Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie mikrofonu do mikrokontrolera

thomashek 29 Sie 2008 15:29 5196 5
  • #1 29 Sie 2008 15:29
    thomashek
    Poziom 1  

Witam

Jestem dość zielony w wielu kwestiach związanych z elektroniką, stąd na wstępie proszę o wyrozumiałość.

Chciałbym skonstruować bardzo prosty dyktafon (oparty najlepiej na Atmega) - na obecnym etapie nie wiem, w jaki sposób przetworzyć dźwięk mówiony na sygnał cyfrowy.

Zauważyłem w dokumentacji do ATMEGA8, iż posiada ona przetworniki A/D. I tu pytania:
    1) Czy wystarczy wziąć mikrofon elektretowy (zwykły za 2 zł), podłączyć jeden koniec pod PC0 na ATMEGA i drugi do napięcia (?) i już mogę programowo odczytywać kolejne bajty próbek dźwięku? Czy to nie takie proste?
    2) Czy mikrofon elektretowy różni się czymś od pojemnościowego? Który jest lepszy? Czy tak samo się je obsługuje?
    3) Jeśli punkt 1. nie działa, to mógłbym prosić o jakiś prosty sposób (rozwiązanie sprzętowe - od strony programowej nie będzie problemu) na to, aby (najlepiej na ATMEGA) uzyskać cyfrowy potok rejestrowanego dźwięku?

I pytanie dodatkowe:
    4) Jak szybka jest pamięć EEPROM? Czy zewnętrzny moduł pamięci EEPROM (np. AT24C512) wyrobi się z zapisem takiego dźwięku w formie cyfrowej?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

• #2 29 Sie 2008 15:47
    Balu
    Poziom 38  

4) W/g mnie kiepska droga - nie lepiej jakąś równoległą pamięć flash?:>
    EEprom, ograniczona liczba zapisów, (24xx) interfejs szeregowy...
    A próbkować byś to musiał tak chociaż te 20kHz, żeby mieć jakość telefoniczną (do 9KHz)...

Dodano po 45 [sekundy]:

Pomyśl nad jakąś sporą ilością ramu i np. SD?

• #3 29 Sie 2008 17:14
    rrata
    Poziom 18