Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Brak ładowania ,świeci kontrolka ładowania

mały-Harry 28 Sie 2008 21:06
  • #1 28 Sie 2008 21:06
    mały-Harry
    Poziom 10  

    Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona.
    teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora, bo nie dawno wymieniłem (stary rozładował się i nie dał się podnieść). Wymontowałem jeszcze raz alternator i rozłożyłem na części proste.Znalazłem uszkodzoną diodę dodatnią (tym razem sprawdzałem pod obciążeniem nap. =14V).Pozostałe elementy wyglądają na sprawne (diody, uzwojenia).
    Mam pytanie i proszę o pomoc .Czy alternator będzie pracował prawidłowo?Jak go sprawdzić w samochodzie.:?:(alternator to magneti marelli).
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

  • #2 28 Sie 2008 21:21
    Usunięty
  • #3 28 Sie 2008 21:21
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    A jak wirnik i pierścienie ślizgowe?
    Żeby go spradzić uruchom silnik i zmierz napięcie na zacisku alternatora i na klemach. Jak pójdzie powyżej 13-14,4V to jest ładowanie ,następnie sprawdzaj to samo pod obciążeniem.

    Pisał ,żę MM

  • #4 28 Sie 2008 21:22
    _robert_
    Poziom 20  

    Jeśli dobrze sprawdziłeś będzie działać, pod warunkiem,że jest napędzany i podłączony do plusa,minusa,wzbudzenia(lampka ładowania).
    Najprościej sprawdzić przez pomiar napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być 13,8-14,2V...

  • #5 28 Sie 2008 21:22
    piomoto
    Poziom 19  

    Jeżeli wszystko jest sprawne to musi działać. Mogły się też szczotki zawiesić.

  • #6 28 Sie 2008 21:56
    mały-Harry
    Poziom 10  

    Witam! Altek to lukas.Dzięki za wszystkie sugestie.Zabiorę się do pracy w weekend. Jak będę znał wyniki to zaraz napiszę.Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie sie tematem.

  • #7 28 Sie 2008 22:30
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Jak wymieniłeś regulator i sprawdziłeś diody to został tylko stojan.Ciągłość uzwojenia wirnika odpada bo wtedy nie świeci się kontrolka.Sprawdź proszę czy stojan nie ma przebicia między uzwojeniem a masą.Musisz to zrobić na 230 V.Pozdrawiam.

  • #8 28 Sie 2008 22:37
    Usunięty
  • #9 01 Wrz 2008 11:57
    mały-Harry
    Poziom 10  

    Witam!
    Chyba elektrit ma rację bo jak go dzisiaj podłączyłem to wygląda tak jakby gdzieś było zwarcie.Nap. na alternatorze jest 1.75V.
    Idę sprawdzić te podłączenia. Dzięki za pomoc.

  • #10 01 Wrz 2008 13:25
    Usunięty
  • #11 03 Wrz 2008 07:26
    mały-Harry
    Poziom 10  

    Witam! Problem został rozwiązany w 100%. :D Tak to jest, jak do tematu podchodzi za bardzo profesjonalnie, a usterka jest banalna.Obudowa faktycznie nie była odizolowana od styków stojana i mostka diodowego (brak przekładki izolacyjnej, podczas demotażu "zginęła").Dodam,że nap.ładowania wynosi ok.13,75V.Kontrolka działa prawidłowo.Jeszcze raz dzięki elektrit za naprowadzenie na właściwy trop i innym za zainteresowanie się tematem.

  • #13 10 Sty 2009 18:51
    adi8
    Poziom 9  

    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty