X

Brak ładowania ,świeci kontrolka ładowania

mały-Harry 28 Aug 2008 21:06
  • #1 28 Aug 2008 21:06
    mały-Harry
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona.
    teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora, bo nie dawno wymieniłem (stary rozładował się i nie dał się podnieść). Wymontowałem jeszcze raz alternator i rozłożyłem na części proste.Znalazłem uszkodzoną diodę dodatnią (tym razem sprawdzałem pod obciążeniem nap. =14V).Pozostałe elementy wyglądają na sprawne (diody, uzwojenia).
    Mam pytanie i proszę o pomoc .Czy alternator będzie pracował prawidłowo?Jak go sprawdzić w samochodzie.:?:(alternator to magneti marelli).
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  • #2 28 Aug 2008 21:21
    Removed
    Helpful post? (0)
    Super by było jak byś napisal jaki altek-bosch czy lucas?
  • #3 28 Aug 2008 21:21
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    A jak wirnik i pierścienie ślizgowe?
    Żeby go spradzić uruchom silnik i zmierz napięcie na zacisku alternatora i na klemach. Jak pójdzie powyżej 13-14,4V to jest ładowanie ,następnie sprawdzaj to samo pod obciążeniem.

    Pisał ,żę MM
  • #4 28 Aug 2008 21:22
    _robert_
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Jeśli dobrze sprawdziłeś będzie działać, pod warunkiem,że jest napędzany i podłączony do plusa,minusa,wzbudzenia(lampka ładowania).
    Najprościej sprawdzić przez pomiar napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być 13,8-14,2V...
  • #5 28 Aug 2008 21:22
    piomoto
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wszystko jest sprawne to musi działać. Mogły się też szczotki zawiesić.
  • #6 28 Aug 2008 21:56
    mały-Harry
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam! Altek to lukas.Dzięki za wszystkie sugestie.Zabiorę się do pracy w weekend. Jak będę znał wyniki to zaraz napiszę.Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie sie tematem.
  • #7 28 Aug 2008 22:30
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie.Jak wymieniłeś regulator i sprawdziłeś diody to został tylko stojan.Ciągłość uzwojenia wirnika odpada bo wtedy nie świeci się kontrolka.Sprawdź proszę czy stojan nie ma przebicia między uzwojeniem a masą.Musisz to zrobić na 230 V.Pozdrawiam.
  • #8 28 Aug 2008 22:37
    Removed
    Helpful post? (0)
    Juz ci powiem co jest, bo będą ci opowiadać bajki o żelaznym wilku. Jeszcze krokowce ci każą wyczyścić.
    Jak wymieniałeś mostek to wlutowałeś go za głęboko na pręty stojana, i wystawały ponad złącza mostka. Teraz nasunąłeś tylny dekiel, dokręciłeś mostek dwiema śrubami i wystające pręty ( może tylko jeden?) dowarł do dekla.
    Utnij pręty na równo z tymi blaszkami co je w nie wlutowywałeś, albo po prostu odlutuj trochę dalej.
    To sztandarowy błąd popełniany podczas naprawy tego lucasa.
  • #9 01 Sep 2008 11:57
    mały-Harry
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!
    Chyba elektrit ma rację bo jak go dzisiaj podłączyłem to wygląda tak jakby gdzieś było zwarcie.Nap. na alternatorze jest 1.75V.
    Idę sprawdzić te podłączenia. Dzięki za pomoc.
  • #10 01 Sep 2008 13:25
    Removed
    Helpful post? (0)
    mały-Harry wrote:
    Chyba elektrit ma rację

    Jak zwykle.
    Masz to, co opisałem. Można go łatwo sprawdzić na stole, bez zamontowywania.
  • #11 03 Sep 2008 07:26
    mały-Harry
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam! Problem został rozwiązany w 100%. :D Tak to jest, jak do tematu podchodzi za bardzo profesjonalnie, a usterka jest banalna.Obudowa faktycznie nie była odizolowana od styków stojana i mostka diodowego (brak przekładki izolacyjnej, podczas demotażu "zginęła").Dodam,że nap.ładowania wynosi ok.13,75V.Kontrolka działa prawidłowo.Jeszcze raz dzięki elektrit za naprowadzenie na właściwy trop i innym za zainteresowanie się tematem.
  • #12 03 Sep 2008 07:30
    Removed
    Helpful post? (0)
    No widzisz? Tak się można nabrać.
  • #13 10 Jan 2009 18:51
    adi8
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v
  Search 4 million + Products
Browse Products