Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?
Autor
Wiadomość
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#1 Post autora tematu 17 Wrz 2008 00:03   

Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Witam wszystkich.

Myślę, że, temat założyłem w odpowiednim dziale, gdyż wydaje mi się że ten najbardziej pasuje do mojego pytania.

Mianowicie:
Posiadam samochód, jest nim Fiat UNO z 1995r.

Kolor niebieski-metalik, i tutaj mam pierwsze pytanie, czy jeśli bym chciał malować nie metalikiem to różnica będzie bardzo duża?

Chciałbym wykonać zaprawki, i nie chciałbym zbyt dużo zapłacić za farby, zaprawki polegałyby na malowaniu progów, pasek na wszystkich drzwiach licząc od dołu 2cm, oraz ok 1cm na błotnikach przednich i tylnych.

Teraz mam to zamalowane bit-gumem, ale po miesiącu zaczyna prześwitywać rdza, i zawsze musze uważać, aby nie dotknąć progu jak wsiadam do samochodu...

Chciałbym to zmyć, wyczyścić ile się da, pod szpachlować, i pomalować pistolecikiem, podkładem a potem farbą, tylko, że się nie znam na farbach samochodowych i chciałbym prosić o porady.

Jaki byłby koszt dobrania koloru metaliku (podkład+farba+bezbarwny), co do ilości farby ok 200ml spokojnie powinno wystarczyć?

Jeśli by to miało wyjść dość drogo to może malować nie metalikiem? Jaki wówczas byłby koszt podkładu i farby? I jak to by wyglądało? Wiadomo, że będzie to wyglądać inaczej, ale czy kolor będzie przynajmniej podobny?

Aha, a podkład pod metalik jest inny niż pod "zwykłą" farbę? Pod tym niebieskim metalikiem wygląda na to, że mam jakiś biały podkład oryginalnie, bo jak zrobię ryskę to prześwituje biały kolor.

W tym tygodniu chciałbym zakupić farby, ewentualnie w następnym.

Z góry dziękuję za rady.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 17 Wrz 2008 00:03   



Powrót do góry
   
al777
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 620
Miasto: okolice Strzyżowa

Post#2 17 Wrz 2008 09:03pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


A więc po kolei : dobierałem do swojego Golfa lakier czarny metalic. Najtaniej mieli (w Rzeszowie) na ul.Podkarpackiej (obok marketu "Polam"). Za 100ml lakieru (tzw. "baza"), rozcieńczalnik do niego (jakieś 20ml), oraz lakier bezbarwny i utwardzacz (idzie na wierzch tej bazy) zapłaciłem 40zł półtora roku temu. Ta ilość wystarczyła na polakierowanie całych drzwi. W lecie w pełnym słońcu wydawały się one nieco ciemniejsze, no i powierzchnia była gładsza niż na reszcie autka. Poza tym dobrali idealnie, nawet po umyciu nie do odróżnienia z odległości trzech kroków. Minus - trzeba było zapłacić z góry 20zł i przyjechać autkiem za pierwszym razem, żeby sprzedawca miał do czego przyłożyć wzorniki barw.
Na temat podkładu się nie wypowiem, nie jestem lakiernikiem. Po 14 miesiącach od pomalowania nie było żadnych uszczerbków na tych drzwiach. Potem sprzedałem Golfa.
Powrót do góry
   
wojtek60
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 386
Miasto: Bielefeld

Post#3 17 Wrz 2008 15:35   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


W przypadku obu marek naklejka z numerem farby znajduje sie w bagazniku. W golfie najprawdopodobniej jest to LC9Z z fiatem nie mam tyle do czynienia wiec nie podpowiem.Wiekszosc producentow lakieru w spreju ma stanartowe farby w swoim programie.Wystarczy w katalogu wyszukac na podstawie marki i numeru lakieru.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#4 17 Wrz 2008 19:22pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, po pierwsze jeżeli chcesz polakierować normalnymi farbami to służe pomocą jeżeli sprayem, to pogadaj z malarzami. Sprawdż jaki masz kod lakieru, po drugie wymontuj np. klapke wlewu paliwa i w dobieralni lakieru na tej podstawie dobiorą lakier i uwzglednia ewentualne zmiane w odcieniu spowodowaną warunkami atmosferycznymi, i tak około 200ml potrzeba lakieru bazowego na element kładż go raczej 2x a nie raz grubiej, ponieważ w metaliku jest np kwarc i jak bedzie go grubo to te drobiny się w tej warstwie utopią i nastapi widoczna zmiana w odcieniu koloru, klarem maluj 3x tez raczej cienko abys nie porobił firanek(ZLEWKI), podkład niech dobiorą pod ten kolor tak by nie zmienił intensywności barwy bazy, jeżeli pow lakierowana jest w dobrym stanie wystarczy połozyc szpachłówkę natryskową i wyszlifować do uzyskania równej powierzchni, lub połozyć 4x podkład i tylko jego przeszlifować np. gąbkami ściernymi, maluj w temp około 27st i około 60 min utwardzaj w temp 60st oczywiście po położeniu klaru, czas miedzy warstwami około 20 min, aby warstwy nie odcinały sie na koniec od reszty ostatnia warstwę klaru spryskaj rozpuszczlnikiem do klaru wraz z powierzchnią nie malowaną, odcięcie przy oklejaniu przesuwaj mniej dla podkładu , więcej dla bazy i najwięcej dla klaru, po utwrdzeniu jeżeli bez wygrzania to około 7dni można lekko spolerowac, papier o gradacji 2000 najpierw potem pasta polerska na mokro, dos obficie skrapiaj wodą i polerka max 1000rpm, na koniec wosk polerski, powodzenia jak chcesz tylko pomlować to kup spray
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#5 Post autora tematu 17 Wrz 2008 21:09   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Witam.

Spary raczej odpada, pytanie o lakier akrylowy czy będzie się znacznie odrużniał było także bez sensu.


Byłem w dwóch sklepach.
Pierwszy: pytałem ile by kosztowało dobranie farby, - mówi że za darmo :], płaci się za farby jedynie, i tak oto zaczął wyliczać, mówiłem że, potrzebuję tak z 200ml farby, mówił że podkład jedynie 0,5l najmniej, potem baza 20zł/100ml, bezbarwny, rozpuszczalniki i wyszło 97zł, mówił że lepiej dobierać jak jest słońce, a dzisiaj jest deszczowo cały czas, ale mówił także że zbyt to nie przeszkadza i mogą dobrać.

Teraz poszedłem do drugiego sklepu, i tutaj zasypał mnie gość pytaniami, gdzie będę malował? Mówię, że w warunkach garażowych i po kolei pyta się jaki podkład wymienia jakieś firmy co pierwszy raz słyszę ani nie potrafię teraz napisać co to za firmy były i mówi 70zł/1l lub 45zł/1l, i tutaj można podkładu 200ml nie trzeba odrazu 0,5l. Później baza, pyta czy taki lepszy lakier, mówi że tańszy lakier jest łatwiej popsuć, no to mówię że ten lepszy aby policzył, później przyspieszać jakiś 8] bezbarwny mówił że trzeba na 200ml farby 250ml MIN bezbarwnego, wyliczył i wyszło 118zł, mówił że można dobrać, nie musi być słońca. No ale to za drogo trochę 118zł, potrzeba mi na progi i do zaprawek, będę musiał iść jeszcze raz i niech policzy te tańsze farby. Chodzi mi o to, żeby nie było czarne tylko takie pod kolor trochę. Nie chcę w sprayu gdyż chcę sprawdzić jak mi będzie szło malowanie, a przy okazji zapytam lepszy będzie do takich zaprawek pistolet z dyszą 0,8 czy 1,4 ?? Co do ilości to 100ml pewnie za mało by było ?? Na progi trochę pójdzie, a szpachle też są lepsze i gorsze ??

Aha, co do numeru lakieru to una takowego nie mają, będę malował progi, a reszta to zaprawki, w dwóch miejscach już nawet małe dziurki wypadły.

Co do techniki malowania, lepiej malować za jednym pociągnięciem, czy zmiejszyć ilość farby i jeździć pistoletem kilka razy do momentu aż się "zaświeci", przy zwykłych farbach to nie ma to takiego znaczenia, a jak jest w przypadku metaliku ? Czy farbę ma się nanosić jednym ruchem pistoletu, czy można kilkoma ruchami ?? Ma to jakiś wpływ na ewentualne odcienie bądź też układanie się metaliku?
Powrót do góry
   
R2M
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 140

Post#6 17 Wrz 2008 21:23   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Ja za malowanie progów wraz z ich wymianą zapłaciłem 250 zł za dwa i rok gwarancji.
Co prawda w jakimś szarym warsztacie a nie aso więc i tak się cieszę że nie musiałem spawać.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#7 17 Wrz 2008 21:25pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, ja usiebie stosuje farby fimy Standox, jezeli chodzi jak nakładać? tak by równa warstwą pokryć podkładi jak pisałem lepiej 2x niż raz a zagrubo , teraz czy góra dól lewo-prawo nie ma znaczenia, zależy od elementu ale najczęściej wzdłuż osi symetrii samochodu czyli równolegle do podłoża dlatego że łatwiej, ustaw lepiej mniejszą dawkę ale beż przesady bo wyjdzie Ci tarka, jak połozysz bazę to musi być gładka jak przeciągniesz reką ,oczywiście po suchym juz lakierze, :) jak nie spróbujesz to się nie nauczysz, juz nie lakieruję syn to robi, ale swój motor malował 17 warstwami razem wzięte, teraz jak usiadzie komar to se złamie noge :) :) bo sie wywali, Powodzenia
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#8 Post autora tematu 19 Wrz 2008 17:47   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Tak więc czekam jeszcze na pogodę, bo jak narazie zimno (5-7st.C), i cały czas pada deszcz.

W sklepie także narazie nie byłem
Powrót do góry
   
adam7009
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2932

Post#9 20 Wrz 2008 09:47   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


wopor napisał:
swój motor malował 17 warstwami razem wzięte,
Co tam nakładał tyle razy?
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#10 Post autora tematu 20 Wrz 2008 15:25   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


17 razy malować, hmm
Może za każdym razem innym kolorem, i sprawdzał czy ten kolor pasuje czy nie :D

Dzisiaj felgi malowałem, podkład epoksydowy + baza "Felga" Nobiles :)
Trzeba uważać by zaciek się nie zrobił, mam za słabe oświetlenie w tym garażu, chyba moje zaprawki w unie będę malował w innym garażu. Jak narazie to wciąż pada deszcz już chyba od tygodnia i zimno, w piecyku rzeba by chyba palić bo 5st.C to za zimno na malowanie. Błotnik jeden był malowany, ma inny odcień, samochód bardziej wpada pod fiolet i a błotnik pod granat. A na dodatek jest skropkowany, tak jakby grudki... Z daleka tak nie widać, ogólnie to mi to nie przeszkadza, tylko lakier coś zaczyna odpryskiwać od tego błotnika i przy nadkolu jest mocno skorodowany, mam zrobiony na drzwiach błotnikach z przodu i z tyłu zrobiony pasek bitgumem, tylko pod tym rdza. Gdyby nie bitgum wsyd by było jechać, progi raczej powinny być ok. Na rdze to olej zużyty dobry :)

A jest jakaś substancja co by przed szpachlowaniem na tę "rdzę" przesmarować ?
Powrót do góry
   
tarzan107
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 400
Miasto: Kraków

Post#11 20 Wrz 2008 16:14   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Papier ścierny, a zużyty olej, obojętne czy z frytkownicy, czy silnikowy, ma za dużo substancji które lubią wchodzić w reakcję z żelazem, {węgiel, siarka, itp.} Poza tym lakier nie będzie się trzymał na tłustym podłożu.
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#12 Post autora tematu 20 Wrz 2008 17:35   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


tarzan107 napisał:
Papier ścierny, a zużyty olej, obojętne czy z frytkownicy, czy silnikowy, ma za dużo substancji które lubią wchodzić w reakcję z żelazem, {węgiel, siarka, itp.} Poza tym lakier nie będzie się trzymał na tłustym podłożu.


Z tym olejem zużytym - to miałem na myśli ochronę przed dalszą korozją - szcególnie w zimie, na deszczu, itp., nie żebym zatłuścił przed malowaniem oczywiście.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#13 20 Wrz 2008 20:13pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, jeżeli kładziesz 4 warstwy podkładu i go szlifujesz, jeżeli kładziesz 8 warstw bazy w warstwie jest 1,5 warstwy (taki sposób Standoxa na lakiery wodne, zakurz i warstwa mokre na mokre) i 5 warstw bazy z przesuszaniem , to tyle wychodzi :) , po szkoleniu w Standoxie trenował na własnym sprzęcie, a ja chciałem zrobić z tej Yamahy trajke, to mnie niedał, i tyle koledzy, Musisz podłoże dobrze odtłuścić inaczej to robota na marne, najlepsza temp. do lakierowania to około 22st,powodzenia
Powrót do góry
   
Ad





Post# 20 Wrz 2008 20:13pomocny post - solucja   



Powrót do góry
   
Emilian52
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 32

Post#14 21 Wrz 2008 12:06pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Jeśli chodzi o dobranie koloru zwłaszcza metalic do fiatów to najlepiej użyc oryginału czyli PPG. Wtedy mamy pewnośc, że nawet użycie innej dyszy, techniki lakierowania czy ilości rozcieńczalnika nie ma tak wielkiego wpływu na zgodnośc z oryginałem i nie musimy ratowac się cieniowaniem. Nie dyskredytuję tu innych firm ani nie uprawiam kryptoreklamy (lakierowałem praktycznie prawie wszystkim-w sumie kilka ton) ale dobranie metaliku było prawie zawsze zagadką. Nawet dobrze dobrany lakier potrafi się odróżniac np przy patrzeniu pod kątem czy oświetleniu słonecznym. Równie ważne jest to co pod lakierem czyli podkłady i szpachle.
Powodzenia
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#15 Post autora tematu 21 Wrz 2008 12:44   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Rozmawiałem przed chwilą ze znajomym, i powiedział mi że, metalik się maluje nie mokro na mokro, z daleka szeroki strumień i tylko tak pruszyć. Sąsiad co prawda maluje, ale metalikiem mówi że mu nie wychodzi zbyt dobrze, no ale jak tak będę pruszył to mi tarka wyjdzie.
Żeby powierzchnia malowana była gładka chyba co najwyżej można przypruszyć pierwszą warstwę tak jak tutaj kolega wopor pisał. Kolejne warstwy nakładać tak aby wiadomo nie było za grubo, sąsiad mówi że jak się "zaświeci" to już do kitu.

:?:
Powrót do góry
   
adam7009
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2932

Post#16 21 Wrz 2008 14:29pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Bazą malujesz tak,żeby do końca się nie rozpływała bo można narobic cieni i kilka warstw ,do momentu kiedy uznasz ,że dobrze pokryła,oczywiście czekając do wyschnięcia tak,żeby za każdym razem można było wytrzec specjalnymi ścierkami antystatycznymi i potem lakier bezbarwny po dokładnym wyschnięciu lakieru bazowego,nie dosuszona baza spowoduje,że po jakimś czasie lakier zacznie odpadac,lub będą tworzyc się pęcherze powietrza.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#17 21 Wrz 2008 15:00pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, zależy czym lakierujesz, ja używam standohyd (wodorozcieńczalne lakiery) to lekko przykurzasz 1/2 warstwy i pełna warstwa, około 8 min i lakierujesz klarem, lakierowanie zagrubo powoduje przy metalikach lub perłach osiadanie w warstwie lakieru drobin np. kwarcu i efekt perlistosci lub metalizacji znika, zmienia sie też odcień bazowego lakieru, sposób kładzenia tych lakierów , rozprowadzenia tych drobin, to juz niestety wprawa, i jak pisał kolega adam7009 trzeba te warstwy wysuszyc i lepiej 2x niż raz, wycieranie tylko wtedy jak masz w pomieszczeniu duże zapylenie ,bez odpylenia nie uzyskasz odpowiedniej jakości, uwaga praktyczna spryskaj pomieszczenie wodą i przyklej na mokra (lekko) folię malarską , okryj na lekko spryskaną pow. samochodu też folię na te elementy nie malowane, dopiero oklej papierem w bezposrednym styku pow. tam gdzie bedziesz robił te zaprawki, i najważniejsze jak nie spróbujesz to info teoretyczne na nic, :) powodzenia
Powrót do góry
   
ob
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 366

Post#18 21 Wrz 2008 21:27   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Najpierw dajemy podkład, wypełnia nierówności w szpachli, można dość grubo, zależy jak przygotowana jest powierzchnia - podkład szlifujemy.

Bazę lakierujemy ze 3 razy tak w 5-10 minutowych odstępach.

Czekamy aż wyschnie. Dajemy bezbarwny, ze 3 razy na sucho. Bezbarwny grubo i jak będzie więcej to przy polerowaniu wyprowadzimy wszelkie niedoskonałości, jak dany za cienko to przedrzemy do bazy i kicha.


ps. do autora wątku: jeśli pytasz czy będzie równica między metalikiem, a nie metalikiem, to może to wymaluj pędzlem na czarno ? Dużo uniaków ma właśnie 2 cm drzwi od dołu i progi tak pomalowane, źle nie wygląda, gorzej będzie wyglądało jak lakierowanie zepsujesz.
Powrót do góry
   
Usunięty






Post#19 22 Wrz 2008 00:49   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Zaprawki na progach i dolnych rantach drzwi są bez sensu. Niestety są to profile zamknięte. Mówiąc prostacko, rdza atakuje takie miejsca od środka. Możecie to zapackać czym wam się podoba. Walcie grubo, przynajmniej rok sie wam potrzyma;) Czy ktoś z Was próbował oczyścić dolny rant drzwi w UNO? Porady w stylu, dziadek mi zrobił i chodzi;P
Powrót do góry
   
hobbista
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 98
Miasto: częstochowa

Post#20 22 Wrz 2008 11:41pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Kolega owik ma racje . Wyczyścić tego dokładnie się nie da , zwłaszcza papierem ściernym . Bez sensu . A jeśli już to zdemontować drzwi , na stojak położyć , aby było jak nimi obracać i było dobrze widać co robimy , do ręki szlifierka kątowa i tzw palcowa , szczotka druciana ( może być na wiertarke ) oraz odrdzewiacz . Wyczyścić jak najdokładniej ,co zostanie potraktować odrdzewiaczem , ewentualne dziury zaspawać , zakleić i dopiero wtedy myśleć o szpachlowaniu , podkładowaniu i lakierowaniu . Może coś z tego będzie. Inaczej to szkoda czasu i pieniędzy .
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#21 Post autora tematu 22 Wrz 2008 16:38   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Papierem ściernym to faktycznie się nie da, szlifierka kątowa, tarcza do metalu i lecimy. Dziury są większe w błotnikach, tzn. narazie są to dziury małe ale szczególnie na błotniku tym co lakier oddaje i jest pełno pęcherzyków na nim ta korozja jest najmocniejsza, błotnik ten ma też inny odcień. Najlepiej by go było wymienić. Zobaczę jak wszystko poczyszczę. Malowanie i tak ma sens bo jak dobrze mi będzie się malowałem metalikiem to będę miał do malowania w innym unie już nie zaprawki, choć zaprawki też, ale także całe elemnty, drzwi, błotnik.

Aha, można odtłuszczać acetonem, np. przed podkładem ?? Bo jak maluje epoksydowym to odtłuszczam acetonem zawsze.
Powrót do góry
   
ob
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 366

Post#22 22 Wrz 2008 18:28   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Jak masz już pęcherzyki to masz dziury po prosty.
Dotkniesz szlifierką i będzie dziura, oczyścisz papierem to za 2 miesiące rdza wyjdzie.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#23 22 Wrz 2008 19:28   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, panowie różnica pomiędzy lakiernikiem a malarzem jest taka że lakiernik nie poleruje po lakierowaniu klaru, kup Piotrek używke ale dobrą błotnika ,jak jest perforacja to nic nie pomoże, odtłuszczaj benzyna ekstrakcyjną, powodzenia
Powrót do góry
   
ob
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 366

Post#24 22 Wrz 2008 20:25   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


wopor: ciekawie ująłeś różnicę między lakiernikiem, a malarzem :)
Ale niestety w warunkach amatorskich, a nawet nieco lepszych wyjdzie na klarze mora jak nie wiem co i trzeba ją jakoś wyprowadzić szlifując ;)
o zaciekach i robakach nie wspominam
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#25 Post autora tematu 22 Wrz 2008 20:46   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


ob napisał:
Jak masz już pęcherzyki to masz dziury po prosty.
Dotkniesz szlifierką i będzie dziura, oczyścisz papierem to za 2 miesiące rdza wyjdzie.


Pęcherzyki powstały świeżo po malowaniu, jak poprzedni właściciel odbierał to lakiernik pytał się czy poprawiać, właściciel jednak stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Cały błotnik taki jest, a korozja jest tylko zaraz przy nadkolu.

Jeszcze jedno pytanie mam :)
Sąsiad mówił, że, przed szpachlowaniem malować podkładem i wtedy szpachlować i znowu podkład, baza i klar. I podkład akrylowy mówi, w sklepie już powinien wiedzieć jaki podkład pod metalik wkońcu...

To malowanie mnie ciekawi, mówi że absolutnie nie może się zaświecić baza podczas malowania. No bo jak maulje akrylem to powierzchnia musi mi się "zaświecić" bo wyjdzie przecież chropowate (tarka), a metalik się właśnie ma tak pylić ? No ciekawe, nie mogę sie doczekać, wykonam kilka prób na ścianie, różnymi technikami.
Powrót do góry
   
waldi73
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 96
Miasto: warmia

Post#26 23 Wrz 2008 16:08   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


piotrek power napisał:
ob napisał:
Jak masz już pęcherzyki to masz dziury po prosty.
Dotkniesz szlifierką i będzie dziura, oczyścisz papierem to za 2 miesiące rdza wyjdzie.


Pęcherzyki powstały świeżo po malowaniu, jak poprzedni właściciel odbierał to lakiernik pytał się czy poprawiać, właściciel jednak stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Cały błotnik taki jest, a korozja jest tylko zaraz przy nadkolu.

Jeszcze jedno pytanie mam :)
Sąsiad mówił, że, przed szpachlowaniem malować podkładem i wtedy szpachlować i znowu podkład, baza i klar. I podkład akrylowy mówi, w sklepie już powinien wiedzieć jaki podkład pod metalik wkońcu...

To malowanie mnie ciekawi, mówi że absolutnie nie może się zaświecić baza podczas malowania. No bo jak maulje akrylem to powierzchnia musi mi się "zaświecić" bo wyjdzie przecież chropowate (tarka), a metalik się właśnie ma tak pylić ? No ciekawe, nie mogę sie doczekać, wykonam kilka prób na ścianie, różnymi technikami.


Nie koniecznie muszą tam być dziury, chociaż jestem też przekonany że są, wystarczy że przetniesz któryś pęcherzyk ostrym nożykiem i zobaczysz co jest w środku, jak jest tam korozja to radzę błotnik wymienić bo taki to wytrzyma do wiosny, co do prób to rób lepiej na papierze kredowym (taki z okładek po katalogach) najlepiej wychodzi.
Tu masz przykłądy wad lakierniczych:Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

a co do zaświecenia metaliku: zaświecić się może tylko nie za dużo bo pocieknie a ostatnia warstwa ma być przypylona ale nie do przesady (glasurit) chyba że wodorozcieńczalna to nie cieknie wcale tylko wtedy jest długi czas suszenia,
pzdr
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#27 23 Wrz 2008 19:23pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, można w warunkach amatorskich też dobrze polakierować jedynie zapewnić dobre odciaganie pyłu w czasie lakierowania (wentylator(Y) zamocowane np. w drzwiach garażu ale na dole, a u góry otwór przysłoniety np. filtrem od okapu kuchennego do napływu świerzego powietrza, pomieszczenie okryć dokładnie folią , lekko ja zamocować, kompresor koniecznie z odwadniaczem, dobre oświetlenie np. halogeny na statywie, maska na twarz, Piotrek podałem ci kolejności, kup krążek ścierny zeszlifuj cały badziew z elementu, odtłuść go szpachla na to, szpachluj prostopadle do osi samochodu (unikniesz zgubienia lini karoserii), szlifuj np.180 papierem mozesz na sucho, potem znowu szpachla(kup taki hebelek lakierniczy 25cm )=łatwiej uzyskasz żądany profil papier 240, odpyl i podkład 4x i szlifuj na mokro 400, i powinno już byc ok, i zacznij w końcu lakierować ,powodzenia

Dodano po 2 [minuty]:

szpachlij na blache
Powrót do góry
   
piotrek power
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 1215
Miasto: Krosno

Post#28 Post autora tematu 23 Wrz 2008 22:24   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


Też bym chciał już zacząć, no ale dosłownie cały czas w Krośnie pada deszcz (woj. podkarpackie). Już dzisiaj miałem jechać do sklepu i zaczęła lecieć mżawka a słońce ostatni raz świeciło chyba z 2 tygodnie temu.

Wentylację w garażu mam, bo co jakiś czas maluję takie, co prawda małe elementy, ale oczywiście do tego wentylacja być musi i maska.

Jako że, jeszcze czekam łaskawie, aż przestanie w końcu padać deszcz, zapytam o kilka spraw :D

A więc po kolei.
Najpierw, przygotowywuję wszystko co zamierzam lakierować, jak już będę miał przygotowane… I tutaj 1 pytanie: czy po wyczyszczeniu przed szpachlą mam czymś zagruntować blachę, np. jakiś cortanin w miejsca które nie dały się całkowicie sczyścić z korozji, bo błotnika raczej nie trzeba gruntować.
Następnie nakładam podkład, ilość warstw - to okaże się w trakcie malowania, szlifuję potem papierkiem wodnym o granulacji 800 i czas na bazę, i tutaj mam 2 pytanie odnośnie ciśnienia. Mianowicie: ciśnienie dla HVLP, ustawić na około 2,5-3,0 bar? Czy np. regulacja ciśnienia może mieć wpływ na odcień ?? Bazę mam się starać tak nakładać, aby podczas malowania nie uzyskać połysku? Tak, aby później było takie raczej matowe? I jak już będę miał bazę to czas na Klar, i tutaj mam kolejne pytanie, do bezbarwnego ile trzeba rozpuszczalniku, raczej rzadszy czy gęściejszy? Wiadomo, rzadszym łatwiej o zaciek, ale zbyt gęsty to też nie może być. A bazę (metalik) to także się miesza z utwardzaczem? Rozcieńczalnik też jest do tego? Co do proporcji z utwardzaczem? To w sklepie powinni powiedzieć, albo dostanę tyle utwardzacza, co potrzeba do zarówno podkładu, bazy jak i klaru? Co do rozpuszczalników to już pewnie na oko trzeba, bazę raczej też nie gęstą?
Powrót do góry
   
adam7009
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2932

Post#29 24 Wrz 2008 00:48pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


bazy nie miesza się z utwardzaczem tylko z rozpuszczalnikiem 1:1lub 2:1 spytaj w sklepie bo to zależne jest od producenta.Lakier zazwyczaj 2:1 i można bez rozpuszczalnika jeżeli jest w HS,ale do zaprawek można użyc specjalnego rozcieńczalnika do cieniowania,lub prysnąc cienką warstwę tego rozcieńczalnika w miejscu przejścia(stary-nowy lakier) co spowoduje rozpłynięcie lakieru .
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1958
Miasto: Bydgoszcz

Post#30 24 Wrz 2008 18:16pomocny post - solucja   

Re: Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?


witam, Piotrek pisałem Ci już jak zrobic przejście Adam to powtórzył, blache przeszlifuj papierem 80, na such odtłuść i szpachluj, miejsca gdzie niedoczyściłeś rdzy możesz (należy) zagruntować może być i cortain, jak chcesz zrobić fachowo daj 4x podkład (nawet grubo)i szlifuj by uzyskać odpowiednią gładkość a wzasadzie geometrie profilu, jak chcesz sie natrudzic to szlifuj se 800, ja stosuje 400 i jest miodzio, baze jak kładziesz w miejscu nakładania musi pokazać sie błysk (chwilowy, to juz niestety oko i wprawa), zawsze możesz połozyc 2x, jak tylko pojedziesz by był mat to jak pociagniesz reką masz tarke a musi być gładko, cisnienie na pistolecie 3,5-4,5 , chyba ze masz dobry kompresor o odpowiedniej wydajności to możesz ustawic jak pisałeś 2,5-3, im bardziej stabilne cisnienie przy wypływie(wydajność) to 2,5-3 wystarczy masz wtedy wydajniejsze malowanie jeżeli chodzi ozużycie lakieru (mniejszy rozkurz), na oko to wiesz kto? umarł, masz sie dowiedzieć w sklepie ili czego i do czego, jak bys robił standoxem to podam , o innych firmam to nie zawiele wiem,powodzenia
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> Lakierowanie, zaprawki, jaka farba?
Strona 1 z 5 Idź do strony 12345  Następny
Podobne tematy
Jaka farba do pomalowania metalowej części (4)
Jaka farba do wykonania efektu szczotkowanego metalu? (2)
rdza-podkład- farba- WD40 - jaka kolejność (1)
lakierowanie aerografem? (7)
lakierowanie plastiku. (3)
Lakierowanie transformatora żywicą? (5)
lakierowanie forniru - nietypowo (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.172 seconds

elektroda.pl temat RSS