X
  • #1 22 Jun 2008 22:51
    gienek 1
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Witam!
    Mam VW Sharana 1.9TDi najsłabszą wersję 90 konną na pompowtryskiwaczach z 99r i dwa problemy a może jeden z silnikiem. Może to jest jeden problem wspolny ale raczej dwa wiec opiszę je oddzielnie. pierwszy problem dotyczy nagłego spadku mocy silnika podczas jazdy, z początku dzialo się to bardzo rzadko, pierwszy raz poł roku temu, nagle podczas jazdy zauważyłem ze silnik nagle przestał ciągnąć , jest mułowaty, nie reaguje na przyśpieszenie ale idzie równo, nie przerywa, bardzo wolno się zbiera, tak jakbym jechał przeładowanym maluchem. stanąłem, wyłączyłem silnik, zapaliłem i znowu bylo jak dawniej, po miesiącu stało się identycznie ale ja nawet sie nie zatrzymałem, tylko wyłączyłem stacyjkę na luzie i odpaliłem za moment na biegu i znowu silnik dzialał jak dawniej. Była może dwumiesięczna przerwa w tego rodzaju problemach i od pewnego czasu dolegliwości się nasiliły niema tygodnia zeby się to stalo i zawsze na moment wyłaczam silnik i znowu działa na kilka dni, czyli usterka zaczyna pojawiać się coraz częściej co budzi moje uzasadnoione obawy. dziś jak wyprzedzałem samochod stało się to znowu i dużo nie brakowało a spotkał bym się czołowo z jadącym z przeciwka , tylko dzięki dobrym hamulcom schowałem się za wyprzedzany samochód. Druga usterka dotyczy odpalania silnika, z początku, też jakieś poł roku temu jak go odpalałem nie zapalił od razu jak zawsze tylko po mniejwięcej 20 sekundowym kręceniu rozrusznikiem, po jakimś miesiącu problem się powtórzył a potem pojawiał się coraz częściej niezależnie czy zimny czy ciepły raczej jednak po nagrzaniu silnika nawet po szybkim wyłaczeniu i próbie załączenia z powrotem. Z początku ciężko zapalał jeden raz na 50 zapaleń a teraz już gorzej zapala prawie co drugi raz ale do wczoraj zapalał zawsze nawet po 20 sekundowym kręceniu. Dziś przeżyłem horror bo pojechałem daleko w Polskę i dzieciom zachciało się sikać, stanąłem na chwilę na parkingu i jak po paru minutach pół minutowe 3 kręcenia nie zapaliły silnika, odczekałem parę minut i znowu nic, dopiero po jeszcze jakimś czasie udało mi się go zapalić. Ciekawe jest to że jak go kręce rozrusznikiem to niema żadnych odgłosów pzrynajmniej prób zapłonu i nagle zapala i działa równo, nie zauważyłem też zwiększonego dymienia po zapaleniu. Nie widzę zadnych błędów EKU. Podobno w tych modelach ma migać lampk świec pokazując błędy komputeras, u mnie nic takiego nie ma a lamp[a podczas zapalania normalnie się zaświeca.Preoszę o porady, czytałem podobne posty w których sugerowano wymianę przepływomierza z powodu spadku mocy i wymianę pompy paliwa z powodu trudności w zapalaniu Co jeszcze zauważyłem ,że podczas zapalania przy przekręceniu kluczyka rozrusznik najpierw kręci bardzo wolno a dopiero po chwili szybko oraz po zapaleniu silnika wydobywa czasem dziwny odgłos jakby nie wysprzęglającego się bendiksa rozrusznika. Pozdrawiam,
    Gienek,
  • #2 23 Jun 2008 09:30
    gienek 1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale rozrusznik to maże być trzecia usterka i raczej bym z tymi dwiema tego nie łączył. Słyszałem ze rozruszniki w tych silnikach nie mają typowego bendiksa a jakieś satelitarne zębatki i one tak hałasują gdy nie są dobrze nasmarowane a to ze rozrusznik pzry zapalaniu ma ciężko sie rozkręcić to jakieś luzy na tulejkach i twornik się "kantuje"
    Pozdrawiam,
    Gienek.
  • #3 23 Jun 2008 16:09
    marci_n
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Te utraty mocy to klasyczny notlauf. Ja u mnie w Audi 1,9TDI jak mialem taki objaw to skonczylo sie to tym ze turbina sie rozleciala (w czasie jazdy ale fajnie zaczal kopcic jakby stawial zaslone dymna, gosc za mna jadacy malo co do rowu nie wjechal :). Ale to juz ekstremalne wyjatki. Najpierw sprawdz przeplywomierz, kable podcisnienia, tam jest tez zawor N75 ktory lubi sie popsuc.
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3097&view=next&sid=a9c5332228f5004a2bfefadd99846b80
    http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=2412
    http://tdi.pl/component/option,com_smf/Itemid,5/topic,1282.0/
  • #4 14 Jul 2008 15:59
    gienek 1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!
    Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić.
    Pozdrawiam,
    Gienek.
  Search 4 million + Products
Browse Products