Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Elektrozawór pralki POLAR

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka- Automatyka Ogólna -> Elektrozawór pralki POLAR
Autor
Wiadomość
driver87
Poziom 5
Poziom 5

Miasto: Opatów

Post#1 Post autora tematu 14 Lip 2008 16:29   

Elektrozawór pralki POLAR

Witam. Otóż padł mi dwudrożny elektrozawór w pralce (bardzo starej). Na jednym kanale spękany jest kapselek, który zamyka dopływ wody w związku z czym woda cały czas się nalewa. Ponieważ drugi kanał jest ok a używam tylko jednego dozownika to chcę oba kable sterujące podpiąć do jenego zaworu. W temacie elektroniki jestem zielony więc potrzebuję pomocy. Jeden elektrozawór pompuje wodę do prania a drugi do płukania (z programatora wychodzą 2 kable po jednym na każdy elektrozawór). Oczywiście mogę oba kable złączyć i podpiąć pod jeden elektrozawór ale boję się że uszkodzę programator gdy np podczas płukania pójdzie prąd na programator na wyjście elektrozaworu do prania. Jaka dioda jest mi potrzebna aby wymusić przepływ prądu w kablach zasilających elektrozawór tylko w jednym kierunku (o ile to w ogóle możliwe)? Na zaworach pisze 220V / 9W. Nowy elektrozawór to koszt ponad 40zł a ta pralka to i tak tymczasowy nabytek, więc nie chcę w nią inwestować.
Powrót do góry

Google

Google Adsense

Post# 14 Lip 2008 16:29   

Powrót do góry

mietek.r
Poziom 15
Poziom 15

Miasto: lębork

Post#2 14 Lip 2008 20:10   

Re: Elektrozawór pralki POLAR

Idź na złom tam znajdziesz sprawne zawory za friko.
Powrót do góry

Google

Google Adsense

Post# 14 Lip 2008 20:10   

Powrót do góry

GBW
Poziom 19
Poziom 19

Miasto: MIELEC

Post#3 17 Lip 2008 06:22