X
  • #1 08 Aug 2008 11:07
    rafx205
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    mam pytanie chcialbym zrobic cos podobnego do tego tylko mam pytanie czy mozna by zrobic cos wiekszego jakby z rowera skladaka To view the material on this forum you must be logged in.
    i dla czego ten motorek elektryczny jest taki maly od czego to zalezy chuba nie od wagi ze mniejszy rower jest lzejszy a wiekszy ciezszy bo ten koles wazy okolo 80kg a ja tylko 40kg moze i mniej wiec waga rowera chyba nie mam nic do rzeczy??
    a moze od wielkosci kol kola sa malutnkie wiec i rama musi byc malutka??
    albo to zalezy po prostu od przelozenia mocy bo chcialbym zorbic jak juz wspomnilaem cos takiego ale ze skladaka albo czegos podobnego zamierzam wszystko kupic na allegro silnik 250w,manetka przyspieszenia,akumulatory,ladowarke,modul sterujacy i na tej stronie pisze ze mozna na nim osiagnac predkasc 50km/h mi by wystarczylo 35-40km/h wiec od czego to zalezy ze ten motorek jest taki maly i czy ja bym z tych czesci mogl wykonac swoj rower elektryczny??
  • #2 08 Aug 2008 18:07
    kafar0
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3 08 Aug 2008 21:14
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    bylem na tej stronie ale tam sprzedaja silniki wplecione w kolo i kosztuje to ze wszystkim kolo 1000zl a z silnikiem elektrycznym jakies 400zl o ile jest to do zrobienia??
  • #4 10 Aug 2008 10:49
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    morze ktos mi pomoc bo jakas taka cisza tu??
  • #5 10 Aug 2008 12:52
    r2d2004
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Wszelkie napędy elektryczne do roweru, to tylko klawe gadżety, dopóki nie zostaną wynalezione lekkie i wydajne źródła zasilania, które będzie można stosować (czytaj kupić w rozsądnej cenie) PRAKTYCZNIE (a nie tylko eksperymentalnie). Na razie nie ma na to widoków. Sam silnik to pół biedy, pięta achillesowa takiego napędu, to ciężka bateria akumulatorów, którą trzeba "tachać" ze sobą i co chwila ładować. Więc daj sobie z tym spokój, no chyba, że masz zacięcie eksperymentalne i sporo kasy do wywalenia w błoto, po to tylko żeby później chwalić się przed znajomymi, że o to masz ekologiczny napęd w rowerze. ;-)

    Pozdrawiam
    PS Zaznaczam, że nie jestem przeciwnikiem postępu, ale takie są na razie realia napędów elektrycznych z punktu widzenia amatora, dysponującego ograniczonymi możliwościami i najczęściej niewielkimi środkami finansowymi, a poparte pragmatyczną ekonomiką takiego rozwiązania.
  • #6 10 Aug 2008 20:59
    krzychS
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Podana prędkość 35-40km/h dla silnika 250W jest nierealna. Przy tej mocy to nawet ruszanie z miejsca musi być wspomagane pedałami.

    Poczekaj kilka lat na nową technologię akumulatorów ;)

    Jeśli myślisz poważnie o napędzie do roweru, to w obecnych czasach proponuję napęd spalinowy (np.To view the material on this forum you must be logged in.

    Choć jeśli myślisz dalej o elektryku to poszukaj silnika o mocy ok. 500W.
  • #7 10 Aug 2008 21:58
    puyol187
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Osobiście wybrałbym napęd spalinowy. pewniejszy i lżejszy. Do rozwiązania elektrycznego będzie trzeba dość sporych akumulatorów które są ciężkie i nie poręczne. Możesz pomyśleć o silniku spalinowym z kosiarki.
  • #8 13 Aug 2008 20:09
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    puyol187 wrote:
    Osobiście wybrałbym napęd spalinowy. pewniejszy i lżejszy. Do rozwiązania elektrycznego będzie trzeba dość sporych akumulatorów które są ciężkie i nie poręczne. Możesz pomyśleć o silniku spalinowym z kosiarki.

    ten naped spalinowy gdzie silnik jest nad pedalami bo wyglada jak rower 200$ to 400zl niezle to mi sie nawet podoba ale ze te akumulatory ciezkie to ja chcialem kupic takie na allegro takie od skuterow elektrycznych. a w tych silnikach elektrycznych to mi sie nie podoba bo sa glosne
  • #9 14 Aug 2008 23:40
    puyol187
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Biorąc pod uwagę ten akumulator o którym myślisz. Taki akumulator czyli około 10Ah 12V to ten silnik 250W 12V czyli ponad 20A jazda na około pół godziny w teorii a w praktyce to i krócej. Najlepiej byłoby zastosować akumulator około 100Ah 12V to wystarczyło by na 5 h, ale taki akumulator troszkę waży. Przemyśl temat silnika spalinowego jeszcze raz Pozdro:D
  • #10 15 Aug 2008 12:00
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie no podoba mi sie tylko jak to przyslac z ameryki??
  • #11 15 Aug 2008 20:44
    krzychS
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Czego od razu z ameryki ? Poszukaj w internecie to znajdziesz również w naszym kraju !
    Trochę dziwnie wyglądaTo view the material on this forum you must be logged in.
    Kiedyś znalazłem w sieci silnik do roweru, niestety ta firma chyba przestała je sprzedawać. Mocowało się w dolnej części, obok "pedałów" (montować jego można do każdego typu roweru turystycznego, bez jakichkolwiek przeróbek).
    Napęd był przenoszony przez tarcie rolki, która naciskała oponę.
  • #12 15 Aug 2008 23:32
    zdzicho44
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Dobry sposób na darcie opon zwłaszcza, gdy dostanie się trochę piasku.
  • #13 15 Aug 2008 23:44
    krzychS
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Darcie opon ? Przecież jeśli jest odpowiedni docisk do opony to poślizg nie wystąpi i żadnego uszkodzenia nie będzie.
    Mówiąc prosto: Czy podczas jazdy koła nie trą o nawierzchnię ? (więc czy też występuje "darcie opon")...
  • #14 16 Aug 2008 09:01
    r2d2004
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Tutaj:

    http://www.silnikirowerowe.pl/

    ... możecie kupić spalinowy silnik rowerowy produkcji krajowej z rolką cierną (prosty montaż), montowany do roweru w miejsce bagażnika. Niestety droższy, bo ok. 1 tyś PLN no i raczej nazwałbym go "damskim", bo tylko 30ccm i max. 25 km/h (silnik wspomagający).

    Pozdrawiam
    PS Ten z linku, podanego przez kolegę KrzychS z silnikiem Hondy, wygląda ciekawie, ale dużo roboty z instalacją i raczej odstraszająca cena: 2.700,- PLN za komplet niezbędnych części z silnikem. To już lepiej kupić jakiś skuter.
  • #15 16 Aug 2008 10:04
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    no do kladnie ten silnik hondy to za drogi o wiele ja bym chcial kupic jak na tej stonieTo view the material on this forum you must be logged in. bo w polsce chyba czegos takiego nie znajdziesz w takiej cenie 400zl?? jeszcze sie popytam ile kosztuje przesylka
  • #16 16 Aug 2008 12:41
    r2d2004
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Zajrzyj do tego tematu:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1074522&highlight=

    Tutaj opisywany jest taki silnik w kontekście możliwości zamontowania dodatkowego akumulatora z układem ładowania

    Pozdrawiam
  • #17 16 Aug 2008 13:46
    zdzicho44
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    krzychS wrote:
    Darcie opon ? Przecież jeśli jest odpowiedni docisk do opony to poślizg nie wystąpi i żadnego uszkodzenia nie będzie.
    Mówiąc prosto: Czy podczas jazdy koła nie trą o nawierzchnię ? (więc czy też występuje "darcie opon")...

    Teoretyzujesz . Znam to z doświadczenia. Nie przekonasz mnie, że jest inaczej . Po góra sezonie opona jest goła . Gdy będzie mokra nawierzchnia i troszkę piasku to znacznie szybciej. Piasek zadziała, jak element toczny i ścierny zarazem .
  • #18 16 Aug 2008 19:58
    r2d2004
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Panowie po co ten spór?? Jeśli występuje tarcie, to musi wystąpić zużycie materiałów, a czy większe, czy mniejsze, to już temat na inne forum (fizyczne). ;-)

    :arrow:rafx205 zajrzyj do sąsiedniego tematu (link podałem wyżej), bo jest już odpowiedź co do kosztów sprowadzenia tego silniczka.

    Pozdrawiam.
  • #19 17 Aug 2008 15:52
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak dokładnie silnik sprowadzałem od tego gościa ale zamawiałem nie na jego stronce a na ebayu wysyłka kosztowała 41.70$ i do tego 189zł podatku i należności przewozowych silnik spala około 2l/100km mieszanki benzyny 95 z olejem jeśli chodzi o to czy jest głośny to mniej więcej jak kosiarka do trawy

    przesylka okolo 100zl ale do tego trzeba placic podatek 189zl nie rozumiem po co??

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    a czy to sie oplaca?? To view the material on this forum you must be logged in.
  • #20 17 Aug 2008 19:35
    r2d2004
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    No niestety nie jest tak pięknie, jakby mogło być! ;-) Przy sprowadzaniu towarów z krajów spoza UE, trzeba płacić oprócz ceny towaru i kosztów przesyłki cło no i podatek VAT. Poczytaj np. tutaj:

    http://e-platnosci.23.pl/faq.htm
    http://www.zakupyzusa.com/?pg=customs na tej stronce masz linki do kalkulatorów celnych (szukanie kodu TARIC, oraz cła na towary sprowadzane z dowolnego obszaru)

    Jeśli chodzi o ten tańszy silniczek, to wysyłka tylko na terenie obu Ameryk. Wszystko wskazuje na to, że na stary kontynent nie wysyłają. Trzeba naagitować znajomych (rodzinę) z USA, żeby zakupili ten silnik dla Ciebie, a potem wysłali do Polski jako prezent-gift (przesyłka ubezpieczona najwyżej na 45 Euro), co wcale nie musi oznaczać, że cła i VATu nie zapłacisz, ale próbować można.

    Pozdrawiam
  • #21 20 Aug 2008 21:01
    rafx205
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    no mam rodzine w usa moze i sobie zalatwie ale za przesylke nie bede placic bo wracja w pazdzierniku wiec sie to opyli


    [ Temat bez własności dydaktycznych. Mariusz Ch. ]
  Search 4 million + Products
Browse Products