Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Wrz 2008 18:37
    kapelaTP
    Poziom 9  

    Witam

    Proszę o info czy warto płukać układ chłodzenia za pomocą wynalazków typu "radiator flush" podczas wymiany płynu chłodzącego. Samochód ma 6 lat i nie wiem czym jest w tej chwili zalany.

    Dzięki
    kapelatp

  • #2 18 Wrz 2008 19:53
    figa2604
    Poziom 16  

    spuść płyn i nalej świeży i w zadnym wypadku nie wlewaj tego syfu co wymieniłeś!!!

  • #3 18 Wrz 2008 19:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie ma sensu i potrzeby

  • #4 18 Wrz 2008 19:57
    figa2604
    Poziom 16  

    co wymieniłes wyżej miałem na myśli czyli ten specyfik.

  • #5 18 Wrz 2008 20:19
    wopor
    Poziom 32  

    witam, sprawdż ten płyn aerometrem i wyjdzie Ci temp krzepliwości, jak nie wiesz ile wiosenek już jest ten płyn w układzie to poprostu wymień i tyle nie płucz układu bo po co?,powodzenia

  • #6 18 Wrz 2008 20:21
    kapelaTP
    Poziom 9  

    Kwestia "FLUSH" rozwiązana - nie płukam.

    Pytanie dodatkowe znowu z cyklu czy warto:
    Czy warto kupować oryginalny płyn Renaulta (Glaceol RX ....) czy się wyluzować i nalać np. PRESTONE.
    Ewentualnie co możecie polecić.

    Dzięki
    kapelatp

  • #7 18 Wrz 2008 20:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli chcesz mieć komfort psychiczny że zalałeś oryginalny płyn za xxx PLN to warto a jeżeli zalezy Ci tylko na tym aby wszystko działało jak należy to wystarczy najzwyklejszy płyn do chłodnic

  • #8 19 Wrz 2008 23:46
    Usunięty
  • #9 20 Wrz 2008 03:04
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Z fachowego punktu widzenia plyn chlodzacy nie tylko chlodzi silnik ,ale takze ma rozne dodatki np.przeciw korozyjne , a co najwarzniejsze takze smarne dla pompy wodnej czyli oryginalny plyn jest najleprzy ,ale to juz twoja decyzja i kieszen niektorych plynow nie powinno sie mieszac ,ja kiedys plukalem uklad chlodzenia tylko woda destylowana i tyle

  • #10 21 Wrz 2008 23:47
    willy1986
    Poziom 12  

    myślę, że w 6cioletnim samochodzie zalewanie go oryginalnym plynem to strata pieniędzy, także na czyszczenie układu chłodzenia jeszcze za wcześnie, zalej Petrygo/Borygo, aby nie rynkowym wynalazkiem typu 5l za 9zł:). Za to skontroluj włączanie się wentylatora przy odpowiedniej temp., prace termostatu itp.

  • #11 22 Wrz 2008 01:05
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Borygo nie nadaje sie do aluminiowych systemow chlodzenia poniewarz go zrzera.

  • #12 22 Wrz 2008 10:07
    willy1986
    Poziom 12  

    Borygo to nie tylko Borygo, myli się kolega, jest wiele rodzajów do różnych warunków pracy i eksploatacji (Truck, EKO)weż np. Borygo EKO on w szczególności chroni układy aluminiowe

  • #13 22 Wrz 2008 12:25
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Nie ja sie myle tylko koleg np.borygo eko to ja doskonale znam,jest jasno zielone i jak najbardziej sie nadaje , trzeba dokladnie i pelne nazwy pisac jak sie udziela informacji ktos moze zle zrozumiec i wziac z polki nie przeczytac i wlac po prostu nie to co tzreba znam takie przypadki , druga moja uwaga to ta z tym 6 letnim samochodem ,byc moze to jeszcze bardzo zdrowe i drogie auto jest i zawsze nalezy dbac o samochod jak najlepiej mozna , warto zwlaszcza jak sie jezdzi poza granice kraju np.

  • #14 23 Wrz 2008 18:36
    MarcinK.
    Poziom 9  

    Witam.
    Wiem, że trochę późno włączam się do tematu ale pozwolę sobie wyrazić swoją opinię na ten temat.
    Jeśli chodzi o płukanie układu chłodzenia to zawsze warto. Jeżeli tylko masz trochę czasu i chęci na takie zabawy to zachęcam gorąco.
    Sam używałem "Radiator Flush" firmy K2 i muszę powiedzieć że jest bardzo skuteczny. Byłem w szoku, gdy zobaczyłem ile syfów mi wypłukał.
    Nie zgadzam się z opiniami tych, co pisali aby nie używać takich środków. Te osoby pewnie nigdy nie używały nic podobnego albo w ogóle nie płukały chłodnic. To jest jakby próbować umyć tłuste naczynia w samej wodzie nie używając płynu do naczyć. Mam nadzieję, że wiesz o czym mówię.

    Pozdrawiam

  • #15 23 Wrz 2008 20:23
    ociz
    Moderator Samochody

    z płukaniem układu chłodzenia to tak jak z wymianą oleju w silniku z mineralnego na syntetyczny, można to zrobić ale należy się liczyć z tym że mogą być potem wycieki jak syf wypłucze

  • #16 23 Wrz 2008 21:37
    bruns
    Poziom 30  

    ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .

  • #17 23 Wrz 2008 22:10
    ociz
    Moderator Samochody

    burns, miałem na myśli takie osady jak na przykład różne motodoktor-y, stop leak-i itp, i LPG nie niszczy silnika tylko "fachowcy" którzy montują instalacje ;)

  • #18 23 Wrz 2008 22:18
    bruns
    Poziom 30  

    A to szacuneczek koledze , źle zrozumiałem !

  • #19 23 Wrz 2008 23:03
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Radiator Flush jak najbardziej uzywac jest jeszcze specjalne urzadzenie do mycia systemow chlodzenia spuszcza stary plyn pluka zalewa nowym ,nawet wykrywa przecieki .
    A z ta woda to mi chodzilo tylko o wyplukanie starego plynu zeby sie nie mieszaly po zastosowaniu plynu z innej rodziny\
    Alaz coz plyn juz pewnie dawno wymieniony!

  • #20 24 Wrz 2008 23:14
    willy1986
    Poziom 12  

    Nikt nie odradza tu niczego tylko wybieramy najmniejsze zlo, bo chodzi oczywiscie o zaoszczedzenie pieniedzy w/w Pana, tak mi sie wydaje ze o to chodzi. ktos pisze o przegrzewaniu sie silnika. raz przegrzany silnik to juz tragedia

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty