X

Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea

zendelg 23 Jul 2008 23:43
  • #1 23 Jul 2008 23:43
    zendelg
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    Jeżeli ktoś posiada bardzo poproszę. Dzięki z góry.
  • #2 24 Jul 2008 01:23
    mjkk13
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    siniki jtd posiadaj jeden blokator na wal ktory w zasadzie nie jest potrzebny pokrywasz znak na walku rozrzadu i rysujesz sobie na kole od walu rozrzad jest prosty naprawde... napinacz dynamiczny ze wskazowka naciagu... kolo od pompy wtryskowej nie jest wazne poniewaz to JTD ta pompa podaje tyko cisnienie a nie czas wtrysku pozostaje Tobie tylko dokadne rozrysowanie a wzasadzie obrysowanie kol rozrzadu zanczy sie walka i walu korbodowego pozdrawiam
  • #3 24 Jul 2008 02:02
    monika123
    Level 11  
    Helpful post? (+4)
    a tu rysunek: Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea . podaj dokladnie jaki rok i silnik to Ci wiecej wysle informacji
  • #4 24 Jul 2008 10:49
    zendelg
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik to JTD 105KM z Marei 1999roku. Problem powstał jak zerwał się pasek wieloklinowy i wkręcił się na wał i wtedy najprawdopodobniej przeskoczył pasek rozrządu. Silnik nie odpala ale całe szczęście odbyło się bez kolizji.
  • #5 24 Jul 2008 12:50
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli pasek przeskoczył to najprawdopodobniej była kolizja.
  • #6 24 Jul 2008 20:52
    zendelg
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Okazało się, że zerwało klin na kole wałka rozrządu. Koło się obróciło i można było sobie ustawiać cokolwiek :/ Jutro zobaczymy jak pójdzie po wymianie koła.
  • #7 24 Jul 2008 22:43
    monika123
    Level 11  
    Helpful post? (+4)
    kompletny rysunek jest ten ktory umiescilem nie musisz zwracac uwagi na ustawienie kola pompy bo to niewazne w tym typie silnika znaki masz na pasku i na kolach. zablokuj walek jak na drugim rysunku i powodzenia.
    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea
    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea

    Dodano po 1 [minuty]:

    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea

    Dodano po 2 [minuty]:

    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea
  • #8 13 Dec 2008 20:48
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    zendelg wrote:
    Jeżeli ktoś posiada bardzo poproszę. Dzięki z góry.

    Może ktoś posiada schemat rozrządu Fiata Stilo 1,9 JTD. Czy różni się od Fiata Marea? Po wymianie Paska rozrządu brak mocy.Jeśli ktoś może pomóc, będę bardzo wdzięczny.
  • #9 14 Dec 2008 16:43
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!!w Stilo jtd takie samo ustawienie jak w marea.
  • #10 14 Dec 2008 18:21
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    robotech wrote:
    Witam!!w Stilo jtd takie samo ustawienie jak w marea.

    W stilo chyba trochę inny. W pokazanym schemacie Marea jest znak na kole pompy wtrysku, a w stilo pompę ustawiamy? (brak znaku).
  • #11 16 Dec 2008 22:18
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    w STILO jtd nie bedzie znaku na pompie bo jest to system zasilania comon rail,a w Fiat Marea Jtd jesli mamy znak to najprawdpdobniej jest tam jeszcze montowane koło z pompy rotacyjnej TD.
  • #12 16 Dec 2008 23:03
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    robotech wrote:
    w STILO jtd nie bedzie znaku na pompie bo jest to system zasilania comon rail,a w Fiat Marea Jtd jesli mamy znak to najprawdpdobniej jest tam jeszcze montowane koło z pompy rotacyjnej TD.


    Dzięki Robotech. Ustawiłem i chodzi. Mam jeszcze pytanie: czy po wymianie paska rozrządu należałoby korygować zapłon,( moment wtrysku) czy nie ma takiej potrzeby.
  • #13 17 Dec 2008 07:31
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    W jtd,juz nic nie skorygujesz,robi to za ciebie komputer i czjnik fazy i elktrowtryskiwacze comon rail,no chbya ze masz diesla TD soft.
  • #14 17 Dec 2008 10:44
    Gborowik1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    robotech wrote:
    W jtd,juz nic nie skorygujesz,robi to za ciebie komputer i czjnik fazy i elktrowtryskiwacze comon rail,no chbya ze masz diesla TD soft.

    To wszystko jasne, ale chodziło mi właśnie o to, czy nie robi się korekty komputerowo. Mam JTD Pozdrawiam.:?:
  • #15 27 Dec 2008 10:52
    adam-and1
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam czy ma ktoś może schemat rozrządu do silnika fiata marea 1,9 TD (nie JTD) z 1997 roku ? bardzo będę wdzięczny za pomoc
  • #16 27 Dec 2008 11:45
    Arturkac
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Kolego adam-and1 rysunki moniki123 są dla ciebie. Pozdrawiam!
  • #17 27 Dec 2008 13:28
    TheBill
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    adam-and1 wrote:
    witam czy ma ktoś może schemat rozrządu do silnika fiata marea 1,9 TD (nie JTD) z 1997 roku ? bardzo będę wdzięczny za pomoc

    W tym roku wyszly dwa rozne silniki TD - 55 i 74 kW - napisz mi ktory jest Twoj a dostaniesz schemat i to nawet w jezyku polskim :D

    Gborowik1 wrote:
    Może ktoś posiada schemat rozrządu Fiata Stilo 1,9 JTD. Czy różni się od Fiata Marea? Po wymianie Paska rozrządu brak mocy.Jeśli ktoś może pomóc, będę bardzo wdzięczny.

    Do jakiego konkretnie modelu Stilo ?

    ################################################

    goldwinger wrote:
    Dla wszystkich tych silników niezależnie czy TD czy JTD i jakiej mocy schemat rozrządu jest ten sam

    To wszystko jest juz jasne slonce :D
  • #18 27 Dec 2008 13:56
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dla wszystkich tych silników niezależnie czy TD czy JTD i jakiej mocy schemat rozrządu jest ten sam
  • #19 24 Jan 2009 04:06
    ruthi7
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie!
    Czy te schematy można odnieść do 2.0 JTD we Fiacie Ducato 2002? Jak wygląda schemat rorządu w tym dostawczaku?
  • #20 25 Jan 2009 10:47
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!!całkiem inne ustawienia,niestety schematu nie posiadam.
  • #21 22 Mar 2009 13:39
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam serdecznie, Panowie wydaje mi sie ze mam doczynienia z przestawionym rozrzadem we Fiacie Stilo 1.9 JTD.
    Silnik odpala ale nie ma mocy i slychac metaliczny stukot.
    Pozdejmowalem oslony i oto co widac:

    Jezeli ustawie wal na wydaje mi sie fabryczne znaki, nie ma tam innych niz to wyciecie na obudowie i znak na kolku zaznaczony na bialo.

    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea

    To wtedy kolko walka rozrzadu, jego znaki wygladaja tak:
    Ten bialy punkcik to wyciety znak, czy on nie powinien byc pod strzalka na obudowie, czyzby przeskoczyl az o tyle?
    Pasek wyglada na lekko zuzyty ale wszystkie zeby sa na miejscu, jego napiecie tez nie jest jakos tragicznie slabe.
    Schemat rozrządu 1,9 JTD Marea


    Staralem sie to porownac z wklejonym w temacie screnami z autodaty ale cos mi nie pasuja, czy to JTD ma inaczej?
    Co o tym sadzicie?
  • #22 23 Mar 2009 07:19
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!!znak na kółku małym na wale korbowym nie jest odnośnikiem do znaku na obudowie pompy oleju ,więc po takim ustawieniu nie bedzie sie zgrywac wałek rozrządu,do prawidłowego ustawienia potrzebujesz specjalnego przyrządu ,taki lizak na wał, jak na wysunku powyżej.
  • #23 23 Mar 2009 19:58
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzieki robotech ale nie wiem czy zwrociles uwage na to ze na kolku z autodaty jest piec otworow a na moim tylko cztery.
    Znalazlem taki przyzad na e-bay: http://cgi.ebay.co.uk/Laser-3471-Timing-Tool-Set-for-Fiat-1-9-D-TD-JTD_W0QQitemZ360112346072QQcmdZViewItemQQptZUK_Measuring_Tools_Levels?hash=item360112346072&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1121%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
    to jest to, prawda?
    Na moim kolku te otwory wygladaja symetrycznie, jestes pewien kolego czy to na pewno chodzi o ten przyzad?
    Czy te znaki nie na wale nie maja zadnego znaczenia?
    Bardzo prosze o podpowiedzi, pomozcie koledzy.

    Jeszcze jedno, w aukcji jest napisane ze jest to przyzad do Faia ale i silnikow Peugota
    Engine Timing Tool Set for Fiat 1.9 D/TD 3471

    This new set of 5 tools are for use on Fiat 1.9d/Td models with Peugeot engines manufactured from 1996 onwards


    I jest napisane ze do 1,9d/Td, nie ma ze do JTD, czy to bedzie to samo?
    Czy to samo jest do Peugota? Pytam bo mam dostep do ASO Peugota
  • #24 24 Mar 2009 07:45
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!!tak to na pewno ten przyrzad,z tego zestawu który jest do silnika 1.9 td,jtd i jeszcze do peugota dodatkowo ten wygiety pret bo otworu w kole zamachowym. Masz racje sa tam narysowane 5 otworów nie wiem dlaczego jesli obok jest narysowane koło pasowe wału i ono ma juz 4 otwory,moze jakiś błąd.Taki zestaw do ustawiania mozna kupic również na alegro produkuje do firma HP.
  • #25 24 Mar 2009 10:02
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Ten piąty otwór jak go nazywasz to pilot.
  • #26 31 Mar 2009 23:03
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dla potomnych; jest o wiele prostrzy sposob na ustawienie tego rozrzadu, sam wlasnie tak ustawilem.
    Nie trzeba zadnego przyzadu, znaki na kolku na wale i na walku rozrzadu maja sie pokrywac ze znakami na nowym pasku i to jest wszystko, silnik odpalony i chodzi elegancko.
    Co do napinacza to trzeba go pchac w lewo az sie strzalka znajdzie na wycietem otworku.
  • #27 01 Apr 2009 09:53
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kolega ma racje ,chyba ze masz pasek producenta co nie robi kresek na pasku.
  • #28 07 Apr 2009 23:24
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie, temat Fiata Stilo nie jest jeszcze zamkniety, otoz wydawalo sie ze silnik chodzi elegancko bo i tak jest ale tylko do okolo 3,2 obrotow, wyzej za cholere nie idzie.
    Nie gazowalem go odrazu bo chcialem najpierw zmienic napinaczi rolki zeby mi znowu pasek nie przeskoczyl, po wymianie okazalo sie ze silnik nie wkreca sie wyzej jak wlasnie 3,2 obr/min.
    Od poczatku tez palila sie lampka od silnika, uzylem trzy testery i zaden nie znalazl bledu, poprostu mowi ze nie ma kodow.
    Zawor EGR byl zapieczony, wyczyscilem, zawor chodzi lekko, dalej to samo.
    Sa jakies powtarzajace sie problemy tego typu w tych silnikach?
    Podpowie ktos cos?
    Bardzo prosze bo najwiekszy problem to wlasnie taki ze nie moge zczytac zadnego bledu ze sterowania silnika.
  • #29 08 Apr 2009 23:45
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    haloooo, przepraszam czy ktos widzial ten temat?
    Nie wierze ze na tym forum nie ma na to madrych, pozdrawiam.
  • #30 12 Apr 2009 21:13
    artek535
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Jak sobie poradze z tym autem to wam opisze, moze sie czegos nowego dowiecie.
    Po swietach na pewno go skoncze.
    Nie wiem czy nikt nie ma pojecia co to moze byc, czy tacy jestescie tu pomocni i nikomu nawet nie chce sie pomyslec.
  Search 4 million + Products
Browse Products