Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> SAT Serwis -> SAT Technika Satelitarna ->Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#1 Post autora tematu 06 Sie 2008 23:34   

Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Witam!

Obecnie ustawiam antenę satelitarną. Generalne chcę ustawić antenę na Hotbird.
Posiadam tuner Ferguson FX-6600 oraz konwerter Golden Interstar Universal Single LNB GI-201 Platinum X.

Ustawiając antenę wybrałem oczywiście odpowiednie kąty. W tunerze w konfiguracji anteny wybrałem satelitę Hotbird, zasilanie konwertera - włączone, automatyczne wyszukiwanie transponderów danej satelity. Typ konwertera- Universal LNB 1. Szukanie sieci - włączone (powoduje wyszukiwanie danego transpondera, a także innych należących do sieci).
Następnie, sprawdzałem siłę i jakość sygnału odpowiednio na słabych, średnich i silnych siłach sygnałów od transponderów. I tak, na transponderze 11881 V (silny) Siła 100%, Jakość ok. 80 %, podobnie na średnim (12303V), Siła 100%, jakość ok. 70%, na słabym (12597 V) ok. 50 %. Następnie wybrałem opcję wyszukaj kanały i nie znalazł żadnego kanału.
W związku z tym wybrałem jako satelitę Astrę1 i nie zmieniałem innych ustawień, oprócz transpondera na 11720 H (siła i jakość sygnału bardzo podobne do tego powyżej dla sygnału silnego). Tutaj udało mi się znaleźć ok.30 kanałów FTA (tylko te dałem do wybrania), i ok. 15 stacji radiowych. Zdziwiło mnie dość, że przy wyszukiwaniu kanałów transpondery od 1-44 miały jakość 0%, natomiast te powyżej już miały dobrą jakość ok. 70 %. Na transponderach od 1-44 nie znalazł żadnych kanałów, natomiast na tych powyżej już normalne wyszukiwał kanały.

Pomyślałem sobie, czy nie jest to spowodowane tym, że konwerter pracuje cały czas na górnym paśmie i nie przełącza się na dolne automatycznie? W opcjach mam do wyboru sygnał 0-22 kHz, ale jest ono ustawione na auto, ale bez możliwości zmiany tej opcji.

Co robię nie tak przy wyszukiwaniu tych kanałów? Czy mam jakieś parametry z tych co podałem źle ustawione?

Co sądzicie o tym, że mając dobre sygnały na Hotbird nic nie znajduje a na Astrze tak (bez zmiany pozycji anteny)? Czy chodzi o to, że Hotbird większość kanałów np. FTA nadaje na dolnej częstotliwości? Smile Czy jest to możliwe, żeby odbierać sygnał z obu satelit bez zmiany położenia anteny? Smile Chyba, że to zupełnie inna satelita, nie znalazłem żadnych polskich kanałów, można to w jakiś sposób sprawdzić?

Dzięki za odpowiedź Smile
Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 06 Sie 2008 23:34   



Powrót do góry
pajo21
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 2290
Miasto: Częstochowa

pajo21
Poziom 22
Post#2 07 Sie 2008 00:05   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Peef napisał:


Co sądzicie o tym, że mając dobre sygnały na Hotbird nic nie znajduje a na Astrze tak (bez zmiany pozycji anteny)? Czy chodzi o to, że Hotbird większość kanałów np. FTA nadaje na dolnej częstotliwości? Smile Czy jest to możliwe, żeby odbierać sygnał z obu satelit bez zmiany położenia anteny? Smile Chyba, że to zupełnie inna satelita, nie znalazłem żadnych polskich kanałów, można to w jakiś sposób sprawdzić?

Dzięki za odpowiedź Smile
Pozdrawiam

Krótko mówiąc antenę masz ustawioną na Astrę i naturalne jest że tuner nie znajdzie żadnego kanału z HB.To że pokazuje jakieś procenty z HB to jeszcze nic nie znaczy,po prostu powtarzają się niektóre częstotliwości na różnych satelitach i czasami tunery pokazują bzdury.Jak chcesz oglądać kanały z HB to przestaw antenę na tego satelitę.
Poza tym przywróć mu ustawienia fabryczne bo mogłeś coś niepotrzebnie pozmieniać.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
huk90
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 798
Miasto: 50.439154N, 16.652590E

huk90
Poziom 19
Post#3 07 Sie 2008 11:30   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Odpowiadajac na część pytania da sie ogladac kanały z dwóch satelit na jednym talerzu stosujac tzw zeza , jeden konwerter centralny na hotbirda drugi obok po prawej patrzac z za talerza i do tego przełacznik disec
powodzenia

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#4 Post autora tematu 07 Sie 2008 14:00   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Dzięki za odpowiedzi!

Chciałem się jeszcze upewnić, czy to, że na Astrze dla transponderów 1-44 jakość sygnału jest 0% (siła 30%, czyli tak jakby nie było sygnału), a na tych powyżej już ok. 80% spowodowane jest jakimiś błędnymi moimi ustawieniami czy sprzęt może czegoś nie obsługiwać?
Bo rozumiem, że właśnie w okolicach tych transponderów jest przejście między pasmem dolnym a górnym sterowanym sygnałem 22kHz?
Czy te ustawienia, które napisałem są poprawne? Zasilanie LNB konwertera powinno być włączone?
Ustawiając antenę warto sygnał sprawdzić na innych konkretnych transponderach (z podziałem na siłę sygnału)? Macie może jakąś listę zalecanych transponderów, na których warto dostrajać antenę? Smile

Dzięki

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry
huk90
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 798
Miasto: 50.439154N, 16.652590E

huk90
Poziom 19
Post#5 07 Sie 2008 15:40   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Zasilanie lnb musi byc włączone to napewno co do reszty nie znam tego tunera ale najprosciej podpiąć stary tuner analogowy z ustawionym np. tvn-em i hotbird jest w ciągu paru minut, ustawic najlepszy odbiór i cyfrówka też powinna smigać bez problemu

Czy wiadomość jest pomocna? + -1 -
Powrót do góry
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#6 Post autora tematu 07 Sie 2008 20:52   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Dzięki za odpowiedź!

Raczej wolałbym wszystko poustawiać na tunerze cyfrowym. Chyba tak jak mówisz zrobię, tzn. wezmę jakiś polski kanał z Hotbird i będę dostrajał do niego antenę.

A znacie może jakąś listę transponderów, do których sygnału warto dostrajać antenę, żeby mieć jak najlepszy sygnał na dużej ilości transponderów konkretnej satelity?

Btw, jest może jakaś reguła, że np. polskie kanały są na jednym czy dwóch transponderach czy np. 10 polskich kanałów FTA na Hotbird może być na 10 transponderach? Smile

Dzięki

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
pajo21
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 2290
Miasto: Częstochowa

pajo21
Poziom 22
Post#7 07 Sie 2008 20:54   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Za bardzo kombinujesz.
Włącz po prostu Vive Polska i ustaw jak najlepszą jakość sygnału.Jak ten kanał będzie dobrze działać to z resztą nie będzie problemów.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
artur_kosmala
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1
Miasto: SYCóW

artur_kosmala
Poziom 1
Post#8 08 Sie 2008 08:36   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


sam mam podobny problem i u kolegi zaprogramowałem sobie tuner i dołożyłem list transponderów z strony ...trwam... i odnowa szukałem doszło pare kanałów

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 08 Sie 2008 08:36   



Powrót do góry
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#9 Post autora tematu 11 Sie 2008 12:05   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Dzięki za odpowiedzi!

Chciałem się dowiedzieć jak czytać ustawienia kanału np. Viva z listy na
LyngSat.

Dla Fergusona trzeba podać następujące parametry ustawień:
Transponder, Video PID, Audio PID, PCR PID.

Na LyngSat dla Viva są podane następujące parametry:
Transponder: 11075 V, podane jest jeszcze TP128 - co to oznacza?
W tunerze jak patrzę przykładowe ustawienia to jest podane np.: 4194/V/4420 (to właśnie na trzeciej pozycji ma być 128?).

Dalej nie wiem jak ustawić te PIDy. Jest podane SR-FEC SID-VPID -> 5 164, NID-TID Audio -> 96 Po. Czyli dla VivaPolska jest Video PID 164, Audio PID 96?, a PCR PID 5? Jak czytać te dane?

Czy w ogóle korzystać z innej strony do ustawiania kanałów?

Dzięki

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Roman_5000
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 425
Miasto: 51°16'N, 15°34'E

Roman_5000
Poziom 17
Post#10 11 Sie 2008 12:55   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Cytat:
Dla Fergusona trzeba podać następujące parametry ustawień:
Transponder, Video PID, Audio PID, PCR PID.


Transporder: 11075
Polaryzacja: V (pionowa)
Video PID: 164
Audio PID: 96
PCR PID: 164

Tutaj konkrety (osobiście uważam tę stronę za lepszą) niż LyngSat.
http://pl.kingofsat.net/pack-polsat.php

Numer transpordera (np. 128) nie ma na nic wpływu. Można by używać nazw, ale kto by to spamiętał.

Najłatwiej znajdziesz "VIVA" jak wejdziesz w tryb ręcznego szukania, wybierzesz transporder 11075 V i znajdziesz wszystkie kanały jakie są na nim nadawane.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 11 Sie 2008 12:55   



Powrót do góry
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#11 Post autora tematu 12 Sie 2008 21:12   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Dzięki za odpowiedź!

Cały czas nie mogę jednak ustawić anteny na HotBird. Wybierając transponder do ustawienia tak jak wcześniej pisałem: 11881 V mam prawie max jakości.
Sprawdzałem wyszukane kanały na KingofSat i są one jednak z Siriusa4 (4.5E). W takim razie skręciłem lekko antenę w lewo (patrząc na południe).
Mam miernik SatFinder. Ustawiam go, żeby pokazywał 1 gdy nie ma sygnału (tuner ma siła 30%, jakość 0%). Kręcąc anteną sygnał zanikł od Siriusa (stojąc za anteną kręcę w lewo), a potem znowu wzrósł na bardzo dobry (cały czas ten transponder). Wyszukałem więc wszystkie kanały Blind Scan, ustawiając na satelitę HotBird. Jednak znowu wyszukał mi wszystkie kanały z Siriusa.
Wgrałem więc listę Polsatu z tunera (dostarczoną przez Fergusona). Wybrałem radia. Na Jedynce mam siłę 100% i jakość max. 30 % (reszta kanałów ma w większości 0 % jakości oraz siłę 30%). Zostawiłem to tak, ponieważ kręcąc anteną na boki tylko maleje sygnał.
Zrobiłem z takim ustawieniem anteny znowy BlindScan - krok 4, szybkość normalna. Znowu wyszukał mi wszystkie kanały z Siriusa, i w ogóle nie znalazł transpondera od tego Radia Jedynka.
Co robię nieprawidłowo, bo już sam nie wiem? Wygląda to tak, jakby w jednym kierunku był i HB i Sirius Smile Czy nastawa kierunku anteny wg. Słońca jest w miarę dokładna (tzn. widziałem kalkulator, o której godzinie satelita pokrywa się ze Słońcem)?
Czy moglibyście podać jakieś silne transpondery HB? Albo inne satelity, na których są polskie programy (na Siriusie chyba nie ma)? Wydaje mi się również, że Astry również nie mogę znaleźć, a satelity te są dość blisko siebie?
Btw, jeszcze miałem coś takiego, że miałem siłę 100% niby na HB, jakość 10%, tak przez parę sek i spadło zupełnie do 0. Wszystkie testy i skanowania robię z podłączonym miernikiem tylko maksymalnie wytłumionym, ale to chyba nie wpływa na odbiór?
Również gdy daję wyszukiwanie automatyczne kanałów i wybieram np. HotBird albo Astrę to mimo wszystko znajduje kanały te z Siriusa (niezależnie od wyboru) Smile
Czy ok. 2-3 stopni elewacji anteny może grać rolę (mam ok. 33, a powinno być 30)?
Czy tak może być, że nawet dość widocznie zmieniając kierunek anteny mam za każdym przynajmniej połowę kanałów Siriusa (ok. 250 TV, i 80 czy więcej radio).

Dzięki Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Peef
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 172

Peef
Poziom 14
Post#12 Post autora tematu 18 Sie 2008 22:51   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Obecnie mam ustawioną antenę na Astrę2, ponieważ cały czas nie mogę ustawić HotBird Smile

Przy okazji załadowałem listę programów dostarczoną z tunerem (wybrałem kanały Polsat).

Mając antenę na Astrze2 (mam ok. 500 kanałów), przechodząc do kanałów z listy Polsatu, np. radio Zet lub paru programów TV, mam siłę sygnału 100%, a jakość 50-70%, ale nic nie słychać w przypadku radia, a obrazu oraz dźwięku nie ma w ogóle w przypadku kanałów TV (wszystkie kanały FTA).

Nie rozumiem za bardzo dlaczego tak jest? Czy tak naprawdę nie mam sygnału z tych programów? Czy tuner czegoś nie czyta?

Przy okazji, ustawiając sygnał na mocny transponder HB np. 11881 V mam bardzo dobry sygnał, zmieniając transponder na również silny, ale o częstotliwości 10758 V występuje brak sygnału. Czy tak może być, czy mogę mieć coś nie tak z konwerterem i jego dolnym zakresem częstotliwości? Przy okazji, gdy robię Blind Scan z reguły wyszukuje mi na Astrze lub Siriusie 80-90% transponderów z zakresu górnego a 10% z zakresu dolnych częstotliwości. Czy tak z reguły jest? Smile

Dzięki Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
pajo21
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 2290
Miasto: Częstochowa

pajo21
Poziom 22
Post#13 18 Sie 2008 22:57   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Tunery różne bzdury pokazują,nie przejmuj się tym.
Przestaw w końcu antenę na Hotbirda i daj automatyczne wyszukiwanie kanałów.
Jak będziesz się zastanawiał nad każdą częstotliwością to nigdy nie ustawisz anteny.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
pyjterfcb
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 18

pyjterfcb
Poziom 6
Post#14 24 Sty 2009 19:17   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Witam.
Prosze o pomoc LAIKOWI:) w przestawieniu satelity z Astry na Hotbird. Posiadam analogowy tuner noname i talerz cyfry+ (60cm czasza) ustawiony przez fachowca wlaśnie na Astre, a zamierzam zakupić Fergusona FX6600+TNK.
Po krótkiej lekturze forum widzę to łopatologicznie mniej więcej tak:
-podłączyć antene do tunera
-odpalić tuner
-ustawić parametry tunera
-przestawic talerz o ok. 6stopni w prawo
-sprawdzic sygnał
-aktywować TNK
-oglądać
Oby było tak łatwo:) Prosze o opinie.
DZIĘKI

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
wiesiek
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Wrz 2001
Posty: 455
Miasto: Dzierżoniów

wiesiek
Poziom 18
Post#15 24 Sty 2009 20:01   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Wszystko powinno być dobrze . Po uruchomieniu tunera będziesz miał plansze z poziomem sygnału , ustawiaj na max ! Powodzenia !

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
pyjterfcb
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 18

pyjterfcb
Poziom 6
Post#16 26 Sty 2009 21:40   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Udało sie bez większych problemów. Narazie wszystko ładnie śmiga:)
Poziom sygnału:
Level +-90
Quality+-80
Myśle, że powinno być ok

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Arcibal
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 8

Arcibal
Poziom 4
Post#17 27 Sty 2009 11:43   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Witam.Szukajac programow na Hot Birdzie a chodzi mo przede wszystkim o NTV nie lapie mi niskich frequencji w polaryzacji Vertykalnej.Mieszkam w Niemczech i mam zamiar kupic pakiet polskich programow.Czy to tylko problem milimetrow w ustawieniu a moze musze ustawic odpowiednio DiSEqc.W tej chwili odbieram wszystkie programy na Astrze i Syriuszu.Dodam,ze mam plaska antene firmy Selfsat.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 27 Sty 2009 11:43   



Powrót do góry
Arcibal
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 8

Arcibal
Poziom 4
Post#18 28 Sty 2009 10:39   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Witam ponownie.Jak juz wczesniej napisalem na Hot Birdzie nie moge odebrac wszystkich kanalow.Stwierdzilem,ze jak zmienie przelacznik 0/22KHz z automatycznego na 22 KHz to wyszukuje mi prawie wszystkie programy,z tym jednak,ze nie ma obrazu.Bylbym wdzieczny za jakas rade lub dobry tip.Z gory dziekuje i pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
karola44-81
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 957
Miasto: Polaniec woj. swietokrzyskie

karola44-81
Poziom 20
Post#19 17 Lut 2009 15:42   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Moja rada jako niedoswiadczonego samouka w sprawie nataw anten satelitarnych jest nastepujaca.

Majac do dyspozycji satfinder i dekoder sprawa jest baalnie prosta.

Moim sprawdzonym sposobem jest:

Wklepuje recznie transponder i wszystkie dane dowolnego programu z Astry i zapisuje na pierwszym kanale, nastepnie robie tak samo z dowolnym FTA z HotBirda. Ustawiamna 2 kanale. Teraz ustawiam antene. Pewni ezapytasz czemu astre, jak chodzi o HB?? A no dla tego, ze astra ma silniejszy i latwiejszy sygnal do zlapania. Ustawiam na kanal z astry i wstepnie nastawiam antene. Szukam delikatnie do skutku, az mam sygnal z astry. Reguluje kat elewacji zeby uzyskac najlwprza moc i jakosc. W ten sposob mam mocny punkt odniesienia.
Nastepnie przalaczam na program FTA z HB. I teraz delikatnie, nawet bardzo delikatnie przekrecam antene w prawo. Ni ema bata, zeby nie uchwycic chocby slabego sygnalu z HB. Jak juz jest marny sygnal, ale z HB to reguluje prawo lewo, oraz kat elewacji. Uzyskac sie w ten sposob da sygnal zadowalajacy do wlaczenia sie danego programu Nastepnie delikatna korekta polozeni akonwertera. Juz kilka anten ustawialem i zawsze w max 1 godzine bylo zalatwione. Sposob w moim przypadku sie sprawdza. Ostatnio praktykuje pierwsze ustawienie na stre na tunerze analogowym . O tyl ewygodne, ze nawet jak za ostro ruszysz antena to obraz na ulamek sekundy sie pojawi. Wtedy juz wiesz na czym stisz. Potem tylko wystarczy podalczyc dekoder cyfrowy i ustawic sygnal. Nie wana na ktorym transponderze. Jezeli na najmocniejszym usawisz 100% jakosci to na najslabszym nie powinno spasc ponizej 60%.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
dzac4
Warunkowo odblokowany
Warunkowo odblokowany


Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 3510
Miasto: Mazowieckie

dzac4
Warunkowo odblokowany
Post#20 19 Lut 2009 12:53   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


PEEF jak łapiesz syriusza to stojąc za anteną przekręć ją w lewo tylko pamiętaj że w pionie też musisz ją pszestawić do góry lekko miernik pokaże ci sygnał co do kombinacji w menu dekodera nie mieszaj tam jest wszystko ustawione co do astry załóż monobloka tylko powiedz jaki masz tależ.
ARCIBAL na moje oko masz uszkodzony konwerter 99%

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 19 Lut 2009 12:53   



Powrót do góry
sitetzky
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 3
Miasto: GDA

sitetzky
Poziom 2
Post#21 28 Mar 2009 13:48   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


witam.
zwracam sie z problemem, moze ktos moglby pomoc.
sprawilem sobie n-ke, podlaczylem i wszystko gra, no prawie.
chodzi o to ze odbiera programy jedynie z hotbirda, a ja chcialbym miec dostep do tych ktore sa na astrze.
korzystam z anteny ktora wczesniej wykorzystywana byla do cyfry plus.
jak wspomnialem z hb odbiera elegancko, atry jakosci nie mozna znalezc - krecilem antena w lewo i prawo i nic. czy cos trzeba na kowenterze ustawic? jesli tak to jak?
ponizej zdjecie ustawienia konwenterow
Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra
z gory dzieki za pomoc.
pozdr, s

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Doominus
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 3108
Miasto: Okolice Krakowa

Doominus
Poziom 23
Post#22 28 Mar 2009 14:17   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Jak było dobrze ustawione nie trzeba było grzebać przy antenie.
Sprawdź ustawienia disqc.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
sitetzky
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 3
Miasto: GDA

sitetzky
Poziom 2
Post#23 28 Mar 2009 14:27   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


diseqc ustawiony ok
hotbird lnb1 - siła 89%, jakosc 92%
astra lnb2 - siła 89%, jakość 0%

czy krecic konwenterem robi jakis sens?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
ansat
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 20 Sie 2004
Posty: 712
Miasto: "-"

ansat
Poziom 19
Post#24 28 Mar 2009 16:22   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Który konwerter jest ASTRA a który HB bo to jest bardzo ważne. Masz dwa uchwyty biały i czarny.

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry
sitetzky
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 3
Miasto: GDA

sitetzky
Poziom 2
Post#25 28 Mar 2009 22:24   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


bialy to HB, czarny doczepiony

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
KIEROWCA_VW
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Sty 2005
Posty: 1988
Miasto: MIECHÓW

KIEROWCA_VW
Poziom 22
Post#26 28 Mar 2009 23:25   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


sitetzky napisał:
bialy to HB, czarny doczepiony


Witam
Ten dostawiony konwerter sprawny?
Jeśli to antena z cyfry (jest mała) to ten dostawiony konwerter może nie widzieć Astry, nie "łapie" wiązki, gdyż średnica jego jest dość duża.

Czy wiadomość jest pomocna? + -1 -
Powrót do góry
diller7
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 1

diller7
Poziom 1
Post#27 26 Kwi 2009 20:40   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Witam
Mam podobny problem, przechodziłem z Cyfry ( na C oglądałęm z HB i A) na NTV i żeby moc cieszyć sie sygnałem z HB i A musiałem zrobić manewr przekręcena konwertera (mam Twin Monoblock) o 180 wzgledem jego osi - tzn w uchwycie głownym mocowania konwertera. W sumie nigdy nie miałem problemu z ustawianiem anteny, zawsze miałem mocny sygnał na obu satelitach. Po tym zabiegu na NTV widzę z HB i A. Dzis własnie wycignąłem stary dekoder C+, bo chcę go zainstalowac na działce i problem wrócił -pewnie zeby sprawdzic tuner bede znowu musiał walczyc z konwerterem - dodam ze cały czas płace za C wiec karta powinna byc aktywna. Cyfra pracuje na fergusonie fx 6600 a max syganł teraz to 30%. troche namieszałem w ustawieniach anteny w menu ale nie chodzi w rzadnej konfiguracji.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
dzac4
Warunkowo odblokowany
Warunkowo odblokowany


Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 3510
Miasto: Mazowieckie

dzac4
Warunkowo odblokowany
Post#28 26 Kwi 2009 20:51   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Diller pisz jaśniej bo NTV czy C HB i A nicnie mówi a na domysły nikt nie odpowie.
A co ty widzisz to nie wiem.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Zbyszek_59
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 3
Miasto: Lipinki

Zbyszek_59
Poziom 2
Post#29 23 Paź 2009 20:23   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Miałem ustawioną antenę na HB. Kupiłem konwerter monoblock twin i bez przekręcania anteny odbieram HB i Syriusa. Co zrobić aby odbierać HB i Astrę?
Z góry dziękuję i proszę o radę.

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry
pajo21
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 2290
Miasto: Częstochowa

pajo21
Poziom 22
Post#30 23 Paź 2009 20:26   

Re: Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra


Jaki rozmiar anteny?

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> SAT Serwis -> SAT Technika Satelitarna -> Ustawienie anteny satelitarnej - HotBird, Astra 12  Następny
Strona 1 z 2
Podobne tematy
miton sf-9502 - ustawienie anteny satelitarnej orange TV na HotBird 13E (3)
Ustawienie anteny satelitarnej (15)
Ustawienie anteny satelitarnej (6)
Ustawienie anteny satelitarnej (10)
Hotbird+Astra23.5E - Ustawienie Anteny (10)
Ustawienie kowertera anteny satelitarnej. (4)
Ustawienie anteny satelitarnej cyfry+ (7)
Ustawienie, instalacja anteny satelitarnej Cyfra + (2)
Ustawienie anteny satelitarnej tunerem anologowym (3)
Ustawienie monoblcka HotBird+Astra (29)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.061 seconds

elektroda.pl temat RSS