X

regulacja gaźnika w skuterze?

...KUBA... 04 Jul 2008 21:10
  • #1 04 Jul 2008 21:10
    ...KUBA...
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam mam takie pytanie czy w nowych typach skuterów da sie regulować gaznik chodzi mi tu o skład mieszanki itp. nie chodzi mi o konkretny model... i moze orjętujecie sie w jakich modelach mniej wiecej występowały gażniki membramowe??
    z góry dziekuje
  • #2 04 Jul 2008 23:54
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach.
    Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek)
    Poziom paliwa obecnie nie można regulować.
    Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki z wbudowaną membranową, podciśnieniową pompką paliwa i mogą pracować prawie pod każdym kątem.
  • #3 05 Jul 2008 12:53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    trafiłem kilka bez możliwości regulacji składu
  • #4 06 Jul 2008 13:55
    irekaniol
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    BANANvanDYK wrote:
    W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach.
    Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek)
    Poziom paliwa obecnie nie można regulować.
    Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki z wbudowaną membranową, podciśnieniową pompką paliwa i mogą pracować prawie pod każdym kątem.


    W enduro? Czy aby na pewno? I czy tylko? Gaźniki membranowe są stosowane w większości skuterów z silnikiem czterosuwowym. W enduro się stosuje klasyczne przepustnice sterowne linką, chodzi o szybszą reakcję na "gaz". Natomiast śruby składu mieszanki nie znajdziesz tylko w najprostszych gaźnikach.Pozdrawiam.
  • #5 06 Jul 2008 14:28
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    W silnikach czterosuwowych są stosowane gaźniki podciśnieniowe a nie membranowe. Zupełnie inna zasada działania.
  • #6 10 Jul 2008 22:12
    ...KUBA...
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (+2)
    a mam takie jeszcze pytanko, czy to zaznaczone na obrazku to jest elektroniczne ssanie??
    http://obrazki.elektroda.net/92_1215720328.jpg " alt="regulacja gaźnika w skuterze?" title="regulacja gaźnika w skuterze?" />
    jak tak to czy ten zawór podnosi "igliczkę" po podłączeniu go do 12V
  • #7 10 Jul 2008 22:30
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Tak
  • #8 10 Jul 2008 22:42
    ...KUBA...
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a jak kupiłem nowy ten elektrozawór i po podłaczeniu do aku nie wciaga sie ta igliczka to co jest nie tak aku za słaby mógłby byc??
  • #9 10 Jul 2008 22:53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Słychać jak pyka po podłączeniu do akumulatora?
    Oczywiście ma się rozumieć że usterka mechaniczna wykluczona
  • #10 10 Jul 2008 22:56
    ...KUBA...
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    raczej powinien byc sprawny tym bardziej ze jest nowy ze sklepu... a i tak po podłaczeniu do akumulatora nic sie nie dzieje;/
  • #11 10 Jul 2008 22:59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dobra, nie wiem jaki skuter i jaki problem?
    Pewno nie pali zimny, dopiero po podaniu paliwa w gardziel zatrybi - zgadłem?
  • #12 11 Jul 2008 19:55
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (+4)
    Raczej odpala zimny, ale ciepły dużo pali i nie wchodzi na max obroty...
    Iglica powinna wysuwać się w dół, patrząc na dołączone zdjęcie. Po podłączeniu do akumulatora, górna część powinna robić się ciepła. Omomierz powinien wykazać rezystancję gdzieś koło 100R - 1k, w zależności od temperatury (PTC). Iglica będzie wysuwać się powoli, prawie niezauważalnie.
    Zawór ssania jest zasilany z obwodu świateł. Może być połączony bezpośrednio lub przez rezystor.
  • #13 11 Jul 2008 22:40
    ...KUBA...
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (+1)
    O to chodzi zew teraz w cale nie chce palic a stało sie to nagle podczas jazdy;/ i nawet po wstrzyknięciu paliwa w gardziel nie pali, tylko jak sie kopie wiele razy to czasem zapali i zgaśnie... a ten zawór ssania ma bardzo mały opór ok 8Ohm , a to potrzymam go dłuzej pod napięciem i zobacze czy sie ruszy.
  • #14 13 Jul 2008 19:03
    dziaraxx1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Nie bardzo wiem jaki to skuter i jaki ma przebieg ale ja też miałem taki problem i po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że była to wina tłumika jeżeli to w czymś pomoże to spróbuj się bez niego przejechać hałas jest niemiłosierny ale warto to sprawdzić u mnie urwała się wewnątrz zastawka z rurka i zatykała wylot spalin .
  • #15 28 Mar 2009 12:33
    pecet80
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    BANANvanDYK wrote:
    W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach.
    Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek)
    Poziom paliwa obecnie nie można regulować.
    Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki z wbudowaną membranową, podciśnieniowy pompką paliwa i mogą pracować prawie pod każdym kątem.


    No nie do końca enduro tylko posiada taką pompkę, posiadam dwa skutery suzuki ap50 z 1999r, i one też mają ową pompkę podciśnieniowy,mam właśnie problem z paleniem na zimnym ,skutery nie pala za pierwszym tylko z 10 ,15 razem , zapalą i gasną jak dodam gazu,albo jak nie dodam popykają i gasną ,do momentu aż sie zagrzeją ,wtedy palą od strzała,baterie zadźgane,nie wiem właśnie czy to ssanie załącza się od podania napięcia 12v na ten zawór czy od braku napięcia ,gaźnik wyczyściłem ,jest jedna śrubka do regulacji ,obroty ustawione, jak nie paliły tak nie paliły,proszę o pomoc
  • #16 01 Apr 2009 00:58
    bbmotor
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    To nie żadne pompki pociśnieniowe.
    Ssanie wyłącza się przez podanie napięcia.
    Cały układ zasilania jeszcze raz przejżyj.
  • #17 01 Apr 2009 07:09
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Te dziwaczne gaźniki Mikuni są właśnie takie problemowe. W tych Suzuki musi być idealnie szczelny i oryginalny układ dolotowy do gaźnika (filtr powietrza, wszystkie zwężki, rury ssące). Pocieszę Cię że u nas nikt nie poradził sobie z tymi gaźnikami...
    W AP50 zbiornik znajduje się nad kołem - tam jest tylko kranik podciśnieniowy. Pompki paliwa podciśnieniowe są w skuterach które mają bak w podłodze.
    Ssanie jeśli jest nie podłączone - będzie włączone ssanie.
    Zasilanie ssania automatycznego realizowane jest z tego samego źródła co zasilanie świateł - z iskrownika.
  • #18 10 Apr 2009 12:30
    uliczny_opryszek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Co do pompki podciśnieniowej jest ona i w skuterach ktorem maja zbiornik "na górze" np. Siamoto Birde. i jest tam zwykły gaźnik z elektonicznym ssaniem.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Mam Jeszcze Pytanko. Rorebrałem ten niby elektrozawór od ssania, czy ktoś wie jak on działa?? Rozebralem, ponieważ byl wcisnięty do środka. Wewnątrz byly oczywiście dwa przewody i płytka podobna do baterii. Czy ta płytka rozszerza sie pod wplywem napięcia??
  • #19 13 Apr 2009 20:57
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (+1)
    bbmotor, nie mam ADHD, jedynie dysfunkcję pamięci krótkotrwałej - czasami zapomnę o czym piszę. Sądząc po godzinie, śpieszyłem się już do pracy.

    Pompka podciśnieniowa występuje w skuterach ze zbiornikami położonymi poniżej gaźnika (np. w podłodze). Podciśnienie jest pobierane z komory korbowej silnika.
    W skuterach ze zbiornikami powyżej gaźnika stosuje się zwykłe kraniki podciśnieniowe.

    Ssanie automatyczne działa w ten sposób, że w stanie zimnym tulejka wystająca z niego jest tak jakby "schowana" - ssanie jest włączone. Kiedy silnik zostanie uruchomiony, zostaje zasilany z obwodu zasilania świateł. Umieszczony w nim pozystor PTC rozgrzewa się (to ta płytka podobna do baterii). Poniżej pozystora znajduje się urządzenie przypominające termostat stosowany w układzie chłodzenia. Gdy się nagrzeje wysuwa się z niego pręt, popychając równocześnie tłoczek z iglicą ssania gaźnika. Urządzenie rozruchowe gaźnika zostaje wyłączone.
  Search 4 million + Products
Browse Products