X

Złe podłączenie akumulatora w 126p skutki ??

12 Oct 2008 09:47 ARartus2005
  • #1 12 Oct 2008 09:47
    artus2005
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem mianowicie w fiacie 126p zostały podłączone zle kable na akumulatorze masa do + a ten drugi do - skutkiem tego jest to ze maluch strasznie cięzko odpala ma nierówne obroty , pali tylko na pycha aha jak podpinali aku to iskrzyło z klem i potem odpalałem malucha na rozrusznik ale nie zapalił to na pycha próbowaliśmy ale tez nie zapalił zanim kapnołem sie że źle podłaczyli akumulator to z 500 m został przepchany. Co mogło się uszkodzić jest to Fiat 126p 1995 r elegant. Z góry dzieki Pozdro
  • #2 12 Oct 2008 10:24
    Removed
    Helpful post? (0)
    najczęściej uszkadzał się prostownik w altermatorze.
  • #3 12 Oct 2008 10:33
    artus2005
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale ten prostownik co jest na zewnątrz alternatora ?? i czy mogło coś jeszcze pujśc bo wydaje mi sie że iskra jest nierównomierna.
  • #4 12 Oct 2008 10:38
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    reg napięcia jest na zewnątrz - pewnie też padł, prostownik jest w altku pod plastikową osłonką, i pewnie też moduł zapłonu do wymiany
  • #5 12 Oct 2008 19:47
    artus2005
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Acha a cewka zapłnowa tez mogła paść? czy jak jest iskra to raczej nie.
  • #6 12 Oct 2008 20:06
    mp.nwo
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie mógł ci paść układ zapłonowy.
  • #7 13 Oct 2008 13:15
    Blicek
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Cewka powinna przeżyc, alternator zostaw, tylko wymien mostek i regulator. Kondensator jest bezbiegunowy, a wiec tez nie moglo mu sie nic stac.
  • #8 13 Oct 2008 14:57
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    do zestawu dioda w liczniku od wskaźnika paliwa
  • #9 13 Oct 2008 20:25
    artus2005
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dioda od rezerwy w baku swieci więc hyba nic się jej nie stało. pozdro
  • #10 13 Oct 2008 20:48
    Blicek
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    artus2005 wrote:
    dioda od rezerwy w baku


    To nie dioda, normalna zarowka. Koledze chodzilo o diode, ktora znajduje sie w zegarach zaraz za wskaznikiem poziomu paliwa (zwykla prostownicza). To takie zabezpieczenie przeciw przepieciowe
  • #11 14 Oct 2008 15:12
    artus2005
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    acha ale jak rozpoznam ze jest uszkodzona ?
  • #12 14 Oct 2008 20:14
    marcinwozniak1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    To proste. Każda dioda przewodzi prąd tylko w jednym kierunku. Najlepiej gdybyś miał miernik z funkcją Omomierza wtedy np. jedną końcówkę diody podłączasz do jednej nóżki miernika np do czerwonej a drugą do drugiej czyli czarnej. Sprawdzasz czy dioda przewodzi czy nie czyli sprawdzasz czy dioda ma rezystancję małą czy bardzo dużą. Np załóżmy że ma rezystancję 500 Om czyli dioda przewodzi. Teraz do czerwonego kabelka miernika podłącz drugą nóżkę a do czarnego kabelka pierwszą. Teraz jeżeli dioda ma być dobra to jej rezystancja powinna być jak największa czyli np 100000 Om. Podsumowując dobra dioda przewodzi tylko w jednym kierunku czyli ma małą rezystancję tylko w jednym kierunku. W drugim "nie przewodzi"
    czyli ma bardzo dużą rezystancję.
  • #13 16 Oct 2008 20:16
    artus2005
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dobra panowie dzieki za informacje problem rozwiązany wymieniłem moduł zapłonowy i cewke i wszystko gra pozdro
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products