Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Sie 2008 00:04
    kukulkatom
    Poziom 9  

    Witam. Problem tak jak w temacie. Silnik jak się rozgrzeje nierówno chodzi i zdarza się, że czasami nawet zgaśnie gdy hamuje przed skrzyżowaniem. Nie mam pojęcia co mu dolega. Usterka nie tkwi w układzie zapłonowym gdyż go sprawdziłem. Gdy podczas jazdy zdejmę nogę z gazu i samochód zwalnia to silnik wyraźnie szarpie. Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2 11 Sie 2008 16:30
    edekr
    Poziom 13  

    Czy mógłbyś napisać co rozumiesz przez sprawdzenie układu zapłonowego?
    Ja miałem podobny problem w Matizie. Podjechałem nawet do zakładu a żeby podłączyć go pod komputer. A usterka była banalnie prosta. po prostu w końcu wymieniłem palec, kopułkę, przewody i świece. I zapomniałem o tym.
    U mnie efekt nie równych obrotów i gaśnięcia nasilał się, kiedy na dworzu było wilgotno.

  • #3 11 Sie 2008 17:15
    kukulkatom
    Poziom 9  

    Sprawdzałem palec, kopułkę i świece. Oprucz tego sprawdzałem czy czasem zapłon nie jest źle ustawiony i wygląda nato ze te rzeczy są w porządku. Problem musi tkwić gdzieś indziej:cry:

  • #4 11 Sie 2008 21:03
    eltron
    Poziom 25  

    kukulkatom napisał:
    Sprawdzałem palec, kopułkę i świece. Oprucz tego sprawdzałem czy czasem zapłon nie jest źle ustawiony i wygląda nato ze te rzeczy są w porządku


    to sprawdziłeś połowę układu zapłonowego. Problem tkwi napewno tam.

  • #5 11 Sie 2008 21:16
    edekr
    Poziom 13  

    mam pytanie a ile przejechałeś na sprawdzonych elementach
    bo jeżeli przejechałeś więcej niż 30000 km na elementach a wizualnie dobrz\e wyglądaja to i tak należy je wymienić. Wież mi znam to z własnego doświadczenia.
    Wymiana palca i kopułki nie jest dużym kosztem, ja zaryzykowałem i kupiłem podróby, jak na razie nie nażekam

  • #6 11 Sie 2008 21:21
    Paka2
    Poziom 11  

    Ustaw luz na zaworach i sprawdz albo odrazu wymień przewody wysokiego napięcia.

  • #7 11 Sie 2008 21:47
    robokop
    Moderator Samochody

    Matko jedyna, nikt wam FACHOWCY nie powiedział że w silnikach gaźnikowych reguluje się czasem ukł. wolnych obrotów i czyści gaźnik? A może koledze silniczek krokowy albo czujnik wału sie popsuł ?

  • #8 11 Sie 2008 21:50
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli czuć szarpanie podczas hamowania silnikiem, to usterka tkwi w układzie zasilania paliwem. W Tico wielkiej filozofii nie ma , tam jest prosty gaźnik.

  • #9 11 Sie 2008 22:01
    kukulkatom
    Poziom 9  

    Ja ten samochód niedawno kupiłem ale sądzę, że przejeździł tak już sporo kilometrów:D Widze, że najczęściej pojawia sie rada z wymianą części układu zapłonowego więc chyba od tego zaczne. O sprawdzeniu luzów zaworowych też myślałem ale to zrobie przy okazji wymiany paska rozrządu.

  • #10 11 Sie 2008 22:12
    robokop
    Moderator Samochody

    kukulkatom napisał:
    Ja ten samochód niedawno kupiłem ale sądzę, że przejeździł tak już sporo kilometrów:D Widze, że najczęściej pojawia sie rada z wymianą części układu zapłonowego więc chyba od tego zaczne. O sprawdzeniu luzów zaworowych też myślałem ale to zrobie przy okazji wymiany paska rozrządu.


    Zamierzasz sie stosować do rad osób tu piszących, pomimo że większość z nich to idiotyzmy, że się wprost wyrażę. Jeśli samochód lekko pali, nie słychac charakterystycznego dzwonienia czy klepania i nie słabnie w miarę rozgrzewania, to zaworów nie ma co dotykać.
    Dobra rada - znajdź kogoś obeznanego w gaźnikach, niech
    Ci go wyczyści i poprawnie wyreguluje, tu jest cała przyczyna.

  • #11 11 Sie 2008 22:25
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    robokop napisał:
    Dobra rada - znajdź kogoś obeznanego w gaźnikach, niech
    Ci go wyczyści i poprawnie wyreguluje, tu jest cała przyczyna.


    Co raz mniej takich, ale fajnie czasami przy gaźniku pogrzebać

  • #12 11 Sie 2008 22:52
    robokop
    Moderator Samochody

    goldwinger napisał:

    Co raz mniej takich, ale fajnie czasami przy gaźniku pogrzebać


    Pewnie że fajnie, tym bardziej że są gaźniki których poprawna regulacja jest sztuka, tam nie ma podłączanego komputera i ustawiania czasu i kąta wtrysku na ekranie monitora. Bez gruntownej znajomości budowy i zasady działania nie nada.

  • #13 12 Sie 2008 00:20
    kukulkatom
    Poziom 9  

    Po głębszym przemyśleniu sprawy stwierdziłem że to nie może być wina układu zapłonowego, bo gdyby tak było to przy przyśpieszaniu byłby słaby albo by przerywał. A tu niema takich objawów. Jak dodam gazu to silnik zdrowo przyśpiesza i niema żadnych problemów. Zaczyna nierówno pracować dopiero jak się kula na jednym poziomie pedału gazu po równej drodze jak niema żadnego dodatkowego obciążenia, albo podczas postoju. Pompa paliwa też nie jest przyczyną bo by nie przyśpieszał jak się mu depnie tylko by się dławił z braku paliwa. A jeśli chodzi o gaźnik to wiem że temat jest bardzo zawiły i wbrew pozorom gaźnik w Tico jest bardzo skomplikowany i trudny do regulacji. Filtry były zawsze wymieniane w odpowiednim czasie więc one też nie są problemem.
    Wychodzi wię nato że mam problem z gaźnikiem :| Meże znacie kogoś z Torunia kto by podołał zadaniu bo ja do tego gaźnika nie mam zamiaru dotykać.

  • #14 12 Sie 2008 09:00
    karolrak
    Poziom 17  

    Jak stoisz przodem do auta to po prawej stronie pokrywy zaworów wychodzi wężyk odpowietrzania silnika. Idzie on do filtra powietrza i w dół. Jest tam zaworek który lubi przestawać działać i autko ma nie regularną pracę na biegu jałowym. Zakryj na chwilką wężyk idący na dół i zobacz czy jest zmiana na lepsze.

  • #15 12 Sie 2008 21:30
    kukulkatom
    Poziom 9  

    Sprawdziłem i nic się na lepsze nie zmieniło:|

  • #16 12 Sie 2008 23:19
    tmb85
    Poziom 13  

    Sprawdz przewody wysokiego napięcia.
    Bo ja też szukałem przyczyny wszędzie, a jak się okazało to były przewody wysokiego napięcia (u mnie w tico zepsuły się po ok 80tyś km).

  • #17 14 Sie 2008 00:22
    eltron
    Poziom 25  

    Panowie, to nie wina gaźnika. Mówisz że jak objawy dają o sobie znać na ciepłym silniku to polej aparat wodą i zobaczysz że się poprawi. Przecież to standardowa usterka w Tico. Gaźnik jak by szwankował to obojętnie czy ciepły czy zimny silnik, a skoro zaworek jest sprawny to pozostaje aparat, który jak się nagrzeje nie pracuje poprawnie. Polej go wodą i popatrz na efekty.

    pzdr.

    P.S. ten efekt poprawy będzie tylko chwilkę.

  • #18 14 Sie 2008 19:51
    Paka2
    Poziom 11  

    W tico jest elektrozaworek który zamyka paliwo wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem, duże podciśnienie za przepustnicą. Gażnik jest bardzo skomplikowany. Żadko który samochód ma katalizator na gazniku. Przez dziesięć lat przejechałem 350 tys i nigdy nie miałem kłopotu z kopułką . Przewody wysokiego napięcia wymieniałem trzy razy. Szczególnie dziadoskie są oryginalne koreańskie. Dobrze pasują od poloneza. Zawory muszę regulować co 10 tyś. , ale jeżdzę na gazie. Przy skasowanym luzie zaworów trudno utrzymać wolne obroty. Luz zaworów reguluje 30 minut. Jak silnik był zimny, był na ssaniu miał podwyższone automatycznie obroty. Jest jeszcze dysza wolnych obrotów, może być przytkana. Trzeba sprawdzić filtr paliwa czynie wpadają paprochy.

  • #19 31 Sie 2008 10:35
    samara75nysa
    Poziom 2  

    NIedawno sam to przerabiałem,ale jeżeli mogę to na Twoim miejscu sprawdził bym kabelki zasilające do dyzsy wolnych obrotów.Zdarza się że wyglądają na całe,a są poprostu sparciałe i pod otuliną są zerwane.Pozdrawiam

  • #20 03 Gru 2008 10:29
    Heero0
    Poziom 2  

    Witam

    Temat z tego Co widze dotyczy i mnie mam dosc podobny problem Co wy jestem posiadaczem tico od 5 miesięc przez ten czas było wszystko pięknie ładnie i cacy lecz na obecna chwile gdy włączam autko z tak zwanego 1go nie mam problemów lecz silnik zaczął inaczej pracować na większych biegach stracił jakby moc 90 km i dalej to juz żółw oczywiście miałem parę dziwnych sytuacji właśnie przy wilgotnych dniach gdy zwalniałem przed skrzyżowaniem silnik gasł... a potem miałem problem z odpaleniem posiadam tico na gaz miałem ostatnio troszkę remontów lecz jeszcze nie wymieniłem rozrządu... filtry praktycznie cale zawieszenie itp. zostalo zmienione Świece podobno byl wymieniane ale mogę je wymienić jeszcze raz... Tylko właśnie mnie zastanawia ten dziwięk silnika i spadek mocy mam do wymiany 2 poduszki pod skrzynie biegów które zostaną wymienione w tym tygodniu oczywiście powstają drgania samochodu przez nie które ustępują przy lekkim dodaniu gazu...Czy to tez może mieć to jakiś wpływ ?
    autkiem jeżdżę no stop

  • #21 03 Gru 2008 15:01
    plakon83
    Poziom 13  

    Heero regulacja zaworów na początek polecam, układ zapłonowy, sprawdzenie katalizatora.
    Drgania powstają, bo poduszki są słabe, ale to raczej nie powinno mieć wpływu, no chyba, że tak Ci szarpie silnikiem, że mógł coś uszkodzić, ale to raczej mało prawdopodobne.

    Jeśli silnik pracuje sprawnie, poza zakresem wolnych obrotów przyczyną może być silniczek krokowy, warto wziąć pędzelek, benzynę ekstrakcyjną i go przeczyścić(oczywiście w środku).

    kukulkatom ja bym się przychylał do wersji gaźnikowej na początek, fachowca szukaj raczej wśród dziadków.

  • #22 03 Gru 2008 20:03
    daniello1988
    Poziom 10  

    jeśli przerywa dopiero jak się zagrzeje to może być wina rozrządu

  • #23 03 Gru 2008 23:15
    robokop
    Moderator Samochody

    daniello1988 napisał:
    jeśli przerywa dopiero jak się zagrzeje to może być wina rozrządu

    Może kolega rozwinie tę myśl, bo nie za bardzo widać związek pomiędzy jednym, a drugim.

  • #24 03 Gru 2008 23:21
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    robokop nie żartuj nie widzisz związku?
    Kruca ja też nie ale nawet się nie martwię, chyba trza się przyzwyczaić

  • #25 04 Gru 2008 08:17
    Heero0
    Poziom 2  

    Sprawdzalem wczoraj kable no i przy przyciskaniu gazow mam dyskoteke w silniku wiec w nich tkwi chyba problem ;) dzis wymienie i sie upewnie swiec mam nowe wczoraj wykrecalem i sprawdzalem mam nadzieje ze sie zakonczy problem :) dzieki z pomoc

  • #26 05 Gru 2008 08:23
    Heero0
    Poziom 2  

    Witam

    Ponownie niestety kable nic nie dały mam wrażenie ze jest coraz gorzej jak stanę na skrzyżowaniu to zaczyna sie naprawdę mocno trząść autko czasami mam tez mam wrażenie ze chce wybuchnąć.... Możliwe ze jest silnik zapowietrzony ? do mechanika dobrego wiecie jak można sie szybko dostać... Szczególnie z naprawą gaźnika to już maskara ;/ słychać tak tak proszę zadzwonić za tydzień... Najgorszą przyczyną byłby chyba gaźnik ale tez wszystkie objawy wskazują na niego :(

  • #27 05 Gru 2008 12:01
    plakon83
    Poziom 13  

    Jak silnik może być zapowietrzony?, układy owszem, ale silnik?
    Nadwozie drży ponieważ:
    -silnik ma za niskie obroty
    -poduszki silnika to sparciałe namiastki tego czym powinny być (bardziej prawdopodobne)
    Jeśli przy odpalaniu silnika czujesz mocne szarpnięcie to czym prędzej wymień poduszki(zapewne z większością poradzisz sobie sam) Zużyte poduszki poprzez przenoszenie drgań silnika na resztę podzespołów powodują szybsze ich zużycie.
    Wymieniłeś te poduszki pod skrzynią, o których pisałeś wcześniej?

  • #28 02 Mar 2009 18:35
    belmi71
    Poziom 2  

    Witam.Miałem podobne objawy , wymieniłem aparat zapłonowy objawy nie znikły dopiero wymiana gaźnika (250zł na szrocie) objawy znikły .

  • #29 10 Sie 2009 22:02
    fafaello
    Poziom 9  

    szarpanie zniknie jak się pokręci tym giętkim pokrętłem z tyłu gażnika [giętki] odpowiedzialnym za ilość powietrza kręcić w prawo

  • #30 10 Sie 2009 22:21
    maniana18
    Poziom 11  

    Ostatnio znajomy miał bardzo podobny problem z tico. Po wymianie gaźnika auto jak nowe.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty