Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Sie 2008 20:15
    ideamax
    Poziom 11  

    Witam,
    Mam problem z moja Nubirą 2.0 polegający na tym że autko gaśnie mi na wolnych obrotach pracując na gazie, powyżej 1000 obrotów chodzi bezproblemowo.

    Instalacja gazowa to w zasadzie 1 generacja. Mam komputer Autronic AL 700 ale nie mam juz attuatora (silnika krokowego) tylko Register wiec komputer gazu nie ma większego wpływu na prace instalacji poza włączaniem i wyłączaniem elektrozaworu reduktora i butli.

    Silnik gasnie jak jest ciepły, jak jest zimny po przełączeniu ręcznie na gaz jest przez minute możne dwie czas bezproblemowo, po nagrzaniu gaśnie natychmiast po zdjęciu nogi z gazu.

    Po przełączeniu na benzynę silnik pracuje przez jakiś czas poprawnie ale po minucie może dwóch, czasami 3 zaczyna pracować nierówno i też gaśnie.

    Nie wiem czy to problem z jakims elementem instalacji gazowej czy raczej cos silnikiem nubiry. Sugerowało by to brak poprawnej pracy również na benzynie (chociaz nie w takim stopniu jak na gazie) niemniej jednak moze byc to broblem zadko uzywanych wtrysków...

    Jako dodatkową informacje dodam ze problem z gaśnięciem gazu pojawił sie w zasadzie natychmiastowo (na jednym ze skrzyżowań) a poprzedził go strzał w filtr powietrza...
    Strzał w filtr pojawił się jeszcze pare razy przez 2000 km przebiegu ale aktualnie nic nie strzela...
    Prosze o jakieś sugestie co moze byc przyczyną

  • #2 06 Sie 2008 20:29
    Grzesxyz
    Poziom 10  

    Prawdopodobnie zasysa Ci lewe powietrze gdzieś między przepustnicą, a wtryskiem gazu lub przy filtrze powietrza.

  • #3 06 Sie 2008 20:30
    steed1
    Poziom 14  

    Możliwe, że już parownik jest na wykończeniu. Membrany są zbyt sztywne. Może podawać zbyt dużą dawkę gazu dlatego strzeliło, dlatego zalewa go. Najpierw proponują sprawdzić czy przy wystrzale nie zrobiło sobie jakiegoś lewego powietrza, czyli gdzieś może zasysać za filtrem powietrza, dlatego takie objawy, a przy gazie jest to niedopuszczalne.

  • #4 06 Sie 2008 21:05
    ANDRZEJ ROMANOWSKI
    Poziom 9  

    Miałem takie same objawy w swoim autku ale wymieniłem membrany w parowniku i jak ręką odjoł problem z głowy koszt ok 60zł.

  • #5 06 Sie 2008 21:27
    ideamax
    Poziom 11  

    Dzięki za szybka odpowiedź. Sprawdzę filtr i układ dolotowy powietrza. Membrany parownika raczej sam wymieniał nie będę aczkolwiek wstępnie ja wykluczam jako przyczynę ponieważ instalacja przestała działać w zasadzie natychmiastowo po pierwszym strzale w filtr... wcześniej nie było żadnych objawów.

  • #6 20 Sie 2008 12:39
    ideamax
    Poziom 11  

    Witam,

    Zgodnie z zaleceniami sprawdzilem układ dolotowy powietrza i wymieniłem membranę (i pozostałe elementy z reduktora) na nowe.
    I bez zmian... nadal gasnie na wolnych obrotach i strzela od czasu do czssu w filtr... z tym że teraz pracuje chyba jeszcze gorzej...

    Mam reduktor ELPIGAZ ML 94 (EMMEGAS ML 94)
    Zauważyłem ze mam wkręconą na maxa srubę (patrz obrazek)

    Gaśnie na gazie na wolnych obrotach - strzał w filtr



    Próbowałem ją wykręcić i ukręciłem :( wiec czeka mnie ponowny demontaż

    Co to za regulacja?
    Czy jest to regulacja składu mieszanki?
    Moze teraz po wymianie membrany jest za bogata i dlatego nie pracuje na wolnych obrotach i strzela w filtr???

  • #7 21 Sie 2008 15:30
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam
    Ta śruba odpowiada za wstępne napięcie membrany. Od wolnych obrotów jest śruba umieszczona na obwodzie w okolicach gdzie podłączasz wąż gazowy idący do silnika.

    Pozdrawiam

  • #8 24 Sie 2008 01:30
    ideamax
    Poziom 11  

    pablo11z u mnie nie ma w tym miejscu śruby do wolnych obrotów. Otwór na śrubę jest pusty i zaślepiony.

    Nie mniej jednak uporałem się z problemem.
    Grzesxyz i steed1 mieli jednak rację... problemem było fałszywe powietrze spoza układu.

    Przy strzale rozszczelniło mi układ dolotowy. Przy pierwszych oględzinach skoncentrowałem się na filtrze i rurze dolotowej a strzał wydmuchał mi silikon spod miksera (mieszalnika) i stad problemy.
    Po uszczelnieniu problem zniknął.

    Zmieniłem przy okazji membranę ale ona nie była powodem chociaż była w takim stanie że dziwie się ze wcześniej było ok.

    Jeszcze raz dzięki za sugestie.

  • #9 03 Mar 2010 22:08
    RamzyY
    Poziom 9  

    Siemka, mam problem z moją skodą felicią 1.3 mpi. Instalację ma już od ponad 8 lat. Gaśnie kiedy jest zimna-kiedy jest ciepła to nie ma z nią najmniejszych problemów. Kiedy jest zimna schodzi poniżej 500 obrotów, i gaśnie. Potem, gdy chcę zapalić trzymam przekręcony kluczyk do 5s i ledwo łapnie. Filtr był czyszczony pod koniec 2009 roku. Radźcie, bo po mieście nie ma jazdy na zimnym silniku-gaśnie na krzyżówkach.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty