Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Sie 2008 13:31
    radoslav11
    Poziom 8  

Witam wszystkich fachowców,

potrzebuję pomocy w sprawie reinstalacji miernika wymienionego w temacie.Schemat podłączeniowy znalazłem tu
    http://www.apator.eu/pl/Folder.2006-01-26.523...2006-05-24.6021/Folder.2006-05-24.6033/c8.pdf (strona 6,numer schematu 4000).

Licznik miałem załozony na działce przez pracowników elektrowni,lecz przyszli wandale i mi go zerwali ze ściany.Zrobili to już po raz trzeci,koszta są wysokie,więc tym razem musze założyć go ponownie SAM.

Na szczęście zostały w nim odcięte kable (w zaciskach licznika),więc troche mi to sprawę ułatwi.W zasadzie wydaje mi się,że już rozgryzłem schemat,jednak dla pewności chcę zasięgnąć porady (nie jestem elektrykiem).Napisze co wydedukowałem ze schematu,proszę o weryfikację.

Po lewej stronie mam doprowadzenie trzech faz do licznika L1,L2,L3 oraz N.Po prawej stronie mam trzy wyjścia/obwody po 230V każdy trójkami (czyli np. przewody wychodzące z zacisków o numerach 12,9(PE),3 tworzą jeden obwód elektryczny,czyli wg mojego rozumowania można je podłączyć do gniazda na wtyczkę i będzie 230 V).W środku opisane numerami zaciski od 1 do 12.

Następna sprawa : nie potrafię rozpoznać typu (przekroju) przewodów,które siedzą w zaciskach L i N.Czy wystarczą przewody o przekroju 2,5 mm ? Obciążenie przewiduję malutkie (radio,lampka).

Z góry dziekuję za pomoc,pozdrawiam.

• #2 28 Sie 2008 13:40
    Alana
    Poziom 37  

OK ale wez pod uwage ze jak przyjdzie kontrola z elektrowni i znajda polutowane czy polaczone na kostki przewody z licznika to wlepia kradziez pradu i zadnymi wandalami sie nie wytlumaczysz.