Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Webasto Sharan D5WS i D5Z-F - różnice

maraon 28 Lip 2008 10:22
  • #1 28 Lip 2008 10:22
    maraon
    Poziom 11  

    Witam
    Czy może mi ktoś powiedzieć jakie są różnice między webastami D5WS i D5Z-F?
    Z tego co zauważyłem różnią się kostkami i jest różnica w kolorze kabelka na pinie 7.
    Schemat D5WS znalazłem na forum, ale czy ma ktoś schemat D5Z-F?
    W moim Sharanie mam D5WS, ale kupiłem okazyjnie D5Z-F i nie jestem pewien czy będzie pasował do mojego auta.
    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • #2 03 Sie 2008 21:43
    mm32
    Poziom 15  

    W/g mnie D5WS-jest to typowe ogrzewanie,natomiast D5Z-F-jest to dogrzewacz nowszej serii HYDRONIC II.

  • #3 04 Sie 2008 09:11
    maraon
    Poziom 11  

    A czy da się uruchomić D5Z-F w miejsce D5WS ?

  • #4 07 Sie 2008 21:01
    SP7SEC
    Poziom 26  

    wszystko da się zrobić tylko czy warto d5z są sterowane cyfrowo z modułu komfortu

  • #5 08 Sie 2008 08:44
    maraon
    Poziom 11  

    Rozumiem, że musiałby być jakiś dodatkowy sterownik, aby obsłużyć d5z, a samo przepięcie kabli we wtyczce nic by nie dało?

  • #7 31 Sty 2010 23:52
    Stefanek1
    Poziom 26  

    SP7SEC napisał:
    wszystko da się zrobić tylko czy warto d5z są sterowane cyfrowo z modułu komfortu

    W miejsce D5Z-F chciałbym wstawić do VW Sharana 2005 r analogowe D5WZ, czy masz rozpiskę pinowej wtyki ?
    Pozdrowienia.

  • #8 02 Lut 2010 15:01
    skylark
    Poziom 25  

    Przykładowe podłączenia z jakimi się spotkałem:

    Dla D5S-F
    1. + stały
    2. masa
    3. do przekaźnika dmuchawy
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza
    7. załączający z zegara
    8. wolny

    Dla D5WZ-F
    1. + stały
    2. masa
    3. pompa paliwa
    4. pompa paliwa
    5. VAG diagnoza
    6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym
    7. + po alternatorze
    8. diagnoza JE

  • #9 22 Paź 2010 20:28
    morfeusz86r
    Poziom 8  

    witam, zakupiłem webasto d5ws, 25 2480, 230167FC. z informacji które znalazłem wynika ze do uruchomienia jego potrzeba podać plus na czerwony, minus na brązowy, i plus na żółty dla jego uruchomienia. jednakże u mnie jest kostka do której dochodzi tylko 5 kabli i nie ma w nich żółtego.
    czyżby to było sterowane po can? z wyglądu widać że ma max kilka lat.
    w kostce są 2 rzędy po 3 piny.
    1 czerwony
    2 brązowy
    3 wolny
    4 biało-niebieski
    5 niebieski
    6 zielony

  • #10 07 Lis 2010 01:08
    andrzej104
    Poziom 11  

    WITAM. MAM TAKĄ SAMĄ KOSTKĘ W D5WZ I NIE WIEM JAK TO PODŁĄCZYĆ? KOLEGO MORFEUSZ86R JEŚLI ZNALAZŁEŚ JAKIEŚ INFORMACJE TO PODZIEL SIĘ. Z GÓRY DZIĘKUJE.

  • #12 07 Lis 2010 12:24
    Kris_K36
    Poziom 8  

    Koledzy w moim Sharanie jest piecyk HYDRONIC 2 D5Z-F w tym sezonie odmówił całkowicie posłuszeństwa. Oddałem go na diagnostykę i wyszło, że zalało sterownik no i świeca jest do wymiany. Moje pytanie brzmi, czy da się ten sterownik jakoś naprawić i czy jest sens? Znalazłem gdzieś w sieci taki sterownik za 640zł. Koszt regeneracji o ile będzie możliwa będzie wyższy ,czy nie?
    A może możliwe będzie zastąpienie tego urządzenia starszym mając na uwadzę, że chyba ten jest sterowany cyfrowo poprzez CAN. Co o tym sądzicie.
    Proszę o jakąś szybką odpowiedź, gdyż zima za pasem, a autko służy do transportu mojej niepełnosprawnej córki do przedszkola odległego o 25km od miejsca zamieszkania. Mimo faktu, że jest to 25km w korkach to i tak bez piecyka przy silnym mrozie auto się nie nagrzewa tak jak powinno.
    Czekam na jakąś życzliwą podpowiedź.

  • #13 07 Lis 2010 14:28
    skylark
    Poziom 25  

    Odpuść sobie zakładanie starszego typu ogrzewania bo wymaga przeróbki instalacji elektrycznej i wspornik nie będzie pasował.

    Najprościej i najtaniej jest naprawić istniejące urządzenie ... nowy sterownik dostaniesz właśnie za 640zł. Nie słyszałem aby ktoś naprawiał te sterowniki.

  • #14 09 Lis 2010 01:35
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Kris_K36 napisał:
    Koledzy w moim Sharanie jest piecyk HYDRONIC 2 D5Z-F w tym sezonie odmówił całkowicie posłuszeństwa. Oddałem go na diagnostykę i wyszło, że zalało sterownik no i świeca jest do wymiany. Moje pytanie brzmi, czy da się ten sterownik jakoś naprawić i czy jest sens? Znalazłem gdzieś w sieci taki sterownik za 640zł. Koszt regeneracji o ile będzie możliwa będzie wyższy ,czy nie?
    A może możliwe będzie zastąpienie tego urządzenia starszym mając na uwadzę, że chyba ten jest sterowany cyfrowo poprzez CAN. Co o tym sądzicie.
    Proszę o jakąś szybką odpowiedź, gdyż zima za pasem, a autko służy do transportu mojej niepełnosprawnej córki do przedszkola odległego o 25km od miejsca zamieszkania. Mimo faktu, że jest to 25km w korkach to i tak bez piecyka przy silnym mrozie auto się nie nagrzewa tak jak powinno.
    Czekam na jakąś życzliwą podpowiedź.

    Skąd jesteś??

  • #15 09 Sty 2011 21:39
    andrzej104
    Poziom 11  

    Czy sterowniki D5S f bywały analogowe? Używane w jakich cenach chodżą?

  • #17 05 Lut 2013 14:37
    m-blue
    Poziom 12  

    Stefanek, a możesz podpowiedzieć, czy mimo, że can, to jest szansa go jakoś zmusić do pracy jako postojowe?
    Dzisiaj właśnie przymierzając się do wygrzebania jakiejś dokumentacji i przerobienia na postojowe, podejrzałem co mam za piecyk i wyszło, że d5z-f... sharan 2008/2009.

  • #18 07 Lut 2013 00:21
    Stefanek1
    Poziom 26  

    D5ZF, D5WF i D5SF to sterowniki analogowe!
    Mam takich sterowników cały kosz, nie warto ich naprawiać, bo najwyzej po pól roku znowu kaput...

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty