Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ford focus mk1 - wady i zalety


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Ford focus mk1 - wady i zalety
Autor
Wiadomość
damian87-88
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 103
Miasto: Katowice

Post#1 Post autora tematu 23 Cze 2008 12:47   

Ford focus mk1 - wady i zalety


Witam, potrzebuje troche informacji na temat tego auta, bardzo proszę o komentarze, jakie są dobre a jakie złe strony focus-a.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16982
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#2 23 Cze 2008 13:00   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Złe strony -to Ford, dobre - jeździ, ładnie sie prezentuje.
A tak na poważnie, wszystko zależy z jakich rąk, w jakim stanie (przeszłość), no i z jakim motorem.
Powrót do góry
   
marek1977
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 1624

Post#3 23 Cze 2008 22:07   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Nie każda morda pasuje do forda ;) dobre auto ale przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na korozję.Zawieszenie z przodu praktycznie bezawaryjne to z tyłu trzeba zwrócić uwagę na tuleje wahaczy, można wymienić same tuleje, ale w oryginale występuje tylko jedna tuleja, a zamienniki i są kiepskiej jakości. Korozja wydechu nie istnieje, tylko w silnikach 1.4 i 1.6 pada plecionka na kolektorze wydechowym. Co do silników. 1.4 75KM odpada bo to nie silnik tylko namiastka silnika i nie jeździ, 1.6 100KM nic ciekawego nadaje się dla emeryta. 2.0 135 KM dużo pali mało jedzie i w porównaniu z 1.8 115KM wypada blado więc polecam 1.8 który jest chyba najfajniejszym silnikiem benzynowym w focusie. Żaden z tych silników nie nadaje się do gazu. Silniki diesla nie ma co kupować bo cena oleju napędowego większa niż benzyny, a naprawa w razie usterki może sie skończyć bankructwem właściciela.
Powrót do góry
   
WBART
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Gru 2003
Posty: 305
Miasto: Łódź

Post#4 27 Lip 2008 15:49   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


dokładnie tak, samo sedno focusa już masz , kwitując naprawdę bardzo fajne auto pod warunkiem że nie nosisz się z zamiarem montażu gazu, bo kombinuja montuja naolejacze i i tak zawsze są problemy
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lip 2008 15:49   





Powrót do góry
   
s27
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 140
Miasto: lubelskie

Post#5 27 Lip 2008 20:17   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


swojego czasu miałem focusa 01r i mondeo 02r - wszyscy co mieli przyjemność jeżdzić tymi dwoma autami stwierdzili że przyjemniejszy do jazdy jest focus i dlatego sprzedałem mondeo, focusa postanowiłem uszczęśliwić LPG a silnik to 1.8-16V i po dłuższej walce z instalacją gazową zapadła decyzja o sprzedaży auta, znajomy ma Focusa 1.6-16V z 03r gdzie jest zamontowana instalacja gazowa i ponad 200 tys. km bez większych problemów,
korozja na tylnych drzwiach, pokrywa bagażnika - wewnętrzne profile.
Powrót do góry
   
siwY
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Wrz 2002
Posty: 53
Miasto: Ciechanów

Post#6 08 Mar 2009 00:39   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


[quote="marek1977"]Nie każda morda pasuje do forda ;) dobre auto ale przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na korozję.Zawieszenie z przodu praktycznie bezawaryjne to z tyłu trzeba zwrócić uwagę na tuleje wahaczy, można wymienić same tuleje, ale w oryginale występuje tylko jedna tuleja, a zamienniki i są kiepskiej jakości. Korozja wydechu nie istnieje, tylko w silnikach 1.4 i 1.6 pada plecionka na kolektorze wydechowym. Co do silników. 1.4 75KM odpada bo to nie silnik tylko namiastka silnika i nie jeździ, 1.6 100KM nic ciekawego nadaje się dla emeryta. 2.0 135 KM dużo pali mało jedzie i w porównaniu z 1.8 115KM wypada blado więc polecam 1.8 który jest chyba najfajniejszym silnikiem benzynowym w focusie. Żaden z tych silników nie nadaje się do gazu. Silniki diesla nie ma co kupować bo cena oleju napędowego większa niż benzyny, a naprawa w razie usterki może sie skończyć bankructwem właściciela.[/quote]

Jaaaasne.
100 konne auto dla emeryta, i co jeszcze dopowiesz? Dla emeryta to Punto 1.2. 2.0 dużo pali tak? A ma kolega taki, że tak pisze? Ja mam i spalanie jest na poziomie 10l/100km LPG -dużo nie ma co. 135KM w 2.0 FFI no następna głupota, bo ma 130 i zapewniam jedzie, i to dużo lepiej niż 1.8. Do gazu się nie nadaje: hmm... powiedziałbym raczej, że jest nie wskazany ze względu na głowicę i zawory - trzeba stosować lubryfikator.
Diesle do dupy, znowu kulą w płot strzelasz. TDDI nie do zajechania. Natomiast TDCI wymaga dobrego paliwa a nie oleju opałowego i innego paskudztwa jakie sprzedają na stacjach paliw pod szyldem ON. Wadą tych silników może być dwumasowe koło zamachowe, jak klęknie to 5k pęknie. Zawieszenie powiedziałbym cudowne jak na tej wielkości auto. Wady to głównie hałas silników benzynowych i korozja, zwłaszcza dołu tylnej klapy.
Powrót do góry
   
szakal4950
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 2
Miasto: Białystok

Post#7 01 Lis 2011 14:18   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Potwierdzam bzdury na temat, że focus 2.0 zetec pali dużo! Mam focusa z 2004 r z 2.0 silnikiem i polecam go w 100 %. Jest to silnik bezawaryjny, ładnie jedzie i na pewno pali mniej w trasie przy szybszej jeździe od np. silników o pojemności 1,6 i 1,8 (porównuję to do aut znajomych). POLECAM
Powrót do góry
   
zeimp
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5558
Miasto: Bergen.

Post#8 01 Lis 2011 15:35   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


A nikt nie wspomniał o termostatach (obojętnie jaki silnik), łożyska kół tylnych wytrzymują max rok! W benzynowych cewki zapłonowe, czujnik prędkości pojazdu w skrzyni "zacina" się i później znów działa poprawnie przez miesiąc np. :D Kolejnym "ciekawym" wynalazkiem jest samonastawne sprzęgło SAC w Focus-ie II. Jak kto wymieniał, to wie o co chodzi (!), żeby było to np. jak w BMW, gdzie sprzęgła te, są już wstępnie naprężone i spięte talerzykiem blokującym o wiele to ułatwia montaż...
Podsumowując to moim zdaniem dobre auto, bo biorąc pod uwagę dzisiejszy rynek, to w innych markach też jest nie ciekawie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Lis 2011 15:35   





Powrót do góry
   
szakal4950
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 2
Miasto: Białystok

Post#9 02 Lis 2011 16:31   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Dokładnie, w innych samochodach jest wcale nie lepiej.W autach z silnikiem diesla padają koła dwumasowe,a to dopiero jest wydatek,zalejesz gorszej ropy to padają wtryskiwacze-nie wiem czy jest sens dzisiaj kupować auto z silnikiem diesla?. Z łożysk w focusie,to mało trwałe jest łożysko podpory półosi. Co do łożysk tylnych, nie wiem dlaczego piszesz ze wytrzymują rok. Mój ma 7 lat i prawie 100tys i żadne łożysko nie było w kole wymieniane. Ale kupując swojego focusa porównywałem cenowo do innych aut. I np. ja focusa 2.0 z 2004 r kupłem za 15500zł (do końca serwisowany 68tys.przeb) dobrze wyposażonym (climatronic,pełna elektryka,4 poduszki,itp) a co innego można kupić za taką cenę przy naprawdę fajnym autku klasy kompakt- np. golfa 1.4 z 2000 roku. Ceny tego złomu są kosmiczne i naprawdę nie jest wart, bo w czasie jazdy to zadnej rewelacji nie ma, wszystko trzeszczy i tak samo się sypie!!! Ja podtrzymuje to co pisałem i polecam focusa w 100 % co nie zmienia faktu,że przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić autko żeby potem nie chodzić piechotą :)
Powrót do góry
   
taxipoznan
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 1
Miasto: Poznań

Post#10 14 Sty 2012 19:43   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Nie ma drugiego takiego auta, którego stosunek jakości do ceny wypadałby tak korzystnie patrząc z perspektywy potencjalnego nabywcy. Dziś, za 10 tys. możemy dostać auto z okolic rocznika 2000 w całkiem dobrym stanie ( w przeciwieństwie do Focusów II generacji, "jedynki" nie były tak popularne wśród wszystkich motoryzacyjnych oprawców typu handlowcy, przedstawiciele etc. ). Benzyna czy Diesel? Jeśli Diesel to tylko z okresu przed liftingiem czyli 1.8 TDDI - motor praktycznie bezawaryjny, nie do zarżnięcia. Egzemplarz z przebiegiem 200 tys. potrafi nadal palić poniżej 6 litrów w mieście ( wiem z obdukcji ). Warunek: wymiana oleju i filtrów co 10 tys. co 20 tys. filtr paliwa. Późniejszy TDCI nie jest już tak bezawaryjny i posiada to nieszczęsne koło dwumasowe. Benzyna, bardziej awaryjna; szczególnie słaby silnik 1.4, który znalazł się w tym aucie chyba w wypadku jakiegoś nieporozumienia. 1.6, 1.8 i 2.0 to w miarę niezłe, typowe 16V silniki benzynowe, które lubią dostać "po garach". Częste usterki: cewki zapłonowe, sondy lambda, zawory wolnych obrotów. Zawieszenie bajeczne jak na auto tej klasy, przód długowieczny z wyjątkiem łączników, tył luksusowy, ale i cena, w przypadku wymiany całości z klasy "Premium" ( ok.1200 zł + robota ). Duży minus to korozja; tylna klapa, progi, krawędzie drzwi. Auto godne polecenia.
Powrót do góry
   
SauerMauser
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 487

Post#11 14 Sty 2012 20:04   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


taxipoznan napisał:
Nie ma drugiego takiego auta, którego stosunek jakości do ceny wypadałby tak korzystnie patrząc z perspektywy potencjalnego nabywcy.


No bez przesady :!:

Xantia II generacji wypada tu najlepiej. W testach ADAC na bezawaryjność plasuje się w każdym zestawieniu w I-szej dziesiątce niezawodnych aut, a kosztuje ok 7-10 tys. pln z kosztami rejestracji 2001 rok. Ale nie o tym w tym odgrzewanym kotlecie.
Powrót do góry
   
mario vti
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 4
Miasto: warszawa

Post#12 25 Paź 2012 23:02   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Posiadam focusa 1,6 zetec 2001 kombi, wcześniej opel seat i inne. O wyborze przeważyła cena na rynku wtórnym ,ciekawa stylistyka i zajechane golfy w cenie z kosmosu. Auto 154kkm (rok temu gdy kupiłem dla żony) serwisowane z niemiec 1wł.kobieta stan bajka a obejrzałem ponad 20szt. bezwypadkowy cichy poza zadrapaniem koło radia i zepsutym potencjometrem od fabrycznego w/w radia to jak dwu trzy letnie auto. Także ogólne zadowolenie. Jaja się zaczynają gdy szukasz części zamiennych i najlepiej org. a w tym przypadku nawet zamienników. Każdy mechanik odradza katygorycznie zamienników pod pretekstem żywotności poniżej roku. A szukasz ich bo należy zrobić rozrząd dla własnego spokoju oraz zaistniał problem z dławieniem opisany przez wieku tu na Elektrodzie. Dodam, że auto ma służyć mojej kobiecie jak najdłużej(utrata wartości jest tak szybka ,że przez rok jakbym go chciał sprzedać to wezmę 3000zł mniej tak jest teraz na rynku) i nie uciekam się do tanich rozwiązań kowalskich ale ASO omijam gdyż w rodzinie mam dwóch mechaników z saab'a i koleżków z innych ASO. Kożystnie było by wziąć VW bo jaden tam pracuje i zawsze doradzi ale ceny golfa i stan używanych to parodia. Teraz konkrety: 370zł przewody org+cewka 280zł. rozrząd ok.700zł z robotą i nie radzę pierwszemu lepszemu powierzyć wymiany! W roku używania poza usterkami w zapłonie doszły błędne wskazania temp.cieczy chł. i wariujący wentylator, uszkodzenie switcha w zamku przez co central otwiera i zamyka od razu zamki, (w/g elektryka koszt naprawy nieopłacalny jak każda naprawa w focusie)i pojawiło się ognisko korozji na tylnej klapie koło wycieraczki Plus to cena na rynku wtórnym komfort zawiesazenia ,układu kierowniczego i wykończenia(wygodnie i cicho)gdy jest wszystko sprawne, małe spalanie gdyż silnik daje radę w niskich obrotach do 2500-3000rpm tak samo miałem w seacie 1.8 w przeciwieństwie do opla 1,6 który w dole wogóle nie jedzie i nie skręca tylko się kładzie. Za to części tanie jak barszcz i prostota rozwiązań nie wymagająca rozmyślań jak w Fordzie. Opisałem to tak gdyż wiadome dla mnie jest ,że ford kusi osoby o mnmiejszym budrzecie a kupno to jedno a eksploatacja drugie i większość fordów używanych wymaga doinwestowania i to nie małego.
Powrót do góry
   
gjh1
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 2

Post#13 08 Gru 2012 11:32   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Mam FF mk1 2003,tdci 100PS. To co piszecie w znacznej części nie jest prawdą!
Mam przebieg 360 tys km i jeżdżę nim codziennie, 500km/tydz. Do 250 tys nie robilem prawie nic!! Rozrządy wymieniałem (całe ) w serwisie (ok800pln).
Zawieszenie : nic -wymiana koncówki stabilizatora (35pln) .Po 340 tys coś sie stało z silnikiem - nie jestem pewny -ponoć wyleciał sworzeń z tłoka(!?).Nie wiem
bo przejechalem w tym stanie jeszcze 200km i poza hałasem nic... Kupilem nowy
"słupek" z demontażu ( 1500+1500 montaż) i jeżdżę dalej! Pali 5,5 l/100 średnio
a na autostradzie zasuwa prawie 200. Inne naprawy: "legendarne " koncówki wtrysków (delfi) : regeneracja 1200 pln z gwarancją 100tys (po 250 kkm), koło dwumasowe, sprzegło,sprężarka o dziwo: nic. Zwracam uwage ile kosztuje naprawa/wymiana wtryskow w japońcach np! Inne wymiany : łożyska w kołach
przednich (po 300tys) ale z mojej winy- jedno niepotrzebnie ,drugie po przegrzaniu
hamulców. Łożysko podpory prawej półosi -tez chyba niepotrzebnie. Przednia
koncówka drążka -jedna .To wszytko dopiero ostatnio. Jest to mój 4 ford po eskorcie,modeo,fiescie. Słaba strona to korozja ale po 8 latach . Warto jednak
zabezpieczyć typowo drzwi itd. Częsci jest dużo i są tanie, z tym że należy unikać najtańszych zamienników nieznanych firm.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Gru 2012 11:32   





Powrót do góry
   
s_works1
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 15
Miasto: Żary

Post#14 28 Lut 2013 23:56   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Smigam Focusem od 7 lat i jestm bardzo zadowolony...polacy to taki naród, że chcieliby jeździć i nie wydawać pieniędzy...Przez 7 lat więcej wydałem na serwis roweru niż na samochód...:)
Powrót do góry
   
tatamisza
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 1

Post#15 09 Mar 2013 10:01   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Podpisuję się pod opinią kolegi gjh1 . Mam focusa kombi 1.8 tdci 100 PS z 2004r autko bez problemowe, zawieszenie nie ruszane od nowości, wymieniłem sprzęgło, koło dwu-masowe, rozrząd, oczywiście tarcze i klocki. Ślady początku korozji na tylnych nadkolach zabezpieczone w ubiegłym roku. Jestem bardzo zadowolony z prawie 10 letniej eksploatacji. Spalanie miasto 7-7,5 trasa 5.5-6
Powrót do góry
   
s_works1
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 15
Miasto: Żary

Post#16 09 Mar 2013 10:07   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Mi w trasie pali ok. 7, bo moja trasa jest zawsze z rowerami na dachu:)...Raz zrobiłem trasę 700 km bez rowerów jadąc do 120 km/h wyszło mi spalanie ok. 5 l.
Powrót do góry
   
cefaloid
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 20 Cze 2002
Posty: 1501
Miasto: Kraków

Post#17 09 Mar 2013 15:04   

Re: Ford focus mk1 - wady i zalety


Pytanie o Focusa padło 2008. Chciałbym nieśmiało zauważyć że może tak być ze autor już nie czeka na kolejne odpowiedzi :)

Ten temat już po raz 4 w swojej historii stał się wykopaliskiem archeologicznym.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Ford focus mk1 - wady i zalety
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Ford Focus mk1 kombi 1.8 tddi - Ford Focus mk1 1.8tddi 90km 99r. (2)
Ford Focus MK1 - Aktywowanie kontrolki rezerwy, Focus MK1 wyposażony w komputer (2)
Focus Mk1 - Ford Focus Mk1 nie działa sprężarka klimy (2)
ford focus mk1 - Focus komputer pokladowy spalanie AWARIA (7)
[Ford Focus mk1] co to za pilot? (3)
ford focus mk1 1,8 tdci - (1)
Ford Focus mk1 - zlacze ODB2 (4)
Centralny zamek Ford Focus MK1 (6)
Ford Focus Mk1 1.6 benz. 100 KM (74 kW) (2)
stukanie z przodu ford focus mk1 (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.1 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony