X

Toyota Sienna - instalacja gazowa

23 Sep 2008 10:38 STStary1952
  • #1 23 Sep 2008 10:38
    Stary1952
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Toyota Sienna Van rocznik 2006 3.3l sprowadzona z USA czy warto zakładać instalację gazową . Skąd moje pytanie - słyszałem taką opinię , że silnik w tym samochodzie ma " cienkie " zawory i na gazie dosyć szybko się zużywają . Jestem laikiem w tym temacie i chciałbym uzyskać jakąś poradę od fachowców . Słyszałem o instalacji gazowej z dodatkowym smarowaniem zaworów . Jaką instalację ewentualnie założyć , koszt nie jest elementem decydującym . Dodam jeszcze : przebieg 50000km , zużycie benzyny trasa 10l miasto 13l/100km . Moje roczne przebiegi to ok 30000 km.
    Pozdrawiam .
  • Helpful post
    #2 23 Sep 2008 13:52
    djmarcin16
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    kolego do takiej TOYOTY bez problemu zakłada się gaz lecz dobrej marki i niestety drogi ale nie wyskakują błędy i niema z nią żadnych problemów jeśli boisz się o zawory można założyć lubryfikator i masz dodatkowe smarowanie wtedy niema prawa nic się dziać podsumowując do sienny tylko i wyłącznie AGIS CAN/OBD ( bo inaczej będą błędy sądy ) + lubryfikator i masz sprawę z głowy i oczywiści bez strat mocy
  • #3 23 Sep 2008 14:24
    Stary1952
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    djmarcin16 wrote:
    podsumowując do sienny tylko i wyłącznie AGIS CAN/OBD ( bo inaczej będą błędy sądy ) + lubryfikator i masz sprawę z głowy i oczywiści bez strat mocy

    Mam jeszcze pytanie jaki jest szacunkowo koszt takiej lepszej instalacji i jak ma się do spalania tzn. o ile będzie więcej w litrach gazu na 100km.
    Pozdrawiam .
  • Helpful post
    #4 23 Sep 2008 15:11
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Instalacje sekwencyjne, dynamika i moc porównywalne do benzyny, średnie zużycie gazu 16-18% większe niż na benzynie (w moim przypadku). Ja mam założone sekwencje OMVL (73000km) w megance i PRINSa w corolli (65000km) i z obu jestem zadowolony. Koszt z montażem 3500 i 6000zł - 5 i 4 lata temu.
    Istotny jest zakład który ją montuje, to później procentuje - małe prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z instalacją.
  • #5 23 Sep 2008 16:26
    djmarcin16
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    u mnie zamontowanie do tego auta gazu takiego aby chodziło w 100% prawidłowo kosztuje około 4000zł zapraszam do mnie mam zamontowaną w mojej CAMRY 3,5 pokarze wiele ciekawych opcji jakich niema np w Prins OMVL STAG 300(kasowanie błędów benzynowych auto korekta przełączanie po jednym cylindrze) a spalanie do 20% więcej w praktyce około 10%
  • #6 23 Sep 2008 20:42
    wmgaz
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Jaka to instalacja kolego?
  • Helpful post
    #7 24 Sep 2008 01:50
    djmarcin16
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Gdyby kolega uważnie czytał to by wszystko wiedział !!! a instalacja jest to AGIS CAN/OBD
  • #8 26 Sep 2008 07:47
    Stary1952
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    djmarcin16 wrote:
    podsumowując do sienny tylko i wyłącznie AGIS CAN/OBD ( bo inaczej będą błędy sądy ) + lubryfikator

    Po rozeznaniu jeszcze w innych źródłach wybieram tą opcję .
    Dziękuję kolegom za zainteresowanie tematem i pomoc . :D
    Pozdrawiam .
  • #9 12 Jun 2009 18:31
    Maciek_882
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam
    mam pytanie odnośnie mojej Toyoty Corolli e11 1,4 mianowicie, posiadam takie autko tylko ma znaczny przebieg ponad 500 000 tys km i zastanawiam się czy są jakieś poważne przeciw wskazania do zamontowania inst. gazowej proszę o poradę za jaką instalacją mam sie rozejrzeć i w jakiej cenie są takie rzeczy. Natomiast wiem że w grę wchodzi sekwencja proszę o pomoc
  • Helpful post
    #10 12 Jun 2009 22:32
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Maciek_882, kryteria które bym brał pod uwagę przy decyzji o zagazowaniu samochodu:
    - Przy takim przebiegu, jaki jest stan techniczny samochodu (piszę samochodu nie tylko silnika), ile średnio pali benzyny (przy dobrze ustawionej sekwencji gazu powinien palić o ~18% więcej niż benzyny).
    - Jak długo zamierzam go eksploatować.
    - Ile średnio kilometrów rocznie nawijam na koła.
    Odpowiedzi na te pytania tylko Ty znasz i Ty musisz podjąć decyzję.
    Dla ułatwienia jej podjęcia podaję, że w moich dwóch samochodach na sekwencjach koszt przejechanych 100km na gazie jest niższy o 40-50% od hipotetycznie przejechanych na benzynie (opartych o wyliczenia ceny benzyny i średnie spalanie przed założeniem gazu).
    U mnie decyzja jest o tyle też łatwa, że każdy nowy samochód z założenia ma u mnie dożywocie, a życie i tak pisze ostateczną historię.
    Dodam też, że nie opłaci się iść na taniochę - bo to później z reguły trzeba zwrócić z nawiązką różnej maści fachowcom.
    Mam megankę 1.4-16V 99r i corollę E12 2004r.
  • #11 13 Jun 2009 08:13
    Stary1952
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    Maciek_882 wrote:
    Witam
    mam pytanie odnośnie mojej Toyoty Corolli e11 1,4 mianowicie, posiadam takie autko tylko ma znaczny przebieg ponad 500 000 tys km i zastanawiam się czy są jakieś poważne przeciw wskazania do zamontowania inst. gazowej

    Witam .
    Nie wiem jak w samochodzie z takim przebiegiem , ja założyłem instalację jw. w październiku 2008 przejechałem do tej pory ok. 18 tys. km. i jestem bardzo zadowolony - zero problemów no i koszty eksploatacyjne o 50% mniejsze . :D
    Pozdrawiam .
  • #12 17 Jan 2010 14:31
    samelco
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Moja Sienna z silnikem 3.0 pali średnio 20l gazu . Instalacja- sekwencyjny wtrysk. Czy to nie za dużo i co może być przyczyna? Jeszcze w czasie jazdy coś huczy .Podejrzewam łożysko tylnego koła-ma luz. Mam taką piastę z łożyskiem od Camry ,tylko nie wiem czy pasuje. Może ktoś z bardzej dośwadczonych kolegów wie?
  Search 4 million + Products
Browse Products