X

Alternator nie ładuje

WeinMaster 31 Jul 2008 18:29
  • #1 31 Jul 2008 18:29
    WeinMaster
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku
    Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie.
    Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące.

    Alternator jest po wymianie regulatora napięcia.
    Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala.

    Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest ładowanie łącząc bezpośrednio alternator do aku ? albo jak sprawdzić wszystkie połączenia z alternatora do instalacji i aku ?
    Albo czy jest możliwość sprawdzenia alternatora poza autem?

    hmm
  • #2 31 Jul 2008 18:42
    Removed
    Helpful post? (0)
    Wszystkie diody są ok? Bo piszesz tylko w diodach wzbudzenia, a tam zazwyczaj uszkadzały się diody prostownika głównego
  • #3 31 Jul 2008 18:45
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
  • #4 31 Jul 2008 18:46
    Removed
    Helpful post? (+1)
    mała szansa.
  • #5 31 Jul 2008 19:08
    WeinMaster
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    Wszystkie diody są ok? Bo piszesz tylko w diodach wzbudzenia, a tam zazwyczaj uszkadzały się diody prostownika głównego


    Trzy diody niskoprądowe sprawdziłem za pomocą żarówki, żarówka świeci, a po odwróceniu diody przestaje.

    Diody, które są przyklejone do dwóch radiatorów ( 8 sztuk, po 4 na radiator), sprawdziłem tylko czy mają przebicie na radiatory, nie mają.

    A poza tym, cały mostek był wymieniany w styczniu.

    Ireneo wrote:
    pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają

    Szczotki są nowe w zestawie z nowym regulatorem napięcia.
  • #6 31 Jul 2008 19:22
    Removed
    Helpful post? (+1)
    WeinMaster wrote:

    Diody, które są przyklejone do dwóch radiatorów ( 8 sztuk, po 4 na radiator), sprawdziłem tylko czy mają przebicie na radiatory, nie mają.

    To ja już się nic nie odzywam, niemniej jednak uczeń u mnie w warsztacie za takie coś do końca praktyki by pucował kanał.
  • #7 31 Jul 2008 19:24
    WeinMaster
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    :)

    znaczy się źle ?

    Co ja moge jak tak jest w service manualu :)



    Wracając do pytania z początku wątku:
    Jak sprawdzić czy pomiędzy alternatorem a akumulatorem nie ma jakiegoś problemu ?
  • #8 31 Jul 2008 20:35
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    połącz plus z aku z plusem na alternatorze
    jeśli jest problem z tym przewodem a alt jest ok to będzie ładowanie
  • #9 31 Jul 2008 20:50
    kopawel
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    jak sprawdzic ladowanie !!!!

    uruchom auto -> sprawdz napiecie na akumulatorze ( przywlaczonym aucie ).

    przygazuj pedalem do wyzszych obrotow ( okolo 4000 czy 5000 ).

    i sprawdz ponownie napiecie na alternatorze.
    jezeli jest wyzsze od pierwszego pomairu o okolo 2 - 3 Volta - to alternator laduje akumulator.

    mzoesz wcisnac ''pomogl'' jak by co.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    no waidomo...potrzebujesz kogos pomocy do gazowania lub mierzenia
  • #10 31 Jul 2008 21:37
    Removed
    Helpful post? (0)
    kopawel wrote:

    przygazuj pedalem do wyzszych obrotow ( okolo 4000 czy 5000 ).


    Widzisz że stary diesel? Przy takich obrotach to mu się korbowód na wał owinie.
  • #11 31 Jul 2008 22:07
    hasiek
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy z alternatora poloneza ma ten prąd zgodnie z instrukcją 1 mA przy napięciu 150V. Czy wie ktoś jaka jest charakterystyka tych diod? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
  • #12 31 Jul 2008 22:12
    Removed
    Helpful post? (0)
    W niektóych alternatorach jako diody prostownicze są diody zenera na 32V, poz tym wcale nie musiał byc to prąd zwrotny diod, a tak obciązył kondensatorek elektrolityczny jaki jest zamontowany na mostku.
  • #13 31 Jul 2008 22:25
    hasiek
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    Dzięki za szybką reakcje. Przed chwilą jeszcze raz obejrzałem ten nieszczęsny mostek i bardziej skłaniałbym się do tego że to diody zenera ponieważ żadnego kondensatora tam nie ma. Jest tylko sześć diod mocy i tyle. Ale myślę że temat mam już wyjaśniony . Jeszcze raz Dzięki.
  • #14 31 Jul 2008 22:30
    WeinMaster
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    WeinMaster wrote:

    Diody, które są przyklejone do dwóch radiatorów ( 8 sztuk, po 4 na radiator), sprawdziłem tylko czy mają przebicie na radiatory, nie mają.

    To ja już się nic nie odzywam, niemniej jednak uczeń u mnie w warsztacie za takie coś do końca praktyki by pucował kanał.


    Jak nie masz nic sensownego do napisania to może rzeczywiście się nie odzywaj :). Fora są po to by sobie pomagać.

    kopawel wrote:
    jak sprawdzic ladowanie !!!!

    uruchom auto -> sprawdz napiecie na akumulatorze ( przywlaczonym aucie ).

    przygazuj pedalem do wyzszych obrotow ( okolo 4000 czy 5000 ). [...]

    Sprawdzałem to na początku, gdyby było ok to bym nie pisał tematu. Bez względu na obroty było około 12 V.

    Sąsiad posprawdzał mi diody i mówi, że są ok.

    Trzeba sprawdzić kabel od alternatora, może gdzieś coś z nim nie tak
  Search 4 million + Products
Browse Products