X
  • #31 22 Sep 2008 23:33
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wersja 3CRHYB z tym, ze oznaczenie silnika RHY :)
    Mam nadzieję, że to o ten kod chodzi, zczytałem go z świadectwa homologacji. Cudów nie ma :) jeśli prądzik nie pójdzie gdzie trzeba, to i owo się nie ruszy:). Tymczasem ja potrzebuję się douczyć na temat, jak nauczyć się tego co mówi do mnie komputerek z puga, innymi słowy gdzie go boli, żeby zaczął gadać.:). Pozdrawiam. :)

    Dodano po 22 [minuty]:

    Drogi kolego z Świdnicy. Sprawdzę jeszcze raz bezpieczniki w skrzynce, mi spalił się jeden, forumowicz Janusz z 2008 ego, powiedział mi, że to od pompy ABS, i trzeba mu przyznać rację bo jest ona nieźle potłuczona. Ciekawi mnie to czy jeśli Pompa ABS jest uszkodzona poważnie, poprostu nie działa, bo odłączona. to czy może to mieć wpływ na prądzik na wtryskach. Generalnie jest tak z tymi bezpiecznikami, że w zależności w co walnie to od tego wywali bezpiecznik :)
  • #32 23 Sep 2008 20:08
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, jak nie ma zasilania to se ABS odpoczywa i masz jak w maluchu, musisz sprawdzic wszystkie bezpieki, to generalnie podstawa ogladnąć instalacje czy się cos niepoprzerywało od tego dzwona, abs nie zablokuje rozruchu, taki mądrala to on niejest, poczytaj Qrna fi co ma wpływ na rozruch silnika w pugu, posprawdzaj czujniki halla na rozrzadzie, przemiennik na wale korbowym, czujke ciśnienia paliwa , i regulator ciśnienia paliwa ma on zasialnie 12V, reszta 5V, sprawdż zasialnie po kluczyku czy w pierwszej od lewa kostce na kalkulatorze napinie trzeci rzad od prawej i tzreci od przodu samochodu jest nap.aku, sprawdż czy na hallu jest 5V, jeżeli nie masz tych napięć sprawdż jeszcze połączenia masowe , ogladnij uważnie wszytkie wiazki do kalkulatora , jeżeli te połączenia pomierzone wykazyją opór około lub mniej niz 1om a nie masz napiecia 5v i przekaznik pompy tez nie działa to kalkulator se zdechł, przsle ci info o sterowaniu tego silnika i zdjatko jak rozpoznać który pinek jest od czego w kalkulatorze a wersja cywilizowane tego motora to DW10TD-66kw ma mocy, powodzenia a jeszcze jedno podaj na którą skrzynkę mam to przesłać bo ostatnio miałem nerwa z ta interią, jutro to prześle bo sie mnie tusz skończył w drukarce:) a musze najpierw druknąć skanić i przesłać

    Dodano po 2 [minuty]:

    strony lewa prawa podałem jak stoisz przodem do silnika :)
  • #33 24 Sep 2008 01:31
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam :)
    Ale dostałem zadanie domowe, i same konkrety. Przewody i bezpieczniki sprawdzałem na samym początku, ale zrobię to jeszcze raz. Muszę się jeszcze pouczyć tych kabli, zanim zacznę pomiary. Znam się na instalacjach elektrycznych ale w domu. no i prawo Ohma.
    Ale pomierzyć te czujki ?, to nie sprawdzenie żarówki lub naprawienie lampki choinkowej :) Jeszcze na takią pracę domową nie jestem gotowy. Ale jak pojadę do autka, to najpierw pooglądam te czujki. Zasilanie Paliwem, gdzie co i jak już rozumiem. Ale tym wiązkom muszę się napierw przyjżeć pod kątem nowo zaczerpniętej wiedzy. Przydałyby się schematy i opisy. Gdzie i jak przykładać te końcówki miernika, nasuwają mi się następne pytania.
    Rozejrzę się na allegro czy gdzieś nie można tanio kupić oscysolkop, i czy jest to drogi interes. Wiesz ? nauczycielu Woporze, jestem głodny tej wiedzy o moim motorze. Chcę się tego nauczyć. Drogi Woporze ślij na architektjack(malpa)wp.pl bo interia zawodzi ostatnio. na adres dokładnie jak napisałem architektjack(malpa)wp.pl
    Pozdrawiam.
    hm a dlaczego napierw drukujesz a potem skanujesz, a jest taki przycisk PrcSc na klawiaturze, który zrzuca obraz monitora do pamięci.

    Dodano po 44 [minuty]:

    Witam, jeszcze raz, Panie Woporze oraz inni forumowiczowie, czy taki oscoloskop usb PC scope jest lepszy od line-in? czy takim byłoby mi łatwiej zrobić diagnozę ?
    Jeśłi ktoś może się podzielić uwagami, to poczytam chętnie.

    http://www.allegro.pl/item442465840_oscyloskop_usb_generator_analizator_4_sondy_f_vat.html

    http://www.allegro.pl/item439803446_oscyloskop_na_pc_2_sondy_faktura_gwarancja.html
  • #34 24 Sep 2008 10:24
    karolrak
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    O ile mnie pamięć nie myli to autko nie zapali bez podpiętego ABS-u. Chodzi o to, że wypięcie złącza ABS rozłącza linie CAN do sterownika silnika. Można też odszukać 2 pary przewodów w złączu ABS które to należy połączyć. Przydałby się schemat.
  • #35 24 Sep 2008 19:20
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, obys cudze dzieci uczył, to jest ponoć chińskie przekleństwo :), nie wiem jak zrobić takiego zrzuta z info-techa, mnie sie nieudaje chyba mnie nie lubi, może ten na usbeka oscyloskopek, obiecuje dużo :), kolego karolrak japisałem ze abs nie działajacy nieblokuje zapłonu ale podpiete złącze musi byc, odepnij złącza i sprawdż przejścia miernikiem , na elektrodzie sporo masz info na temat czujek jak działają i co musi na nich byc za napiecia, masz odemnie 50 punkciorów i se pościagaj, dzis nie miałem czasu aby iść po kartdridże, przeslę Ci ten schemat sterowania i rozpiske pinów kalkulatora, powodzenia uczniu :) :) :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    mimo ze pyra ale miła :)
  • #36 24 Sep 2008 21:49
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam, :)
    ABS mam wypięty, prześlę fotkę z uszkodzenia ABSu, dobrze by było wiedzieć przez jakie inne kostki przechodzi ta linia CAN. Hm musiałbym to wszystko poczyścić i pospinać. zanim zacznę cokolwiek mierzyć. Hm czy ktoś mógłby mi podesłać schematy, żeby mi się to wszystko jakoś rozjaśniło ? Bo im bardziej się w to zagłębiam tym więcej mam pytań. :) Potrzebuję oscylogramy do diagnozy, jeśli ktoś ma i mógłby mi podesłać, byłbym wdzięczny. Strasznie wciąga mnie ten śpiący motorek. Nauczycielu z Bydgoszczy dziękuje za 50 punkcików, czuje się jak młody co dostał kieszonkowe żeby sobie na mieście zaszaleć. Jestem tu każdemu wdzięczny za każdą informację. A najbardziej jest to dla mnie miłe, że mi pomagacie i nie czuje się tu sam.
    Czekam na tą rozpiskę pinów od mojego Maestro.Hm a to ci dopiero ten CAN :) Jutro pojadę do sadu :) zerknę na "spiącą" swieżym okiem. :) A teraz wybaczcie ale idę zaszaleć za te punkciory. A może ktoś z Was ma drodzy forumowiczowie to co mi jest potrzebne. :) Pozdrawiam.
  • #37 25 Sep 2008 22:35
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, sie nie leń i poszukaj na elektrodzie, sam zamiesciłem pare info na temat czujek różnych i różnistych, walcze od 2dni z vectra C sie nie chce słuchać i nie miałem czsu na latanie pomiescie , moze na weeckenda sie wybiore na nabycie w drodze kupna tych kartridży to podeśle info sollaresie, powodzenia i niejedz jabłek w tym sadzie tylko info ślij co już wiesz
  • #38 26 Sep 2008 10:54
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Witam niestródzonych! Oj trzeba mieć cierpliwość,tak długo walczyć z HDI. Ale teraz rozumię jabłka temu winne, poje sobie i leży, a robota stoi.
  • #39 26 Sep 2008 15:12
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, ostatnio miałem puga też po dzwonie ale dostawczego, 2.0hdi Qrna fi walczyłem z nim 2 tygodnie, bo facet od pomp(miała urwany króciec zasilania w paliwo) niby zrobił że jest oki, to walczyłem a na diagnozie wychodziło ze ma 6bar na rozruchu, w końcu pojechałem z pompą i byłem przy sprawdzaniu, wsciekał sie gość ale powiedziałem że na durnia wychodzę bo 10 dni nie mogę uruchomić sam, całą elektrykę , kalkulator posprawdzałem i nic i wylazło ze sztuka była zrobiona z reg cisnienia, także mozna czasami walczyć :)
  • #40 26 Sep 2008 20:51
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam :)
    przedwczoraj byłem w sadzie, bo słonko zaświeciło.
    popatrzyłem sobie tylko na elektrykę tylko. bo natrudziłem się z wymianą wahacza, ale jakoś go wsadziłem. jutro planuję założyć zwrotnicę z amortyzatorem, i jak stanie o własnych kołach, to go będę holował 8 km pod moją wiatkę. Wtedy wezmę będę jeszcze raz za przeglądanie elektryki, planuję też zakupić oscylator usb. Porobię stosowne fotki, dla moich forumowiczowych przjacół i mojego Maesto z Bydgoszczy.
    Ja zamiast tuszu robię tak. wtedy kiedy mam otwarty program na pulpicie wciskam PrtSc klawiesz w górnym prawym klawiatury, Po naciśnięciu tego klawisza cały obraz pulpitu zapisuje się do pamięci. Aby go jednak wydostać z tej pamięci, otwieram dowolny edytor graficzny, np. Paint. Następnie otwieram nowy rysunek. a jak się otworzy, to wciskam Ctr i jednocześnie V wtedy zawartość z pamięci ląduje na nowo otwartym pliku graficznym. Potem zawartość można zapisać na dysku najlepiej w postaci jpg, bo mały plik wychodzi. I wtedy nie trzeba latać za tuszem. Ja to tusz dolewam strzykawką :)
    Może ktoś z was ma inny na robienie zrzutów z ekranów więc niech się podzieli z nami. :)
    W sadzie spadają jabłka, często jednak na karoserię i szyby :( no i stoi tusz obok gnojownik :( rozumiecie więc zatem dlaczego chcę go zabrać :)
    Jutro planuję wyspawać sztywny hol z rury którą kupiłem na złowmowisku za dychę, bo na inny pomysł nie wpadłem, a sąsiadowi płotu nie chciałem rozbierać :)
    Hm to prawda Januszu robota z elektryką stoi, muszę się jeszcze trochę pouczyć za mało wiem. Ale spokojna głowa mam dobrych przewodników. A jak tam wektra typu C zrobiona ? Pozdrawiam Was
  • #41 27 Sep 2008 18:17
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, spróbuje co mnie sollaresie podało z tym zrzutem ekranowym, no takii mondry :) to ja nie jestem, vectra se pojechała, ale co mnie napsuła krwi to napsuła, a tyż ciekawy przyadek ale to inna bajka :), ide próbowac te zrzuty robić

    Dodano po 30 [minuty]:

    Kolego sollaresie udało sie masz na poczcie te info o sterowniku
  • #42 30 Sep 2008 22:59
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dodano po 1 [minuty]:

    Drodzy moi przyjaciele :)
    Witam po dłuższej nieobecności, a to głównie dlatego że porałem się z zawieszeniem :) wymieniłem co nie co zeby mogła stać o czterech kołach :). Mój nauczycielu Woporze :) zaraz sprawdzę te infa. Dzięki :) Mam takie pytanko, kto wie to niech odpowie. Dziś montowałem amortyzator i na zwrotnicy po wewnętrznej stronie dostrzegłem przykręcony kawałek plastiku z kabelkiem, mnie się wydaje, że jest to jakiś czujnik z wystającym rożkiem który mógłby się obłamać jak cofnęłoby się np. łożysko. Jestem ciekaw co to może być, czy to nie jest jakiś czujnik ze wrazie jak by się odkręciła ta duża nakretka i cofnęło się łożyko. A może przez to przechodzi linia CAN ? Takie mam pytania na dziś. A i jeszcze jedno, na amortyzatorze prawym mam napisane krypton, czy to jest amor gazowy ? bo ja dziś założyłem nowy olejowy:) zamówiłem taki bo myślałęm ze tamten też jest olejowy.
    Ps. A tak w ogóle kobita mnie zagoniła do układania płytek w łazience, a jak znam zycie potem bedzie chciała zebym wstwił kabinę, kibel, wiece co to znaczy, na hobby zostają mi tylko wieczory :) Pozdrowionka dla forumowiczów no i mojego nauczyciela :) który mógłby nam coś popisać o ciekawym przypadku Vectry typu C :)
  • #43 01 Oct 2008 20:17
    mulele1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam ... Ten kabelek z kawałkiem plastiku jak napisałeś , to najpewniej czujnik ABS-u . Pozdrawiam , Jacek .
  • #44 01 Oct 2008 20:22
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, ten kabelek to chyba od ABS, zrób fotke , jak by się sollaresowi cafło łożysko to pozostaje tylko śpiewać salve regina, bo chłopa ni ma, to lożysko sie przykreca 325 Nm i nie ma prawa się odkrecić, więc ABS lub sygnalizacja zużytych klocków , bez fotki trudno powiedzieć, ten amorek jest olejowy ale ma kryptona pod ciśnieniem jako atmosfere by się nie pienił olej , brak tlenu powoduje odporność na korozje i brak zmian ciśnienia pod wpływem temperatury, co daje lepszy i stabilny dociśk koło do drogi , jak wstawisz juz kibelek i kabinke to pełna cywilizacja :), a tak jeszcze na dokładke linia can to wysyłanie info z kalkulatora do odbiorników i odwrotnie . CAN jest magistralą systemową umożliwiającą wzajemną komunikację pomiędzy modułami elektronicznymi. Ponieważ jest siecią multimaster, dlatego możliwa jest sytuacja, gdy każdy moduł może mieć dostęp do szyny i jeżeli wysyła dane o odpowiednio wysokim priorytecie, zajmuje szynę na czas transmisji jednego telegramu. Modułami łączonymi za pomocą tej sieci mogą być zarówno proste układy wejścia-wyjścia, układy mikroprocesorowe a także komputery. Właśnie dzięki możliwości podłączenia układów o dużej mocy obliczeniowej, tworzy się system realizujący funkcję inteligencji rozproszonej. :) czyli tymi samymi przewodami se lataja telegramy CAN i załączaja rózne urządzonka z jednego np przewodu zasialajacego , istnieje mozliwość np uspienia różnych odbiorników w sytuacjach awarii np, ograniczonej mozliwości zasilania pozostawiając tylko układ priorytetowy, itp ,itd, :) o vectrze napisze jutro, powodzenia
  • #45 05 Oct 2008 14:35
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, jak kolego sollaresie, pug działa czy jeszcze jesteś uwięziony w kabinie :), powodzonka
  • #46 12 Oct 2008 17:32
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wtam, pomału zaczynam uaktywniać się na elektrodzie po dłuższym niebycie, a to za sprawą usuwania usterek mechanicznych które pozwoliły mi na przyholowanie pod dom. teraz mam go już pod dachem i nie będą spadać na niego jabłka :) musiałem poszerzyć wiatę aby zmieścił się tam jeszcze jeden pug :) Cały czas rozmyślam co i jak, muszę poczyścić elektrykę, poprzemyślać co do czego, bo dużo są tu i pourywane, po robię fotki i poprzesyłam. Okazało się żę muszę jeszcze jeden wahacz zmienić bo też krzywy :) ale idzie już do mnie nowy pocztą mam nadzieję. Rozmyślam nad oscyloskopem dniami i nocami. potrzebny mi schemat przez jakie urządzenia przechodzi CAN. Bo jeszcze sie może okazać ze będę musiał podpiąć radio i wentylator. oraz lampy he he oraz te mapki wykresów oscyloskopowych. hej
  • #47 13 Oct 2008 08:30
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, po pierwsze sprawdż wszystkie połączenia, lutownica w rękę i połącz te pourywane ( sugeruj się kolorami kabelków) :), zataśmuj to wszystko (lutowane plłączenia zabezpiecz termokurczliwymi koszulkami), miernik w łąpke i sprawdż wszystkie przejścia, oscyloskopowe wykresy poszukaj na elektrodzie , a o jakie zapytowywujesz? :), dostałeś te zrzuty ekranowe? powodzenia
  • #48 13 Oct 2008 22:59
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam :)
    jeszcze się meczę z wahaczem prawym. Przysłali mi zawór turbo no i półośkę. Trzeba to zmontować. Kurcze byłem w skarbowym i chciałem zapłacić podatek, dwa procent od 4000, to 80 zł się państwu należy. a ta pani za bórkiem ze się należy 450 zł, bo na euro taksie stoją po 22 000 zł. I weź z taką pogadaj :)
    Potrzebuję jeszcze kilka dni, żeby zrobić tą mechanikę zawieszenia. Zrzuty ekranów dostałem, jestem na etapie zapoznawania z ich treścią. Musze sobie rozrysować te kostki. Ale najpierw musi to autko stać na własnym zawieszeniu a nie na drewnianych klockach,
    Pozdro
  • #49 14 Oct 2008 20:21
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, masz tu jeszcze dokładke z zawieszenia przedniego, z momentami :) dokręcania, na maila bo tu niechce wleż bo zaduzy, powodzenia
  • #50 20 Oct 2008 21:46
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam, mam pytanko do szanownego grona, czy polutowanie tego złacza ma jakiś sens ?

    Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.
    na zdjęciu Pompa Abs z uszkodzoną ekektroniką.
  • #51 21 Oct 2008 23:11
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, nie ma, ale ?, trzeba by chyba sprawdzić wnetrze ustroistwa ale mam przeczucie ze nici z tego będą, kup uzywkę tylko trza nauczyć sterownik , żeby Go chciał widzieć :), jakie postepy sollaresie w naprawie?, powodzenia
  • #52 17 Nov 2008 21:18
    damian024
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Ja mam podobny problem zerwał mi sie pasek od alternatora w 307.naprawiłem ale zapala mi się komunikat economy mode active i nie moge odpalic samochodu.Czy ten komunikat ma cos wspólnego z rym że nie moge odpalic samochodu??Jeżeli nie to co moglo sie stać ze nie moge go uruchomić??
  • #53 18 Nov 2008 21:16
    friesee
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mam pytanko mam 406 hdi i duzy klopot! mianowicie cieknie mi chyba pompa wysokiego cisnienia samochod nie pali chyba ze zastosuje samostart to jest oki i potem w miare chodzi tzn... jak mozno przygazuje to moze zgasnac ale nie koniecznie?? co do pompy to jestem prawie pewien bo leci kupa diesla pod silnikiem na glebe!! mam pytanko czy sa w pompie jakies miejsca ktorymi moze ciec paliwo a ktore sa wymienne czy tez cala pompe trzeba wymieniac?? poza tym jak ja wymienic czy to jest kupa roboty?? na 100% to nic jeszcze nie jest pewne bo do piatku musze czekac auto mialo tylko wstepne ogledziny!! dziekuje pozdrawiam
  • #54 22 Nov 2008 20:50
    makaweli69
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witajcie . mam mały proble ostsnio nabyłem samochód marki peugeot 307 2.0 hdi 110 Km jest on po małej stłuczce , auto nie odpala uszkodzona jest pompa ABS a konkretnie wyrwana wtyczka co ma zroic by auto odpaliło
  • #55 02 Dec 2008 20:23
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam,makaweli jak niema połączenia fizycznego z sterownikiem ABS to nie odpali, abs może byc uszkodzony ale musi byc podpiety do sterownika, jęzeli sterownik jest fizycznie uszkodzony w tym ABS to czeka cię wymiana, powodzenia
  • #56 07 Dec 2008 17:38
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam, po dłuzszej nieobecnosci, jestem teraz w okolicach paryza, szukam tu czesci dla mojego puga, pozdrawia kolege wopora, i wszystkich forumowiczów. Jak znajde tu czesci to wracam do Polski. Znalazlem tu oscyloskop. Pozdrawia. :)
  • #57 28 Jan 2009 11:01
    TomC1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam Pozwolę sobie podłączyć sie pod temat - proszę o info - pomoc na poniższy problem:

    Witam
    Jestem nowy z takowym problemem.
    Ostatnio samochodzik ( 307 1997cmm diesel 2002r.) uderzył w dzika.
    wystrzeliły poduszki, uszkodzona chłodnica pozatym wszystko wydaje się na całe.
    Niestety nie można odpalić silnika. Co trzeba zrobić aby się on uruchomił.
    Czytałem trochę po sieci że trzeba wymienić, skasować błędy w kompie od poduszek.
    Generalnie proszę o konkretne porady co najpierw wykonać i czy np jakby faktycznie trzebabyło skasowac blędy to czy to wystarczy - czy trzeba odrazu kupować i montować poduszki bo i tak nie odpali.
    Pozdrawiam
  • #58 21 Feb 2009 23:30
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam,
    kolego TomC1 masz podobny problem jak ja, i chyba podobną przyczynę, że nie pali. Upewnij sie, że wszystkie kostki w przedzale silnika, szczególnie przy pompie Abs. są połaczone. Wystrzelone poduszki nie są przyczyna ze ci teraz nie odpala. I nie szukaj wyłaczników wstrząsowych bo w tym modelu tego nie ma. Najbardziej wysunietym elementem podatnym na przerwanie CAN podczas uderzenia z przedniej lewej strony jest pompa ABS. Tam szukaj.
  • #59 05 Apr 2009 22:27
    sollares
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Drodzy forumowicze,
    Dla wszystkich którzy chcą wiedziec cos o odcinaniu zapłonu jak w temacie.
    Wyjaśniam na swoim przykładzie dla którego założyłem ww temat. Przyczyna tego ze nie odpalił mój Pug, była uszkodzona i wypieta kostka Przy pompie ABS. Dzis polutowałem modół, połaczyłem kostki i auto zapaliło jak gdyby nigdy nic. po półtorarocznym milczeniu silnik zaczął gadac. Dla wszystkich którzy twierdzili ze potrzebna jest ingerencja komputera i kasowanie bledów, stawiam banie :). Dla kolegi Wopora głęboki zaś szacun :)
    Pozdrawiam wszystkich zmagajacych sie z Pugami.
  • #60 09 Apr 2009 22:57
    karlos85
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Brak sterownika ABS i nie odpala? Może w nim znajduje sie opornik 120Ω i ECU silnika widzi uszkodzony CAN i to jest powodem ze nie odpala. Prawidłowo CAN ma 60 Ω dwa oporniki po 120.
  Search 4 million + Products
Browse Products