X

Ford Mondeo [mk1] problem z odpaleniem... 1,8 TD

10 Sep 2008 12:01 SAsafin
  • #1 10 Sep 2008 12:01
    safin
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam problem z moim Mondeo, chodzi oto że nie pali... Jak do tej pory palił od strzała, ale kiedyś jadąc zaczął gasnąć... myślałem że to filtr paliwa już zapchany, więc go wymieniłem, jeszcze przy okazji okazało się że padła pompka ręczna przy filtrze. Została wymieniona razem z filtrem... od tej pory mam problem żeby samochód odpalić, tzn. pompka robi ciśnienie takie że niemożna już jej wcisnąć a gdy zdejmę rurkę zwrotną to niemoge przelać pompy, wygląda to tak jakby coś w pompie było zatkane... Auto czasami złapie ale ponownie gaśnie... Co może być?

    z góry dzięki za pomoc
  • #2 10 Sep 2008 19:16
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, po pierwsze odkręć lekko przewody ciśnieniowe do dwóch wtryskiwaczy i zobacz czy wypłynie paliwo pompując reczną pompką lub zakręć rozrusznikiemjak wyplynie dokręć, po drugie sprawdż czy zawór odcinający sięwłącza, powinien kliknąć jak włączysz zapłon jak nie to połącz go oddzielnym przewodem z aku i zobacz czy klika, jak nie to pewnie zawór do wymiany, i to pewnie jest przyczyna, możliwe że zacina sięten zawór sprubuj go umyć tylko uważaj bo wypadnie tłoczek ze sprężynką jak go wykręcisz ,powodzenia
  • #3 10 Sep 2008 21:17
    stacho918
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Zapowietrzona pompa.Zdejmij przewód paliwowy przy pompie,który idzie od filtra,pompuj aż nie będzie powietrza.Odkręć przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.Zakręć rozrusznikiem aż zacznie wypływać paliwo,dokręć,odpal.Jeśli nie, jeszcze raz
  • #4 10 Sep 2008 21:37
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj też przyciągnięto zapowietrzone MONDEO do mnie . Leczenie polegało na tym że ja pompowałem pompką ręczną a klient kręcił rozrusznikiem .Po trzech próbach auto zaskoczyło i zdechło po następnych dwóch paliłó już normalnie. Powodzenia.
  • #5 10 Sep 2008 21:52
    numerek12
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    czytając takie posty bardzo się cieszę że wymieniłem pompę lucasa na boscha ...:)

    niedawno zapomniałem wlać paliwka do baku - przywiozłem w kanistrze wlałem zakręciłem 3 razy i po sprawie

    jak była pompa lucasa to olaboga
  • #6 11 Sep 2008 14:24
    safin
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale pompując paliwo pompką ręczną to przy zdjętym przewodzie zwrotnym powinno paliwo się przelewać?? A się nieprzelewa...
  • #7 11 Sep 2008 17:46
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, odkręć przewód(y) na wtryskiwaczach i zakręć lub ręczna pompką, jak wypłynie paliwo to zakręć , sprawdz ten zawór odcinający, i tyle ,powodzenia
  • #8 12 Sep 2008 17:21
    Removed
    Helpful post? (0)
    Wywal tą ręczną pompke, zawsze się zapowietrzal przez nią.
  • #9 23 Mar 2010 10:01
    Maniek1981r
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    dopisze sie do tematu choc nie wiem czy napewno, wczoraj jechalismy z kolega jego mondeo 1.8td i nagle poszedl z rury czarny dym strasznie az nic nie bylo widac , obroty skoczyly na maksa i silnik zgasl i juz nie chce odpalic wcale teraz od czego zaczac szukac usterki ?
    dzieki za odpowiedzi
  • #10 24 Mar 2010 03:34
    Maniek1981r
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    byl zapowietrzony, pare razy podpomowalismy i zapalil ale jak mu sie da gazu to sam lapie wysokie obroty tak do 3 tys i pozniej o chodzi
  • #11 16 May 2010 00:21
    robert-ziobro
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Mam forda mondeo ktogry przejechal 300tys.km.Mialem ten sam problem 2-krotnie, dopòki nie zalozylem zaworu zwrotnego miedzy filtrem a podgrzewaczem paliwa(gòwno) prawda,ze pompa boscha jest w czym kolwiek lepsza,za duzo wymaga od turbiny.Nigdy nie mialem problemòw z odpaleniem nawet przy -25°.Pozdrawiam Robi
  • #12 10 Apr 2013 01:01
    ratmed24
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    sprawa z zapowietrzaniem i ciężkim odpalaniem kilka rad ode mnie:
    -wywalić podgrzewacz paliwa
    -wymienić przewody paliwowe i te szybko złączki -zwykłe przewody plus opaski lepiej będą trzymać
    -można wywalić ten filtr paliwa z pompka bo kupę z nim problemów wstawić filtr z innego auta i dodać zwykła pompkę ręczna (gruchę),
    - przed pompą wtryskową dodać zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa
    - dbać o świece żarowe, rozrusznik(bo często w tych modelach padają)
    -wymieniać filtr paliwa razem z olejem - oryginał kosztuje ok 15 zł
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products