Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Błąd VAG:Czujnik kąta skrętu G-85

george49 05 Lip 2008 13:13
  • #1 05 Lip 2008 13:13
    george49
    Poziom 10  

    Niedawno byłem zmuszony w MK 4- 19TDI wymienić skraplacz klimatyzacji klimatronik otuż bezmyślny pierwszy właściciel mocująć zmieniarkę przewiercił chłodnicę -skraplacz ,do czego zmierzam po wymianie pojawił się błąd czujnika kąta skrętu G-85 cały czas zapalona jest lampka ESP . Nie wiem w jaki sposób został uszkodzony podczas demontażu kokpitu ten czujnik bądz nie została włożona wtyczka . Moje pytanie gdzie może być zlokalizowane miejsce owego czujnika ,lub jakaś inna rzecz ?

  • #2 05 Lip 2008 13:23
    speccar
    Poziom 17  

    G85 jest pod kierownica tam gdzie masz tasme od airbagu..

  • #3 05 Lip 2008 18:07
    george49
    Poziom 10  

    Dzięki
    dotarłem do taśmy ,rzeczywiście taśma wewnątrz była kilkakrotnie załamana , nie zauważyłem uszkodzenia typu pęknięcia taśmy.Sytuacja ta nastąpiła po demontażu taśmy nie trafiła w to samo połozenie co poprzednio ,czyli nie swiadomie pokręcono bębnem i zamontowano. Nie wiem co może być uszkodzone jak to sprawdzić ?

  • #4 05 Lip 2008 19:01
    speccar
    Poziom 17  

    sama tasme sprawdziszmultimetrem,a czujnik jesli jest ok musisz poprawnie zamontowac,do jazdy na wprost,najlepiej sprawdzic kat skretu na vag..
    pozdr.

  • #5 06 Lip 2008 21:06
    george49
    Poziom 10  

    Poprawnie zamontować czyli jak ? Jest taka możliwośc nie wiem czy poprawnie taśma ma być tak skręcona aby pokręcając w lewo bądz w prawo kierownicą w bebnie miała możliwośc swobodnego skręcania a w odwrotnie odkręcania nie załamując sie .Na fotce pokazałem strzałką w otworku kolorową plamkę w jakim położeniu ma być .A wogóle w jakim miejscu znajduje sie czujnik . Myślę że taśma jest OK w wyniku czego gasnie lampka AIRBAG .Nr kat tasmy 1J0 959 654J
    http://obrazki.elektroda.net/62_1215370565.jpg
    http://obrazki.elektroda.net/17_1215370698.jpg
    Moze wiecej informacji otrzymam na podstawie tych fotek

  • #6 06 Lip 2008 21:18
    speccar
    Poziom 17  

    tasme musisz nawianac zgodnie z kierunkiem w jakim sie uklada,to widac na samym poczatku tasmy,nie wiem jak ci to wylumaczyc..
    co do kata skretu moze jest uszkodzony,badz zle go zakladasz,tasma od airbagu musi miec swobodny ruch prawie 3 obroty w prawo i trzy w lewo,a co do ustawienia samego katu to kola musisz miec ustawione na wprost i vag obserwowac jaki jest kat skretu i zalozyc tak zeby kat skretu byl jak najblizszy zeru,jezeli dotrzesz do tego etapu to i tak mysle ze bedzie potrzebowal kalibracji po takich przejsciach...

  • #7 07 Lip 2008 10:00
    george49
    Poziom 10  

    Wszystko jasne odnośnie taśmy żle założona nie da się obrucić ok 3 obrotów w P/L mam tak ustawioną tylko moge wykonać po 2 i 1/4 obrotu P/L czy to jest dobrze ? Nie wiem czy oglądałeś fotki które wysłałem popkazałem strzałką . Zauważyłem na obudowie zewnętrznej w prawym górnym rogu wziernik przez który widać położenie kólka zębatego na którym jest żółta plamka ,może to jest do określania kąta ?

  • #8 07 Lip 2008 12:14
    speccar
    Poziom 17  

    jezeli masz po 2 1/4 obrotu to tez bedzie ok,chodzi o to zebys nie zerwal tasmy przy skrecie na max w prawo badz w lewo..
    i sprobuj w ten sposob slozyc:
    kola na wprost
    podlacz vag ustaw kat skretu bliski zeru
    i zamontuj...
    zaluz kierownice,pokasuj bledy i zobacz czy bedzie ok,jak nie to skalibryj czujnik..
    mozliwe tak jak pisalem ze masz uszkodzony ten czujnik,i pozostaje tylko wymiana..

  • #9 07 Lip 2008 16:02
    george49
    Poziom 10  

    Wszystko zrozumiałe oprucz jedpodlnego cyt.. podlacz vag ustaw kat skretu bliski zeru i zamontuj... czyli mam pdłączyć VAG przed zamontowaniem całej puszki z taśmą ? W razie czego gdzie jest ten czujnik , a jak się ma ta żółta plamka do prawidłowego funkcjonowania czy ma jakieś znaczenie . Czy fotki które dołączyłem można otworzyć? Kolego bardzo dużo mi pomogłeś ,ne spotkałem się wogóle z takim zagadnieniem ,a po drugie z VAGiem to kolega ma i z tego też powodu ciężko mi to idzie . Proszę o dalsze wskazania
    pozdro

  • #10 07 Lip 2008 16:13
    speccar
    Poziom 17  

    dokladnie podlacz vag i zobacz w blok wartosci mierzonych jaki pokazuje kat skretu..ustaw jak nablizszy zeru,i zamontuj tak jak pisalem wczesniej..
    mozesz miec odlaczona poduszke skoro masz dostep do vag to wykasujesz blad bez problemu..

  • #11 07 Lip 2008 17:36
    george49
    Poziom 10  

    Kolejny raz będe prosił o lokalizację czujnika chodzi o precyzyjne pokazanie w jakim miejscu ,i jakie ma znaczenie ta kolorowa plamka ? Z WAGiem dopiero w sobotę podstawi
    pozdro

  • #12 07 Lip 2008 17:48
    speccar
    Poziom 17  

    nie wiem jakie ma znaczenie zolta plamka,nigdy sie nia nie sugerowalem,skoro masz problem z ustawieniem to poczekaj do soboty i podlacz to auto pod vag i odczytaj najpierw czy przy ruszaniu kierownica reaguje kat skretu kiery w bloku wartosci mierzonych,jesli tak to zrob wedlug wczesniejszych instrukcji..

  • #13 07 Lip 2008 18:54
    george49
    Poziom 10  

    Dzięki
    do soboty

  • #14 09 Lip 2008 20:44
    george49
    Poziom 10  

    Może kolega mi podpowie gdzie można załatwić ,kupić lub sciagnąć program do diagnostyki GOLFA typu VAG Polski KKL z jedną linią ,podpowiedział mi kolega który to ma . Interfejs można kupić na allegro za 130zl z oprogramowaniem ,a reszta ?
    pozdro

  • #16 28 Sie 2008 19:53
    Andrzej Mrowczynski
    Poziom 10  

    żółta kropka to pozycja 0 koła do jazdy na wprost.ustaw zwijacz(taśmę) tak aby można było obrócić około 2 obroty w prawo i w lewo. czujnik którego zrobiłeś zdjęcie z żółtym oczkiem i złóż

  • #17 18 Kwi 2009 00:13
    marian1987
    Poziom 1  

    Witam wszystkich moja historia wygląda następująco. Kupiełm Golfika 4 pojechałem na wymiane tylnich łożysk przednich wachaczy przy okazi wymienili swożeń zapłaciłem pojechałem. Przejechałem ok 11 km trochę po dziuach i zapaliła się kontrolka taka strzałka w kształcie koła i w nim trujkąt z wykrzyknikiem. Mam takiego słabego vaga podłaczyłem pokazuje w abs błąd 778 Czujnik kąta skrętu-G85 uszkmechaniczneodzenie. NIe wiem co z tym robic dodatkowo sprawdzałem poduszki a tam wywala błąd
    532 Napięcie zasilania sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY.
    Jestem załamany nie wiem co z tym dalej robić. POMOCy

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Witam wszystkich moja historia wygląda następująco. Kupiełm Golfika 4 pojechałem na wymiane tylnich łożysk przednich wachaczy przy okazi wymienili swożeń zapłaciłem pojechałem. Przejechałem ok 11 km trochę po dziuach i zapaliła się kontrolka taka strzałka w kształcie koła i w nim trujkąt z wykrzyknikiem. Mam takiego słabego vaga podłaczyłem pokazuje w abs błąd 778 Czujnik kąta skrętu-G85 uszkmechaniczneodzenie. NIe wiem co z tym robic dodatkowo sprawdzałem poduszki a tam wywala błąd
    532 Napięcie zasilania sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY.
    Jestem załamany nie wiem co z tym dalej robić. POMOCy

  • #18 18 Kwi 2009 21:31
    george49
    Poziom 10  

    Przepraszam za spóżniony post
    Tak jak koledzy pisali z ustawieniem parametrów i z pomocą kolegi który bardziej kuma problem rozwiązany ESP działa bez problemu dodam wchodzi równierz kodowanie taśmy od nowa .
    Zamykam temat

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam za spóżniony post
    Tak jak koledzy pisali z ustawieniem parametrów i z pomocą kolegi który bardziej kuma problem rozwiązany ESP działa bez problemu dodam wchodzi równierz kodowanie taśmy od nowa .
    Zamykam temat

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty