Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika ->Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
Zobacz najtańsze produkty w kategorii Samochody
Autor
Schowaj lewą kolumnę
Pokaż lewą kolumnę Wiadomość
austin007
Poziom 17
Miasto: Warszawa
Dołączył: 14 Gru 2003
Posty: 344
Pomógł: 3
Ocena postów: 24
austin007
Poziom 17
Post#1 03 Paź 2008 19:56  Autor tematu   

Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam!

Bardzo proszę o wskazanie miejsca w pompie wysokiego ciśnienia commom rail systemu Siemens, w którym można ją odpowietrzyć. System Bosch odpowietrza się sam w trakcie pracy. Układ Siemens wymaga ponoć przeprowadzenia procedury odpowietrzania. Nie chodzi tu naturalnie tylko o pompkę ręczną w układzie zasilania niskiego ciśnienia ale całą procedurę.
A skąd problem? Po wymianie filtra paliwa i uruchomieniu silnik popracował chwilę i zgasł. Usunięcie powietrza z przewodów igielitowych nie poskutkowało. Filtr ponownie złożyłem. Zawór obejścia wysokiego ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia nie jest zapchany.
Berlingo 2001 HDI 90 KM Siemens.

Błagam o pomoc!

Pozdrawiam
Leszek Świderski

Regulamin pkt 11,1 proszę poprawić. goldwinger

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
k631
Poziom 18
Miasto: Piła
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 304
Pomógł: 14
k631
Poziom 18
Post#2 04 Paź 2008 09:07    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam kilka razy zbrakło mi paliwa w hdi ale po zalaniu odpalał po 30 sekundach kręcenia.

Pomocny post? + -1
Powrót do góry
austin007
Poziom 17
Miasto: Warszawa
Dołączył: 14 Gru 2003
Posty: 344
Pomógł: 3
Ocena postów: 24
austin007
Poziom 17
Post#3 04 Paź 2008 10:32  Autor tematu   

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Paliwo zdecydowanie jest. Przepompowane ręcznie aż do braku najdrobniejszych baniek powietrza. Po wymianie filtra paliwa uruchomił sie i po kilku sekundach zgasł. Odkręciłem ponownie zawór bypass na pompie wysokiego ciśnienia i w pozycji bez zasilania jest zamknięty. Jeszcze raz go przeczyściłem delikatnie również na obecność ewentualnego paprocha między gniazdem a iglicą. Rezystancja uzwojenia to kilka ohmów (mam rozkalibrowany w tym zakresie miernik więc może być mniej ale rząd wielkości pozostaje). Podczas rozruchu wydaje się, że pompa tłoczy zbyt małe ciśnienie. Z przelewów wtryskiwaczy nie leci paliwo. W tej chwili skręcam zawór obejściowy pompy HP i kombinuję dalej.

Nie wiem tylko czy nie ma gdzieś sitka na wejściu niskiego ciśnienia paliwa do pompy. Za nic nie mogę go znaleźć. Rozkręciłem króciec zasilenia w paliwo ale niczego takiego tam nie znalazłem. Może niedokładnie szukałem?

Może komputer z jakiś powodów powiedział rozruchowi zdecydowane NIE i bez wyzerowania tej flagi/statusu mogę sobie do ... śmierci działać. Check engine nie świeci się jednak.

Niestety nie mam komputera, więc skazany jestem na razie działać po omacku.

Pozdrawiam
Leszek Świderski

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
k631
Poziom 18
Miasto: Piła
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 304
Pomógł: 14
k631
Poziom 18
Post#4 04 Paź 2008 15:15    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


No w takim razie zbiornik i pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
autoelektryk
Poziom 15
Miasto: wlkp
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 219
Pomógł: 8
autoelektryk
Poziom 15
Post#5 04 Paź 2008 20:52    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


simens nie bosch nie ma wstepnej

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
austin007
Poziom 17
Miasto: Warszawa
Dołączył: 14 Gru 2003
Posty: 344
Pomógł: 3
Ocena postów: 24
austin007
Poziom 17
Post#6 06 Paź 2008 09:15  Autor tematu   

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Tak , jak napisałem na wstępie to układ Siemensa. Układ jest ssący. Pompa HP zasysa paliwo ze zbiornika. W odróżnieniu od systemu Boscha nie ma tu pompy wstępnego tłoczenia w zbiorniku paliwa. Stąd w/w pytanie o procedurę odpowietrzania.

Czy odłączenie akumulatora na kilka godzin kasuje błędy? Zdaje się są one zapisywane w pamięci nieulotnej?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
yaaro
Poziom 33
Miasto: -
Dołączył: 28 Wrz 2005
Posty: 2729
Pomógł: 191
Ocena postów: 103
yaaro
Poziom 33
Post#7 06 Paź 2008 10:50    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Doładuj akumulator i kręć, może zbieg okoliczności padła pompa. Padają często pompy, ostatnio znajomemu padła po 120 km po regeneracji.

Pomocny post? + -1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
wopor
Poziom 32
Miasto: Bydgoszcz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1988
Pomógł: 168
Ocena postów: 67
wopor
Poziom 32
Post#8 06 Paź 2008 20:04    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


witam, spróbuj właczyc rozrusznik i na kręcocym sie silniku tryskaj do kolektora dolotowego samostarta, może byc też plack(do kokpitów) powinien zagadać i tak z 15 sekund , powinien pracować dalej samodzielnie, jest to dość skuteczne i działa :), te Siemensy są upierdliwe , powodzenia

Pomocny post? + -1
Powrót do góry
kazpal
Poziom 15
Miasto: rzeszów
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 121
Pomógł: 10
Ocena postów: 9
kazpal
Poziom 15
Post#9 07 Paź 2008 06:59    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam.
Silnik uruchamia się przy pomocy rozrusznika, pompowania, pompowania, pompowania i cierpliwości. Szybciej jest poluzować rurkę na wtrysku lub na rampie, ale ze względu na poważne ryzyko nieszczelności proponuję przepchać powietrze przez wtryski kręcąc rozrusznikiem.
Błąd polegał na tym, że nie zalałeś filtra paliwa po założeniu do auta. Trzeba było pompować, aż pompka stwardnieje przed uruchamianiem silnika. Wówczas tylko się zadławi na chwilę i chodzi bez cyrków. OSTROŻNIE Z SAMOSTARTEM gdy nie masz wprawy.
Powodzenia

Pomocny post? + +1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
janusz2008
Poziom 32
Miasto: Zach. pomorskie
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 1937
Pomógł: 152
Ocena postów: 2
janusz2008
Poziom 32
Post#10 07 Paź 2008 08:46    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Chyba już odpalił i ma wszystkich w d.... Nawet nie pofatygował się powiedzieć co było?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
romoo
Użytkownik obserwowany
Miasto: Małopolska
Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6717
Pomógł: 241
Ocena postów: 38
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#11 07 Paź 2008 17:38    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Albo wciaz kręci. :)

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
przemas13
Poziom 10
Miasto: POZNAN
Dołączył: 02 Cze 2003
Posty: 21
przemas13
Poziom 10
Post#12 12 Paź 2008 12:34    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam
mam ten sam problem z hdi siemens ale troche inaczej poprostu zgasilem auto ( berlingo 2.0 hdi)i po 5 min. juz nie chcial zapalic , po okolo 5 min krecenia zalapal dymił bialym smogiem i jakos dojechalem do mechanika tam jeszcze odpalał ale na wolnych obrotach przebieral i za jakiś czas pracy na wolnych zaczoł chodzic idealnie zgasilem go i od tej pory juz wiecej nie odpalił .
troche sie rozpisze ale już mnie krew zalewa :)
to trwa już przeszlo tydzień jak mechanik się męczy z autem
w serwisie na holu komputer stwierdzil tylko że za male ciśnienie na listwie chyba 180 atmosfer .Mechanik załatwil nową pompe siemensa i nadal to samo zostały jeszcze wtryski ,a może komputer powiedział nie ??
dodam jeszcze że filtr paliwa nowy paliwo w zbiorniku nalane nowe ,rozrząd jest ok.
może ktos pomoże jakąś radą bede zobowiazany
Pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
georgesgr
Poziom 40
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 4870
Pomógł: 578
Ocena postów: 265
georgesgr
Poziom 40
Post#13 12 Paź 2008 13:18    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


przemas13 napisał:
Witam
mam ten sam problem z hdi siemens ale troche inaczej poprostu zgasilem auto ( berlingo 2.0 hdi)i po 5 min. juz nie chcial zapalic , po okolo 5 min krecenia zalapal dymił bialym smogiem i jakos dojechalem do mechanika tam jeszcze odpalał ale na wolnych obrotach przebieral i za jakiś czas pracy na wolnych zaczoł chodzic idealnie zgasilem go i od tej pory juz wiecej nie odpalił .
troche sie rozpisze ale już mnie krew zalewa :)
to trwa już przeszlo tydzień jak mechanik się męczy z autem
w serwisie na holu komputer stwierdzil tylko że za male ciśnienie na listwie chyba 180 atmosfer .Mechanik załatwil nową pompe siemensa i nadal to samo zostały jeszcze wtryski ,a może komputer powiedział nie ??
dodam jeszcze że filtr paliwa nowy paliwo w zbiorniku nalane nowe ,rozrząd jest ok.
może ktos pomoże jakąś radą bede zobowiazany
Pozdrawiam


Witam,
180 bar, to za malo aby wystartowal, ale swiadczy to, ze pompa dziala. W pierwszej kolejnosci trzeba sprawdzic wydatek przeciekow na wtryskiwaczach. W tym celu trzeba odlaczyc przewod odprowadzania przeciekow z wtryskiwaczy, zatkac go (ja zakladam dwa kawalki rurki paliwowej 8 mm na koncowki przewodu) i probowac uruchomic silnik obserwujac wtryskiwacze. Na wyjsciach z wtryskow nie moze cieknac paliwo. Najwyzej kropla, ktora powoli "rosnie". Jesli paliwo cieknie, powoduje to spadek cisnienia w szynie i silnik nie pali.
Pozdrawiam, Georges

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
przemas13
Poziom 10
Miasto: POZNAN
Dołączył: 02 Cze 2003
Posty: 21
przemas13
Poziom 10
Post#14 12 Paź 2008 13:29    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


dobrze że ktoś sie odezwał :)
mechanik dziś sie męczy z autem
wtryski tak sprawdzalem ,przelewy byly odlączone wszystkie i w momecie rozruchu nie wycieka paliwo z wtryskiwaczy
mechanik ma jeszcze dwa wtryski i dziś będzie podmieniał

dzis kupilem cala pompe wys. cisn. przy okazji zozrad no i jutro mysle ze wkoncu odpali

jak nie to go sprzedam tak jak stoi :)

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
vvaldek
Poziom 28
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1310
Pomógł: 80
Ocena postów: 45
vvaldek
Poziom 28
Post#15 15 Paź 2008 21:50    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


do odpalenia wystarczy okolo 160 bar - to jest graniczne cisnienie przy ktorym aktywuje sie elektronika. jak nie chce sie odpowietrzyc to zrob talk , odlacz przewod od filtra paliwa ten ktorym zasysa paliwo ze zbiornika w to miejsce dopasuj jakis przewod ktorym podasz paliwo z np butelki , oczywiscie butelke trzeba umiescic powyzej silnika wtedy wstepnie odpowietrz uklad . mozesz podczas krecenia rozrusznikiem na chwile popuscic ktoras rurke wysokiego cisnienia zeby szybciej wyszlo powietrze . i wtedy silnik powinien bez problemu zapalic . a tak swoja droga to ta pompka reczna na BYBASIE to glupi pomysl . jesli ktos nie wie jak to dziala to zawsze ma problemy kiedys btrafil do mnie master w ktorym wymieniono pompe wysokiego cisnienia bo niezapalal , po wymianie pompy tez oczywiscie nie zapalil . ja zrobilem wlasnie tak jak opisalem i zapalil bez problemu . dodadkowo przerobilem uklad w ten sposob ze pompke reczna dalem przed filtrem . w ten sposob napelnia sie paliwem bezposrednio pompe a nie tylko zasilanie i powrot

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
michał79
Poziom 2
Miasto: Zwoleń
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 3
Ocena postów: 1
michał79
Poziom 2
Post#16 11 Sty 2009 14:35    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam.
mam problem z odpaleniem silnika 2.0 hdi pompa simens.
powodem zgaśnięcia silnika była niska tęperatura(-23 stopni C) prawdopodobnie coś z paliwem.
wymieniłem wkład paliwa,pompowałem pompką ręczną aż do zniknięcia wszystkich bombelków powietrza, kręcę rozrusznikiem i nie odpala.
chyba się zapowietrzyła pompa.
proszę o dalsze wskazówki.
Z góry dziękuję!

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
przemas13
Poziom 10
Miasto: POZNAN
Dołączył: 02 Cze 2003
Posty: 21
przemas13
Poziom 10
Post#17 11 Sty 2009 17:23    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


witam
sosc dużo czasu minęło ale powiem tak - mechanicy są świetni tak jak lekarz :) może sie uda mi mechanik zalecił 3 x komputer wymiane pompy wysokiego cisnienia i rozrzad swiece .
Całkowicie nie potrzebne zostal wymieniony rozrzad (25 tys przebiegu )nie wspomne o swiecach bylo jeszcze cieplo a w hdi zalanczaja sie od 0 st. a pompa to juz calkowity bezsens :)
wkoncu wziolem od niego auto na holu bo koszty bylu duze i juz mialem dosc :)
a jak mechanikowi mowilem ze sprawdze wtryski to sie zaklinal ze to nie sa wtryski bo sprawdzal przelewy
SAm pod domem wyjolem wtryski i zanioslem do znajomego do Polkaru sprawdzil mi je za 10 zl i okazalo sie ze jeden lal 4 :)
kupilem jeden wtrysk i auto do dzis jezdzi bez problemowo .
NIE potrzebna byly te wydatki i nerwy ,a jak chodzi o odpowietrzanie to reczna pompka tylko zaciagnolem ropke i na dotyk odpalil
Pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
vvaldek
Poziom 28
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1310
Pomógł: 80
Ocena postów: 45
vvaldek
Poziom 28
Post#18 11 Sty 2009 18:35    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


dla pewnosci podaj paliwo do pompy z wyzej polozonego naczynia bezposrednio do krócca ktorym zasysa paliwo niech zasila pompe grawitacyjnie ,poluzuj którys z przewodow wysokiego cisnienia i sprawdz czy leci paliwo podczas krecenia jesli leci to znaczy ze pompa podaje i nie jest zapowietrzona

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
michał79
Poziom 2
Miasto: Zwoleń
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 3
Ocena postów: 1
michał79
Poziom 2
Post#19 14 Sty 2009 17:30    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam. Mam pytanie do" vvaldek" jeśli kręcę rozrusznikiem a pompa wciąż nie podaje to jaka może być przyczyna?
Sp.jest paliwo w pompie bo zrobiłem tak jak mówiłeś.
Auto stoi na dworze jest ciągle na minusie.
Pozdrawiam.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
vvaldek
Poziom 28
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1310
Pomógł: 80
Ocena postów: 45
vvaldek
Poziom 28
Post#20 14 Sty 2009 18:56    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Niespodziewaj sie ze bedzie lecialo jak z kranu bo pompa ma maly wydatek . trzeba podlazyc tester i sprawdzic jakie jest cisnienie paliwa na listwie powinno byc okolo 200 Bar podczas krecenia rozrusznikiem . Tylko upenij sie ze z elektryka wszystko jest w porzadku . a czy przypadkiem nie bylo auto holowane ? czasem podczas holowania potrafi wyskoczyc wylacznik bezwladnosciowy

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
michał79
Poziom 2
Miasto: Zwoleń
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 3
Ocena postów: 1
michał79
Poziom 2
Post#21 20 Sty 2009 15:48    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


Witam. Przyczną awarii w silniku 2.0 hdi było zapowietrzenie pompy. Poluzowałem śrubę na pompie pzy dopływie paliwa z filtra,potem podpompowałem trochę aż paliwo wytrysnęło i dokęciłem. póżniej poluzowałem nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia u wyjścia z pompy i druga osoba kręciła rozrusznikiem i zapalił.

Pomocny post? + +1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
przemas13
Poziom 10
Miasto: POZNAN
Dołączył: 02 Cze 2003
Posty: 21
przemas13
Poziom 10
Post#22 30 Maj 2009 17:16    

Re: Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens


witam co do mojej awari z pazdziernika to byl uszkodzony wtryskiwacz (lal )
mam teraz pytanie bo czesto mi sie zapala kontrolka diagnostyki i silnik slabnie w tym czasie .
Czy na na filtrze paliwa moze byc powietrze ??
jak napapuje to kontrolka gasnie wiec chyba gdzies zasysa
dzieki za odp .

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Odpowietrzenie pompy HDI CR Siemens
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Ford Transit - odpowietrzenie pompy (8)
Ursus 914 odpowietrzenie pompy podnosnika (2)
Vectra 2.0 DTL, odpowietrzenie pompy wtryskowej - problem (12)
odpowietrzenie ABS/ESP po wymianie pompy Peugeot 307 (15)
HDI 90 Km , brak reakcji pompy (1)
Naprawa pompy wysokiego cisnienia HDI (17)
podłączenia pompy paliwowej citroen c8 2.0 hdi (4)
Ford 1,6 HDI 109 km niewłaściwa praca pompy CR (1)
Peugeot 807 2.0 HDI - Przekaznik Pompy Paliwa (2)
peugeot boxer 2.0 hdi - nie odpala brak cisnienia z pompy i blad 0180 (1)


Przełącz wygląd na komórki Przełącz wygląd na komputery desktop

Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Redaktorzy || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.108 seconds

elektroda.pl temat RSS