X

Toyota Avensis 2000r.4D Problem z odpaleniem ciepłego...

magorek 25 Aug 2008 23:13
  • #1 25 Aug 2008 23:13
    magorek
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam... Problem polega na trudności w odpaleniu w momencie kiedy silnik jest zagrzany. W serwisie diagnostyka nie wykazała żadnego błędu. W innym warsztacie sprawdzono pompę wysokiego ciśnienia i wtryski , dwa z nich trochę się podwieszały i były momenty ,że ciśnienie na listwie narastało skokowo generalnie stwierdzono, że wszystko od biedy ujdzie i to nie może być przyczyną trudności w odpalaniu. Wyrok fachowców od układów wtryskowych - elektryka a dokładnie zbyt duży pobór prądu przez rozrusznik i nie starcza na elektronikę. Dzisiaj kolega przyszedł do mnie i chciałbym mu jakoś pomóc. Zrobiłem scan instalacji elektrycznej - nie wykazało żadnych anomali. Sprawność akumulatora - rewelka (aku 60Ah EN 480) na przyrządzie EN wyszło 475. Pobory prądu przemierzone -maksymalny chwilowy prąd w trakcie rozruchu to 382A. Jeżeli chodzi o elektrykę to na 99% mogę ją wykluczyć jako przyczynę usterki . Stawiam na zawieszanie wtryskiwaczy i spadek ciśnienia na listwie. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł...??? Pozdrawiam
  • #2 25 Aug 2008 23:42
    cardiag
    Level 30  
    Helpful post? (-1)
    prąd uderzenia trochę mały..
    Może rozrusznik stać na tulejkach.
  • #3 26 Aug 2008 01:22
    tos64sy
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    miałem taki przypadek.auto przyjechało z niemiec,i było ok ale po pewnym czasie też tak się działo,niby ok ale jednak doszło do tego że nie palił na ciepłym silniku,wymieniłem rozrusznik i od razu lepiej,jak ręką odjął.powód rozrusznik.
  • #4 27 Aug 2008 22:53
    magorek
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Witam... jest jeszcze jedna hipoteza - może być uszkodzona cewka czujnika położenia wału ,- do końca tygodnia mam mieć sprzęt więc powinienem rozwiązać problem. Co do stawiania rozrusznika , to na zimnym powinno być gorzej a jest idealnie. Po nocy, kiedy silnik zimny , pali na pyk....
    Odezwęki się po zrobieniu diagnostyki. Pozdrawiam
  • #5 21 Dec 2008 16:45
    houkins1
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Mam toyotę avensis D4D 2004 - od kilkunastu dni mam problem z uruchomieniem ciepłego silnika- gdy jest zimny wszystko ok. Zrobiłem test komputerowy w serwisie Bosch, bez rezultatu wynik wykazał wszystko jest ok. Problem pozostał. Chcę się udać do salonu Toyoty, ale jeżeli i u nich nic nie wykaże na komputerze. Jaką koncepcją powinienem się kierować udając się do Serwisów. proszę o pomoc w podpowiedzi.
  • #6 21 Dec 2008 23:04
    bodzio1980
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    moim zdaniem jest uszkodzony wtrysk paliwa .przepuszcza on paliwo na przelew i na listwie nie ma takiego ciśnienia
  • #7 22 Dec 2008 11:29
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    100 % wtryskiwacze
  • #8 22 Dec 2008 14:27
    tos64sy
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    nie koniecznie są uszkodzone wtryskiwacze,może byś nie szczelna pompa,jak to często bywa.tylko fachowiec od diesla lub serwis,ale w serwisie powinni mieć nie jeden taki przypadek i wiedzą co zrobić.
  • #9 01 Jan 2009 22:54
    adampl1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    rozrusznik do wymiany
  • #10 19 Apr 2009 09:15
    darek xD
    Level 1  
    Helpful post? (+5)
    mam toyote avensis d4d 2004, 2.0 td.w poczatkowej fazie utrudnione bylo zapalanie na cieplym silniku.w niektorech momentach zapalal a w niektorych mowialem bardzo dlugo krecic, rano zapalal bardzo dobrze. teraz wogole nie moge odpalic silnika. moze ktos mi doradzi co mam zrobic?
  • #11 29 Nov 2009 18:16
    george180181
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam mam podobny problem z D4D , nie odpala na ciepłym. Czy ktoś wie jakie powinno być minimalne ciśnienie na listwie żeby auto odpaliło ??Dziękuje za pomoc
  • #12 20 Dec 2009 23:48
    g73
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam,powiem tak jeśli silnik jest zimny i pali bez problemu ,a jak jest ciepły nie chce to przyczyną jest brak dobrego styku masy ,między -akumulatora a karoserią .Należy wyczyścić zaciski i usterka minie pozdrawiam i powodzenia
  • #13 31 Jan 2010 10:13
    marianoblacharz
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Mam z avensis podobny problem na ciepłym i na zimnym jednakowo ciężko pali. Zmieniłem baterie na większą i trochę pomogło. Dolałem oleju do ropy i jakby ręko odjął .Zwiększyłem tym ciśnienie układu paliwowego. Auto ma 230tyś i poza tym żadnej awarii
  • #14 16 Feb 2010 06:33
    podski78
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Czy ktos juz rozwiazal problem odpalania na cieplo?? I czy moglby go opisac, moglo by to pomoc, innym uzytkownikom.
    Dzieki
  • #15 22 Mar 2010 19:37
    stelmi75
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    mam avensis 2.0td i zimny pali na dotyk ja ciepły za 2-3 razem ,nie zawsze czasami, co to może być.
  • #16 29 Mar 2010 06:57
    stelmi75
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    jak poczekam 15 sekund jak pyknie przekaźnik to zapala
  • #17 14 Nov 2010 01:23
    jarbia
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r.
    Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie.
    Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze.
    Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie to.
    Wreszcie postanowiłem dobrać się do rozrusznika !!!! .Wydawało się że kręci normalnie,ale wykręciłem go i rozebrałem okazało się że że ma lekkie luzy na
    tulejkach , wirnik ma ślady otarć o stojan ,poza tym przetarta izolacja na cewkach ( przez wirnik ) . Pomiary omomierzem wykazały przebicia zarówno wirnika jak i stojana na zimnym .Zakupiłem zamiennik boscha po regeneracji.Teraz widzę ,jak powinien kręcić rozrusznik!!!!Zapala na dotknięcie w porównaniu z poprzednim.
    Teraz myślę jak do tego doszło, mianowicie stopniowo rozrusznik (denso) zużywał się więc nie zauważyłem zmian .Po naprawach sprzęgła i rozrządu ,nowy olej w skrzyni ,prawdopodobnie spowodowało większy opór przy rozruchu szczególnie na ciepłym silniku (gdy tulejki więcej się rozszerzyły) i wirnik rozrusznika przez luzy na tulejkach obracał się po skosie przytarł więc izolację stojana , co powodowało zwarcia ,a także tarcie wirnika o stojan ,dodatkowo proszek ze startych szczotek dostał się do obtarć i powodował dodatkowe przebicia.Prąd pobierany przez rozrusznik był za duży i powodował spadek napięcia cyklicznie jak następowały zwarcia przy obracaniu .
    Więc nie było rezerwy na elektronikę lub zakłócało to pracę sterownika. Podłączony miernik napięcia ,ani analogowy ani cyfrowy nie wychwycił tych chwilowych zmian napięcia .
    postanowiłem się tymi doświadczeniami podzielić bo w przyszłości to forum może pomoże komuś rozwiązać problem .
    Zanim będziecie wymieniać wtryski itp. sprawdźcie rozrusznik !!!!! to nie jest drogie !
    sorki za przydługi tekst, powodzenia !
  • #18 08 Mar 2011 14:04
    leoo64
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Miałem taki sam problem. Rano odpalał ok. Po przejechaniu 2 km. po ponownym odpaleniu długo kręcił aż w końcu zapalił. z czasem obawiałem się że w ogóle mi nie odpali. Mechanik wymienił mi bendyks za 200 zł. - problem znikł.
  • #19 07 Aug 2011 18:27
    leszek1902
    Level 1  
    Helpful post? (+4)
    Miałem ten sam problem. Na "zimnym" palił ok a na "ciepłym" trzeba było długo kręcić a czasem to silnikiem tak trzęsło jakby miał z ramy wyskoczyć.
    Skończyło się na tym że przestał palić i na zimnym i na ciepłym i myślałem że to poważniejsza awaria.
    Oddałem samochód do warsztatu gdzie zaczęli sprawdzać najpierw wtryski , potem listwę wysokiego ciśnienia i pompę wtryskową. Gość stwierdził że wtryski się zawieszają i są przytarte i może to być przyczyną awarii. Po zdiagnozowaniu wtrysków przez zawnętrzną firmę stwierdzili że wtryski nie są w najgorszym stanie.
    Mechanik zaczął szukać więc dalej najpierw sprawdzenie na aparaturze listwy i pompy co wykazało ich dobre parametry.
    Gość prawie się poddał aż podpowiedziałem mu że czytałem na forum o podobnych przypadkach i że to może być wina rozrusznika. Sprawdził prądy na rozruszniku i okazało się że nie są rewelacyjne. Wymienił rozrusznik na zregenerowany i auto zaczęło odpalać. Problem się rozwiązał. Auto zapala bez problemu do tej pory.
    Napisałem to bo może komuś z podobnym problemie to pomoże.
    Myślę że kluczową awarią był rozrusznik a nie układ wtryskowy i taka powinna od razu być początkowa diagnoza mechanika.
    Niestety taka nie była więc musiałem ponieść ogromne koszty za cały proces sprawdzania i eksperymentów w warsztacie.
    Ludzie czytajcie podobne przypadki na forach a potem jedźcie do warsztatów żeby nie wciskali wam kitów.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  Search 4 million + Products
Browse Products