Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1998 X16XEL Faluja obroty, pali olej

Leewang 13 Sie 2008 19:30 7332 17
  • #1 13 Sie 2008 19:30
    Leewang
    Poziom 15  

    Witam

    Chciałem się zapytać czy wszyscy użytkownicy Vectry B 1.6 16V mają tak że po nocy/dłuższym postoju jak odpalają samochód to obroty przez 2-3 minuty są podwyższone do około 1500 a potem spadają?

    Co może być przyczyną tego że spala dużo oleju ? Tzn. olej był dolany i bagnet wskazuje w połowie miarki poziom oleju, po przejechaniu około 300 km wskazania na miarce od bagnetu są już na minimum?

    Czemu wolno reaguje na pedał gazu, tzn. np. wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, czekam aż auta przejadą, widzę że mogę się zmieścić i jechać, naciskam szybko podał gazu i puszczam powoli sprzęgło bo obroty bardzo wolno wchodzą inaczej by zgasnął, a jak puszcze szybko sprzęgło to baaaardzo powoli wchodzi na obroty...

    Czasami przy wyższych obrotach coś go dławi..

    Jak jadę i nacisnę sprzęgło, wrzucę na jałowy to słychać takie falowanie obrotów między 1000-1200, a jak się zatrzymam to stoją na 800.

    Pozdrawiam

  • #2 13 Sie 2008 20:28
    techrys
    Poziom 28  

    X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo.
    Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury.
    Wolno reaguje na pedał gazu - temat rzeka - filtry, świece, wtryski, ciśnienie na listwie wtryskiwaczy, szczelność układu dolotowego, szczelność wężyków podcisnienia, kompresja. Wartałoby sprawdzić czy komputer ma coś do powiedzenia - możesz to zrobić sam jednym kabelkiem.

  • #3 13 Sie 2008 20:30
    Leewang
    Poziom 15  

    techrys to już rozjaśniłeś mi trochę sytuację, a możesz powiedzieć jak zrobić to jednym kabelkiem? Bo bardzo che naprawić mój problem.

    Aha i pytanie czy mogą być jakieś błędy jeżeli nie zapalił mi się wogóle check (pomarańczowa kontrolka od błędów)?

  • #4 14 Sie 2008 12:10
    Usunięty
  • #6 14 Sie 2008 16:47
    Michu10
    Poziom 32  

    No widzisz elektrit nie znasz się :D

  • #7 14 Sie 2008 22:54
    Usunięty
  • #8 14 Sie 2008 22:55
    adam7009
    Poziom 37  

    A jak ,wykasowac błędy i przestanie olej brac,kabelek czyni cuda.

  • #9 14 Sie 2008 23:12
    Usunięty
  • #10 15 Sie 2008 00:55
    techrys
    Poziom 28  

    Sprawdzenie błędów w komputerze silnika możesz zrobić sam kabelkiem, ale niekoniecznie jakieś muszą być.
    Samo branie oleju nie musi oznaczać poważnych problemów - wystarczy uszkodzona uszczelka pokrywy wałków rozrządu, co w 10-cio letnim silniku nie będzie dziwne, a skutek będzie ten sam. Ale mogą też być uszkodzone pierścienie, a to już droga zabawa.
    Niemniej, jeśli nie wiesz od czego zacząć, oddaj samochód do mechanika, lub zajrzyj do życzliwych i pomocnych ludzi na http://forum.vectraklub.pl/


    Nie mam w zwyczaju odpowiadać na chamskie i bezczelne zaczepki, i tak pozostanie.

  • #11 15 Sie 2008 01:02
    Usunięty
  • #12 15 Sie 2008 08:46
    bartek_j
    Poziom 35  

    Oj tu bym polimeryzował. te 1.6 16V mają bardzo liche pierścienie. Tak samo późniejsze Z16SE (oczywicie 8V) - te to dopiero mają pierścienie do niczego. W przypadku tych konstrukcji się łopel nie popisał.

  • #13 15 Sie 2008 08:50
    Usunięty
  • #14 15 Sie 2008 10:46
    robokop
    Moderator Samochody

    Czy gumki, czy pierścienie to spaliny i tak będą błękitne. Różnica pozostaje w mocy - przy zdartych pierścieniach silnik będzie słabszy. Jeśli to tylko gumki by były, to silnik puszczałby kłęby dymu zaraz po odpaleniu.

  • #15 15 Sie 2008 14:14
    techrys
    Poziom 28  

    Dajmy wypowiedzieć się pytającemu, bo dużego zużycia oleju może być zarówno błacha jak i poważna - jeśli to nie wyciek to bez remontu silnika się nie obejdzie.
    Osobną sprawą, choć być może połączoną, jest brak mocy.

  • #16 15 Sie 2008 14:23
    adam7009
    Poziom 37  

    przyczyną brania oleju może też byc nieodpowiedni olej,np. wlanie jakiegoś syntetyku do zużytego silnika,który przedtem nigdy go nie widział,wypłucze wszystko.

  • #17 17 Sie 2008 20:58
    Leewang
    Poziom 15  

    Mam pół syntetyk 10W-40

  • #18 17 Sie 2008 22:55
    momik12
    Poziom 31  

    Panowie nie ma sie co oszukiwac to nie sá specjalnie udane silniki,a niewiele poprawilo sie to w odmianach "Z" ostatnio mialem Z18X....popekane denka na 1 i 4 a uszczelka przedmuchana miédzy 2 i 3.Jednak te z malym przebiegiem chodzá ok.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme