X

Opel-Astra Parowanie szyb

Bartekk45 09 Sep 2008 08:48
  • #1 09 Sep 2008 08:48
    Bartekk45
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich
    Posiadam Opla Astrę F-ka 1994 właśnie mam problem z parującymi szybami tylko włączę nadmuch powietrza zimnego od razu zaczynają parować i nie idzie jechać autem nie mówiąc już o puszczeniu ciepłego powietrza w ciągu kilku sekund szybka jest biała jak mleko to jest po prostu makabra nie dawno był wymieniany filtr powietrza i nadmuchu i nie mam pojęcia co z tym problemem mam zrobić,będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi pomoże z tymi szybkami.
    Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia

    BARTEK
  • #2 09 Sep 2008 09:51
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    nieszczelna nagrzewnica ,było o tym kilka razy ,poszukaj.
  • #3 09 Sep 2008 09:52
    Retron
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    A płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
  • #4 09 Sep 2008 10:05
    Lio_2005
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Należy wymienić filtr przeciwpyłkowy koszt ok.20-30 zł. Jest na podszybiu pod plastikową osłoną od komory silnika. Oczywiście należy odpowiednio dobrze założyć osłonę oraz gumę izolacyjną, zawilgocenie filtra będzie powodować parowanie szyb. Co niektórzy proponują całkowite wyjęcie tego filtra. Jednak po coś on w tym samochodzie jest :)

    Pozdrawiam
    Lio
  • #5 09 Sep 2008 10:14
    Retron
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Kolega napisał, że filtr zmienił...
  • #6 09 Sep 2008 10:18
    paw_ren
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Włączony jest cały czas obieg zamknięty psuje się włącznik obiegu i sterowanie to mankament tych aut trzweba je otworzyć i wsztysko wróci do normy
  • #7 09 Sep 2008 11:02
    Lio_2005
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega paw_ren napisał wyżej, najprawdopodobniej będziesz miał uszkodzony przełącznik lub silniczek sterujący zamknięciem klapy obiegu wew.
  • #8 09 Sep 2008 19:28
    mariusz83x83
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    A czy ktoś kiedyś sprawdzał wyloty powietrza na tyle samochodu u mojego kuzyna też parowały szyby fakt że przycisc obiegu zamkniętego nie działa ale po wyczyszczeniu klapek pod tylnym zderzakiem (astra combi) wszystko jest ok.
  • #9 02 Oct 2008 22:49
    dariusz510
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam kolegów !
    Proponuję sprawdzić czy wykładzina pod wycieraczkami przednich foteli jest sucha jeśli nie to nagrzewnica do naprawy lub wymiany.
  • #10 19 May 2010 14:00
    wojtal2090
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam jeśli parują szyby to należy sprawdzić filtr przeciwpyłkowy , nagrzewnicę , silniczek obiegu wewnętrznego i przełacznik, oraz kanały dolotowe z filtra przeciwpyłkowego może byc w nich woda, proponuję też w miare możliwości jak najcześciej wietrzyć i suszyć samochód.
  • #11 19 May 2010 15:22
    werupo
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam taka astre. Dariusz ma racje. W tych autach szybko robi sie wilgoc pod dywanikami i to jest jakby norma ze parują. w jednym x wydan auto swiatao tym pisano. Jesli wymieniłes filtr sprawdz podłogę. Umnie podziałało dopiero za 3 razem. Pierw dałem gazety aby wsiąkły wode na noc, potem zastosowałem żwirek dla kotów, naprawde wciąga wode a potem zbierasz wszystko odkurzaczem. Ale jeszcze nie skutkowało. Kupiłem za około 50 zł pochłaniacz wilgoci i było po problemie.

    A dam ci wskazówki. Wokresie jesienno-zimowym poziom wilgoci wzrasta. Staraj się wietrzyc auto jak sie to czesto tlyko da. Sprawdz czy uszczelki są wszystkie całe czy czasem gdzies nie dostaje się woda. Oraz wjedz na kanał. Może masz dziurawą podłoge i dostaje sie woda która wsiąka w materiał. Wymieniałes filt w podszybiu, a sprawdziłeś drożnośc odpływów?? Moga byc zapchane przez liście.Jak masz garaż to zostawiaj auto z uchyloną szybą na noc. a w ciepłe dni nie dopuszczaj aby auto sie gotowało. Często je wietrz. Pozdrawiam
  • #12 19 May 2010 16:52
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Przez półtora roku już wyschło, możecie iść spać dalej
  • #13 26 Dec 2010 13:47
    Ultron
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Żadna wymiana filtrów, suszenie i inne cuda nie pomogą.
    Każda Astra F ma pewną wadę konstrukcyjną, którą dość łatwo wyeliminować.

    Parowanie szyb bierze się stąd, że woda dostaję się do filtra kabinowego na podszybiu i go zalewa ! Jakim cudem ? Plastikowa osłona wraz z uszczelką, która znajduje się u dołu przedniej szyby po latach się odkształca i tamtędy dostaje się woda do filtra. Wystarczy wyeliminować tę nieszczelność (np. silikon) i problem się kończy.


    Pozdrawiam
  • #14 26 Dec 2010 14:00
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Helpful post? (0)
    Ja powiem tak: fakt, że filtr przeciwpyłkowy może to powodować, ale mam wrażenie, że to nie to.Z resztą wyjmij pyłkowy (minuta roboty), i stwierdzisz, że znowu masz to samo.Moim zdaiem nieszczelna jest nagrzewnica.Jak zaparuje ci szyba, wez palca i przetrzyj palcem tą parę, a potem spróbuj smak palca.jak smak jest gorzki i słodkawy - to skrapla sie płyn chłodniczy z nieszczelnej nagrzewnicy.I już dalej wiesz co robić...
  • #15 26 Dec 2010 14:20
    Ultron
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    krisbrumm wrote:
    Ja powiem tak: fakt, że filtr przeciwpyłkowy może to powodować, ale mam wrażenie, że to nie to.Z resztą wyjmij pyłkowy (minuta roboty), i stwierdzisz, że znowu masz to samo.Moim zdaiem nieszczelna jest nagrzewnica.Jak zaparuje ci szyba, wez palca i przetrzyj palcem tą parę, a potem spróbuj smak palca.jak smak jest gorzki i słodkawy - to skrapla sie płyn chłodniczy z nieszczelnej nagrzewnicy.I już dalej wiesz co robić...


    Drogi Kolego, masz mylne wrażenie :)
    Walczyłem z tym dość długo i wiem o czym piszę.

    Jeśli filtr kabinowy jest przemoknięty to nic nie pomoże.
    Nawet jakby mu ciekło z nagrzewnicy to dmuchawa (z suchym i czystym filtrem) bez żadnego problemu daje sobie radę i nic nie powinno parować.

    W Astrach F pierwsze co należy zrobić to uszczelnić podszybie, bo tamtędy woda spływa do filtra i go zalewa.


    Pozdrawiam
  • #16 26 Dec 2010 23:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Helpful post? (0)
    quot capita, tot sensus
  • #17 13 Jun 2011 11:57
    1robert
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    chciałbym się podpiąć pod temat...
    chodzi mi o nawiew w astrze F z 92 roku
    w aucie jest CIEPŁO bardzo ciepło (filtr pyłkowy nowy i często wymieniany)
    parę lat temu odłączyłem nagrzewnicę (zawór kulowy na zasilaniu) i pomogło (sama skrzynka się nie nagrzewa np na postoju ale dalej w aucie jest dość ciepło (uciążliwie)
    dobudowałem 4 biegowy włącznik i rezystor ale reszta skrzynki jest oryginał
    wiem ze po 94 roku trochę po zmieniali przy asterce (np owy 4 bieg) i zastanawiam się czy nie przerobili też czegoś przy samej nagrzewnicy bo ponoc w tym nowszym modelu (po liftingu 94) już nie jest tak ciepło. Podmieniałem tylko same kratki nawiewu i już też są inne. Może jest po prostu inna - mocniejsza dmuchawa
    jak by to coś dało to bym przerzucił nagrzewnicę z cała skrzynką na taką po zmianie ale nie chcę na daremno mieszać i zdejmować kokpitu.
    Moze ktoś drążył temat
  • #18 17 Nov 2011 08:06
    blahash44
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam odgrzeję trochę temat, miałem podobny problem tyle że opel astra kombi, jak porazić sobie w tym aucie z parowaniem otóż jest kilka przyczyn zaparowania tego auta wymienię je w punktach i radze sprawdzić zanim wydamy dużo kasy na nagrzewnicę jak można przeczytać na niektórych postach i narazić się na duże koszty i mnóstwo roboty, tak więc:
    1. szwy dachowe jeśli kombi to jeszcze cieknące relingi.
    2. jeśli kombi to tylne szyby trzeba je doszczelnić sylikonem są zamontowane na kilku śrubach niestety trzeba się trochę namęczyć z plastikami w środku aby je wyjąć ale można to zrobić przy okazji uszczelniania szwy dachowej i relingów
    3. uszczelki w drzwiach + udrożnienie pod drzwiami wszystkich kanalików odprowadzających wodę
    4. wymiana filtra przeciwpyłkowego i sprawdzenie szczelności plastików i uszczelki podszybia bo nic nam nie da wymiana filtra jeśli będzie ściekała na niego woda!!!!!!
    5. wilgoć pod przednimi siedzeniami nie od razu oznacza nagrzewnicę warto sprawdzić na kanale czy w progach lub w podłodze nie ma poważnych dziur !!! przecież mowa tu o autach rocznik od 92 do 98 więc mogą pojawić się korozję!
    Jeśli wszystko zawiodło można zabrać się za nagrzewnicę. Powodzenia
  Search 4 million + Products
Browse Products