X

Jak ustawić rozrząd w VW LT 2.8 TDI???

normales 17 Jul 2008 20:19
  • #1 17 Jul 2008 20:19
    normales
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Pomocy, moze ktoś wie jak ustawić rozrząd w vw LT 2.8 TDI?
  • Helpful post
    #2 17 Jul 2008 20:41
    alpha01
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    To ten brazylijski silnik z rozrządem na trybach?Podaj kod silnika to pomoge
  • #3 17 Jul 2008 23:21
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak Przyjacielu to jest ten brazylijski silnik z rozrządem na kołach zębatych. Nie mam w tej chwili kodu tego silnika bo auto stoi u kolegi. Jeśli wiesz jak odczytać znaki na rozrządzie to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #4 18 Jul 2008 08:08
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (+1)
    Rozrząd ustawiany na blokady.
  • Helpful post
    #5 18 Jul 2008 08:53
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Wałek rozrządu na specjalną blokadę, pozostałe koła mają znaki. Silnik AGK.
  • Helpful post
    #6 18 Jul 2008 09:00
    alpha01
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Moge ci podesłać screen shoty z Autodaty
  • #7 18 Jul 2008 09:22
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Może ma ktoś jakieś zdjęcia gdzie są te znaki na kołach?
  • #8 18 Jul 2008 09:32
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Co się dzieje że potrzebujesz ustawienia rozrządu?
  • #9 18 Jul 2008 09:45
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kupiłem LT-ka z uszkodzonym silnikiem . Okazało się że ktoś grzebał w rozrządzie i źle ustawił. Auto dlatego nie odpala.
  • #10 18 Jul 2008 09:55
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli nie było zgrania wału korbowego z wałkiem rozrządu to masz pogięte zawory i trzeba zdjąć głowicę, a jeżeli silnik się obraca i jest ciśnienie w cylindrach to tylko ustawienie pompy wtryskowej.
    chyba powinieneś się zwrócić do jakiegoś mechanika znającego ten silnik.
  • #11 18 Jul 2008 11:24
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zawory były pogięte ale już wszystko wymienione potrzebuje tylko opis ustawienia rozrządu.
  • Helpful post
    #12 18 Jul 2008 11:30
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli miałeś zdjętą głowicę to trzeba było ustalić GMP 1 cylindra.
    Głowicę zdejmował mechanik czy robiłeś to sam?
  • #13 18 Jul 2008 11:40
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Głowica była zdjęta bo niemcy naprawiali rozrząd i go źle ustawili co spowodowało ze pogieły się zawory. Samochód był kupiony w takim stanie ze zdjetą głowicą i rozbranym rozrządem. Ja z kolegą mechanikiem to składamy i wszystko będzie ok jeśłi dobrze ustawimy rozrząd a własnie za cholere nie moge się doszukać jak to zrobić.
  • #14 24 Jul 2008 22:10
    mad666max
    Level 11  
    Positive voted Helpful post? (+9)
    Masz tu screeny. Na wałku rozrządu nie ma klina, ustawiasz go tym PMS do góry (tam chyba pasuje klucz 27, można też dorobić sobie przyrząd) i wał podziałką na 0. Pozostałe koła nie ma znaczenia jak pozakładasz, ważne aby zgrac pompę z wałem i wałek rozrządu z wałem. Znaków na kołach nie szukaj bo i tak nie znajdziesz. A z pompą to nie wiem czy sobie poradzisz bo to jest bardzo skomplikowane, tym bardziej, że to TDI więc niewielka różnica w ustawieniu pompy powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Jeżeli już będziesz pewny, że pompa jest dobrze to czeka Cię tak z 2h ciągania tego LT, najlepiej jakimś terenowym samochodem :D A co do Brazylii to ta wytwórnia przeniosła się tam w czasach kryzysu gospodarczego w niemczech, te wszystkie znaczki na silniku MWM to skrót od MotorenWerke Mannheim. Zajmują się głównie produkcją silników śrubowych, a ten silnik co w LT można często spotkać w niemieckich kombajnach i innych maszynach rolniczych.
  • Helpful post
    #15 24 Jul 2008 22:15
    mad666max
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    I jeszcze jedno, koło to pod wałkiem rozrządu ma możliwość regulacji zazębienia, więc szczelinomierz w dłoń i ustawiamy, inaczej rozrząd bedzie hałasował, luz międzyzębny ma być w przedziale 0,06-0,17mm.
  • #16 24 Jul 2008 22:23
    mad666max
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    I jeszcze o ustawianu pompy, ale po angielsku.
  • #17 24 Jul 2008 23:37
    normales
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki przyjacielu, dużo mi pomogłeś samym opisem bo te zdjęcia z autodaty już mam. W przyszłym tygodniu będę to składał do kupy. Napiszę jak mi poszło. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha i pozdrawiam Kielce ( moja sąsiadka jest z Kielc ).
  • #18 18 Jun 2010 20:47
    LelokPL
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam przepraszam ze dołączam się do tematu

    Czyli mam rozumiem ze żeby ustawić dokładnie zdietą głowice według opisu maxa
    muszę ustawić wałek rozrządu pionowo kluczem 27 względem tej rysy na wałku i tak by miejsce w które wchodzi klucz było dokładnie pionowo ??

    a kolo pasowe wału korbowego to z przodu było w punkcje 0 ??

    z góry dziękuje maxowi za odpowiedz
  • #19 08 Feb 2011 17:35
    pgstraz
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Podczepię się do tematu, kupiłem właśnie LT 35 z silnikiem 2,8TDi kod AKA, niestety silnik jest w częściach, robię tulejowanie, nowe tłoki, planowanie głowicy itp ale mam problem z ustawieniem rozrządu, może ktoś pomoże. Mój mail pgstraz83(malpa)op.pl lub gg 4032925
    Dzięki z góry za odpowiedź
  • #20 13 Feb 2011 09:36
    mad666max
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wszystko tak jak pisałem wcześniej, ustaw sobie pompę z wałem, głowicy nie zakładaj, wrzuć sam blok a głowicę założysz sobie na samochodzie. Jeszcze raz: wał na 0 na tym kole pasowym z przodu, a pompę ustaw na początek tłoczenia na pierwszym cylindrze, wyczujesz opór pod ręką i przy odkręconych rurkach widać na który cylinder podawane jest paliwo (pompę najpierw trzeba odpowietrzyć). Wałek to tak jak w każdym innym silniku (wiadomo jak). Ps. dobrze wymyj i dmuchaj powietrzem wszystkie kanały olejowe w bloku bo ten silnik jest wredny i zobacz w jakim stanie jest pompa oleju bo jak w kiepskim to ją koniecznie wymień.
  • #21 13 Feb 2011 12:46
    pgstraz
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź, wszystko zanotowane, wydrukowane od jutro jadę działać, jak złożę go to dam znać jak wyszło :-)
    Pozdrawiam
  • #22 14 Feb 2011 23:45
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    nie wiem, jak opisać ci montaż p-py, ale jest chyba wyżej opisany. wał ustawiasz na kółku pasowym, lub blokada za rozrusznikiem /dużo lepsza/, wałek na blokadę /coś jak w BMW podobna/. silnik w całości zmontuj na zewnątrz. wejdzie do auta normalnie. lepsze to niż go potem uzbrajać na aucie. pilnuj, żeby ci głowicy na magnesówce nie planowali. ustaw zawory, popraw /jak jest potrzeba/po tysiącu kilometrów
    ps: jakie tam są zanki na kołach rozrządu i co tam ustawiać poza wałem /blokada/, pompą wtryskową /bo cr nie/ i wałkiem który ma "wolne kólko" i jest na blokadę
  • #23 11 Apr 2011 18:01
    1632713
    Removed  
    Helpful post? (0)
    witam
    chciałem zapytać jak ściągnąć wewnętrzną osłonę żeby dostać się do tylniego koła które napędza pompę bo chciałem wymienić uszczelniacz bo cieknie chodzi mi o VW LT46 2,5 TDI
  • #24 11 Jan 2012 13:43
    Maniek0758
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    witam ja mam troche inny problem z lt mianowicie zaczal wyrzucac wode przez zbiorniczek wyrownawczy zmienilem uszczelke pod glowica i nie moge go odpalic pompe ustawilem na 1.75 na plaku odpala pozniej reaguje na gaz ale bardzo ciezko sie wkreca bardzo mocno kopci i nie ma wolnych obrotow moze ma ktos jakis pomysl
  • #25 11 Jan 2012 13:49
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Maniek0758 wrote:
    witam ja mam troche inny problem z lt mianowicie zaczal wyrzucac wode przez zbiorniczek wyrownawczy zmienilem uszczelke pod glowica i nie moge go odpalic pompe ustawilem na 1.75 na plaku odpala pozniej reaguje na gaz ale bardzo ciezko sie wkreca bardzo mocno kopci i nie ma wolnych obrotow moze ma ktos jakis pomysl
    jaki silnik masz w tym LT.
  • #26 11 Jan 2012 16:55
    Maniek0758
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    wersja brazylijska
  • #27 16 Jan 2012 19:33
    Maniek0758
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    ktos ma jakis pomysl na ten temat i potrzebowalbym rowniez jak ustawia sie pompe w tym lt
  • #28 17 Jan 2012 19:46
    yadzia666
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli to brazylia czyli domniemam silnik AUH i rozrząd na kołach... Pompy się tam nie ustawia bo to CR a nie sekcyjna
  • #29 17 Jan 2012 19:50
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    yadzia666 wrote:
    Jeżeli to brazylia czyli domniemam silnik AUH i rozrząd na kołach
    A jeżeli ma silnik AGK to co wtedy?
  • #30 03 Jul 2012 18:19
    sholda
    Level 6  
    Helpful post? (+2)
    halo mad666max-- bardzo dużo opisałem odnośnie ustawienia rozrządu super mi również pomogły te rysuneczki podpowiedz mi jedno bo ja zrozumiałem ze wałek rozrządu ustawiamy do wału korbowego czyli wał na PMS co oznacza ,,O'' i wałek na górze też napisem PMS do góry nawet zaznaczę sobie jeszcze aby było dokładniej i powinno po złożeniu zagrać tak ? chodzi mi o wymianę tylko uszczelki pod głowicą wszystko robię na aucie , i jeszcze jedno pytanie powinienem dać a nawet dam do planowania głowicę dlaczego wyczytałem jak toku74 tu pisze że przypilnuj aby nie planowali na magnesówce---- pilnuj, żeby ci głowicy na magnesówce nie planowali-- napisał o co chodzi wszyscy dziś robią chyba na magnesówkach czy nie ? czyli jak mają splanować
  Search 4 million + Products
Browse Products