X

Regulator świateł Seicento

krzych1-b 20 Jul 2008 10:52
  • #1 20 Jul 2008 10:52
    krzych1-b
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Witam wszystkich mechaników od tego typu samochodziku.
    Proszę o poradę w sprawie ręcznego regulatora wysokości świateł znajdującego się w tym samochodzie .Otóż problem polega na tym, że nie działa a przyczyną jest częściowy brak płynu w przewodzikach .
    Mam wobec tego pytania : 1. czy da się go zregenerować ( tzn. dolać płynu ) , 2. Jak to zrobić - czyli zdemontować i krok po kroku aby czegoś nie popsuć ,3, czy najlepiej kupić nowy.
    Pozdrawiam.
  • #2 20 Jul 2008 12:29
    Removed
    Helpful post? (0)
    Zostawić jak jest. Nie da się naprawić czegoś, co konstruktor sam skopał.
  • #3 20 Jul 2008 16:36
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Da się, będzie działać kilka dni
  • #4 22 Jul 2008 19:54
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystko klawo , tylko jak wtrysnąć ten płyn? Z doświadczenia wiem , że tylko hełmu nie da się wywinąć na drugą stronę .
    A koszt nowego regulatora to wydatek rzędu kilku stów
  • Helpful post
    #5 22 Jul 2008 20:10
    Removed
    Helpful post? (0)
    Rozpiąć węże , napełnic strzykawką. Ogólnie kłoptliwy układ w eksploatacji i naprawach. Płyn ma być niezamarzający!
  • #6 23 Jul 2008 20:52
    teskot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    ten sam problem miałem w ładzie 2105 i polonezie. Generalnie moim zdaniem nie warto się za to brać. Owszem, udało mi się napełnić układ, ale ze szczelnością były problemy. Napełnia się to najlepiej płynem hamulcowym, w niektórych tego typu regulatorach trzeba wymóc wstępne ciśnienie w układzie przed złożeniem całości, co pociąga za sobą gigantyczne komplikacje. Podsumowując: kila metrów nowych rurek, płyn hamulcowy, dwie ręce do pomocy, dzień wolnego i dużo, dużo cierpliwości...
    Pozdrawiam:D
  • #7 24 Jul 2008 21:45
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystkim serdecznie dziękuję , ale mam jedno ale , co do mojego postu.
    Nie napisałem jakiego koloru jest płyn w tym układziku - JEST NIEBIESKI ! i nie wiem co to za płyn, kolorem przypomina Petrygo .Co do napełnienia , to czy płyn ma być napełniony pod jakimś ciśnieniem , czy wystarczy tylko ciśnienie ze strzykawki? Bo pomyślałem sobie żeby w układ wpiąć mini trójnik ( ew. dwa) z zaworem i wcisnąć np. za pomocą pompki ręcznej do pompowania kół, płyn do układu . Ciekawy jestem co o takim rozwiązaniu myślicie panowie i panie ? Zadziała ?
    PS. ciekawy jestem jak " zwiał " z układu ten płyn - Nieszczelność , czy wina odparowania ?
  • Helpful post
    #8 24 Jul 2008 23:11
    teskot
    Level 18  
    Helpful post? (-1)
    Witam,
    odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi sobie z wytworzeniem ciśnienia rzędu 2 atmosfer. A to, czy w układzie musi być wstępne ciśnienie czy nie to zależy od konstrukcji. Jeżeli po napełnieniu okaże się, że płyn się przemieszcza pod wpływem obracania pompą regulatora, ale siłowniki nie pracują, to znaczy, że w układzie musi być wstępne ciśnienie. Ja układ napełniałem odłączając przewody od siłowników i wtrykując w nie płyn hamulcowy. Oczywiście po uprzednim otwarciu odpowietrzników w pompie. Kiedy z odpowietrzników zaczął lecieć płyn pozbawiony bąbelków powietrza zamykałem je i zakładałem przewody na siłowniki. Uprzednio za pomocą strzykawki z igłą należy wlać nieco płynu do siłowników, aby usunąć z nich całe powietrze. W momencie napełniania rzecz jasna tłok pompy musi się znajdować w takim położeniu, w którym siłowniki są maksymalnie "schowane". Życzę cierpliwości i pozdrawiam.
  • #9 25 Jul 2008 16:56
    mirush1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    kolego było juz kilka prób w serwisie fiata w ktorym pracowałem i zgadnj jak się skończyły .Rózne płyny kilka technik napełniania a za jakiś czas wymiana na nowy ale szkoda kasy bo ile razy używasz takiego korektora pozdrawiam
  • #10 27 Jul 2008 08:18
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to zabieram się do roboty, jaki będzie efekt napiszę za kilka dni a na razie nie zamykam jeszcze tematu bo chcę opisać dokładnie jak to wyszło . Być może przyda się dla innych użytkowników tego samochodziku .Dziękuję wszystkim za wskazówki i porady .
  Search 4 million + Products
Browse Products