Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-FAP


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-FAP
Author
Message
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#1 Post from the author of the topic 01 Sep 2008 21:34   

Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-FAP


Witam

Chciałem dowiedzieć się czy ktoś ma podobne objawy w momencie uruchomienia systemu FAP. U mnie podczas jazdy da się odczuć wahanie mocy tzn wygląda to tak jakby turbina załączała się z opóźnieniem i w dolnych partiach obrotów występuje nie dobór mocy. Naciskam pedał gazu auto reaguje strasznie wolno, jest kompletnie bez mocy. Przy wciśniętym gazie auto przyśpiesza "falująco" mam na myśli : przyśpiesza...przerywa...przyśpiesza...

I tak to właśnie wygląda, po wyłączeniu FAPa zrywność auta wraca do normy.
Czy macie też podobne "dolegliwości" podczas wypalania katalizatora ?

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Sep 2008 21:34   





Back to top
   
gzresieknysa
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 25 Jul 2004
Posts: 469
Location: Nysa

Post#2 02 Sep 2008 21:50   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Jaki motor tam siędzi (oznacznie z num. vin pierwsze literki po vf33)?
Chyba wiem co mu jest ale muszę wiedzieć czy to ten motorek ,o któym myślę.

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#3 Post from the author of the topic 02 Sep 2008 22:02   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


VF33ARHS

Helpful message? + -

Back to top
   
gzresieknysa
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 25 Jul 2004
Posts: 469
Location: Nysa

Post#4 03 Sep 2008 11:01   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Diagnostykę robiłeś? Jakie błędy?

Zacznij od sprawdzenia elektrozaworów oraz układu podciśnienia.
Zobacz też podgrzewanie powietrza dolotowego.

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu_lodz
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 29 May 2006
Posts: 35
Location: Łódź

Post#5 03 Sep 2008 11:11   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam (na innym loginie)

Diagnostyke robiłem, pojawiały się błędy z FAPem ale były odległe. Narazie jeżdzę, każda wizyta w ASO kończy się zapłatą za nic tak naprawdę, chcę tego uniknąć. Na forum odszukałem informację o przepływomierzu - wyczyściłem go była znaczna poprawa. Problem jednak nie zniknął w momencie uruchomienia FAPu. Gdzie można sprawdzić elektrozawory i podciśnienie żeby za to za dużo nie zapłacić ?

Helpful message? + -

Back to top
   
lucik
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 03 Jul 2006
Posts: 217
Location: Szczecin

Post#6 03 Sep 2008 16:20   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


A czy można wiedzieć w jaki sposób kolega wyłącza FAP?

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#7 Post from the author of the topic 03 Sep 2008 19:51   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


FAP u mnie jak i zapewne we wszystkich modelach 307, a może się mylę uruchamia się automatycznie i w taki sam sposób się wyłącza. Dziś znowu odpaliło się wypalanie i dalej to samo... czy uruchomienie FAPu w jakiś sposób jest "ogłaszane", czy jest jakaś informacja że właśnie działa ?

Helpful message? + -

Back to top
   
lucik
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 03 Jul 2006
Posts: 217
Location: Szczecin

Post#8 04 Sep 2008 10:23   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Filtr FAP działa cały czas. komputer na podstawie różnicy ciśnień określa stopień zanieczyszczenia filtra sadzą. W razie potrzeby podczas jazdy uruchamia procedurę regeneracji filtra. Zmienia kąt wtrysku, może uruchomić dodatkowe odbiorniki w celu obciążenia, zmienia dawkę paliwa,itd. to wszystko w celu podniesienia temperatury spalin. dzieje się to automatycznie bez wiedzy użytkownika.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Sep 2008 10:23   





Back to top
   
vieniu_lodz
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 29 May 2006
Posts: 35
Location: Łódź

Post#9 04 Sep 2008 11:56   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


co zaobserwowałem podczas regeneracji to rozgrzewanie się lusterka.
Czy zmiany, o których pisałeś np.: kąt wtrysku, dawki paliwa itd. mogą spowodować problem jaki opisałem ?

Helpful message? + -

Back to top
   
gzresieknysa
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 25 Jul 2004
Posts: 469
Location: Nysa

Post#10 04 Sep 2008 19:06   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Jeśli masz "rozklekotane" wtryski to też, ale jeśli poza regeneracją auto jeździ dobrze to zostawił bym je na koniec.
Co z tym podgrzewaniem powietrza dolotowego?
Jeszcze jedno pytanko - jaki masz przebieg?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Sep 2008 19:06   





Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#11 Post from the author of the topic 04 Sep 2008 19:37   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Cześć

Co do podgrzewania powietrza dolotowego to nie mam pojęcia Smile jak to sprawdzić ?

Przebieg "teoretycznie" ok 95.000, piszę teoretycznie ponieważ nie jestem pewny do końca czy jest to prawdziwy przebieg.

Helpful message? + -

Back to top
   
gzresieknysa
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 25 Jul 2004
Posts: 469
Location: Nysa

Post#12 05 Sep 2008 07:29   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Sprawa prosta do spr. bo tam siedzi elektrozawór przy filtrze powietrza ,który to podczas regeneracji (nie tylko) otwiera dopływ gorącej cieczy do wymiennika w obudowie filtra. W ten sposób podgrzewa powietrze dolotowe. Odepnij złącze (chyba niebieskie jak się nie mylę) i sprawdź elektrozawór. Jeśli będzie ok. to okablowanie.
Pozdrawiam. Podciśnienie jest też istotne bo może w tym układzie siedzieć babol.
Masz na linii kilka urządzeń, EGR ,Turbo itp.

Jeśli był kręcony przebieg ,a Fap nie wymieniony to też możliwe ,że on taką usterkę powoduje.
Producent zaleca wyminaę FAP po 120000km.

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu_lodz
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 29 May 2006
Posts: 35
Location: Łódź

Post#13 05 Sep 2008 09:53   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Cześć

Na wstępie powiem że moja wiedza na temat silnika peugeota jest słaba. Podstawowe rzeczy wiem, jednak jeżeli chodzi jak to napisałeś o sprawdzenie elektrozaworu to może być ciężko Smile . Ok od początku rozumiem że zacząć od odszukania elektrozaworu (znajduje się koło filtru powietrza). Następne muszę odszukać złącze i sprawdzić sam zawór, jak to zrobić ?

P.S

dziękuje wam za poświęcony czas i udzielone wskazówki

Helpful message? + -

Back to top
   
gzresieknysa
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 25 Jul 2004
Posts: 469
Location: Nysa

Post#14 05 Sep 2008 18:50   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Chyba lepiej będzie jak odstawisz autko do ASO lum jakiegoś elektromechanika.
Ten zawór jest w sumie łatwo sprawdzić ale z resztą sobie nie poradzisz ,są sterowane RCO i nie zawsze się je da sprawdzić podłączając do aku czy zasilacza.
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
gka3
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 10 Jan 2007
Posts: 319
Location: Kielce

Post#15 05 Sep 2008 21:46   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Potrzebny jest mi schemat elektryki silnika i systemu FAP 307 1.6 HDI.

Z góry dziękuję

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu_lodz
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 29 May 2006
Posts: 35
Location: Łódź

Post#16 06 Sep 2008 09:25   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


tak też zrobię nie będę grzebał bo jeszcze coś uszkodzę Razz

dzięki za pomoc

Helpful message? + -

Back to top
   
trawqu
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 162
Location: Bolesławiec

Post#17 01 May 2010 15:26   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam
Podłączam się do tematu mama ten sam objaw w P 407 2.0 HDi
Dołączam zdjęcia i proszę o info który to elektrozawór przełącza to podgrzewanie powietrza bo nikt nie potrafi mi pomóc .
Z góry dziękuję za informacje

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
vauer6
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Mar 2004
Posts: 161
Location: SZCZECIN LONDYN

Post#18 03 May 2010 14:20   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


To sa te 2 na dole.Obydwa sa od sterowania przepustnicami dolotowymi powietrza.Zmien 2 bedziesz mial spokoj.
Jak chcesz to mam takie.oferta na pw jak chcesz.
Pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
trawqu
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 162
Location: Bolesławiec

Post#19 03 May 2010 15:48   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#20 Post from the author of the topic 04 May 2010 19:39   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam

Upłynęło sporo czasu od ostatniego posta, ale widzę, że ktoś ma podobny problem.

Pytanie do vauer6, czy możesz umieścić więcej info o tych elektrozaworach ? Mam tu na myśli kod producenta itp. Interesuje mnie w jakiej cenie można je kupić.

Dzięki

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
vauer6
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Mar 2004
Posts: 161
Location: SZCZECIN LONDYN

Post#21 04 May 2010 20:58   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


dokladnie trzeba dobrac pod nr vin,oczywiscie jestem w stanie to dobrac.
Prawdopodobnie nr ref 161842.Co do ceny to u mnie nowy oryginal 250 pln,serwis to samo ponad 300pln.
Sa to elektrozawory ktore podcisnieniowo steruja przepustnica,przepustnicami w zaleznosci od modelu 1 lub 2,rowniez elektrozawory 1 lub 2.Doprowadzaja do silnika cieple lub zimne powietrze w zaleznosci od potrzeby i wysterowania przez komp silnika.
Przy regeneracji fapa zalecana jest jak najwyzsza temp spalania wiec komputer nakazuje zamknac doplyw powietrza z intercoolera a pobiera cieple z pominieciem chlodnicy,no i wtedy przy usterce elektrozaworu zaczyna sie problem bo silnik moze wogole nie dostac powietrza,stad problemy.

Helpful message? + -

Back to top
   
trawqu
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 162
Location: Bolesławiec

Post#22 05 May 2010 08:27   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Na PW masz VIN
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#23 Post from the author of the topic 05 May 2010 09:30   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Dziękuje za opis, rozmawiałem z człowiekiem z ASO Peugeota (elektronik), w następnym tygodniu podjadę do niego na sprawdzenie czterech elektrozaworów, dwa od sterowania przepustnicami oraz kolejne dwa od EGR i Turbo. Zobaczymy co powie ...

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
vauer6
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Mar 2004
Posts: 161
Location: SZCZECIN LONDYN

Post#24 05 May 2010 10:39   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Moze nic nie znalezc na ta chwile.To sie dzieje przy regeneracji fapa tylko.
Poza tym w Polsce za duzo takich przypadkow nie bylo.

aha i dziekuje za punkty.
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
vieniu.karolew
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 35
Location: Łódź

Post#25 Post from the author of the topic 05 May 2010 11:20   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Ok rozumiem, to może inaczej na początku wymusić regeneracje FAPu za pomocą kompa, po czym testować elektrozawory ?

A tak swoją drogą jeżeli występuje taki efekt czy to oznacza że ewidentnie któryś z nich jest uszkodzony ?

Helpful message? + -

Back to top
   
janrad99
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 12 Apr 2009
Posts: 123
Location: -

Post#26 05 May 2010 20:59   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Nie, może być na przykład dziurawy któryś wężyk podciśnienia.
Są takie pompki z manometrem, łatwo sprawdzić.

Helpful message? + -

Back to top
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 3709

Post#27 06 May 2010 09:22   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam,
Czestsze sa awarie mechaniczne, niz elektryczne. Sprawdz na poczatek czystosc i dzialanie przepustnic i zasilanie w podcisnienie. Podajac podcisnienie na silowniki sprawdzisz dzialanie przepustnic. Jesli od stony mechanicznej wszystko jest w porzadku, trzeba bedzie szukac w elektryce/elektronice.
Pozdrawiam, Georges

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 May 2010 09:22   





Back to top
   
vauer6
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Mar 2004
Posts: 161
Location: SZCZECIN LONDYN

Post#28 06 May 2010 19:53   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


No kwestia wymiany w.w. elektrozaworow jest prawidlowa wtedy jak uklad jest sprawny i nie ma bledow oraz parametry sa ok.

Helpful message? + -

Back to top
   
trawqu
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 162
Location: Bolesławiec

Post#29 20 Jun 2010 14:32   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam
Po przeanalizowaniu literatury postanowiłem sam sprawdzić co nieco .
Znalazłem uszkodzony wężyk od dolnego zaworu ,który steruje dolotem ciepłego powietrza .
Czekam na wypalanie i zobaczymy .Smile
Dodatkowo mam pytanie co to jest za zbiornik na rysunku ??

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
trawqu
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 162
Location: Bolesławiec

Post#30 01 Jul 2010 20:41   

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-


Witam
Przejechałem 750 km i na razie cisza Very Happy. Wypalania nie poczułem
Poczekam jak będzie 1000 km .Mam cichą nadzieję że problem rozwiązany i kasa została na dobry browarek

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Peugeot 307 2.0 HDI 2002-podczas wypalania katalozatora-FAP
Page 1 of 2 Go to page 12  Next
Similar topics
Peugeot 307 2.0 HDI + FAP, wibracja auta podczas przyśpiesza (9)
Peugeot 307 2.0 HDI 136KM FAP Szarpanie podczas jazdy! (20)
Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP. (106)
peugeot 307 hdi 1,4 pytanie o FAP (2)
Peugeot 307 2.0 HDI błedy związane z FAP\'em (7)
jak uzupełnić FAP Peugeot 307 2,0 HDI (1)
Peugeot 307 2.0 HDI FAP nie odpala (1)
Peugeot 307 2.0 HDi 110 FAP , brak mocy (6)
Jak się pozbyć FAP-a w Peugeot 307 HDI 110KM (13)
Peugeot 307 2.0 hdi bez FAP eeprom EDC15 2003r (2)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.069 seconds

elektroda.pl topic RSS feed