X

Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-FAP

01 Sep 2008 21:34 VIvieniu.karolew
  • #1 01 Sep 2008 21:34
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Witam

    Chciałem dowiedzieć się czy ktoś ma podobne objawy w momencie uruchomienia systemu FAP. U mnie podczas jazdy da się odczuć wahanie mocy tzn wygląda to tak jakby turbina załączała się z opóźnieniem i w dolnych partiach obrotów występuje nie dobór mocy. Naciskam pedał gazu auto reaguje strasznie wolno, jest kompletnie bez mocy. Przy wciśniętym gazie auto przyśpiesza "falująco" mam na myśli : przyśpiesza...przerywa...przyśpiesza...

    I tak to właśnie wygląda, po wyłączeniu FAPa zrywność auta wraca do normy.
    Czy macie też podobne "dolegliwości" podczas wypalania katalizatora ?

    Pozdrawiam
  • #2 02 Sep 2008 21:50
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Jaki motor tam siędzi (oznacznie z num. vin pierwsze literki po vf33)?
    Chyba wiem co mu jest ale muszę wiedzieć czy to ten motorek ,o któym myślę.
  • #3 02 Sep 2008 22:02
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    VF33ARHS
  • #4 03 Sep 2008 11:01
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Diagnostykę robiłeś? Jakie błędy?

    Zacznij od sprawdzenia elektrozaworów oraz układu podciśnienia.
    Zobacz też podgrzewanie powietrza dolotowego.
  • #5 03 Sep 2008 11:11
    vieniu_lodz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam (na innym loginie)

    Diagnostyke robiłem, pojawiały się błędy z FAPem ale były odległe. Narazie jeżdzę, każda wizyta w ASO kończy się zapłatą za nic tak naprawdę, chcę tego uniknąć. Na forum odszukałem informację o przepływomierzu - wyczyściłem go była znaczna poprawa. Problem jednak nie zniknął w momencie uruchomienia FAPu. Gdzie można sprawdzić elektrozawory i podciśnienie żeby za to za dużo nie zapłacić ?
  • #6 03 Sep 2008 16:20
    lucik
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A czy można wiedzieć w jaki sposób kolega wyłącza FAP?
  • #7 03 Sep 2008 19:51
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    FAP u mnie jak i zapewne we wszystkich modelach 307, a może się mylę uruchamia się automatycznie i w taki sam sposób się wyłącza. Dziś znowu odpaliło się wypalanie i dalej to samo... czy uruchomienie FAPu w jakiś sposób jest "ogłaszane", czy jest jakaś informacja że właśnie działa ?
  • #8 04 Sep 2008 10:23
    lucik
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Filtr FAP działa cały czas. komputer na podstawie różnicy ciśnień określa stopień zanieczyszczenia filtra sadzą. W razie potrzeby podczas jazdy uruchamia procedurę regeneracji filtra. Zmienia kąt wtrysku, może uruchomić dodatkowe odbiorniki w celu obciążenia, zmienia dawkę paliwa,itd. to wszystko w celu podniesienia temperatury spalin. dzieje się to automatycznie bez wiedzy użytkownika.
  • #9 04 Sep 2008 11:56
    vieniu_lodz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    co zaobserwowałem podczas regeneracji to rozgrzewanie się lusterka.
    Czy zmiany, o których pisałeś np.: kąt wtrysku, dawki paliwa itd. mogą spowodować problem jaki opisałem ?
  • #10 04 Sep 2008 19:06
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Jeśli masz "rozklekotane" wtryski to też, ale jeśli poza regeneracją auto jeździ dobrze to zostawił bym je na koniec.
    Co z tym podgrzewaniem powietrza dolotowego?
    Jeszcze jedno pytanko - jaki masz przebieg?
  • #11 04 Sep 2008 19:37
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Cześć

    Co do podgrzewania powietrza dolotowego to nie mam pojęcia :) jak to sprawdzić ?

    Przebieg "teoretycznie" ok 95.000, piszę teoretycznie ponieważ nie jestem pewny do końca czy jest to prawdziwy przebieg.
  • #12 05 Sep 2008 07:29
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Sprawa prosta do spr. bo tam siedzi elektrozawór przy filtrze powietrza ,który to podczas regeneracji (nie tylko) otwiera dopływ gorącej cieczy do wymiennika w obudowie filtra. W ten sposób podgrzewa powietrze dolotowe. Odepnij złącze (chyba niebieskie jak się nie mylę) i sprawdź elektrozawór. Jeśli będzie ok. to okablowanie.
    Pozdrawiam. Podciśnienie jest też istotne bo może w tym układzie siedzieć babol.
    Masz na linii kilka urządzeń, EGR ,Turbo itp.

    Jeśli był kręcony przebieg ,a Fap nie wymieniony to też możliwe ,że on taką usterkę powoduje.
    Producent zaleca wyminaę FAP po 120000km.
  • #13 05 Sep 2008 09:53
    vieniu_lodz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Cześć

    Na wstępie powiem że moja wiedza na temat silnika peugeota jest słaba. Podstawowe rzeczy wiem, jednak jeżeli chodzi jak to napisałeś o sprawdzenie elektrozaworu to może być ciężko :) . Ok od początku rozumiem że zacząć od odszukania elektrozaworu (znajduje się koło filtru powietrza). Następne muszę odszukać złącze i sprawdzić sam zawór, jak to zrobić ?

    P.S

    dziękuje wam za poświęcony czas i udzielone wskazówki
  • #14 05 Sep 2008 18:50
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Chyba lepiej będzie jak odstawisz autko do ASO lum jakiegoś elektromechanika.
    Ten zawór jest w sumie łatwo sprawdzić ale z resztą sobie nie poradzisz ,są sterowane RCO i nie zawsze się je da sprawdzić podłączając do aku czy zasilacza.
    Pozdrawiam
  • #15 05 Sep 2008 21:46
    gka3
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Potrzebny jest mi schemat elektryki silnika i systemu FAP 307 1.6 HDI.

    Z góry dziękuję
  • #16 06 Sep 2008 09:25
    vieniu_lodz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    tak też zrobię nie będę grzebał bo jeszcze coś uszkodzę :P

    dzięki za pomoc
  • #17 01 May 2010 15:26
    trawqu
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Podłączam się do tematu mama ten sam objaw w P 407 2.0 HDi
    Dołączam zdjęcia i proszę o info który to elektrozawór przełącza to podgrzewanie powietrza bo nikt nie potrafi mi pomóc .
    Z góry dziękuję za informacje
  • #18 03 May 2010 14:20
    vauer6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    To sa te 2 na dole.Obydwa sa od sterowania przepustnicami dolotowymi powietrza.Zmien 2 bedziesz mial spokoj.
    Jak chcesz to mam takie.oferta na pw jak chcesz.
    Pozdrawiam.
  • #19 03 May 2010 15:48
    trawqu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW
  • #20 04 May 2010 19:39
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam

    Upłynęło sporo czasu od ostatniego posta, ale widzę, że ktoś ma podobny problem.

    Pytanie do vauer6, czy możesz umieścić więcej info o tych elektrozaworach ? Mam tu na myśli kod producenta itp. Interesuje mnie w jakiej cenie można je kupić.

    Dzięki

    Pozdrawiam
  • #21 04 May 2010 20:58
    vauer6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    dokladnie trzeba dobrac pod nr vin,oczywiscie jestem w stanie to dobrac.
    Prawdopodobnie nr ref 161842.Co do ceny to u mnie nowy oryginal 250 pln,serwis to samo ponad 300pln.
    Sa to elektrozawory ktore podcisnieniowo steruja przepustnica,przepustnicami w zaleznosci od modelu 1 lub 2,rowniez elektrozawory 1 lub 2.Doprowadzaja do silnika cieple lub zimne powietrze w zaleznosci od potrzeby i wysterowania przez komp silnika.
    Przy regeneracji fapa zalecana jest jak najwyzsza temp spalania wiec komputer nakazuje zamknac doplyw powietrza z intercoolera a pobiera cieple z pominieciem chlodnicy,no i wtedy przy usterce elektrozaworu zaczyna sie problem bo silnik moze wogole nie dostac powietrza,stad problemy.
  • #22 05 May 2010 08:27
    trawqu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Na PW masz VIN
    Pozdrawiam
  • #23 05 May 2010 09:30
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje za opis, rozmawiałem z człowiekiem z ASO Peugeota (elektronik), w następnym tygodniu podjadę do niego na sprawdzenie czterech elektrozaworów, dwa od sterowania przepustnicami oraz kolejne dwa od EGR i Turbo. Zobaczymy co powie ...

    Pozdrawiam
  • #24 05 May 2010 10:39
    vauer6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Moze nic nie znalezc na ta chwile.To sie dzieje przy regeneracji fapa tylko.
    Poza tym w Polsce za duzo takich przypadkow nie bylo.

    aha i dziekuje za punkty.
    Pozdrawiam
  • #25 05 May 2010 11:20
    vieniu.karolew
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok rozumiem, to może inaczej na początku wymusić regeneracje FAPu za pomocą kompa, po czym testować elektrozawory ?

    A tak swoją drogą jeżeli występuje taki efekt czy to oznacza że ewidentnie któryś z nich jest uszkodzony ?
  • #26 05 May 2010 20:59
    janrad99
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Nie, może być na przykład dziurawy któryś wężyk podciśnienia.
    Są takie pompki z manometrem, łatwo sprawdzić.
  • #27 06 May 2010 09:22
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Czestsze sa awarie mechaniczne, niz elektryczne. Sprawdz na poczatek czystosc i dzialanie przepustnic i zasilanie w podcisnienie. Podajac podcisnienie na silowniki sprawdzisz dzialanie przepustnic. Jesli od stony mechanicznej wszystko jest w porzadku, trzeba bedzie szukac w elektryce/elektronice.
    Pozdrawiam, Georges
  • #28 06 May 2010 19:53
    vauer6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    No kwestia wymiany w.w. elektrozaworow jest prawidlowa wtedy jak uklad jest sprawny i nie ma bledow oraz parametry sa ok.
  • #29 20 Jun 2010 14:32
    trawqu
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    Po przeanalizowaniu literatury postanowiłem sam sprawdzić co nieco .
    Znalazłem uszkodzony wężyk od dolnego zaworu ,który steruje dolotem ciepłego powietrza .
    Czekam na wypalanie i zobaczymy .Smile
    Dodatkowo mam pytanie co to jest za zbiornik na rysunku ??
  • #30 01 Jul 2010 20:41
    trawqu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Przejechałem 750 km i na razie cisza :D. Wypalania nie poczułem
    Poczekam jak będzie 1000 km .Mam cichą nadzieję że problem rozwiązany i kasa została na dobry browarek
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products