X

silnik krokowy w LPG a zużycie gazu

spektra 01 Feb 2004 14:34
  • #1 01 Feb 2004 14:34
    spektra
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś z zacnego grona analizował silnik krokowy w ilstalacji LPG. Sterowany jest elektronicznie. Czy istnieje jakiś sposób ustalenia w jakim aktualnie stanie się znajduje (0-255 kroków). Znając połozenie można by było stosunkowo prosto wyznaczyć zużycie spalania gazu.
  • #2 01 Feb 2004 15:20
    CKsrv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Ale z tego co wiem nie ma zadnego czujnika połozenia - moze trzeba bylo bu zliczac impulsy? ale nie zawsze zostaje taki silnik w 0 pozycji a to juz komplikuje troszke.
  • #3 01 Feb 2004 16:58
    psenny
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Zapomniałeś, że zużycie gazu zależy również od podciśnienia w kolektorze ssącym (a właściwie przede wszystkim), skok silnika krokowego to najwyżej +/- 10 do max 20. Silnik krokowy służy tylko do korygowania składu miesznki gaz/powietrze, i jego pozycja jest ustalana na podstawie sygnały z sondy lambda. Idąc dalej można powiedzieć, że w instalacji do silnika gaźnikowego zawór jest cały czas w tej samej pozycji a spalanie zmienia się.
  • #4 02 Feb 2004 11:30
    andrzejklik
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    zapodaj pc z interfejsem do gazu i bedziesz wiedział ile kroków robi ale ze spalaniem nie zrobisz NIC!!!
  • #5 12 Feb 2004 08:36
    Mario09
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Sa instalacje ktore maja w obudowie silnika krokowego szkielko przez ktore widac polozenie tloczka ale jak juz wspomniano zalezy ono od pomiaru skladu mieszanki przez sonde (ewentualnie 2 sondy tak jak to jest np. w VW Bora)
  • #6 13 Feb 2004 11:49
    Zoll
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ale mamy jeszcze do dyspozycji sygnal z przeplywomierza jezeli auto jest na wrysku. Moze ten sygnal nam cos pomoze w ustaleniu zuzycia gazu?
  • #7 14 Feb 2004 19:16
    carinus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Nigdy nie bedziesz wiedziel w jakim stosunku paliwa do powietrza tworzona jest mieszanka,map sensor tego nie powie.On tylko wykrywa roznice cisnienia wewnatrz kolektora w stosunku do cisnienia na zewnatrz.
  • #8 16 Feb 2004 07:13
    Zoll
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ale znajac ustawienie silnika krokowego i przeplyw to chyba jestesmy w stanie okreslic zuzycie LPG moze nie dokladnie ale to zawsze cos.
  • #9 17 Feb 2004 15:49
    Zoll
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Analizujac mozliwosci centralki al-700 stwierdzam ze mozna z niej odczytac nastepujace parametry:

    1) polożenie silnika krokowego
    2) polozenie przepustnicy
    3) obroty silnika
    4) sonde lambta

    Wydaje mi się ze majac dane polożenie silnika krokowego, polożenie przepustnicy i obroty jestesmy w stanie okreslic zuzycie LPG w czasie a co za tym idzie na 100km.

    Problemy:
    1) trzeba jakos powiązac te parametry 1) 2) 3) by miec przyblizone zuzycie LPG

    2) trzeba jakoś odczytac te parametry z centralki bynajmniej soft do pc robi to bez problemu


    Moze ktos tysponuje protokolem jakim komunikuje się centralka z PC??
  • #10 03 Mar 2004 11:54
    gobo1
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. A skoro już mowa o silniku krokowym (attuatorze, chyba tak się to nazywa), czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić?? (najlepiej w okolicach wrocławia) Co nie co znam się na technice regulacji i mikroprocesorach to sterownik by się wydłubało, ale problem tkwi wlaśnie w pozyskaniu attuatora????

    Pozdrawiam, Gobo1
  • #11 04 Mar 2004 20:50
    carinus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Popytaj okolicznych gazownikow,powinni miec cos na sprzedarz.Schemat sterownika do krokowcow byl chyba gdzies omawiany na elektrodzie.
  • #12 05 Mar 2004 07:48
    spektra
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    z tego co wiem to powietrze mieszane jest z gazem w stałym niezmiennym stosunku
  • #13 05 Mar 2004 15:55
    carinus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    spektra wrote:
    z tego co wiem to powietrze mieszane jest z gazem w stałym niezmiennym stosunku


    Gdyby tak bylo to nikt nie zakladalby regulacji dawkowania gazu,bo po co?Ktos Ci chyba cos zle powiedział.
  • #14 05 Mar 2004 22:06
    gp power
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ostatnio widziałem samochód, co jeździ bez zaworu krokowego, a miał tylko "śrubę" - to taki zawór, który ustawia się tylko raz, no i auto jedzie.
    I to właśnie oznacza, że silnik krokowy ma niewiele wspólnego z regulacją dawkowania w danym momencie. Zawór krokowy jest tylko po to by płynnie regulować mieszanką, co ma wpływ na skład spalin, zużycie, no i żywotność np. katalizatora
  • #15 06 Mar 2004 21:17
    carinus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    gp power wrote:
    Ostatnio widziałem samochód, co jeździ bez zaworu krokowego, a miał tylko "śrubę" - to taki zawór, który ustawia się tylko raz, no i auto jedzie.
    I to właśnie oznacza, że silnik krokowy ma niewiele wspólnego z regulacją dawkowania w danym momencie. Zawór krokowy jest tylko po to by płynnie regulować mieszanką, co ma wpływ na skład spalin, zużycie, no i żywotność np. katalizatora


    Teraz to mnie zaskoczyles.Piszesz ze silnik krokowy ma niewiele wspolnego z dawkowaniem a zaraz potem ze sluzy do plynnego dawkowania.Jak nie ma w samochodzie sondy to nie zakladaja krokowca.
  • #16 07 Mar 2004 00:08
    szymtro
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Aktuator działa jak jak inteligenta śruba regulacyjna. Jeżeli sterownik uzna że trzeba trochę zwiększyć dawkę to troche otwiera zawór i odwrotnie. To mikser reguluje przepływ gazu - a konkretniej mówiąc ilość powietrza dopływającego do silnika i szybkość przepływu tego powietrza. Wiadomo że krzywa przepływu nie jest linią prostą i bardzo zależy od kilku czynników - średnica, charakterystyka ścianek kryzy itp. W sumie tych parametrów jest sporo. Najważniejsze że mikser ma inną charakterystykę niż śruba regulacyjna i reduktor. Dlatego kiedyś im było więcej śrub tym to dawało większe możliwości regulacji - trzeba uwzględnić również stany przejściowe(zwiększanie obciążenia itp). Aktuator w powiązaniu z sondą lambda i centralką ma za zadanie takie dławienie przepływu z reduktora do miksera aby skład mieszanki był mniej więcej ustalony na jakimś rozsądnym poziomie.
    Tyle teorii. Sorry że tak zanudzam ale sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy jak skomplikowane jestwyregulowanie takiej instalacji. Nie wieżcie w żadne zapewnienia gazowników że wystarczy się raz przejechać i już. Jeżeli do teorii dodamy jeszcze pogarszające się parametry reduktora(stażenie i ewentualnie "czystość" gazu) to można powiedzieć że instalacja nigdy nie będzie dobrze wyregulowana. Obecność aktuatora(sprawnego) znacząco poprawia tą sytuacje.
  • #17 31 Jul 2006 12:48
    qdlacz007
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    qitam wszystkich mam problem z gazem.Odpalam i odrazu gaśnie.Z robiło mi sie tak przy tankowaniu samochodu.Przejżałem już wszystko co się dało.Nie rozbierałem tylko parwnika.Czy to moze byc wina silnika krokowego bo jakos kiepsko chodzi?Do czego on słuzy?To instalacja w alfie romeo 33.Jeden silniczek mam na przewodzie od parownika do kolektora i ten własnie jest ujakis niepewny.A drugi na kolektorze ale to pewnie od paliwa.Prosze o jakąś radę.
  • #18 31 Jul 2006 14:25
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Proponuje zamiast sprawdzać zużycie gazu krokowym, to wstawić licznik przepływu na przewód zasilający parownik.
  • #19 26 Feb 2007 13:54
    -pawlo111
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a ja mam taki problem. Auto zapalam i przelazam na gaz i chodzi ale jak przygazuje to go dlawi. Wyciagnolem krokowca i bez niego chodzi ladnie chyba ale wtedy bedzie palil gazu ile bedzie chcial???

    ten silniczek krokowy cos pieprzy chyba. A powiedzcie czy mozna go na razie czyms zastapic i za co on odpowiada?
  • #20 26 Feb 2007 15:28
    carinus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Do czasu ustawienia sterownika krokowca mozna zalozyc zwykły register montowany w instalacjach gażnikowych.Jezeli cos szwankuje to sprawdzajcie najpierw podstawowe elementy:ilosc gazu(różnie to bywa) filtr gazu,regulacje na parowniku a potem sterowanie krokowcem.
  • #21 26 Feb 2007 21:26
    4_master
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Mam pytanko.mam auto na gazniku + LPG. bylem ostatnio na regulacji gazu (zostawilem auto u gaziarza) i przy odbiorze powiedzial ze byla tylko regulacja.pod domem otwieram maske i patrze ze zamiast silnika krokowego mam srube. teraz sie zastanawiam jak piszecie tutaj ze do gaznika tylko sruba idzie.to co wczesniej robil tam krokowiec?
  • #22 26 Feb 2007 21:57
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    A czym był sterowany ten krokowiec?
  • #23 27 Feb 2007 09:32
    4_master
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    nie mam pojecia.moj kolega zajrzal i sie zdziwil czemu krokowiec byl nie podlaczony hehe to teraz wiem dlaczego ;P
  • #24 27 Feb 2007 10:52
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    4_master wrote:
    nie mam pojecia.moj kolega zajrzal i sie zdziwil czemu krokowiec byl nie podlaczony :) to teraz wiem dlaczego ;P

    Jak zakładali gaz, to akurat nie mieli registra, więc zamontowali krokowy, ustawili ręcznie i oddali pojazd właścicielowi.
  • #25 27 Feb 2007 15:53
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Osobiście,to domagałbym się od mechanika zwrotu tego krokowca,bo jest to raczej cenna rzecz.A już napewno cenniejsza niż śruba.
  • #26 11 May 2007 18:25
    Adi88
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja takze mam problem. Mam Lanosa 1,5 16v na LPG i kurcze tak... W miescie przy zmianie biegow przy 2,5-3 tys. obrotow i jezdzie do 100km/h pali mi 11-12 litrow gazu a jak mu pocisne troche wiecej obrotow to spala mi ze 14 litrow ;/;/;/ Kumpel sprawdzal i stwierdzil ze mam zje*(zle zrobiona instalacje gazowa) gdyz:
    - Mam wkrecona srube w miejsce silniczka krokowego
    - w pojemniku filtra powietrza zatkali gabka 2 doloty zimnego powietrza a wywiercili 2 aby lapal cieple a ponoc gaz nie moze zasysac cieplego powietrza.
    I teraz niewiem czy jesli dam samochod na regulacje i zamontuje silniczek krokowy to auto bedzie palilo mniej ? czy to tylko jakies bajki? I jesli bedzie palilo mniej to tak ile mniej wiecej ? I jeszcze jedno czy oplaca sie montowac w tym samochodzie filtr stozkowy ? czy to cos zmieni na + czy raczej popsuje.
    Z gory dzieki za odpowiedzi i czekam na szybka rade.
    P.S nie odpowiadac zebym samochod sobie zmienil ;p
  • #27 26 Jun 2007 22:29
    Rafi2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Czy ktos wie jak sterowany jest silniczek krokowy przez komputer LPG?
    Chodzi mi o schemat podlaczenia takiego aktuatora (4 przewody).
    Ciekawi mnie zasada dzialania, z tego co wywnioskowalem to jest tam zwykly silniczek, ktory kreci raz w lewo, a raz w prawo i w ten sposob reguluje otwarcie zaworu. Jak sa zliczane kroki - jak jest okreslony stan otwarcia takiego zaworu?
  • #28 25 Jul 2007 20:34
    Mr_T_
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    to czy wogole istnieje jakas mozliwosc pomiaru spalania gazu? jakies przeplywomierze zakladac? jak idzie zmierzyc ilosc benzyny przy wtrysku to chyba gazu tez czy nie bardzo??

    w koncu nawet przez ustawienie "sruby" na pewnym poziomie to ciagle gaz bedzie doplywal w okreslonej dawce litrow na sekunde czy jakos tak... to chyba mozna zmierzcy to jakos?

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    a jescze wpadlem na taki pomysl czy zmona by bylo wykorzystac do tego czujnik cisnienia gazu w butli. jezeli jest on rezystancyjny to mozna chyba przeliczyc mniej wiecej procentowe spalanie, tylko fakt ze bedzie to malo dokladne... a myslalem o przelywomierzu tylko nie wiem jakie jest cisnienie tuz przed mixerem(w mojej instalce IIgen). tam mozna by bylo zainstalowac przeplywomierz. tylko skad go wziac?
  Search 4 million + Products
Browse Products