X
  • #1 07 Oct 2008 13:35
    zembe
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Witajcie
    Mam problem z moim dziadkiem, bo to golf z 86 rok.
    Mianowicie problem dotyczy rozrusznika lub czegoś innego.
    Jak ma ochotę to kręci jak pszczółka, jak parę razy odpali normalnie to za którymś obróci raz i stoi w miejscu.
    Jest to już mój trzeci rozrusznik, pozostałe które kupiłem miały działać, ale zawsze coś w nich było spartolone.
    Do tego co teraz używam włożyłem nowy elektromagnes, który przeczyściłem WD40, bo smarować podobno nie można. Na stole jak podłączyłem to działał bez problemu, jak włożyłem w silnik to pare razy idealnie odpalił a za kolejnym stanął w miejscu i tyle ;(.
    Byłem u elektromechanika, sprawdził akumulator, bo mam bezobsługowy i zamiast zielonej kropeczki w oczku mam ciemność - myślałem, że to on szwankuje że niby dobry, ładowanie też jest, wymieniony regulator napięcia. Nie wiem już co robić. Może ktoś z was ma jakąś radę?
    Pozdrawiam
  • #2 07 Oct 2008 13:45
    jarecki04
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    [Do tego co teraz używam włożyłem nowy elektromagnes, który przeczyściłem WD40, bo smarować podobno nie można.
    Ja jak montuję nowy elektromagnes to go wcale nie czyszczę. Po pierwsze sprawdź czy dochodzi napięcie ze stacyjki jak tak to po drugie czy przy rozruchu siada akumulator (napięcie) jak nie to zewrzyj na elektromagnesie zaciski jak zatrybi to wymień elektromagnes na taki co nie musisz już go czyścić.
  • #3 07 Oct 2008 16:00
    zembe
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kostka przy stacyjce jest nowa. Na krótko kręcił rozrusznik. Napięcie siada, bo wszystkie kontrolki mi gasną i światło w samochodzie. Idę walczyć, opowiem co udało mi sie, lub czego nie udało mi się zrobić.
    Pozdrawiam
  • #4 07 Oct 2008 16:03
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Rozrusznik nie kręci a tu regulator wymieniają, dobrze że nie krokowy
    Jakie napięcie na rozruszniku a jakie na akumulatorze (przy rozruchu)?
  • #5 07 Oct 2008 16:21
    Jack14
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Stawiam na akumulator lub ew. zabrudzone klemy.

    W tym linku też był dobry akumulator:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1105382&highlight=

    Pozdrawiam.
  • #6 07 Oct 2008 19:00
    zembe
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Regulator wymieniałem już prędzej przed tą eskapadą z rozrusznikiem. Napięcie przy rozruchu na akumulatorze 2V i na rozruszniku 2V. Klemy czyste.
  • #7 07 Oct 2008 19:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przy 2V to nic tam nie będzie działać
  • #8 08 Oct 2008 08:35
    zembe
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    No tak, ale napięcie siada przy rozruchu, bez jest ok, akumulator ładowałem całą noc i jak dziś rano wsadziłem to zmielił 2 razy i zdechł, samochód jest u elektromechanika, zobaczymy co wycuduje ;)
  • #9 08 Oct 2008 09:01
    jarecki04
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Podctaw dobry akumulator i wyjdzie Ci czy ako czy rozrusznik
  • #10 08 Oct 2008 22:53
    tedi48
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jak podlaczysz sprawny akumulator a nie bedzie chcial odpalic posluchaj czy elektromagnes stuka przy wlaczaniu najprawdopodobniej nadpalone styki ja odlutowywalem cewke elektromagnesu irozbieralem iczyscilem paierem sciernym troche zachodu ale dziala
  • #11 08 Oct 2008 22:57
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Wymień akumlator,będzie dobrze,ładowanie uszkodzonego akumlatora nic nie daje.
  • #12 09 Oct 2008 16:45
    Jack14
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    No w tym wypadku ładowanie dało nawet 2 razy zakręcił.

    ps

    Już wcześniej pisałem, że to raczej problem z aku ale kolega woli płacić w serwisie jak widać.
    Nie będę zdziwiony jak serwis wymieni rozrusznik i akumulator i powie, że to rozrusznik "zepsuł" akumulator :D

    Pozdrawiam.
  • #13 12 Oct 2008 18:04
    zembe
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Samochód zaholował kolega do siebie i powiedział, że zrobi... No i zrobił. To nie był ani akumulator, ani rozrusznik tylko tulejka, która siedziała w obudowie skrzyni biegów. W tą tulejkę "wchodzi" oś wirnika, by mogła ona naprowadzać zębatkę rozrusznika do koła zamachowego, stara była tak wyrobiona, że zębatka ta po prostu blokowała się przed zazębieniem z kołem zamachowym. Koszt tulejki to 6 zł, za robotę zapłaciłem dwoma żubrami ;). Dziękuję za podpowiedzi i udział w poście.
    Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products