Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jak ustawić rozrząd w VW LT 2.8 TDI???

normales 17 Lip 2008 20:19
  • #1 17 Lip 2008 20:19
    normales
    Poziom 10  

    Pomocy, moze ktoś wie jak ustawić rozrząd w vw LT 2.8 TDI?

  • Pomocny post
    #2 17 Lip 2008 20:41
    alpha01
    Poziom 21  

    To ten brazylijski silnik z rozrządem na trybach?Podaj kod silnika to pomoge

  • #3 17 Lip 2008 23:21
    normales
    Poziom 10  

    Tak Przyjacielu to jest ten brazylijski silnik z rozrządem na kołach zębatych. Nie mam w tej chwili kodu tego silnika bo auto stoi u kolegi. Jeśli wiesz jak odczytać znaki na rozrządzie to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #4 18 Lip 2008 08:08
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Rozrząd ustawiany na blokady.

  • Pomocny post
    #5 18 Lip 2008 08:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wałek rozrządu na specjalną blokadę, pozostałe koła mają znaki. Silnik AGK.

  • Pomocny post
    #6 18 Lip 2008 09:00
    alpha01
    Poziom 21  

    Moge ci podesłać screen shoty z Autodaty

  • #7 18 Lip 2008 09:22
    normales
    Poziom 10  

    Może ma ktoś jakieś zdjęcia gdzie są te znaki na kołach?

  • #8 18 Lip 2008 09:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Co się dzieje że potrzebujesz ustawienia rozrządu?

  • #9 18 Lip 2008 09:45
    normales
    Poziom 10  

    Kupiłem LT-ka z uszkodzonym silnikiem . Okazało się że ktoś grzebał w rozrządzie i źle ustawił. Auto dlatego nie odpala.

  • #10 18 Lip 2008 09:55
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli nie było zgrania wału korbowego z wałkiem rozrządu to masz pogięte zawory i trzeba zdjąć głowicę, a jeżeli silnik się obraca i jest ciśnienie w cylindrach to tylko ustawienie pompy wtryskowej.
    chyba powinieneś się zwrócić do jakiegoś mechanika znającego ten silnik.

  • #11 18 Lip 2008 11:24
    normales
    Poziom 10  

    Zawory były pogięte ale już wszystko wymienione potrzebuje tylko opis ustawienia rozrządu.

  • Pomocny post
    #12 18 Lip 2008 11:30
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli miałeś zdjętą głowicę to trzeba było ustalić GMP 1 cylindra.
    Głowicę zdejmował mechanik czy robiłeś to sam?

  • #13 18 Lip 2008 11:40
    normales
    Poziom 10  

    Głowica była zdjęta bo niemcy naprawiali rozrząd i go źle ustawili co spowodowało ze pogieły się zawory. Samochód był kupiony w takim stanie ze zdjetą głowicą i rozbranym rozrządem. Ja z kolegą mechanikiem to składamy i wszystko będzie ok jeśłi dobrze ustawimy rozrząd a własnie za cholere nie moge się doszukać jak to zrobić.

  • #14 24 Lip 2008 22:10
    mad666max
    Poziom 11  

    Masz tu screeny. Na wałku rozrządu nie ma klina, ustawiasz go tym PMS do góry (tam chyba pasuje klucz 27, można też dorobić sobie przyrząd) i wał podziałką na 0. Pozostałe koła nie ma znaczenia jak pozakładasz, ważne aby zgrac pompę z wałem i wałek rozrządu z wałem. Znaków na kołach nie szukaj bo i tak nie znajdziesz. A z pompą to nie wiem czy sobie poradzisz bo to jest bardzo skomplikowane, tym bardziej, że to TDI więc niewielka różnica w ustawieniu pompy powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Jeżeli już będziesz pewny, że pompa jest dobrze to czeka Cię tak z 2h ciągania tego LT, najlepiej jakimś terenowym samochodem :D A co do Brazylii to ta wytwórnia przeniosła się tam w czasach kryzysu gospodarczego w niemczech, te wszystkie znaczki na silniku MWM to skrót od MotorenWerke Mannheim. Zajmują się głównie produkcją silników śrubowych, a ten silnik co w LT można często spotkać w niemieckich kombajnach i innych maszynach rolniczych.

  • Pomocny post
    #15 24 Lip 2008 22:15
    mad666max
    Poziom 11  

    I jeszcze jedno, koło to pod wałkiem rozrządu ma możliwość regulacji zazębienia, więc szczelinomierz w dłoń i ustawiamy, inaczej rozrząd bedzie hałasował, luz międzyzębny ma być w przedziale 0,06-0,17mm.

  • #17 24 Lip 2008 23:37
    normales
    Poziom 10  

    Dzięki przyjacielu, dużo mi pomogłeś samym opisem bo te zdjęcia z autodaty już mam. W przyszłym tygodniu będę to składał do kupy. Napiszę jak mi poszło. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha i pozdrawiam Kielce ( moja sąsiadka jest z Kielc ).

  • #18 18 Cze 2010 20:47
    LelokPL
    Poziom 15  

    Witam przepraszam ze dołączam się do tematu

    Czyli mam rozumiem ze żeby ustawić dokładnie zdietą głowice według opisu maxa
    muszę ustawić wałek rozrządu pionowo kluczem 27 względem tej rysy na wałku i tak by miejsce w które wchodzi klucz było dokładnie pionowo ??

    a kolo pasowe wału korbowego to z przodu było w punkcje 0 ??

    z góry dziękuje maxowi za odpowiedz

  • #19 08 Lut 2011 17:35
    pgstraz
    Poziom 8  

    Podczepię się do tematu, kupiłem właśnie LT 35 z silnikiem 2,8TDi kod AKA, niestety silnik jest w częściach, robię tulejowanie, nowe tłoki, planowanie głowicy itp ale mam problem z ustawieniem rozrządu, może ktoś pomoże. Mój mail pgstraz83(malpa)op.pl lub gg 4032925
    Dzięki z góry za odpowiedź

  • #20 13 Lut 2011 09:36
    mad666max
    Poziom 11  

    Wszystko tak jak pisałem wcześniej, ustaw sobie pompę z wałem, głowicy nie zakładaj, wrzuć sam blok a głowicę założysz sobie na samochodzie. Jeszcze raz: wał na 0 na tym kole pasowym z przodu, a pompę ustaw na początek tłoczenia na pierwszym cylindrze, wyczujesz opór pod ręką i przy odkręconych rurkach widać na który cylinder podawane jest paliwo (pompę najpierw trzeba odpowietrzyć). Wałek to tak jak w każdym innym silniku (wiadomo jak). Ps. dobrze wymyj i dmuchaj powietrzem wszystkie kanały olejowe w bloku bo ten silnik jest wredny i zobacz w jakim stanie jest pompa oleju bo jak w kiepskim to ją koniecznie wymień.

  • #21 13 Lut 2011 12:46
    pgstraz
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź, wszystko zanotowane, wydrukowane od jutro jadę działać, jak złożę go to dam znać jak wyszło :-)
    Pozdrawiam

  • #22 14 Lut 2011 23:45
    toku74
    Poziom 30  

    nie wiem, jak opisać ci montaż p-py, ale jest chyba wyżej opisany. wał ustawiasz na kółku pasowym, lub blokada za rozrusznikiem /dużo lepsza/, wałek na blokadę /coś jak w BMW podobna/. silnik w całości zmontuj na zewnątrz. wejdzie do auta normalnie. lepsze to niż go potem uzbrajać na aucie. pilnuj, żeby ci głowicy na magnesówce nie planowali. ustaw zawory, popraw /jak jest potrzeba/po tysiącu kilometrów
    ps: jakie tam są zanki na kołach rozrządu i co tam ustawiać poza wałem /blokada/, pompą wtryskową /bo cr nie/ i wałkiem który ma "wolne kólko" i jest na blokadę

  • #23 11 Kwi 2011 18:01
    1632713
    Usunięty  
  • #24 11 Sty 2012 13:43
    Maniek0758
    Poziom 7  

    witam ja mam troche inny problem z lt mianowicie zaczal wyrzucac wode przez zbiorniczek wyrownawczy zmienilem uszczelke pod glowica i nie moge go odpalic pompe ustawilem na 1.75 na plaku odpala pozniej reaguje na gaz ale bardzo ciezko sie wkreca bardzo mocno kopci i nie ma wolnych obrotow moze ma ktos jakis pomysl

  • #25 11 Sty 2012 13:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Maniek0758 napisał:
    witam ja mam troche inny problem z lt mianowicie zaczal wyrzucac wode przez zbiorniczek wyrownawczy zmienilem uszczelke pod glowica i nie moge go odpalic pompe ustawilem na 1.75 na plaku odpala pozniej reaguje na gaz ale bardzo ciezko sie wkreca bardzo mocno kopci i nie ma wolnych obrotow moze ma ktos jakis pomysl
    jaki silnik masz w tym LT.

  • #27 16 Sty 2012 19:33
    Maniek0758
    Poziom 7  

    ktos ma jakis pomysl na ten temat i potrzebowalbym rowniez jak ustawia sie pompe w tym lt

  • #28 17 Sty 2012 19:46
    yadzia666
    Poziom 2  

    Jeżeli to brazylia czyli domniemam silnik AUH i rozrząd na kołach... Pompy się tam nie ustawia bo to CR a nie sekcyjna

  • #29 17 Sty 2012 19:50
    trans-serwis
    Poziom 39  

    yadzia666 napisał:
    Jeżeli to brazylia czyli domniemam silnik AUH i rozrząd na kołach
    A jeżeli ma silnik AGK to co wtedy?

  • #30 03 Lip 2012 18:19
    sholda
    Poziom 6  

    halo mad666max-- bardzo dużo opisałem odnośnie ustawienia rozrządu super mi również pomogły te rysuneczki podpowiedz mi jedno bo ja zrozumiałem ze wałek rozrządu ustawiamy do wału korbowego czyli wał na PMS co oznacza ,,O'' i wałek na górze też napisem PMS do góry nawet zaznaczę sobie jeszcze aby było dokładniej i powinno po złożeniu zagrać tak ? chodzi mi o wymianę tylko uszczelki pod głowicą wszystko robię na aucie , i jeszcze jedno pytanie powinienem dać a nawet dam do planowania głowicę dlaczego wyczytałem jak toku74 tu pisze że przypilnuj aby nie planowali na magnesówce---- pilnuj, żeby ci głowicy na magnesówce nie planowali-- napisał o co chodzi wszyscy dziś robią chyba na magnesówkach czy nie ? czyli jak mają splanować

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty