Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.
Autor
Wiadomość
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#1 Post autora tematu 04 Wrz 2008 01:10   

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Wtam, mam peugeota 307 hdi z 2002. Auto nabyłem po wypadkowe, wystrzelone poduszki, problem z odpaleniem silnika, sprawdzałem ze w przelewach na wtryskach nie pojawia sie olej podczas krecenia rozrusznikiem, to znaczy że, pompo wtryskwacze nie pracują. czy to możliwe że zadziałał jakiś system odcinający zapłon podczas wyadku ? wiem że w innych peugeotach takie systemy są, ale czy jest w moim modelu tego nie wiem, jeśli ktoś wie gdzie i jak się to odblokowuje, to dziękue z góry za wskazówkę.
Powrót do góry
   
zi.ko
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 583
Miasto: Kraków

Post#2 04 Wrz 2008 10:25   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Peugeot nigdy ni stosował pompo wtryskiwaczy. Jeśli w komorze silnika jest ręczna pompka paliwa to nie ma elektrycznej. jeśli nie ma to sprawdź zasilanie pompy pod tylną kanapą i zrób diagnostykę.
Powrót do góry
   
karlos85
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 140
Miasto: kielce

Post#3 04 Wrz 2008 11:10   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


dokładnie kolego zadziałało zabezpieczenie musisz wykasowac błedy powstałe po wypadku które blakuja silnik. wiecej na pw pozdrawiam.
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#4 Post autora tematu 04 Wrz 2008 22:38   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


dzięki kolegom ziko i karlos za szybką odpowiedz, w przedziale silnika jest pompa ręczna do uzupełniania oleju w przewodach paliwowych, np. gdy zbranie paliwa podczas jazdy :) ale i oprócz tego elektryczna też gdzieś jest, to wiem. Wysokie cisnienie też mam na pompie bo podczas krecenia rozrusznikiem,przelewem od pomy wysokiego cieknie olej. tak jak już mówiłem z tego co się zdążyłęm nauczyć serfując po forach. Problem mam chyba z tym że mam zablokowany silnik elektronicznie i te błędy będzie trzeba wykasować poprzez zrobienie diagnostyki. Jednak chodzi mi o to czy można jakimś przyciskiem zwolnić tą blokade zapłonu bez konieczności podłaczania do komputera. Tak jak jest to w innych modelach peugeota. Hm teraz nasuwa się pytanie, ile kosztuje taki interfejs do laptopa, bądz kto go ma żeby mi to odblokować w okolicy gdzie mieszkam, a mieszkam w okolicy miasta Chełm. Coprawda bardziej zależy mi na tym aby samemu spróbować pobawić w podpięcie sie laptoem do komputera silnika. Zwykle w moich autach które miałęm, usterki usówałem sam bez pomocy serwisów. ale to były usterki mechaniczne bez konieczności ingerencji w soft komputera. Chciałbym się trochę dowiedzieć więcej, jakie oprogramowanie jakich kabli się używa do podpięcia laptopa. czy i gdzie oraz za ile można można te rzeczy nabyć. Lub może jest ktoś w mojej okolicy kogo starsi forumowiczowie mogliby mi polecić. Kogoś kto przyjechałby do mnie zrobić taką diagnostykę. Mnie interesują silniki hdi chciałbym się trochę z nimi pomęczyć.
Wnioskuje ogólnie że w moim peugeocie sensor aibag kóry znajduje się miedzy dzwignią zmiany biegów a recznym, oprócz tego ze wystrzelił mi wszystkie poduszki i pasy, odciął mi również zapłon. W związku z tym czy istnieje coś jak restart tego komputera sensora. Chodzi mi w tej fazie naprawy samochodu wyłącznie o uruchomienie silnika, wówczas będę miał motywację do, zrobienia reszty. Rozumiem również generalie to ze będę musiał wymienić poduszki i pirotechniczne oraz zmienić pamięć porocesorów na komputerze airbag. ale w tamte tematy teraz nie chcę się wgłebiać. W chwili obecnej chciałbym tylko uruchomić silnik aby mieć motywację do zrobienia reszty. Pozdrawiam

PS. w mojej 307 to faktycznie może nie nazywają się pompo wtryski, dziękuje za sprostowanie koledze ziko.
Jestem początkującym w technologii hdi. A to forum traktuję jako miejsce do poszerzania mojej wiedzy jeśli macie jakieś uwagi chętnie wysłucham i skomentuje :)
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#5 06 Wrz 2008 19:27   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego (on decyduje ile paliwa ma podać wtrysk), czujnik położenia wałka rozrządu(kiedy ma być wtrysk paliwa dawka tego paliwa może byc nawet podzielona na 3 porcje wczasie jednego cyklu pracy), idąc dalej wtryski są już tak zwane piezoelektryczne (zasilanie na poziomie 70v i prad około 25A mierzone na cewce wtryku, wspomagany jest prąd z kalkulatora jest własnie przez element piezoelekryczny, aby ograniczyć prąd i napięcie na kalkulatorze ) ale właśnie dlatego te wtryski są kodowane aby kalkulator rozpoznał który jest 1,2 itd więc wymiana musi byc b.fachowa bo łatwo uszkodzić a potem jeszcze zaprogramować, zasilanie w paliwo po niskim jest przez pompę w zbiorniku ciśnienie na poziomie 2,5 bara uruchamia się pompa po włączeniu zapłonu na około 2-3 sek aby pompa wysokiego miała odpowiednieą ilość paliwa, jak nie słyszysz tego odgłosu pracy pompy po włączeniu zaponu to możliwe że czujnik zderzeniowy zadziałał po uderzeniu jest to zabezpieczenie by sam sie nie zapałił w czasie wypadku, sensor poduch nie blokuje silnika, musisz sprawdzić czujniki na silniku te dwa co wymieniłem są najważniejsze, pozostaje jeszcze czujnik ciśnienia paliwa na listwie zasilającej, i jeszcze zespół sterowania zasilania znajduje śie po prawej stro na grodzi silnika patrząc od przodu samochodu, łomatko ale się rozpisałem, pytaj to Ci wyjaśnie co i do czego są elemeny w silnikach hdi ,powodzenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Wrz 2008 19:27   





Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#6 Post autora tematu 10 Wrz 2008 19:38   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


dzięki koledze wapor z bydgoszczy za podpowiedzi, przeczytałem dokładnie. własnie przyjechałem od wójka u ktorego w sadzie stoi 307. zacząłem od sprawdzenia pompy paliwa nieskiego cisnienia tą która znajduje się w zbiorniku paliwa. Po przekręceniu kluczyka nie słychać niestety brzęczenia w zbiorniku po którym poznałbym że pompa przez kilka sekund pracuje, dla pewności zdjąłem złącze przy wlocie do filta i nic, mimo kręcenia jest sucho. Więc jest tak jak sugerował Wopor. Pompka paliwowa została odcięta i nie pompuje. Zdjąłem wiec dekielek pod tylnim siedzeniem i zobaczyłem tam, dwa kruće doprowadzający i powrót, i gniazdo sześciopinowe, z czterema przewodami. od dołu. 1 biały z paskiem czarnym, Niebieski z paskiem czarnym, żółty z paskiem zielonym, oraz jakiś taki jasno pomarańczowy. Rozumiem że dwa są od czujnika a dwa od zasilania pompki, tylko które są które. a zresztą to może nie jest takie ważne, chodziłoby mi raczej gdzie szukać tego wyłocznika awaryjnego żeby pompka zaczęła pompować paliwo. Proszę o podpowiedzi

Proszę poprawić błędy w poście. goldwinger
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#7 10 Wrz 2008 19:57   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, po pierwsze sprawdż czy w tej skrzynce bezp, w komorze są dobre bezpieczniki nr2 jest od pompy, czy po włączeniu zapłonu klika przekażnik i świecą świece żarowe, po drugie czy masz napiecia na regulatorze ciśnienia paliwa jest zasilany z tego samego pina co pompa, jest na wysokości alternatora powyżej, musi być tam napięcie akumulatora, powodzenia
Powrót do góry
   
zi.ko
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 583
Miasto: Kraków

Post#8 10 Wrz 2008 20:49   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Jeśli jest ręczna pompka to zapewniam że elektrycznej nie ma. Nawet jeśli dochodzą przewody i dochodzi napięcie to nie ma pompy w zbiorniku.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#9 11 Wrz 2008 18:17   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


tam nie ma pompki ręcznej chyba że ktoś na przewodzie zainstalował ale poco?,
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#10 11 Wrz 2008 19:47   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam,
Zamim zaczniemy udzielac rad, trzeba by najpierw wiedziec o czym mowimy. Co to jest za 307-ka? Jaki silnik? Jaki system wtrysku?
Silnikow 2.0HDI bylo w 307 trzy rozne - 90, 110 i 136 KM. W dodatku silnik 90 KM mial dwa rozne systemy wtrysku - Bosch i Siemens.

Wopor,
Wtryskiwacze piezoelektryczne, w przeciwienstwie do elektromagnetycznych, nie maja cewek. Element piezoelektryczny nie jest elementem wspomagajacym lecz wykonawczym. Po prostu zastapil cewke wtryskiwacza elektromagnetycznego, ale wymaga zupelnie innego sterowania.

Pozdrowienia, Georges
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#11 Post autora tematu 11 Wrz 2008 21:28   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam :)
hm, udzielam szczegółowych informacji, odnośnie zapytania georgesa z Fontenay sur Loing. Jest to 307 z silnikiem 2,0 hdi system CR 90 KM systemie Bosch.
Jutro zrobię zdjęcia z przedziału silnika, oraz miejsca pod tylnim siedzeniem, nad zbiornikiem. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości. Jutro planuje wykonanie czynności pomiarowe jakie zalecił mi kolega Wapor. Jeśli kolega z Fontenay prześlę mi jakąś dyspozycję do sprawdzenia w sprawie ustalenia usterki to również sprawdzę. Jeśli kolega Ziko ma jakieś pomysły w sprawie ustalenia usterki wykonam czynności i podzielę sie spostrzeżeniami. Myślę że co cztery głowy to nie jedna :) Auto stoi u wójka pod gołym niebem jest to trochę kilometrów ode mnie więc dopiero pod wieczór będę zdawał raport na forum.
Do tego czasu może nasuną sie kolegom nowe pomysły.
Auto uległo wypadkowi generalnie żaden z elementów silnika nie ucierpiał, wystrzeliły wszystkie poduchy, ale elektryka z grubsza działa, świecą się kontrolki i silnik kręci. Co dokładnie mu dolega, to staramy się tu na forum ustalić, na zasadzie. ze robię to co mi radzą starsi poziomem koledzy. Chodzi o zdiagnozowanie usterki i wyeliminowanie w miarę możliwości bez używania interfejsu. Chodzi o to aby silnik zapalił. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#12 11 Wrz 2008 22:16   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam,
"...w przedziale silnika jest pompa ręczna do uzupełniania oleju.."
Nie jest to wiec sytem Bosch lecz Siemens SID802 (do wyjasnienia). Trzeba wiec dobrze odpowietrzyc system przy uzyciu tej pompy. Nawet jesli elektrycznie wszystko bedzie w porzadku, pierwszy rozruch bedzie dosc trudny.
Nie ma zadnego wylacznika wypadkowego. Byly takie 10 lat temu w silnikach bezynowych i pierwszych dieslach "elektronizowanych". W przypadku 307 sterownik airbagow zatrzymuje silnik na drodze informatycznej. Nie blokuje to jednak sterownika silnika definitywnie i nie trzeba go z tego powodu reinicjalizowac. Jesli nic nie jest uszkodzone w wypadku, silnik uruchamia sie bez problemu.
Bez diagnostyki elektronicznej prawdopodobnie nie obejdzie sie. Trzeba miec, co najmniej, potwierdzenie odblokowania sterownika (immo), pomiar wysokiego cisnienia i ptwierdzenie synchronizacji walow.
Pozdrowienia, Georges
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#13 12 Wrz 2008 17:50   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, kolego geogesgr jest w tym wtryskiwaczu kilkadziesiąt elementów ceramicznych które pod wpływem ładunku elektrycznego się odkształcają jednocześnie na przeciwległych ściankach tych elementów powstaje przeciwny ładunek elektryczny, muszą to być kryształy niesymetryczne inaczej nie nastepuje zjawisko piezoelektryczne, zastosowano je dlatego by ograniczyć dużą bezwładność układu- iglica sprężyna, co miało miejsce w układach ze sterowaniem elektromagnetycznym, teraz istnieje dlatego mozliwość nawet 5-cio krotnego wtryskiwanego paliwa na jeden cykl pracy, jednocześnie jest mniejsze tarcie i szybkość reakcji iglicy nawet 10-cio krotnie, ja nie pisałem że tam jest cewka fizycznie jedynie ze element piezoelektryczny może nieprecyzyjnie , że na złączu a nie cewce, pomiar sygnału sterującego,pozdrawiam
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#14 Post autora tematu 12 Wrz 2008 21:12   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, :)
Miło jak tu zajrzałem to zobaczyłem nowe posty z których się nowych rzeczy dowiedziałem.
Dziś zaglądałem do 307 i tu muszę się przyznać, strzeliłem gafę. Oddaję rację Georgesowi co do systemu wtrysku, Jest u mnie ręczna pompka paliwa takie coś jak gruszka znajduje sie pod przewodami od wtrysku. A system przeczytałem ze skrzynki komputera i jest to system firmy Siemens. :) Co sie tyczy kolegi Wopor, to znalazłem uszkodzony duży bezpiecznik 30 watowy drugi w rzędzie, ale nie wiem czy o ten koledze chodziło, bo nie znalazłem opisu skrzynki. Jutro go zmostkuje czymś i podejmę próbę kręcenia. Bo dziś nie zabrałem kluczyków od stacyjki. Sprawdzę te prądy o których mówił Wopor. Mam pytanie zawsze podczas podłączenia akumulatora klemy lekko iskrzą, czy to jest normalne ? czy jest jakieś niepożądane zwarcie. Jakie urządzenie absorbuje ten prąd. Hm a co do odpowietrzania, czy to jest normalne że po kilku dniach w przewodach znowu mam powietrze ? tak jakby się paliwo cofało ? może przelewem ? czy długo trzeba kręcić tym rozrusznikiem żeby się odpowietrzyło ?
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#15 13 Wrz 2008 19:41   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, przy podpinaniu aku pewnie zasilanie stałe kalkulatora wtrysku , jak masz moduł komfortu to i on, ale to normalne, opisz dokładnie który to bezpiecznik, jak płytkowy max to albo ESP, albo stacyjka bo nie wiem jak liczysz ten drugi od lewa czy prawa :),powodenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Wrz 2008 19:41   





Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#16 Post autora tematu 14 Wrz 2008 15:59   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam, :)
Czytałem przed chwilą nowe posty. Panowie to forum nie jest po to aby aby kogoś oceniać, mówić że ktoś jest babą. Kolego Janusz, jeśli potrafisz coś mi pomóc, to pomóż radą, a nie oceniaj innych. Wszyscy się uczymy od siebie nawzajem, od tego jest forum. Koledzy jestem inżynierem budownictwa, a samochody to moje hobby. Każdy nowy post napisany tutaj czegoś mnie uczy, z każdym razem kiedy oglądam moje auto patrzę na nie całkiem inaczej, dzięki wam wiem coraz wiecęj, Kieruję do was pytania, jeśli ktoś wie to odpowiada, tu dzielimy się wiedzą. Każda wskazówka jest dla mnie cenna nawet te mniej trafione. Przesyłam fotki. fotka z palcem wskazującym na uszkodzony bezpiecznik, pytanie od czego jest ten bezpiecznik, bo był spalony. Na innej fotce uszkodzony chyba to się nazywa EGR, czy to może mieć wpływ na to ze silnik nie daje sie uruchomić. Mam jeszcze pytanie, czy do tego gniazda przy kierownicy podłącza sie komputer ? a jeśli tak to mam pytanie gdzie można dostać taki przewód i jakie oprogramowanie. Pozdrawiam.
Hm. Panie Januszu to prawda najczęściej uczymy się na własnych błędach. korzystam z tego forum aby jak najmniej ich popełnić. Tu gdzie mieszkam nie ma w promieniu 30 km żadnego fachowca. A z salonu Peugeota, bez obrazy, nie chcę korzystać, chciałbym spróbować z waszą pomocą.

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.

czy bez tego EGR, silnik może odpalić ?

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.

od czego jest ten bezpiecznik ?

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.

czy to jest gniazdo pod które podłącza sie interfejs ?

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.
Powrót do góry
   
janusz2008
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 1846
Miasto: Zach. pomorskie

Post#17 14 Wrz 2008 16:55   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Bezpiecznik od pompy ABS i ESP. Gniazdo OBD2 tak, do diagnostyki. Interfejs peugeot-planet. Kosztuje ok. 4kafle, Do Francuzów niema nic taniego. EGR niema wpływu na uruchomienie silnika, na prace tak. Ale mi Pan wjechał na ambicje, starałem się jak mogłem.
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#18 Post autora tematu 14 Wrz 2008 22:50   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam :)
Hm, miło, podnieśliście mnie trochę na duchu. Czuję się znacznie pewniej z wami. Wędrują następne pytania, przesyłam tu zdjęcie stanu kontrolek po włączeniu zapłonu, jeśli zauważycie jakieś nieprawidłowości coś co mogłoby podsunąć nowy trop. Ogólnie jest tak że kontrolka od silnika zapala się dopiero po wciśnięciu ukrytego przycisku odcinającego dodatkowo zapłon. Mam pytanie czy ona się zapala wówczas kiedy komputer wykryje podczas samo diagnostyki jakąś niesprawność ?
Mam również pytanie, mój brat ma interfejs z programem do passata czy jest możliwość zrobienia jakiejś przejśćówki ? Na czym polega tajemnica tego interfejsu, bo jeśli to tylko kwestia podłączenia odpowiednich przewodów, to przecież nie może być trudne, tylko trzeba wiedzieć jak. No bo 4tyś to jest dużo. Dziś trochę kręciłem rozrusznikiem aż mi padł akumulator, a silnik nawet nie czmychnął. Strasznie długo pompowałem tą pompką bo trudno było wygonić powietrze z przewodów miedzy filtrem a pompą wysokiego. Powietrze podczas pompowania wypychało z filtra do pompy wysokiego, czyżby się ta pompa aż tak zapowietrzyła ? a w ogóle czy ją się jakoś odpowietrza ?

Panie Januszu Smile czytałem przed chwilą Pana ostatni post, to prawda co Pan napisał. Ja skończyłem Technikum Mechanizacji Rolnictwa w Poznaniu, całą młodość pasjonowałem się tym co miałem, zwoziłem do domu stare MZ Tropiki, WSK, Skręcałem do kupy czyściłem i jeżdziłem, przynosiło mi to ogromną satysfakcję. Dziś czasy się zmieniły, trzeba mieć programy kable, nie wystarczy młotek i komplet kluczy. Zgadzam się z P Januszem, jeśli ktoś żyje z naprawiania to musi inwestować w wiedzę technologię i sprzęt np do diagnostyki z żeby z tego żyć trzeba kasować za usługi. Ja nie jestem mechanikiem, choć mam taki zawód wyuczony. Jestem architektem i z tego się utrzymuję. Ogólnie znam się na starych dislach, a na technologii Hdi dopiero poznaje dzięki wam. Ciekaw jestem czy wam się udało podpinać hdi pod kompy.

Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.

Moderowano przez MakroSerwis:
Scaliłem Kolegi posty (pisane jeden pod drugim) i poprawiłem sposób zamieszczenia zdjęć. Proszę zapoznać się z Regulaminem Forum i ogłoszeniami w dziale.

Powrót do góry
   
janusz2008
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 1846
Miasto: Zach. pomorskie

Post#19 15 Wrz 2008 09:10   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Jeśli w tym aucie jest sterownik BOSCHA EDC-15C, można sprubować kabelkiem brata się z nim dogadać. Musi mieć wtyk OBD2. Jeśli dalej będzie się Pan chciał uczyć to potrzebne będą schematy el. wartości czujników, wykresy oscyloskopowe, oscyloskop i multimetr cyfrowy. Ico najważniejsze mnustwo czasu.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#20 15 Wrz 2008 21:41   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam :), :) widzę że urwało troszku z tego puga, kolega solares ma szczęscie ze to nie vectra c bo niebyło by co zbierac ze sterownika, dane moge podesłać , ponieważ kolegę soloresa polubiłem (mimo że pyra) hehe podaj maila to podeślę książke w pdf o hdi w pugach, poczytasz troszku sollaresie i wtedy podpowiadać dalej będziemy, oscyloskopek ta naprawde mądre narzędzie i warto zainwestować masz możliwosć sprawdzania dynamicznego elementów i jak mądrze wyglądasz wtedy hehe, powodzenia sollaresie ślij maila odpiszę bo ja z tej starej generacji co odpisuje

Zbędne posty (nie na temat) usunąłem. [Mirek Z.]
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#21 Post autora tematu 16 Wrz 2008 17:16   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Ja mam taki sposób na monotonność życia, zakładam sobie jakiś cel i dąże do tego aby go zrealizować. Bo właśnie życie bez celu jest nudne. Podziwiam tych którzy pracują nad sobą i wzbogacają swą wiedzę. Ludzi z pasją :). Ale i bardziej tych którzy potrafią się tą wiedzą dzielić.
Druga strona mojej 307, jest znacznie mniej estetyczna, zrobienie blacharki też będzie dla mnie wyzwaniem :) Jednak najbardziej ambitną sprawą jest uruchomienie silnika chyba się z tym zgodzicie .Komputer jest firmy siemens jak na załączonym foto.Związku z tym mam pytanie.Czy kabel interfejsu będzie się nadawał od passata? czekam na PDFy od Pana Wapora na skrzynce pod adresem solaroarchitekt(malpa)interia.pl
podziękowania dla dziesięcioletniej Klaudi która napisała to co podyktowałem.Pozdrawiam :)

komputer Siemens Peugeot 307 2.0 Hdi

http://obrazki.elektroda.net/21_1221579131_thumb.jpg[/img][/
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#22 16 Wrz 2008 17:25   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, sollaresa ot klikacz jeden, odpal pocztę powinieneś juz mieć tego pdf, powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
   
janusz2008
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 1846
Miasto: Zach. pomorskie

Post#23 16 Wrz 2008 18:33   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam! To jeszcze potrwa, do czasu dobrego zdiagnozowania po craszu.To pierwsza rzecz do wykonania. Wiem że rozbite, ale są laptopy. Po wypadku jest zablokowane, trzeba odczytać i wykasować błedyi jeszcze jedno, czy po przękręceniu zapłonu gaśnie lampka immo?.
Powrót do góry
   
karlos85
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 140
Miasto: kielce

Post#24 17 Wrz 2008 17:51   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Sledze postepy w tej usterce i dalej podtrzymuje swoje zdanie ze auta nie odpali sie jak nie wykasujesz błedów po wypadku tak jak mowi Janusz ni wtpie w to by wykasował to zwykły skaner OBD ja pracyje Teksie i narazie odpukac wszystko idzie od strzału miałem wczesniej interfejs VAG z allegro i tylko wstyd mi przynosił czasem bo jedno autko poszło drugie juz nie i to ciezko było okreslic jaka przyczyna tego była
Pozdrawiam i powodzenia.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#25 17 Wrz 2008 18:33   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, troszku specyjalizuje sie w vectrach C, i po takim dzwonie najpierw robie rozeznanie bojem, czyli podpinam laptoczka i z czytuje błędy, wypisuje wtedy litanie części do załatwienia,potem blacharka, lakierek, i składanko i tu zaczynają się schody , bywa że ruchome :), niestety raz na 2 lata jak weszły te vectry C po lifcie, musiałem oddać sam. do serwisu bo urwało sterownik i przewody były też urwane, na 67 szt jest 6 brazowych takich samych i steruja abs, serwisant miał rozpiskie na centralke, i kalkulator, był dobry chrześcijanin i sie podzielił wiedzą pisaną , ale najważniejsze kosztowało to hmmm 300zł, więc czasami nie należy się bać serwisów, a jeszcze jedna uwaga sollares czy masz w tym pugu kontrolę ruchu, jeżeli tak to nie kręć kierownicą przy podpietym aku bez podpietego sterownika, bo zniknie kalibracja, powodzenia ! dostałeś tego pdf?
Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#26 Post autora tematu 17 Wrz 2008 21:53   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam, to sobie poczytałem pisania kolegów :)
Dziś wymieniałem części mechaniczne zawieszenia :)
Będę go holował pod dom, bo mi w tym sadzie wygnije do reszty. Panie Woporze Pdfy mam na skrzynce ale mam małe problemy z otworzeniem, ściągnąłem acrobat i mi nie otwiera, będę jeszcze próbował. Panie Januszu gdzie szukać tej kontrolki immo ?
Drodzy koledzy stali bywalcy, czy jest coś takiego jak imobilajzer (piszę jak słyszę :) i czy on odcina na pompie wysokiego ? jeśli tak to jak sprawdzić czy jest odblokowany czyli zdiagnozować.. a ja się teraz biorę za odczytanie Pdf od Pana WOPORA :)
Myślę ze metoda Oscyloskopowa to jest bardzo skuteczny sposób na diagnozę ale tym bardziej spieszy mi się otworzyć 1,2 mb Pdf które podarował mi WOPOR :)
Robi się ciekawie. Wpadłem na taki pomysł, ze mógłbym podpiąć kamerę do mojego warsztatu i na skype moglibyśmy zrobić reanimacyjną tele konferencję :) co wy na to ? Drodzy koledzy ?

Na załaczonym obrazku, Economy Mode Active. Komunika na głownym wyświetlaczu peugeot 307. Taki mi się zaczął wyświetlać jak wyładowałem aku. Czy oznacza. ze jest w trybie oszczędnego gospodarowania energią akumolatora ? i wyłaczył mi klimę radio szybki itp ? potem podpinałem inny naładowany komunikat pozstał ten sam. Czy wróci do normalnego trybu jeśli odpali silnik ?

Załączniki:
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#27 18 Wrz 2008 17:01   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, tego pdf jest 70 stron o hdi w pugach, własciwie wszystko o sterowaniu diagnozie i elementach składowych, napisz sollaresie czy juz Ci chodzi ten pdeefek, powodzenia

Dodano po 2 [minuty]:

symbol immo jest na kontrolkach licznika chiba taki kluczyk jak pamietam

Dodano po 2 [minuty]:

musisz odpalić silnik i wtedy toto zgaśnie, te mniej mądre francuzy maja migajace ikone aku, i tyz powyłącza wsio prócz rozruchu silnika
Powrót do góry
   
mulele1
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 13
Miasto: Świdnica

Post#28 21 Wrz 2008 16:25   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam ... Z tego co wiem , Peugeot 307 niema wyłącznika przeciwuderzeniowego ... Podczas wstrząsu przy kolizji palą sie dwa bezpieczniki 10-cio vatowe . Znajdują się w komorze silnika (nad komputerem głównym . To te dwa z trzech - najbliższych ściany grodziowej ... Co zaś się tyczy - economy mode active , to wyświetlenie tej funkcji gaśnie po rozruchu auta , z tym , że akumulator musi spełniać warunki natężenia prądu ...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Wrz 2008 16:25   





Powrót do góry
   
sollares
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 45
Miasto: Poznań

Post#29 Post autora tematu 21 Wrz 2008 16:28   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


Witam :)
hm poczytałem troszku książeczkę. hm gdybym miał taki oscyloskopek to by można było sprawdzić czy prąd podaje na wtryski. Ale jak już wcześniej sprawdzałem na przelewach nie pojawiało się paliwo podczas kręcenia.
Natomiast z pompy wysokiego na przelewie tak. To znaczy że : Zasilanie paliwem jest sprawne. Natomiast, brak paliwa w przelewach na wtryskach tłumaczyć można tym, że nie ma impulsu elektrycznego na wtryski. Gdybym miał oscyloskopek to sprawdziłbym te przewody żeby się upewnić że odcięcie nastąpiło. Z tego co wywnioskowałem po lekturze, trzeci tłok na wyskokiej uruchamia się wtedy gdy nie dochodzi do niego napięcie. A regulacją ciśnienia o zmiennych wartościach napięcia sterowanego z kalkulatora. Pytanie czy mogę podłączyć do regulatora voltomierz i sprawdzić czy dostaje prąd ? Wiem, że przy wtryskach robić chyba tego nie wolno. Tu przydałby się pewnie oscyloskop :)
Następne pytanie, gdy przełączam kluczyk w pozycji zapłon zapala się na wyświetlaczu "kilometrów" w lewym górny rogu taki właśnie kluczyk, po około 5 sekundach zmienia treść wyświetlacza i pokazuje Fmin i max. Potem znowu pojawiają się cyfry ale już bez tego kluczyka, w związku z tym pytanie czy to jest to immo, i czy ono jest wyłaczyło ? a jeśli tak to to podążając za sugestią forumowiczów jak się to wyłącza. Co i jak dalej mogę sprawdzić przy pomocy miernika ? bo tylko to na razie mam, no i Pdfa. :) który mi trochę pomaga zrozumieć :) co nieco :)
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1934
Miasto: Bydgoszcz

Post#30 21 Wrz 2008 21:32   

Re: Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.


witam, ot dobrze posłuchać mądrego :) :), podaj teraz kod silnika to podeślę jak znajdę w kompie:) schemata sterowania silnika, sollaresie ucz sie bo my wiecznie żyć nie bedziemy, powodzenia

Dodano po 4 [minuty]:

tak na prawdę to miernikiem zawiele nie zawalczysz, i nie sprawdzaj wtrysków miernikiem bo masz kuku wtedy, a wogóle to daj im spokój to mało zawodny element( warunek dobre i czyste paliwo), szukaj przyczyn w sterowaniu bo kalkulator wygeneruje sygnał do wtrysków jak ma oki odczyty z czujników, o stanie sollaresowego silnika
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.
Strona 1 z 3 Idź do strony 123  Następny
Podobne tematy
Peugeot 307 hdi - immobilizer Peugeot 307 hdi (3)
PEUGEOT 307 HDI 2.0 90km - PEUGEOT 307 korekta wtryskow (6)
peugeot 307 - Podłączenie wiązki pompy ABS ESP peugeot 307 2.0 HDi 90KM (3)
Peugeot 307 HDI - Peugeot 307 HDI- zawory podciśnienia - Jakie? (7)
Peugeot 307 2.0 hdi 90KM Odcięty zapłon/świecące kontrolki (3)
peugeot 307 - Peugeot 307 II silnik 1.6 HDI (1)
bsi peugeot 307 1.4 HDI. (3)
Peugeot 307 hdi wentylator (4)
Peugeot 307 1.6 hdi 110 km (2)
Peugeot 307 SW Diesel 2,0 l HDI (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.105 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony