Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto Sharan D5WS i D5Z-F - różnice

maraon 28 Lip 2008 10:22 14726 17
  • #1 28 Lip 2008 10:22
    maraon
    Poziom 11  

    Witam
    Czy może mi ktoś powiedzieć jakie są różnice między webastami D5WS i D5Z-F?
    Z tego co zauważyłem różnią się kostkami i jest różnica w kolorze kabelka na pinie 7.
    Schemat D5WS znalazłem na forum, ale czy ma ktoś schemat D5Z-F?
    W moim Sharanie mam D5WS, ale kupiłem okazyjnie D5Z-F i nie jestem pewien czy będzie pasował do mojego auta.
    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • #2 03 Sie 2008 21:43
    mm32
    Poziom 15  

    W/g mnie D5WS-jest to typowe ogrzewanie,natomiast D5Z-F-jest to dogrzewacz nowszej serii HYDRONIC II.

  • #3 04 Sie 2008 09:11
    maraon
    Poziom 11  

    A czy da się uruchomić D5Z-F w miejsce D5WS ?

  • #4 07 Sie 2008 21:01
    SP7SEC
    Poziom 26  

    wszystko da się zrobić tylko czy warto d5z są sterowane cyfrowo z modułu komfortu

  • #5 08 Sie 2008 08:44
    maraon
    Poziom 11  

    Rozumiem, że musiałby być jakiś dodatkowy sterownik, aby obsłużyć d5z, a samo przepięcie kabli we wtyczce nic by nie dało?

  • #7 31 Sty 2010 23:52
    Stefanek1
    Poziom 26  

    SP7SEC napisał:
    wszystko da się zrobić tylko czy warto d5z są sterowane cyfrowo z modułu komfortu

    W miejsce D5Z-F chciałbym wstawić do VW Sharana 2005 r analogowe D5WZ, czy masz rozpiskę pinowej wtyki ?
    Pozdrowienia.

  • #8 02 Lut 2010 15:01
    skylark
    Poziom 25  

    Przykładowe podłączenia z jakimi się spotkałem:

    Dla D5S-F
    1. + stały
    2. masa
    3. do przekaźnika dmuchawy
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza
    7. załączający z zegara
    8. wolny

    Dla D5WZ-F
    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE

  • #9 22 Paź 2010 20:28
    morfeusz86r
    Poziom 8  

    witam, zakupiłem webasto d5ws, 25 2480, 230167FC. z informacji które znalazłem wynika ze do uruchomienia jego potrzeba podać plus na czerwony, minus na brązowy, i plus na żółty dla jego uruchomienia. jednakże u mnie jest kostka do której dochodzi tylko 5 kabli i nie ma w nich żółtego.
    czyżby to było sterowane po can? z wyglądu widać że ma max kilka lat.
    w kostce są 2 rzędy po 3 piny.
    1 czerwony
    2 brązowy
    3 wolny
    4 biało-niebieski
    5 niebieski
    6 zielony

  • #10 07 Lis 2010 01:08
    andrzej104
    Poziom 11  

    WITAM. MAM TAKĄ SAMĄ KOSTKĘ W D5WZ I NIE WIEM JAK TO PODŁĄCZYĆ? KOLEGO MORFEUSZ86R JEŚLI ZNALAZŁEŚ JAKIEŚ INFORMACJE TO PODZIEL SIĘ. Z GÓRY DZIĘKUJE.

  • #12 07 Lis 2010 12:24
    Kris_K36
    Poziom 9  

    Koledzy w moim Sharanie jest piecyk HYDRONIC 2 D5Z-F w tym sezonie odmówił całkowicie posłuszeństwa. Oddałem go na diagnostykę i wyszło, że zalało sterownik no i świeca jest do wymiany. Moje pytanie brzmi, czy da się ten sterownik jakoś naprawić i czy jest sens? Znalazłem gdzieś w sieci taki sterownik za 640zł. Koszt regeneracji o ile będzie możliwa będzie wyższy ,czy nie?
    A może możliwe będzie zastąpienie tego urządzenia starszym mając na uwadzę, że chyba ten jest sterowany cyfrowo poprzez CAN. Co o tym sądzicie.
    Proszę o jakąś szybką odpowiedź, gdyż zima za pasem, a autko służy do transportu mojej niepełnosprawnej córki do przedszkola odległego o 25km od miejsca zamieszkania. Mimo faktu, że jest to 25km w korkach to i tak bez piecyka przy silnym mrozie auto się nie nagrzewa tak jak powinno.
    Czekam na jakąś życzliwą podpowiedź.

  • #13 07 Lis 2010 14:28
    skylark
    Poziom 25  

    Odpuść sobie zakładanie starszego typu ogrzewania bo wymaga przeróbki instalacji elektrycznej i wspornik nie będzie pasował.

    Najprościej i najtaniej jest naprawić istniejące urządzenie ... nowy sterownik dostaniesz właśnie za 640zł. Nie słyszałem aby ktoś naprawiał te sterowniki.

  • #14 09 Lis 2010 01:35
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Kris_K36 napisał:
    Koledzy w moim Sharanie jest piecyk HYDRONIC 2 D5Z-F w tym sezonie odmówił całkowicie posłuszeństwa. Oddałem go na diagnostykę i wyszło, że zalało sterownik no i świeca jest do wymiany. Moje pytanie brzmi, czy da się ten sterownik jakoś naprawić i czy jest sens? Znalazłem gdzieś w sieci taki sterownik za 640zł. Koszt regeneracji o ile będzie możliwa będzie wyższy ,czy nie?
    A może możliwe będzie zastąpienie tego urządzenia starszym mając na uwadzę, że chyba ten jest sterowany cyfrowo poprzez CAN. Co o tym sądzicie.
    Proszę o jakąś szybką odpowiedź, gdyż zima za pasem, a autko służy do transportu mojej niepełnosprawnej córki do przedszkola odległego o 25km od miejsca zamieszkania. Mimo faktu, że jest to 25km w korkach to i tak bez piecyka przy silnym mrozie auto się nie nagrzewa tak jak powinno.
    Czekam na jakąś życzliwą podpowiedź.

    Skąd jesteś??

  • #15 09 Sty 2011 21:39
    andrzej104
    Poziom 11  

    Czy sterowniki D5S f bywały analogowe? Używane w jakich cenach chodżą?

  • #17 05 Lut 2013 14:37
    m-blue
    Poziom 12  

    Stefanek, a możesz podpowiedzieć, czy mimo, że can, to jest szansa go jakoś zmusić do pracy jako postojowe?
    Dzisiaj właśnie przymierzając się do wygrzebania jakiejś dokumentacji i przerobienia na postojowe, podejrzałem co mam za piecyk i wyszło, że d5z-f... sharan 2008/2009.

  • #18 07 Lut 2013 00:21
    Stefanek1
    Poziom 26  

    D5ZF, D5WF i D5SF to sterowniki analogowe!
    Mam takich sterowników cały kosz, nie warto ich naprawiać, bo najwyzej po pól roku znowu kaput...

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME