Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Paź 2008 09:47
    artus2005
    Poziom 8  

    Witam mam problem mianowicie w fiacie 126p zostały podłączone zle kable na akumulatorze masa do + a ten drugi do - skutkiem tego jest to ze maluch strasznie cięzko odpala ma nierówne obroty , pali tylko na pycha aha jak podpinali aku to iskrzyło z klem i potem odpalałem malucha na rozrusznik ale nie zapalił to na pycha próbowaliśmy ale tez nie zapalił zanim kapnołem sie że źle podłaczyli akumulator to z 500 m został przepchany. Co mogło się uszkodzić jest to Fiat 126p 1995 r elegant. Z góry dzieki Pozdro

  • #2 12 Paź 2008 10:24
    Usunięty
  • #3 12 Paź 2008 10:33
    artus2005
    Poziom 8  

    Ale ten prostownik co jest na zewnątrz alternatora ?? i czy mogło coś jeszcze pujśc bo wydaje mi sie że iskra jest nierównomierna.

  • #4 12 Paź 2008 10:38
    kwok
    Poziom 38  

    reg napięcia jest na zewnątrz - pewnie też padł, prostownik jest w altku pod plastikową osłonką, i pewnie też moduł zapłonu do wymiany

  • #5 12 Paź 2008 19:47
    artus2005
    Poziom 8  

    Acha a cewka zapłnowa tez mogła paść? czy jak jest iskra to raczej nie.

  • #6 12 Paź 2008 20:06
    mp.nwo
    Poziom 12  

    Prawdopodobnie mógł ci paść układ zapłonowy.

  • #7 13 Paź 2008 13:15
    Blicek
    Poziom 25  

    Cewka powinna przeżyc, alternator zostaw, tylko wymien mostek i regulator. Kondensator jest bezbiegunowy, a wiec tez nie moglo mu sie nic stac.

  • #8 13 Paź 2008 14:57
    yaaro
    Poziom 33  

    do zestawu dioda w liczniku od wskaźnika paliwa

  • #9 13 Paź 2008 20:25
    artus2005
    Poziom 8  

    dioda od rezerwy w baku swieci więc hyba nic się jej nie stało. pozdro

  • #10 13 Paź 2008 20:48
    Blicek
    Poziom 25  

    artus2005 napisał:
    dioda od rezerwy w baku


    To nie dioda, normalna zarowka. Koledze chodzilo o diode, ktora znajduje sie w zegarach zaraz za wskaznikiem poziomu paliwa (zwykla prostownicza). To takie zabezpieczenie przeciw przepieciowe

  • #11 14 Paź 2008 15:12
    artus2005
    Poziom 8  

    acha ale jak rozpoznam ze jest uszkodzona ?

  • #12 14 Paź 2008 20:14
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    To proste. Każda dioda przewodzi prąd tylko w jednym kierunku. Najlepiej gdybyś miał miernik z funkcją Omomierza wtedy np. jedną końcówkę diody podłączasz do jednej nóżki miernika np do czerwonej a drugą do drugiej czyli czarnej. Sprawdzasz czy dioda przewodzi czy nie czyli sprawdzasz czy dioda ma rezystancję małą czy bardzo dużą. Np załóżmy że ma rezystancję 500 Om czyli dioda przewodzi. Teraz do czerwonego kabelka miernika podłącz drugą nóżkę a do czarnego kabelka pierwszą. Teraz jeżeli dioda ma być dobra to jej rezystancja powinna być jak największa czyli np 100000 Om. Podsumowując dobra dioda przewodzi tylko w jednym kierunku czyli ma małą rezystancję tylko w jednym kierunku. W drugim "nie przewodzi"
    czyli ma bardzo dużą rezystancję.

  • #13 16 Paź 2008 20:16
    artus2005
    Poziom 8  

    dobra panowie dzieki za informacje problem rozwiązany wymieniłem moduł zapłonowy i cewke i wszystko gra pozdro

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty