pozycji a spalanie zmienia się.

  • #4 02 Lut 2004 11:30
    andrzejklik
    Poziom 2  

    zapodaj pc z interfejsem do gazu i bedziesz wiedział ile kroków robi ale ze spalaniem nie zrobisz NIC!!!

  • #5 12 Lut 2004 08:36
    Mario09
    Poziom 11  

    Sa instalacje ktore maja w obudowie silnika krokowego szkielko przez ktore widac polozenie tloczka ale jak juz wspomniano zalezy ono od pomiaru skladu mieszanki przez sonde (ewentualnie 2 sondy tak jak to jest np. w VW Bora)

  • #6 13 Lut 2004 11:49
    Zoll
    Poziom 13  

    Ale mamy jeszcze do dyspozycji sygnal z przeplywomierza jezeli auto jest na wrysku. Moze ten sygnal nam cos pomoze w ustaleniu zuzycia gazu?

  • #7 14 Lut 2004 19:16
    carinus
    Poziom 16  

    Nigdy nie bedziesz wiedziel w jakim stosunku paliwa do powietrza tworzona jest mieszanka,map sensor tego nie powie.On tylko wykrywa roznice cisnienia wewnatrz kolektora w stosunku do cisnienia na zewnatrz.

  • #8 16 Lut 2004 07:13
    Zoll
    Poziom 13  

    Ale znajac ustawienie silnika krokowego i przeplyw to chyba jestesmy w stanie okreslic zuzycie LPG moze nie dokladnie ale to zawsze cos.

  • #9 17 Lut 2004 15:49
    Zoll
    Poziom 13  

    Analizujac mozliwosci centralki al-700 stwierdzam ze mozna z niej odczytac nastepujace parametry:

    1) polożenie silnika krokowego
    2) polozenie przepustnicy
    3) obroty silnika
    4) sonde lambta

    Wydaje mi się ze majac dane polożenie silnika krokowego, polożenie przepustnicy i obroty jestesmy w stanie okreslic zuzycie LPG w czasie a co za tym idzie na 100km.

    Problemy:
    1) trzeba jakos powiązac te parametry 1) 2) 3) by miec przyblizone zuzycie LPG

    2) trzeba jakoś odczytac te parametry z centralki bynajmniej soft do pc robi to bez problemu


    Moze ktos tysponuje protokolem jakim komunikuje się centralka z PC??

  • #10 03 Mar 2004 11:54
    gobo1
    Poziom 10  

    Witam. A skoro już mowa o silniku krokowym (attuatorze, chyba tak się to nazywa), czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić?? (najlepiej w okolicach wrocławia) Co nie co znam się na technice regulacji i mikroprocesorach to sterownik by się wydłubało, ale problem tkwi wlaśnie w pozyskaniu attuatora????

    Pozdrawiam, Gobo1

  • #11 04 Mar 2004 20:50
    carinus
    Poziom 16  

    Popytaj okolicznych gazownikow,powinni miec cos na sprzedarz.Schemat sterownika do krokowcow byl chyba gdzies omawiany na elektrodzie.

  • #12 05 Mar 2004 07:48
    spektra
    Poziom 18  

    z tego co wiem to powietrze mieszane jest z gazem w stałym niezmiennym stosunku

  • #13 05 Mar 2004 15:55
    carinus
    Poziom 16  

    spektra napisał:
    z tego co wiem to powietrze mieszane jest z gazem w stałym niezmiennym stosunku


    Gdyby tak bylo to nikt nie zakladalby regulacji dawkowania gazu,bo po co?Ktos Ci chyba cos zle powiedział.

  • #14 05 Mar 2004 22:06
    gp power
    Poziom 12  

    Ostatnio widziałem samochód, co jeździ bez zaworu krokowego, a miał tylko "śrubę" - to taki zawór, który ustawia się tylko raz, no i auto jedzie.
    I to właśnie oznacza, że silnik krokowy ma niewiele wspólnego z regulacją dawkowania w danym momencie. Zawór krokowy jest tylko po to by płynnie regulować mieszanką, co ma wpływ na skład spalin, zużycie, no i żywotność np. katalizatora

  • #15 06 Mar 2004 21:17
    carinus
    Poziom 16  

    gp power napisał:
    Ostatnio widziałem samochód, co jeździ bez zaworu krokowego, a miał tylko "śrubę" - to taki zawór, który ustawia się tylko raz, no i auto jedzie.
    I to właśnie oznacza, że silnik krokowy ma niewiele wspólnego z regulacją dawkowania w danym momencie. Zawór krokowy jest tylko po to by płynnie regulować mieszanką, co ma wpływ na skład spalin, zużycie, no i żywotność np. katalizatora


    Teraz to mnie zaskoczyles.Piszesz ze silnik krokowy ma niewiele wspolnego z dawkowaniem a zaraz potem ze sluzy do plynnego dawkowania.Jak nie ma w samochodzie sondy to nie zakladaja krokowca.

  • #16 07 Mar 2004 00:08
    szymtro
    Poziom 30  

    Aktuator działa jak jak inteligenta śruba regulacyjna. Jeżeli sterownik uzna że trzeba trochę zwiększyć dawkę to troche otwiera zawór i odwrotnie. To mikser reguluje przepływ gazu - a konkretniej mówiąc ilość powietrza dopływającego do silnika i szybkość przepływu tego powietrza. Wiadomo że krzywa przepływu nie jest linią prostą i bardzo zależy od kilku czynników - średnica, charakterystyka ścianek kryzy itp. W sumie tych parametrów jest sporo. Najważniejsze że mikser ma inną charakterystykę niż śruba regulacyjna i reduktor. Dlatego kiedyś im było więcej śrub tym to dawało większe możliwości regulacji - trzeba uwzględnić również stany przejściowe(zwiększanie obciążenia itp). Aktuator w powiązaniu z sondą lambda i centralką ma za zadanie takie dławienie przepływu z reduktora do miksera aby skład mieszanki był mniej więcej ustalony na jakimś rozsądnym poziomie.
    Tyle teorii. Sorry że tak zanudzam ale sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy jak skomplikowane jestwyregulowanie takiej instalacji. Nie wieżcie w żadne zapewnienia gazowników że wystarczy się raz przejechać i już. Jeżeli do teorii dodamy jeszcze pogarszające się parametry reduktora(stażenie i ewentualnie "czystość" gazu) to można powiedzieć że instalacja nigdy nie będzie dobrze wyregulowana. Obecność aktuatora(sprawnego) znacząco poprawia tą sytuacje.

  • #17 31 Lip 2006 12:48
    qdlacz007
    Poziom 1  

    qitam wszystkich mam problem z gazem.Odpalam i odrazu gaśnie.Z robiło mi sie tak przy tankowaniu samochodu.Przejżałem już wszystko co się dało.Nie rozbierałem tylko parwnika.Czy to moze byc wina silnika krokowego bo jakos kiepsko chodzi?Do czego on słuzy?To instalacja w alfie romeo 33.Jeden silniczek mam na przewodzie od parownika do kolektora i ten własnie jest ujakis niepewny.A drugi na kolektorze ale to pewnie od paliwa.Prosze o jakąś radę.

  • #18 31 Lip 2006 14:25
    yaaro
    Poziom 33  

    Proponuje zamiast sprawdzać zużycie gazu krokowym, to wstawić licznik przepływu na przewód zasilający parownik.

  • #19 26 Lut 2007 13:54
    -pawlo111
    Poziom 9  

    a ja mam taki problem. Auto zapalam i przelazam na gaz i chodzi ale jak przygazuje to go dlawi. Wyciagnolem krokowca i bez niego chodzi ladnie chyba ale wtedy bedzie palil gazu ile bedzie chcial???

    ten silniczek krokowy cos pieprzy chyba. A powiedzcie czy mozna go na razie czyms zastapic i za co on odpowiada?

  • #20 26 Lut 2007 15:28
    carinus
    Poziom 16  

    Do czasu ustawienia sterownika krokowca mozna zalozyc zwykły register montowany w instalacjach gażnikowych.Jezeli cos szwankuje to sprawdzajcie najpierw podstawowe elementy:ilosc gazu(różnie to bywa) filtr gazu,regulacje na parowniku a potem sterowanie krokowcem.

  • #21 26 Lut 2007 21:26
    4_master
    Poziom 9  

    Mam pytanko.mam auto na gazniku + LPG. bylem ostatnio na regulacji gazu (zostawilem auto u gaziarza) i przy odbiorze powiedzial ze byla tylko regulacja.pod domem otwieram maske i patrze ze zamiast silnika krokowego mam srube. teraz sie zastanawiam jak piszecie tutaj ze do gaznika tylko sruba idzie.to co wczesniej robil tam krokowiec?

  • #22 26 Lut 2007 21:57
    Albercik 321
    Poziom 25  

    A czym był sterowany ten krokowiec?

  • #23 27 Lut 2007 09:32
    4_master
    Poziom 9  

    nie mam pojecia.moj kolega zajrzal i sie zdziwil czemu krokowiec byl nie podlaczony hehe to teraz wiem dlaczego ;P

  • #24 27 Lut 2007 10:52
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    4_master napisał:
    nie mam pojecia.moj kolega zajrzal i sie zdziwil czemu krokowiec byl nie podlaczony :) to teraz wiem dlaczego ;P

    Jak zakładali gaz, to akurat nie mieli registra, więc zamontowali krokowy, ustawili ręcznie i oddali pojazd właścicielowi.

  • #25 27 Lut 2007 15:53
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Osobiście,to domagałbym się od mechanika zwrotu tego krokowca,bo jest to raczej cenna rzecz.A już napewno cenniejsza niż śruba.

  • #26 11 Maj 2007 18:25
    Adi88
    Poziom 2  

    Witam
    Ja takze mam problem. Mam Lanosa 1,5 16v na LPG i kurcze tak... W miescie przy zmianie biegow przy 2,5-3 tys. obrotow i jezdzie do 100km/h pali mi 11-12 litrow gazu a jak mu pocisne troche wiecej obrotow to spala mi ze 14 litrow ;/;/;/ Kumpel sprawdzal i stwierdzil ze mam zje*(zle zrobiona instalacje gazowa) gdyz:
    - Mam wkrecona srube w miejsce silniczka krokowego
    - w pojemniku filtra powietrza zatkali gabka 2 doloty zimnego powietrza a wywiercili 2 aby lapal cieple a ponoc gaz nie moze zasysac cieplego powietrza.
    I teraz niewiem czy jesli dam samochod na regulacje i zamontuje silniczek krokowy to auto bedzie palilo mniej ? czy to tylko jakies bajki? I jesli bedzie palilo mniej to tak ile mniej wiecej ? I jeszcze jedno czy oplaca sie montowac w tym samochodzie filtr stozkowy ? czy to cos zmieni na + czy raczej popsuje.
    Z gory dzieki za odpowiedzi i czekam na szybka rade.
    P.S nie odpowiadac zebym samochod sobie zmienil ;p

  • #27 26 Cze 2007 22:29
    Rafi2
    Poziom 11  

    Czy ktos wie jak sterowany jest silniczek krokowy przez komputer LPG?
    Chodzi mi o schemat podlaczenia takiego aktuatora (4 przewody).
    Ciekawi mnie zasada dzialania, z tego co wywnioskowalem to jest tam zwykly silniczek, ktory kreci raz w lewo, a raz w prawo i w ten sposob reguluje otwarcie zaworu. Jak sa zliczane kroki - jak jest okreslony stan otwarcia takiego zaworu?

  • #28 25 Lip 2007 20:34
    Mr_T_
    Poziom 15  

    to czy wogole istnieje jakas mozliwosc pomiaru spalania gazu? jakies przeplywomierze zakladac? jak idzie zmierzyc ilosc benzyny przy wtrysku to chyba gazu tez czy nie bardzo??

    w koncu nawet przez ustawienie "sruby" na pewnym poziomie to ciagle gaz bedzie doplywal w okreslonej dawce litrow na sekunde czy jakos tak... to chyba mozna zmierzcy to jakos?

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    a jescze wpadlem na taki pomysl czy zmona by bylo wykorzystac do tego czujnik cisnienia gazu w butli. jezeli jest on rezystancyjny to mozna chyba przeliczyc mniej wiecej procentowe spalanie, tylko fakt ze bedzie to malo dokladne... a myslalem o przelywomierzu tylko nie wiem jakie jest cisnienie tuz przed mixerem(w mojej instalce IIgen). tam mozna by bylo zainstalowac przeplywomierz. tylko skad go wziac?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty