X

Felicja 1.9 diesel odwrotnie podłączony akumulator

16 Jun 2008 21:10 AIairvolf
  • #1 16 Jun 2008 21:10
    airvolf
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Otóż tak w skodzie felicji 1.9 diesel kolegi gosciuprzez pomyłke odwrotnie podłączył bieguny akumulatora nie działa rozrusznik po podłączeniu na krótko cos w nim skacze ale sie nie załancza 2 sprawa jest duzy spadek napiecia od swiec żarowych po włączeniu zapłonu lampki na liczniku przygasają nawet jesli akumulator jest w 100% naladowany nawet był wspierany przez podłączenie do drugiego samochodu na chodzie - swiece caly czas grzeją po wyjeciu bezpiecznika od świec wszystko wraca do normy a samochód jest wstanie odpalic na pych

    pytanie co z tymi swiecmi przeciez w działającej instalacji swiece nie powodują takiego obciązenia ma ktos jakies sugestie pomysly odnosnie tego ? - jaka część w rozruszniku mogla ulec spaleniu?
  • #2 16 Jun 2008 21:45
    unitral
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Ccewka w rozruszniku, albo przekaźnik od cewki.
    Mógł nawet polecieć komputer albo moduł sterowania silnika.
    Świece żarowe raczej nie - to prędzej wina modułu sterującego - czyżby się spalił ?? - wielce prawdopodobne

    A radyjko przetrwało ?
    Jaki jest bezpiecznik do świec ? 30A ?
    A bez tego bezpiecznika po włączeniu świateł i ogrzewania szyby tylnej również przygasają kontrolki ?
    Bo 30A dla dobrego aku. nie jest w stanie przez nawet 5 minut wywołać tak dużego spadku napięcia aby przygasły kontrolki.
    A co z alternatorem ? Nie uległ uszkodzeniu ?!?
  • #3 16 Jun 2008 21:53
    monrant
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    unitral wrote:
    Ccewka w rozruszniku, albo przekaźnik od cewki.

    Nie wiem w jaki sposób może się spalić poprzez odwrotną polaryzację parę metrów zwiniętego druta

    unitral wrote:
    Jaki jest bezpiecznik do świec ? 30A ?

    Jak ich tam jest 4, a kazda żre 20A to trzydzietka tam jest całkiem na miejscu
  • #4 16 Jun 2008 22:09
    Elektron1234
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam Moze poprostu sprawdz dobrze akumulator pod obciazeniem Jak jest mozliwosc odkrecenia korkow zobacz czy nie gotuje elektrolitu w ktorejs z cel po wlaczeniu rozrusznika (przytrzymaj troche rozrosznik ok 10 sekund)
  • #5 16 Jun 2008 22:23
    andrzej0769
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Kolega monrant co do rozrusznika ma całkowitą rację,świece podczas podłączenia nie grzały(raczej nie) . Podczas podłączenia powinno nastąpić zwarcie i raczej uszkodzenie alternatora.Sprawdź akumulator,klemy ,przewody masy i zasilania rozrusznika.
  • #6 16 Jun 2008 22:52
    airvolf
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    alternator dziala w 100% rozrusznik sprawdzalem tak podłączyłem go normalnie pod inny akumulator i dałem 12v na ten kabelek któty go załancza po podłączeniu 12v na ten kabelek cienki tylko cos pukneło i nic
    bezpiecznik 50A ktory odłączyłem byl obok czarnego modułu którego wyciągnołem raz i po tym nie grzało swiec spadek napięcia mijał a akumulator jest mocny i mocno naładowany czy mozliwe ze swiece dają takie duze zwarcie?? Samochód po odłączeniu bezpiecznika 50A albo po wyciągnieciu modułu od swiec odpala na pych bezproblemowo nic innego sie nie zjarało


    Moderated By Błażej:

    Pisownia, że aż zęby cierpną. Regulamin pkt 15. Ostrzeżenie za żenującą pisownię. Polecam zainwestować w elementarz i zapoznać się z tak trudnymi pojęciami, jak INTERPUNKCJA i ORTOGRAFIA.

  • #7 16 Jun 2008 22:59
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Ja podejrzewam ,że ten akumlator masz uszkodzony wszystkie objawy o tym świadczą ,przepuszczający rozrusznik i te gasnące lampki podczas grzania świec.Podmień aku na próbę.
  • #8 16 Jun 2008 23:01
    monrant
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Mogło rozutować łącznik międzyogniwowy
  • #9 16 Jun 2008 23:03
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    dokładnie i napięcie na aku będzie ,a pod obciążeniem traci.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products